Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
Új hozzászólás Aktív témák
-
wedlock
tag
Végigolvasgatva a topicot érdekes dolgokat láthattam...valaki pl azt irta hogy az autó Mo.-n luxuscikk.Háát....akkor gazdag ország vagyunk,nagy luxusban élünk ezekszerint,mert a magyarok kb 25%-nak van autója.Az már más kérdés hogy kinek milyen.Nekem is van autóm,sokat is zabál,sokba kerül fenntartani.És hiába vagyok vállalkozó,még igy is nehéz,mert az állambácsi tőlem még több indokkal rabol,mint egy egyszerü dolgozó munkástól.
-
Notes
senior tag
És Kína meg India még csak most indul be... a következő években szlopálni fogják az üzemanyagot és ez megemeli majd az árakat. Egyébként és szívesen járnék sok helyre bringával, de egy ilyen tirpák országban sehol nem hagyhatom ott a biciklit mert ellopják, ha lebetonozom akkor is.
-
@aMoRF
tag
Nulponti energia....
a megoldás.... ezt valami Starbigyó filmben láttam!
Na jó félre a tréfát....Az energia mindig is kényes kérdés lessz. Mert energia csak nem lessz a úgy a semmiből. (pedig de jó lenne) Sajna a fejlődésnek sokszor az emberi kapzsiság vet gátat. (amig valami jó biznisz és van hatalom a bitorlok kezébe addig minden más alternativ megoldást elnyomnak) pl.: olajkartelek a környezet kimélő modokat (napenergia, ''víz'' autó)
Ez ellen pedig a kishalak nem tehetnek semmit a nagyoknak meg nem érdeke és vissza is kanyarodtunk a kapzsisághoz....Ez van és alkalmazkodni kell... (meg kell nőni)
-
Den
veterán
igen áramból hidrogén, vízbontással. 60%-os hatásfokkal lehet így hidrogénzt előállítani. a hidrogént pedig utána autóban (akár belsőégésű motorral, akár tüa cellával szerelt), erőműben fel lehet használni és teljesen környezetbarát.
az energiafelhasználás mindenhol nő, még az amcsiknál is akiknek látszólag már mindenük megvan. az emberiség sose fogja azt mondani hogy most már elég jól élek nem akarok nagyobb házat/kocsit/repülőt még egy tv-t, légkondít stb...
és még nem jött el a kereskedelmi ürhajózás kora, ahhoz is rengeteg energia kell majd -
RIV
tag
Napenergiával menő autó. Környezetbarát igaz. Tegyük fel, hogy a kollektor tech. is fejlődik, és a mai autók felülete is elég. De mi van, ha borongós az idő vagy este van! Az energiát tárolni kell valahol. Az akku elég környezetszennyező
!!! Adót meg arra is találnának ki amitől bizti ez is tök drága lenne.
A hidrogére is kivethetnek egy rakás + pénzt. Amit nem értek, ha a kipufogóból víz folyok ki. Ha télen sok ilyen autó közlekedik, az sok vizet jelent. A sok víz jégpáncélt, ami sok balesetet. Akkor ez mennyire jó megoldás? -
Re
csendes tag
legyen, de azt hiszem nem gondolkodtál
1-2e HUF/l, ez igen! mindenki másnak meg 20 HUF legyen? szerinted a gazdag köcsög aki kenyéré is kocsival megy, nem tudna szerezni magának igazolást, hogy a kocsi munkaeszköz vagy mentőautó?!
akkor ki fizetné az általad meghat. benzinárat? ÉN!
mert én nem ismerek senkit, aki nekem engedély és stb-t intézne!
ember, rég elmúlt az a világ. kissé diszkriminatív a hozzáállásod.
hajrá benzináremelés! majd 500 Ft vonaljegy meg 1000 Ft kenyér! -
BosX
aktív tag
Áramból hidrogén? Vagy a napenergia segítségével vízből hidrogén?
Azért a fejéett terülteken elég jól be lehet lőni az energiaigényeket.
Pl. Mo. villanyárram szükséglete se nő drasztikusan, sőt sokkal kisebb mint a 80as években ( -ipari nagyüzemek)
Gáz Ázsiával van...
[Szerkesztve] -
Den
veterán
ez mondjuk nem gond, pl a szahara területén termelt áramot a tengerparton hidrogénné kell alakítani,és máris szállítható hajón, a tüacellás autókhoz úgyis az kell majd.
a gond az hogy a szahara is vkié, és ő nem fogja ingyen adni azt a napenergiát ami oda esik.
a keresletet meg soha nem fogják tudni kielégíteni, mert mindig nő.
volt egy műsor, aban szó volt milyen energia meddig elég. a fúziós üzemanyag mai fogyasztás mellett több tíz millió évig elég lene. viszont ha a felhasználás olyan ütemben nő mint eddig akkor már csak 6 ezer évig! -
Nálunk esetleg vékony réteg, de az EU többi részében szinte mindenki...
A 90-es korlátozás meg eleve halva született ötlet, főleg ott, ahol fizetős az autópálya. Kutya se menne a pályára, ha még fizetni is kell azért, hogy ugyanolyan lassan menj, mint a sima úton.
A töketle eu-s bürökratáknak ilyen idióta ötletek helyett inkább ezerrel kéne tömni a pénzt a kutatás-fejlesztésbe, hogy kitaláljanak valami használható alternetívát az olajra, hogy végre fityiszt mutathassunk az araboknak... -
BosX
aktív tag
Azt nem mondtam, hogy működne is, csak megemlítettem, hogy ez a 90es ötlet nem egyedül álló...
Igazából nem is nagyon értem, hogy ez hol lenne takarékoság, de biztos velem a baj
Meg aki Mo.n ezért két autót tart fenn egy célra, akkor úgyis csak egyszerre egyet fog használni... meg elég vékony réteg engedhetné meg magának... -
BosX
aktív tag
válasz
plömplöm #468 üzenetére
Én meg a napenergia elfogyására gondoltam...
Jelenlegi tudásunkkal persze, hogy nem tudunk a napenergiára alapozni, de vannak most még álomszerűnek tűnő tervek. Pl pont a Szaharában, vagy a világűrben lévő óriás naperőmű stb. A baj általában a villamos energia természetéből adódik, hogy nehéz szállítani és főleg tárolni. A napenergia hasznosítására forddítható területek nem nagyon esnek egybe a felhasználási hellyel... -
plömplöm
őstag
''kielégítetted a globális igényeket'': az igények folyamatosan növekszenek
Nem a napenergia elfogyására gondoltam, hanem a napenergia hasznosíthatóságára fogható négyzetméterek csekély mennyiségére. A jelenlegi hatásfokkal irdatlan méretű felületre lenne szükség, ez valaminek a rovására menne. Vagy borítsuk be a szaharát? -
TéKrys
senior tag
LoL: Bővebben: link: Kilencvenre korlátozná a sebességhatárt az EU-biztos
A következő lépés pedig, hogy az egy nap alatt megtehető km-eket is megszabják. -
BosX
aktív tag
-
aesir
veterán
''Feljelentés
Alulírott X.Y folyó hó tegnap reggel láttam, sőt digitális fotóval bizonyítani is tudom, hogy szomszédom W.Z kerti slaggal most az autóját, DE KÖZBEN NYITVA VOLT AZ ÜZEMENYAG BEÖNTŐNYÍLÁS, és még videofelvétellel is tudom bizonyítani, hogy annak környékét szokatlan alapossággal mosta tisztára.
X.Y'' -
-
Den
veterán
ez lyannyira igaz hogy nálunk minden üzemanyagnak számít ami az égéstérbe kerül, ezért nem életképes plaz a magyar talámány amivel a vizet és a benzint szétválás nélkül lehet keverni, mert arra a 40 százalék vízre is ugyanannyi jövedéki adót kéne fizetni mintha benzin lenne
-
BosX
aktív tag
magyarán lufi az egész
kár, lehet kisebb lenne a spekulatív nyomás.
De még az euro is jobb nemzetközi pénznek tűnik, mégis csak több ország pénze.
Szerk.: árualapot úgy értettem, hogy a jegybankok úgy próbálják meg belőni a pénzmennyiséget, hogy a gazdaságban mindig legyen elég pénz..
[Szerkesztve] -
PuFFoK
tag
Tök mindegy, amig egy csepp olaj is van a földben azt el fogjék nekünk adni
. Addig nem lesz víz autó
-
fokukac
nagyúr
mi az, hogy árualap?
nincs alap.
HITELPÉNZ-rendszer van, az egész a bizalmon alapul, semmi máson.
-------------------------
''Nem értem miért nem tudnak bevezetni egy olyan nemzetközi pénzt, ami nem nemzeti pénz...''
Van ilyen, az SDR, amit az IMF vezetett be, pont a 70-as bretton-woods-i pénzrendszer összeomlása után. csak az IMF-en kívül senki nem használja.
-------------------------
Ami meg a jelenlegi helyzetet illeti, azt leginkább úgy lehet jellemezni, hogy Amerika fogyaszt, Ázsia termel, Japán és Európa pedig adja ehhez a tőkét.
[Szerkesztve] -
AI
tag
Én kifejezetten örülök amikor drágul a benzin, pedig jómagam is autós vagyok. Szvsz olyan 1-2.000 forint/liter benzinár lenne az ideális. A sok kényelmes fasz egyből meggondolná hogy kocsiba üljön-e ha leugrik a sarki boltba. Nincs dugó, tisztább környezet. ÉLJEN A BENZINÁREMELÉS!!!
Ezzel párhuzamosan a fontosabb szolgáltatóknak (pékek, rendőrség, mentők, mezőgazdaság, húsipar, satöbbi) kedvezményes árat kellene biztosítani, hogy az általuk előállított termékek ne dráguljanak.
Az úrvezető meg fizessen ha lusta a seggét emelni. A taxisokra meg leszórnék egy atombombát, csak azért mert köcsögök... -
Den
veterán
nem az volt a mondanivaló, hanem hogy az ár a kereslettől függ, ha az egész világ napenergiát akar használni, akkor ahhoz szabad felületek kellenek a napkollektoroknak. Amíg kevesen használják van hely bőven, de ha nő a kereslet értelemszerüen felértékelődnek azok a területek ahova napelemet lehet telepíteni, minél több a napsütés adott helyen annál értékesebbé válik.
-
BosX
aktív tag
Hát jah, ez kimaradt.
tildy: te tudod, de én nem vennék ezért többmilliós hitelterhet a vállamra, még mindig jobbnak tűnik egy használtautó, lehet holnap kapsz egy jobb állásajánlatot, vagy a mostaninak alakul át az időrendje...
BBC: nagyon sok joghézag van a magyar adórendszeren, pl. itt van a munkavállaói járulék és a bruttó bér esete, vagy egy ideig a reg.adóra is felszámoltak ÁFÁt, meg az ÁFAvisszaigénylésnek is volt ÁFÁja szal ráérett a reformra...
Vangelis: ha jól tudom Ukrajnában Slonaft kutak vannak, ami javarészt szintén a MOL tulajdona... -
plömplöm
őstag
Csak egy rövid böffenet: a vízzel működő autóba jó a sima tengervíz is? Ha igen, akkor nem szóltam (nem mintha lenne tengerünk, mire valaki idehozza...), de ha nem, akkor mi garantálja, hogy nem fog ugyanannyiba kerülni a használata, mire sótlanodik meg algátlanodik meg egyebek? Amikor szaporodtak a lovaskocsik, kiszámolták hogy nem lesz elég legelő, most nem lesz elég olaj, akkor nem lesz majd elég víz, vagy napsütés? semmi sincs ingyen...
-
BBC
tag
azért a MOL jólcsinálta!
bevásárolt a környező országokban alaposan!
kimegy a csórikám, hogy nesze neked rohadt kormány, inkább külföldön tankolok, de a mol röhög az egészen - ott is az ő kútjai vannak -
tildy
nagyúr
-
BosX
aktív tag
Szvsz meg vegyetek egy jó állapotú japán használautót ( pl civic eco), és használjátok ésszerűen. Pl. én a helyedben akkor használnám, ha hazamennék a Jászságba (gondolom nem eccerű oda a tömegközlekedés), vagy vlami nagyon sürgős feladatra kell. De ezért kár felvenni hitelt egy új autóra szvsz.
Szerk.: vagy éccaka mászkálni vele
[Szerkesztve] -
-
BosX
aktív tag
-
BosX
aktív tag
Biodízelel, bioüzemanyagokkal, szél, nap, víz erőművekkel kapcsolatban ajánlom nézzetek szét jobban körbe, mert elég sok olyan kifogást olvastam itt, ami egyszerűen média által beoltott hülyeség....
-
Den
veterán
-
BosX
aktív tag
Igen, jobb helyeken az árualap is remekül működik, amit írtam, akkor is megvolt. Felnyomták az olajárat, és lett szépen árualap.Aztán szétnyomták hitelbe a komcsi országokba, követelés lett belőle, kvázi kivonták a kapitalista piacról a pénzt, így nem keltett nagy feltűnést pármilliárd dollár plussz,amit persze azóta is nyögünk ( csak átalakítottuk államkötvényekre ).
Jelenlegi helyzettel kapcsolatban pedig nagyrészt igazad van, de lehet hogy rájött bush bácsi, hogy szart se exportálnak már, viszont rengeteget importálnak, és kezükbe van az a mérhetetlen előny, hogy a nemzetközi kereskedelmeben a fizető eszköz a dollár. Így ha óccsítják a dollárt, olcsóbban vesznek mindent, és kifogják a szelet egykét exportország elől...
Nem értem miért nem tudnak bevezetni egy olyan nemzetközi pénzt, ami nem nemzeti pénz...
Itt van még ez a FED is, ami az amerikai nemzeti bank lenne magántulajdonban,
hogyan tudnák szabályozni a dollár mennyiségét, amikor több dollár van szerintem külföldön, mint az USAban
És igen, az amcsikat Európa finanszírozza mióta megalakult... illetve a 90es években Ázsia is, hiszen az a hatalmas külkerhiány, amit produkálnak, az vlahol hatalmas bevétel... -
Den
veterán
szép mese volt, de gyakorlatilag azt támasztottad aláé amit mondtam. ma az olaj az olcsó energia, nincs olcsóbb nála, ezért ezen a legnagyobb a profit, mint azt szépen le is vezetted
ezért rövidtávon ehhez fűződnek érdekek. de ha lenne egy olyan módszer amivel 1 dolárból lehetne termelni anny energiát mint egy hordó olajból akkor arra állnának rá, mert az az olajnál is több profitot hozna. és ha nem az olajcégek, akkor más tőkecsoportok, saját olajkészletekkel nem rendelkező nemzetek valósítanák meg mert ez a civilizáció az enrgia civilizációja, az energia a legjobban eladható áru.
az atomenergiás szövegem meg nem értetted. nem azt mondtam hogy azok az olajlobbi érdeme, hanem pont azt hogy az a legjobb példa arra hogy nincs mindenható olajmaffia, ha egy kormány nem olajból akarja fedezni az energiaellátást, hanem atom vagy víz energából, akkor nincs az az olajcég aki megíakadályozza ebben, és ugyanez lenne igaz a misztikus olcsó energiára.
a vízzel hajtott autó jó vicc volt, talán egy másik univerzumban, más fizikai törvények mellett...
egyébként meg lesd meg ezt : Bővebben: link -
Elrood
őstag
Pár gondolatomat megosztanám veletek.
A világnak energiára van szüksége, sőt évről évre egyre többre. Ráadásul Kína is gyorsan fejlődik, és évente egyre több olajat követel a gazdasága.
Ugyebár itt a kérdés, honnan vegyünk energiát.
Itt az olaj, aminek az ára fokozatosan megy fel, és a hirek szerint az OPEC hamarosan nem tudja tovább növelni a kitermelést. Bár sokszor keltek rém hireket, de nincs kizárva, hogy újabb olajválság lehetséges.
Itt az új lehetőség a hidrogénes cucc, látszik, kezdik felfogni az USA-ban is, hogy mi a helyzet, mert Bush nemrég plussz lóvét adott ennek kutatására (persze lehet, hogy csak látszat intézkedés). De két probléma mindig van a hidrogén hajtással: drága az üzemanyagcella, és a hidrogén tárolása biztonságosan, reméljük ezeket minnél hamarabb kijavítják. (+ még talán a hidrogén gazdaságos előállitása)
Bio üzemanyagról is szó volt, azok képtelenek kielégiteni a mai fogyasztás, ha a világ egész területén is termesztenénk a növényeket akkor sem. Tehát ez nem lehet alternativa.
Lakossági áram, hát, vannak tervek.
Újrahasznosithatók: A mai igényeket nem lehet nap/szél erőművekkel kiváltani, egyszerűen nagyobb a fejlett nyugati világ energiaéhsége. Természetesen minnél nagyobb százalék energiát tudnak újrahasznositható energiából megoldani, annál jobb.
Atomreaktorok szerintem mamár eléggé biztonságosak, de a környezet védőknek hála a lakosság teljesen elfordult tőlük, így a kormányok nem mernek épiteni ezért sem azért, mert elég borsos ára van egy ilyen reaktornak, és sok időbe telik felépiteni.
Folynak kutatások fúzióval kapcsolatban, ennek megvalósitása az üzemanyagcellás autókénál is messzebb van.
Persze ha valóban eléri a 100$-t az olaj hordónkénti ára, mint azt sokan mondják, akkor remélem felgyorsulnak az alternativ fejlesztések nagymértékben. -
Jeti
csendes tag
''vannak bizonyos fokú ''összefonódások'' pl.: autóiparral ''
1965 év autója: Fiat, kis ideológiai feltupírozás, s ebből lett a Zsiguli.
1200Cm3 motor, 60 lóerő, 8-10liter fogyasztás
Suzuki Swift 2005
1300Cm3 motor 92 lóerő 5,1-8 literes fogyasztás
Ennyit sikerült 40 év alatt elérni?? -
fokukac
nagyúr
igen.
akkor én is hozzászólok, mert az én anyukám is geológus, (apukám meg olajfúró-mérnök)
szóval azért a kutatás, és a koncesszió igen sok pénzbe kerül,
és sokszor nem egyből lesz egy kút termelő... van, amikor évekbe telik, míg tényleg elkezd egy mező termelni. Van, amikor meg pár hónap alatt megvan. (most nem kuvaitról beszélek) Szóval ez a része is rizikós a dolognak,
valamint a fúrás során is számos probléma adódhat, könnyen történhetnek balesetek, amely komoly anyagi és emberéletbeli kárt is okozhatnak (a magyarokban élő példa a pusztamérgesi gázkitörés, ugye, de apukám szíriában nagyságrenddel nagyobbat is látott)
szóval azért van ebben kockázat rendesen.
-------------------
ja, még valami. amikor '99-ben jött az új (fidesz-kormány által odanyomott) MOL-menedzsment, akkor az olaj ára 10 dollár körül volt, és az új menedzsment úgy döntött, hogy a külföldi kutatási projectekből ki kell szállni, méghozzá azonnal, mondván, ez nem rentábilis.
persze az már mellékes, hogy ezek a szerződések általában konzorciumokban mentek, ahonnan nem egyszerű kiszállni, ráadásul ezek évtizedes nagyságrendű időtartamra szóló szerződések voltak...
És a MOL az egész 90-es években szenvedett azért, hogy egyáltalán bárki is szerződjön vele, vagy pályázzon vele egy koncesszióra (mert egyedül túl kicsi volt)
Na mindegy, jött az új menedzsment, és az egészből kiszállt. mondani sem kell, hogy ez kurva sok pénzbe került, igencsak nagy negatív nettó jelenértéket adva ezen külföldi projecteknek... az igazán nagy projectek közül egyedül a pakisztániból nem tudott kiszállni a cég, mert a pakisztáni kormány nem engedte. végül úgy egyeztek meg, hogy cserélik a tulajdoni arányrészt 90:10-ről 10:90-re (magyar--pakisztáni)
közben 2000-ben jelentősen megnőtt az olaj ára. (20-25 dollárra)
és nemmellesleg azok a területek, amikből a mol kiszállt, termőre fordultak, és önteni kezdték az olajat....
a MOL részvény most a tripláját érné, ha nem ilyen béna az akkori menedzsment...
-------------------------- -
fokukac
nagyúr
figyelj, egy dolog az, hogy egy pénz aranyalapú-e vagy sem,
és megint egy teljesen más dolog, ha nyomják a pénzt...
ha nem aranyalapú egy pénz, az nem jelenti azt, hogy nyomják a pénzt ! :
------------------------------------
modern, nyitott gazdaságokban amúgy sem létezik olyan, hogy ''bankóprés''.
Az USA-ban sem erről van szó jelenleg (gondolj bele, akkorvágtató infláció lenne náluk, de nincs), hanem arról, hogy 2001 óta az amerikai folyó fizetési mérleg hiányát nem fedezi a tőkebeáramlás, mint addig. (a 90-es években, amely az USA valaha volt legnagyobb gazdasági konjunktúrája volt, ömlött a tőke az USA-ba, jórészt a wall street-re, és különböző kötvényekbe) Viszont a deficitek meg elszabadultak, háború, Bús elnök adócsökkentése, alacsony megtakarítási hajlandóság, könyvelési botrányok, stb.
mindez évekig tartó rekordalacsony (1% körüli) kamatszinttel már nem vonzó a tőke számára.
a nettó pénzáramlásokat nézve az USÁ-ból áramlik ki a pénz, ezért vesztette el a dollár az értékének a 30-40 %-át az elmúlt 3-4 évben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Intel i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest