Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tangerine
senior tag
A benzináremelésekkel azt érik el, hogy egyre messzebről megéri külföldre menni tankolni. A határmenti benzinkutak egyre vastagabb sávban bezárhatnak. Kár hogy én kb. az ország közepén lakom, de ha Nyíregyen járok a bátyámnál, újabban minden alkalommal beficcen egy ukrajnai kirándulás. Tankolás/bevásárlás/kaja/cigi/pia. Sajnos benzint nem lehet felhalmozni eleget, így csak ami a Suzuki tankba megy (hazáig el is fogy) + 15 l kannában.
Minden feleannyi, a cigi 1/4-e. Az idén még nem vettem magyar cigit. Így napi 300 Ft-ot megspórolok.Kb. 35e Ft-ot spóroltam csak a cigivel. A piát is kint veszem, bár azt nem használom el olyan gyorsan.
Az állam meg kapja be. -
dabadab
titán
''Szvsz pl. én lennék olyan helyzetben , hogy autózhassak, de egyszerűen nem éri meg fél órát tökölni a dugóban...''
Azert ne felejtsuk el, hogy a BKV nem mindig udvozito: autoval nekem max 20 perc az ut, akkor is, ha nagy dugo van, BKV-val minimum haromnegyed ora, de inkabb egy egesz, vagy meg tobb. -
#64791808
törölt tag
No először is azt a 85 százalékot vegyük vissza 50-re. Mert az általad beskatuláyzott emberek között (akik mehetnének bkv-val) igensok olyan van, akinek nyomós oka van arra, hogy nem megy azzal.
Továbbá az állítás csak budapestre igaz. Az ország ötöde lakik itt, ennek a felét vesszük, ez 10%.
Legyünk nagyvonalúak, és helyből kettővel szorozzuk be, a kötözködéseket kiküszöbölendő. Ez még mindig cxsak 20%! Tehát a szemét 20% miatt emeljenek árat, és a maradék 80% dögöljön meg.
Világos, elvégre demokrácia van. -
ody42
senior tag
válasz
#64791808 #790 üzenetére
te kevered az apácát a piócával... pontosan arról van szó, hogy akinek kell a kocsi a munkájához, az járjon kocsival, akinek meg csak 15 éves ladára, meg fapados suzukira van pénze, az meg gondolkodjon el rajta, hogy lehet, hogy azért drága a benzin, mert mindenki, mindenhová kocsival akar menni, és egyszerűen nincs annyi kőolaj ezen a világon, ami ezt az igényt ki tudná elégíteni. az más kérdés, h. nem a magyarországi kereslet növekedés miatt ennyi a benzinár, hanem ázsia (főleg kína) miatt... peace.
-
#64791808
törölt tag
A vállalkozók, mert mind csaló. Ez megint a kívülálló szövege, anélkül, hogy tudná, hogyan működik egy cég.
Az az asztalos pl aki két éve nullszaldón van, haldoklik, képtelen magát fenntartani, az is biztos csaló, amelyik tönkrement, az is az volt. Nyílván nincs kereslet a faipari cikkekre... De van. Csak pont az olyan apróság miatt, mint pl a benzinár (sok ilyen van) megdöglik. ÓRIÁSI demagógia, hogy minden vállakozó csaló.
Más: csókollak, te hol dolgozol? Mert két eset van: állami szektorban, vagy vállalkozásnál. (Nyílván vállakozó nem vagy, különben nem irogatnál ilyeneket)
Szal ekkora sötét dolgot mondani, hogy a vállalkozók mind csalók... Gratulálok hozzá. -
tildy
nagyúr
válasz
#64791808 #790 üzenetére
És a reggel egyedül kocsival járok nagyrésze ugye mind üzleti ügyben utazik?
Neked munkaeszköz a kocsi, de szvsz az emberek jó részének, kb 85%nak csak arra van, hogy ne békávéval tolja be a s.ggét a munkahelyére
Szvsz pl. én lennék olyan helyzetben , hogy autózhassak, de egyszerűen nem éri meg fél órát tökölni a dugóban...
[Szerkesztve] -
-
#64791808
törölt tag
válasz
#70869248 #763 üzenetére
Én minden szempontot megértek. De bocsánat, normális, aki le mer írni olyat, hogy a benzinár oké, sőt legyen magasabb? Ez a ''luxusautós lustapestis'' duma meg a szűklátókörű ember demagóg gyűlölködése, mert nincs abban a helyzetben, hogy autózhasson.
Két dolgot mondok.
A6 2,5 TDI-m van. Üzleti ügyekben járok, sokat. Egyedül. Nem azért van ekkora verda, mert felvágog, hanem mert ha autópályán megküldöm 180-nal, akkor feküdje az utat. Járjak vonattal üzletet kötni? Mondjuk ha pont a kollégával kötnék üzletet, akkor mit szólna ahhoz, hogy elnézést, plussz 14 ezer forint kiszállási díj, mert kétszer jöttem le magához, és drága a benzin? Marhára nem illik összekeverni azt a három teljesen különböző szitut, mikor egy család soha ki nem mozdul a városból, de vesz egy szuzukit, merhát a szomszédnak is van már, illetve azt az újgazdag gyereket, aki jódolgába nem tudja, mire költse a pénzt és vesz egy 5,5-ös AMG mercit, valamint azt, aki rendeltetésszerűen használja a kocsit. Ismétlem magam: demagógia. Jó nagy.
Másik, gazdaságibb jellegű dolog: a hazai szállítmányozás haldoklik. Ezt a kolléga úgysem érti, életében nem járt még benn egy fuvarozócég könyvelésén, és fogalma nincs, a költségeik hogyan tevődnek össze. Szerintem be kéne mennie egy speditőr irodába, hangosan kiáltva, hogy ezeröccázas gázolajat! Nem jönne ki élve. Kevésbé bunkón: mi a fenét gondolsz, amikor te kenyeret veszel, annak mekkora hányada a szállítási költség? Amikor árut hoznak bárhonnan bárhova, az hogyan történik? Vagy csináljuk vasúton, a haldokló mávval?
MINDEN, ismétlem MINDEN ország megtalálta már azt az egyensúlyi árat, ahol még elég bevétele van a benzin jövedéki adóiból, és még nem fojtja a gazdaságot. Egyedül magyarország az, amelyik erre képtelen.
Erre az a megoldás, hogy a ''nép'' (meg sem próbálok ilyen szavakat használni, hogy a lakosság, társadalom, stb) az asztalra csap, botrány van, megbukik a kormány, a jegybankelnök, az ellenzéket eltüntetik, szal a teljes politikai elit. Jaaa, csakhogy ehhez mindenkinek fel kéne ezeket a folyamatokat ésszel érnie.
Még valami. Az országot nem az ezer forintos benzint akaró, mééénemjóabéékávéé-szintű emberek tartják el, hanem mondjuk azok a vállalkozók, akik attól függetlenül, hogy a hatalom folyamatosan heréli őket, úgy is leteszik a havi 5-10 milla adót (KKV-ról van szó).
Tipikus ''dögöljönmegmindenkiakinektöbbvanmintnekem'' szöveg volt.
Tisztelem b-type-nak a higgadt válaszért.
Jah, nem várok választ, mert nem vitatkozom. LSD aláírásom. -
gabe_
őstag
Bocs, kicsit elvittem a topicot másirányba...
-
válasz
Darth_Revan #781 üzenetére
Szvsz legalább úgy él, mint egy itt jól kereső diplomás...
-
fokukac
nagyúr
válasz
Darth_Revan #784 üzenetére
ki tudja, lehet, ha majd mi is ilyen gazdagok leszünk, akkor nálunk is mindenki olyan kövér lesz, mint egy tehén...
-
fokukac
nagyúr
válasz
Darth_Revan #781 üzenetére
ez talán azért van, mert az USA és Németország GAZDAG, fejlett országok, nem?
össze lehet hasonlítani, egy főre eső GDP tekintetében :
Németo : 25.000 € / fő, USA > 30.000 €/fő
Magyarország : 7500 € / fő
ez van, ezt kell szeretni. Nem ma lesz, az, amikor utolérjük őket.
Addig is tessék dolgozni. -
neduddgi
aktív tag
válasz
Darth_Revan #781 üzenetére
És akkor az USA-ban a benzin ára, +az internet ára kb a fele a mienknek. Nem elég, hogy ott egy ember mennyivel többet keres, de még ő vásárol féláron hozzánk képest.
-
gabe_
őstag
... bár magyarország nincs sokkal közelebb az európai normákhoz, mint egy Al-Kaida-kiképzőtábor ...
-
gabe_
őstag
Amúgy nem annyira drága a benzin. ( Európa országaihoz képest mondjuk eléggé elől vagyunk... )
(Az usában amúgy kb 80-100 ft-ra jön ki egy liter benzin, viszont a legcsoribb kisegítőmunkás is többet keres, mint a magyar átlag...)
Azt akartam ebből az egészből kihozni, hogy nem az árakkal van itt a gond, mert azok NAGYJÁBÓL átlagosak. Hanem a bérek... -
pweisz
senior tag
Akkor gratulálok az ismerösödnek, de 300-as autóhoz, ha valaki 50ért eladja a Warbiját még mindig 250-et összekell gyüjtenni. Csak ha alkatrész kell majd hozzá akkor szívhatja a fogát, főleg ha nem talált bontóban. Sajnálom egyébbként hogy nem tudod felfogni amit írok dehát ez van, vannak ilyen emberek
-
BosX
aktív tag
válasz
spirit007 #766 üzenetére
Ha megnézed az adataimat, én se a belvárosban lakom
A 30km nekem is megvan, mindez tömegközlekedéssel.
Legszebb része a volánbusz, ami legjobb esetben is 20percenként jár, de ha egy kicsit is kicsúszol a csúcsidőből, már is ott vagy, hogy óránként...
Két munkahelyem is volt Zuglóba pl., az nekem laza 2és fél óra. odavissza egy nap 4-5óra. és kb ugyanennyi jármű/átszállás
De direkt jó volt, hogy 8ra kellett menni, mert 7előtt kiértem kicsiny falumból, utána meg +1óra a dugó miatt, amit szintén 8ra járó lokáldroidok okoznak. -
tildy
nagyúr
válasz
God Vazzeg #759 üzenetére
Pesten kívüli területekre mindenütt
Pesti bérletet nem fizet a cég, de ha vidékről jársz be akárhova dolgozni, annak a bérletnek 80%át fizeti a munkaadó.
Pl.:
Ha én kistarcsán laknék, és a munkahelyem gödöllőn van, akkro fizetni kell a munkaadónak, de akkoris ha pesten van a munkahely.
Ha pesten lakom, de gödöllői a munkahely, szintén.
Magyarán akkro fizeti a munkaadó, ha lakhely települése más mint a munkahely települése. -
spirit007
senior tag
re: BosX
''simán bkv-val járnék akkor is, ha megtehetném, hogy autóval járjak.
Nekem fontosabb az, hogy felszállok a blahán a metróra és 10perc múlva a délinél vagyok, mint a kényelem.''
Képzeld én is simán járnék BKV-val , ha nem 3/4 4-kor kéne melóba indulnom és nem 28 Km-re lenne a munkahelyem (Budapestről van szó!!!)
Csak ugye olyankor még nuku tömegközlekedés ...
Délután meg (12óra meló után!!!) kurv@ kellemes dugóban araszolgatni , dehát a kocsit nem lőhetem haza csúzlival ! -
ALI_G
veterán
válasz
God Vazzeg #762 üzenetére
Békéscsabán dolgozik haverom, a megye székhelyen, és ott azért fizetik a buszt, benzin pénzt nem tudom, de tök mind1, mert a többi adófizető állja úgy is.
-
#70869248
törölt tag
Na nagy lenne, ha ezért oké lenne a benzinár....
mármint hogy a kocsik kihasználtsága, meg amugy is luxus kocsival járni.
Na én ezt nem fogom megenni,...a pazarló emberekre meg mehet egy külön topic is akár, mert a benzinár mindenkit csapdos.
Én speciel nagyon keményen dolgoztam meg azért, hogy megvegyem álmaim egyik kocsiját, és mint alpinista, elég sokat is kockáztattam azért, hogy a melómmal megkeresett kocsimban magamévá tegyem az autókázás érzését, ami pedig szerintem alanyi jogon jár mindenkinek, vagy olyan olcsón, hogy szinte alanyi jogon....az hogy most elektromos autóval, vagy benzinesel az más lapra tartozik.
Gáz a város logisztikailag? Mert úgye frankón beépítették, hogy a legtöbb pénzt húzzák le az adott föld területből...
Hol voltam én akkor mikor ebből vagyonokat kerestek?
sehol.
Többszörösébe kerülnek itthon a megvalósított álmok, de ott gebedjen meg, én akkor is megcsinálom.
Viszont hogy ekkora széthúzás legyen!
besz@rás. -
ody42
senior tag
válasz
God Vazzeg #759 üzenetére
ez a szombathelyi helyzet, de ott nem ismerek olyan céget, akinek vagy ne lennének saját buszjáratai, vagy ne fizetné a bérletet. Benzinköltséget term. nem fizetnek, csak a 3ft/km-t,az meg nagyon kevés...
-
BosX
aktív tag
honda civic, mitsu colt, de akár suzuki, nem vagyok autódealer, keresni kell
ismerős vett egy coltot (kb 15éves), alig eszik, a motor tökéletes állapotban, lehetett egy 300k, bőven jó.
Egyébként ügyes vagy
Szeke: simán bkv-val járnék akkor is, ha megtehetném, hogy autóval járjak.
Nekem fontosabb az, hogy felszállok a blahán a metróra és 10perc múlva a délinél vagyok, mint a kényelem. De pl. egy nehéz munka/iskolai nap után engem b@szna az ideg, ha még haza is kellen vezetnem...
karyo: hiába lakik a lakosság nagy része vidéken, még se ott veszik a legtöbb autót, a dugó városi probléma...
pweisz: hidd el hogy igencsak romlik a fogyasztás a legtöbb autónál, nem csak a felsoroltaknál. a ladát meg nem érdemes megcsináltatni, mint a legtöbb ilyen idős autót, és igen, rallyautó lett belőlehozzászólásod többi része meg szart se ér, szvsz egyértelmű ha van egy sokat fogyasztó szar autód, és ez kiesik, akkor a benzinpénzzel több marad a zsebedbe. japán autókról fentebb
-
PumukliM
csendes tag
-
ody42
senior tag
az lehet, hogy a lakosság 80%-a vidéken él, ha neked minden vidék, ami nem pest
amúgy a városban élők arányából kéne inkább kiindulni, és akkor ugyanott vagy, mert a lényeg a kocsik kihasználtságán van. Ha nem hétvégi családi kirándulásra megy a kocsi, akkor 1, jobb esetben 2 ember utazik benne.
Amúgy meg nem jellemző, rohadtul nem jellemző, h. pl. faluról kocsival járkálnának be a városba dolgozni, mert napi 10-20 km-t már nem éri meg autózni(!), pláne mivel a bérletet fizetik a cégek. Városon belül már sok a kényelmes csóka, mert 2-5 km-re buszozni nem nagyon van értelme, a kocsit meg ki lehet bírni, nem kell más szagát szagolni, stb... -
pweisz
senior tag
Igen sok eszik ennyit, UAZ 469, Régi Volga, 6liter körüli Amerikai autók, ezek közül tényleg nagyon sok van a kis jövedelmüek kezében
Ladátoka meg megkellett volna csináltatni, és talán nem evett volna annyit
8-10Litert Városban ha megeszik egy mai benzines autó, de régebbiek is elmennek 10liter körül, igen állítólag még a Warbi is. Hatalmas menyiségben keresnek Rallysok Trabantot Wartburgot, lassan importra szorulunk
Igen ha nincs autója akkor tényleg tud sporolni, sőt ha lekötetti az áramot, és még esetleg a vizet is, akkor még jobban
Japán kisautót olcsóért muhahhahaha, az szerinted milyen állapotban van? És mennyit kell alkatrészre költeni?
-
TéKrys
senior tag
-
karyo
senior tag
Az egy dolog, hogy pesten mi van, de a lakosság 80%-a vidéken él, ahol minden kilóméterekre van. Szóval ezen vitázn, hogy mért autó, értelmetlen.
Azt hiszem ebben a motorizált világban nem kell senkinek sem szégyellnie, hogy autóval jár. Azért hadd ne cseréljem le egy hátaslóra a kocsimat, ha lehet! -
ody42
senior tag
'egyszerű falusi gyerek' vagyok, csak véletlenül kerültem ide pestre, megszoktam a gyaloglást, úgyhogy sokszor sétálok 3-4 villamosmegállónyi távolságra is, pláne ha jó idő van.
A BKV tény, hogy undorító, de pl. a buszok egész korrektek, azokon hajléktalan is csak ritkán van.(amerre én járkálok) (na jó, éjszakai járatoktól tekintsünk el) -
karyo
senior tag
Nézdd, nekem az a legfőbb bajom, hogy a környező országok államaihoz képest
a magyar a legkapzsibb. Nem elég, hogy a fizum közl 40%-át leadózom,
még lesz*ptanak a benzinnel, áfával, útadóval ( és cserébe kátyúrengeteg, évente centír...)
, és még mosolyogjak is hozzá???
Inkább én is kibújok minden fizetési kötelezettség alól, ott ahol csak lehet,
és inkább a szolvák államnak fizetek, aki kevésbé kapzsi.
És ha minél többen ezt tesszük, talán egy idő utánészhez térnek(?).
Legalábbis remélem. -
PumukliM
csendes tag
Jól van, legyenek annyira magasak a benzinárak, hogy 150 méterre ne érje meg elmenni az embernek autóval. Azért 350 km-re csak nem mehet gyalog.. Luxusnak számít az, ha egy nyári fesztiválra motorral szeretném elvinni a kedvesemet, nem busszal, nem vonattal. (Oda-vissza 700 km, két személlyel min. 6l a fogyasztás 300 Ft-os benzinnel - 40Ft jön rá literenként a szint. olaj miatt). /Ez persze nem tűnik olyan vészesnek, de még tanulok, így ösztöndíjból kell megoldanom../ Hmm.. miért nem veszek egy új motort, ami kevesebbet fogyaszt? /És több a fenntartási költsége - adó, biztosítás, stb./Kösz a tippet, majd igyekszem félretenni. Biztos összejön x hónapon belül.
-
karyo
senior tag
Itt ugye 259FT/L áron vehetünk benzint.
259-237=22 FT árkülönbség. Az még mindig jelentős. -
karyo
senior tag
Most tankoltam Szlovákiában: a két héttel ezelőtti 231FT/L helyett már 237FT/L
a benzin. Nyomtam is egy full tankot. Mondanom sem kell, jó nagy sor volt a benzinkútnál.
6 sor van, minden sornál folyamatosan 4 kocsi állt. Visszajöttem a határon,
OMV és MOL kutak teljesen üresek.
Ugye nem csak én látom ezt???
Az állam vak?????????????? -
Szeke
senior tag
Írták már itt előttem:
Nézd meg a másik oldalt: mit nyújt a BKV? Hajléktalanokat, koszos mocskos aluljárókat és közlekedési eszközöket, meg lehet fulladni a tömegben, satöbbi...
Aki megteheti, az nem fog BKV-val járni csak környezetvédelemből. Te sem tennéd minden valószínűség szerint. -
spirit007
senior tag
Nálam most egy 190-es öngyújtós Merci van ami pesti dugóban eszik 6,5 l -t százon
-
ody42
senior tag
nálunk Vas megyében most fognak szélerőműveket telepíteni, de a köteli faluban élők már most arról beszélnek, hogy biztos suhogni fog éjjel nappal, aztán majd hallgathatják életük végéig
(hozzáteszem azért ilyen pesszimisták, mert van a közelben egy motorospálya, és baromira behallatszik, pedig anno azt hazudták nekik, hogy nem fog...)
benzinárak, mert az az eredeti téma. Nekem az a véleményem, hogy baromira nem baj az, hogy ilyen magas a benzin ára. Rohadtul irritál, h. itt pl. pesten is, de gondolom mindenhol általában csak egy ember pöfögteti a kocsit, ami nagyon szar kihasználtság, és odáig fajult ez a nagy kényelem, h. már a sarki fűszereshez is kocsival mennek. Ez így szarság. Használja az a kocsit, akinek tényleg életbevágóan fontos, szüksége van rá, de ennyire ne legyenek az emberek tohonyák, hogy 10-15 percet nem képesek sétálni, inkább szennyezik a környezetet...
Amúgy ez a budapestiekre fokozottan igaz, hogy lusták, inkább megtervezik két átszállással az utat, csak ne kelljen egy métert se gyalogolni feleslegesen...kész... -
fokukac
nagyúr
hűt, ha nem is szélcsend van, de az biztos, hgoy sokkal kevesebbet fúj erősen a szél, mint pl. az északi tenger partján, vagy akár a kisalföldön.
BosX : milyen nagyon ócsó japán kisautóra gondolsz?
Ui. a 6 éves sswift-ünk 5,5-6 litert eszik országúton (ha anyám vezet - ha én, akkor 5 alatt megya csúcsom 4,2 vele)
[Szerkesztve] -
Majstor
senior tag
UP
-
BosX
aktív tag
15-20litert nagyon sok (igaz nem kétütemű) 15-20éves autó eszik.
( Saját tapasztalat, pl. a Ladánk élete vége felé simán evett 20litert..)
A 8-10liter nem olyan sok, (tildy is írta hogy a mai autók is becuppantanal ennyit), hogy ne lehessen fenntartani.
Trabantot,Wartburgot meg el lehet adni rallysoknak/bontóba, esetleg kivonni a forgalomból (mintha ezért is járna pénz) kb 50k, bőven jó
Spórolni meg a szegény család is tud, főleg ha már nincs autója, és nem kell benzinre költeni.
Nem feltétlenül kell roncsot venni, nagyon jó japán kisautókat kapni ocsóért, alig esznek, jól mennek, oda kell vásárlásnál figyelni.
Szvsz ez a probléma jogos lett volna 10éve, de ma már...
De mind1, ejtek inkább egy könnyet a trabantosok/wartburgosok/volgások szociális helyzetéért. -
_Petya_
őstag
Hát ez hihetetlek, a környezetvédőknek nem jó az atomerőmű, nem jó a szélerőmű, de bezzeg a szén, olaj, stb. az kell... egyszerűen besz*rás...
De a legjobban az tetszik, hogy ők is használnak otthon nem is kevés áramot, mit gondolnak, azt hol állítják elő? Iszonyatosan fel tudnak idegesíteni a zöldek...
mod: ja, és sz*rt se értenek egy atomerűmű működéséhez, csak azt tudják szajkózni, hogy fuuuj atom, majd jól felrobban, környezetszennyező stb, pedig a ma ismert legtisztább energiaforrás...
Petya
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Szeke
senior tag
Tetszik, hogy így félreértettétek az első kétüteműs hozzászólást
A hozzászóló azt mondta, hogy ''15-20 éves, 8-10 litert fogyasztó''Senki nem mondott 15-20 literes fogyasztást
[Szerkesztve] -
pweisz
senior tag
15-20Litert max valami élére hegyezett 2ütemű warbi eszik. Gondolkodj el azon hogy mennyiért lehet eladni egy öreg kétötemű Trabit vagy Warbit, X hónap ami alatt egy szegényebb család összesporol egy ujabb autóra a pénzt, az nagyon sok lehet, főleg hogy ha 100-200vesz autót, abba még csomót bele tól alkatrészbe, mert annyiért igencsak szart lehet kapni. Nem ilyen egyszerű ez a dolog.
-
gabe_
őstag
Tiszta off...
-
biker
nagyúr
amugy legjobb emlékeim szerint a dunántúl közepe fel valamerre akartak építeni egy telepet, de a [moderáltjelzőkkelilletett] környezetvédők leszavazták, mert ''rondítja a természetet''
igaz, hogy nem káros, de ronda.
nem normálisak... -
biker
nagyúr
az alföldön szélcsend van.
[fetrengveröhögősmiley]
voltatok már alföldön?
én csak 26évet éltem szegeden, kimész északra, az olajtelep felé, kb évi 10napot van enyhe szél, nem szélcsend, enyhe szél.
többi napokon folyamatosan ~15-20kmh vagy feletti szél fúj.
mesze nem tengerpart, de akkor is fúj folyamatosan.
kb 6évig bicikliztem arra...
tudom milyen érzés, odafelé 36-40km/h, vissza 25km/h, megszakadva... -
#64791808
törölt tag
Ez egyértelmű, igaza van, csak nem 100%-ban. Nagyrészt nyűgös a szélerőmű telepítés, de van egy-két olyan mikroklímával rendelkező hely az országban, ahol érdemes lenne szélerőművet építeni.
De az én mondandómban a lényeg nem ez. A lényeg az, hogy amikor jön egy vállalkozó nyugaton, hogy ő építene ilyet, akkor mindenki veri a seggét a földhöz örömében, hogy jééé, hát ez beruház egy ilyenbe, segít az energiaszektort fejleszteni, stb stb. Szenté nem avatják, de személyesen van szerencsém ismerni egy német üzletembert, aki hasonló cipőben járt, ő napkollektorokkal is foglalkozott. Díszpolgár lett Nürnbergben. Nálunk meg jóóól beleköt a ''hatalom''.
Ez kőszegre kifejezetten igaz. Anno a városvezetésnek felajánlottak 400 millió forintot, hogy tegyék rendbe a várat, csináljanak belőle túristaparadicsomot. Eddig is sok külföldi (és sok magyar) volt már rá kíváncsi, növeljük ezek számát, minekutánna kőszegen ipar, mint olyan nincs, valamiből meg kell élni. Mit mondott a városvezetés? Nem kell, mert ez kőszeg ügye, a városlakóknak rosszul esne, ezt önerőből kell megoldani, becsülettel. fogadjunk, kedves olvasó, hogy most az fordult meg a fejedben, hogy hazudok, mint a vízfolyás. Nem csodálom. Egy büdös szót sem hittem a sztoriból, míg nem az orrom alá nem nyomták az erről szóló nyilatkozatot.
Hány ilyen város van még... -
aesir
veterán
válasz
God Vazzeg #721 üzenetére
Brit autókat szeretem
Rover, Jaguar...
-
BosX
aktív tag
válasz
PumukliM #717 üzenetére
Kétütemüt elad/forgalomból kivon, x hónap alatt összesprólható a benzin/szervízpénzből egy 1golf/régebbi colt vagy civic. 100-200k.
És rögtön nem 15-20liter a fogyasztas és nem kell a benzinnel sem csencselni.
Aki fenn tud tartani ma MO.n egy 15-20litert fogyasztó autót, az nem szegény.
A példát szerintem sokan megoldják kocsi nélkül is. ( közel lakik, házastárs, nagyszülő,siet stb.)
Nincs jogosítványom, és ha nagyon muszály, akkor tudok vezetni. -
PumukliM
csendes tag
#senki nem mondta, hogy kötelező autóval járni.
Jó, elhiszem, hogy neked nincs szükséged autóra, de ettől még el kell tudnod fogadni, hogy másoknak igenis van. Vannak dolgok, amiket nem lehet megoldani autó nélkül. /Pl. hogyan oldanád meg tömegközlekedéssel azt, hogy a kisebbik gyerek időben ott legyen az oviban, az elsős a suliban, te meg a munkahelyeden 07:45-re?/
#Kétüteművel..
Ezek mellett az alacsony árat leszámítva szinte semmi elfogadható érv nem szól, nyilván nem a tehetősebb családok sajátja, hanem azoké akik nem engedhetnek meg maguknak a jobbat.
Egyébként tudsz vezetni? -
PumukliM
csendes tag
''Éljen a benzináremelés!'' - Kíváncsi lennék, hogy akinek tényleg ez a véleménye, az fel merné-e vállalni egy olyan ember előtt, akinek 15-20 éves, 8-10 litert fogyasztó kétütemű kocsija van. /Nyilván nem azért van neki ilyen járgánya mert felveti a pénz./ Ezeknek az autóknak a költségeit az is megdobhatja, hogy egyre kevesebb kúton árulnak keveréket, ha pedig maga keveri be egy nem túl jó ásványi olajból, az is hozzávetőleg 20 Ft-tal dobja meg a literenkénti árat.
-
BosX
aktív tag
Ki mondta, hogy olcsó
A legújabb ati/nvidia kártya intel/amd proc se olcsó amikor megjelenik
aztán ahogy terjed, úgy lesz egyre olcsóbb
de ez rossz példa, legyen pl a digifényképezők vagy a dvd, mint technológiák...
Egy jó helyre rakott szélerőmű jelenleg is kitermeli működése folyamán a költségeit. Csak utána a haszon nem lesz akkora, hogy pénzügyileg megérje.
Túl kevés haszon túl sok idő alatt. Ezért kell jelenleg az állami/EU támogatás,ami a jövőben valszeg csökken.
Aztán itt van ugye Kiotó is... -
Akkor szerinted az nem számít, hogy mennyibe kerül a beruházás. Szerintem beleszámít... Pont ezért drága. Belekerül x összegbe a beruházás és kitermel y összeget. Ebből kiderül, hogy mennyibe kerül egységyni energia. Ez ma szélerőművel többe kerül, mint a szén/gáz/atomerőművel előállítottal, még azokban az országokban is, ahol lényegesen több a szél, mint nálunk. Ezért mondom én, hogy magyarországon nem érheti meg a szélerőmű gazdaságilag. Persze vannak más szempontok is a gazdaságosságon kívül, pl. környezetvédelem, függetlenség az araboktól stb.
-
Akkor dánia. Lényegtelen. Ezzel csak arra céloztam, hogy azokon a helyeken, ahol sokkal-sokkal több a szél, mint nálunk, ott is drágább a szélenergiás áram, mint a hagyományos, akkor hogy a gyufába érné meg olyan helyen, ahol alig van szél? A hollandoknál is azért van csak annyi, mert kőgazdagok, és tudnak áldozni egy kis pluszt a környezetvédelemre...
-
BosX
aktív tag
Nem az energia előállítása drága, hanem maga a beruházás. tehát 1mw teljesítmény beépítése nagyságrendekkel drágább szélenergiával,mint atom/szénnel, mivel ez egy új iparág, és most fejlődik, formálódik.
Ergo jelen szinten hoszabb lenne a megtérülési ideje, ha ugyanannyi lenne a felvásárlási ára. Aztán ott van az is, hogy a szél nem mindig akkor fúj, amikor kéne, a kazánt meg akkor gyújtod be amikor akarod éjszakai/nappali áram ára között jelentős a különbség, energiát tárolni meg necces.
( az Ardennekben van egy olyan vizíerőmű, aminél éjszaka szivattyúkkal olcsó német éjszakai árammal viszik fel a vizet a magastározóba, majd nappal sima vizierőműnek használják.. )
De Dániában pl, ahol a villamos-energia rendszert kellően felkészítették a visszatáplálásra, vannak olyan tanyasi/szövetkezeti szélkereker, hogy az áramszámla negatív, még ők kapnak pénzt...
tildy: meg sok olaj/gáz az északi-tengeren, hatalmas energiabőségben élnek..
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
-
Hát én ezen a térképen azt látom, hogy a max átlagos szélerő 4-5m körül van. Pont erről beszélek. 5m-es szél az nagyon-nagyon kevés ahhoz, hogy rentábilis legyen a cucc.
Mod.: Ja és ebben az átlagban benne van a hidegfront idején fújó viharos szél is, amikor ugye a szélerőműveket lekapcsolják....
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendszergazda topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sorozatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Friss előzetest és fejlesztői videót kapott a Mafia: The Old Country
- Disney+
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest