Szerbiában. Amúgy a kösz TV-n is ott van: [link]
#nincsbennetarcsi
Szerbiában. Amúgy a kösz TV-n is ott van: [link]
#nincsbennetarcsi
Na, bazinagy piros háromszög villan fel középen a japppánomban ha fogytán az ablakmosó és az első műszakin meg is akarták miatta buktatni, csak volt a csomagtartóban és bele lett öntve
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Pedig elvileg csak a sárgára van bukta, a többire max figyelmeztetés.
#nincsbennetarcsi
Folyadékokkal feltöltve kell lennie az autónak az is bukó tényező.
Na ezt jó tudni, akkor műszaki előtt majd rátöltök. Bár mindegy, mert az enyém úgy sem jelez...
#nincsbennetarcsi
Eleve ki is kellene próbálniuk az ablaktörlőt, de szerintem sose ellenőrzik.
A Jazzen tegnap kipróbálták. Szárazon. Az egy hetes új szélvédőn.
Egyébként most azt gondoltam, hogy 1-2 héten belül sk kicserélem a lengőkarokat, utána megpróbálom a vizsgát egy másik helyen, amíg nem jön el július 15-e, a lakatolás napja.
Igaz, május 31-én lejár az érvényesség.
[ Szerkesztve ]
Fú paszmeg, remélem oda se viszed műszakira soha többet, ez a hab a tortán a csavarhúzózás után...
#nincsbennetarcsi
Egy lakatolás árából még ki tudsz fizetni vagy 10 vizsgát, csak átmegy valamelyiken.
TPMS rendszert is kéne ellenőrzniük?! Azt még soha nem láttam, hogy nézték volna.
#nincsbennetarcsi
Nekem fékrendszer hibát dobált, amikor megpadlóztam a Toyotát... kiderült hogy kevés a fékfolyadék és amikor elrugod elmegy a szenzor elől... Ráöntöttem egy féldecit, aztán csend volt.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
20% nyomásvesztésnél kellene bejeleznie, azt nézik, úgy hogy leengedik az egyik hátsót. Fékfolyadék forráspontot is (kellene) nézni előírás szerint...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Eddig egyik műszakin sem vacakoltak ezzel (TPMS) nálam. A fékfolyadék az rendben van, az méricskélhetik kedvükre napestig.
#nincsbennetarcsi
Amúgy is ki akartam cseréltetni a sárvédőíveket nyáron, hogy végérvényesen megszűnjön a vissza-visszatérő probléma, csak úgy képzeltem, hogy előbb leműszakizik. Ezek szerint rosszul gondoltam.
Ez gyakorlatilag esztétikai probléma. Normális helyen nem foglalkoznak vele annyira, ha nem szétesik már majdnem.
Switch Tax
Én eddig úgy tudtam hogyha nem teherviselő elem (nyúlvány, padlólemez, küszöb) akkor nem baj ha rozsdás picit...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Szerintem azért, mert rádugják a gépet aztán néznek öndiagnosztikát, úgy gyorsabb meg egyszerűbb. Folyadékot még csak egy éve mérik pontosan. Bár rendszert nem bonthatnak úgyhogy tartályból, az meg ismét a népnek kedvez.
Most is úgy van, hogy teherviselő elem korrodáltsága. Szerintem úgy voltak vele, hogy beesett a csavarhúzó hátul akkor az #tuti a küszöb is szar mélyen, és meg is húzták, nem nézték tovább rendesen.
[ Szerkesztve ]
A gyakorlat ez szokott lenni, de hivatalosan sehol se lehet rozsdás, minden elemének rajta kell lennie, stb. stb. itt már írtak pár dolgot ami papíron elvárt, de nem szokták nézni, csak legyen biztonságos az autó.
Switch Tax
Ááá, az OBD csati közelébe sem mennek ezek...
#nincsbennetarcsi
OBD-re kötelező rádugni, hacsak nem valami nagyon régi autó. A környezetvédelmi megfelelés a másik fontos amellett, hogy biztonságos legyen.
szerk.: Vagyis kötelező lenne, mert ellenőrizni kellene a lambdaszondákat, katilizátor hatásfokát, stb. stb.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Nálunk se. Vetítési képet se néznek, mert akkor nem lenne ennyi csálé lámpa. A letestelést se nézik meg, pedig az marha egyszerű lenne, mert csak fék/tompított közben kell indexelniük, de ezek pont ezért önmagában indexelnek úgy akkor tuti jó lesz.
Francia autóim vannak úgyhogy az elektronikai problémákban otthon vagyok.
Azért fejlődés van az tagadhatatlan, mikor először volt a Megane műszakis a szerelő kb. 5 percet volt alatta és már mondta, hogy ez átment.
Ma ennél már jobban megnézik a kocsikat. Mikor épp.
És pont a Megane volt a legpatikább autóm, egyik sincs annyira jó állapotban, mint az volt.
[ Szerkesztve ]
Hát kb 2 éve voltam műszakin akkor semmit nem néztek. Mondjuk a géptetőre ráült, hogy a csillapításvizsgálat tuti jó legyen.
#nincsbennetarcsi
Nekem volt, hogy a mosott kocsi ment a műszakira, biza meglepett, hogy mi a franc folyhatott le a hátulján, aztán láttam az elején is. Akkor nyugodt voltam, hogy itt tuti mindent "megpislogtak". Ingyen full átvizsgálás a műszaki mellé, hát az sem baj.
Ha nem jelez vissza a műszerfalon, akkor is?
Ahhoz képest tudnék képeket küldeni mik állnak itt lent a lakótelepen friss vizsgával...
A legnagyobb király az a Peugeot 307 sw, aminek 2016 óta olyan matt a lámpája hogy egy gyufa több fényt ad... jelentem átment műszakin gond nélkül. (Ismerem a tulajt)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Akkor főleg, gyújtáson nézik, lőnek egy fotót, ha minden elalszik akkor átment. A corollám átment 185/65R14 helyett 185/55R14-el, offroad izzókkal, 18 éves fékfolyadékkal, rozsdás féktárcsával, ajtóval és sárvédőívvel, kifújó kipuval...
Nah akkor mondtam azt hogy ez egy fejése megint az autósoknak, semmi más, mondják azt hogy 15ezerrel több lesz a gépjármű adó évente és hagyjuk békén egymást örökre... most sem vagyok egy autószerelő géniusz, akkor még annyira sem értettem hozzá mint most, de még én is éreztem a bunda szagot...
Ez egy újabb bőr ugyanarról a rókáról, nem tudom hányat bírunk még el...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
6,7,több személyes autóknál pl tavaly óta lefotózzák azt is, hogy bent van-e az összes ülés.
Nyilván , akkor amikor ezt tapasztaltam , nem , NEM! putriba vittem az amúgy sem elhanyagolt kocsit.
Ne is mondd. Előttem átment 5 autó a vizsgasoron és egynek sem kapcsolták fel a lámpáját, de a CV-t inkább be sem hívták, mert szimmetrikusan világít. Úgy felhúztam.magam, kis hijján megkérdeztem, hogy ment át a Can-Am előttem (1 lámpa le volt törve csak a kábel tartotta, olyan sáros sok helyen hogy alvázszámot nem találtak elsőre, szélvédő majdnem nyista, ajtó nincs) merthogy a vizsgasorra behajtva át is zavarták, meg sem állt a kijáraton túlig. Igen, jól érted, se fék se lengéscsillapítás, nem higy lámpa. De aztán csak legyintettem, mert ha vitatkozom max. behívnak és megbuktatnak. Az meg kell a fenének.
Nem is az a baj, hanem van olyan hely, ahová nem viszed a 6. és 7. ülést mert elfelejted, szót sem szólnak csak átírják 5 személyesre. Utána kanosszát járhatsz, hogy legyen újra 7 személyes, vagy örökre nagy csomagtartóval közlekedsz.
Tudom, a kutya nem nézi, csak ha mégis, akkor az fájni fog.
Itt is az volt a probléma, hogy pont a szintjelzőnél volt és ahogy beálltak, ki is villant. Jött is szólni, hogy baj van, de mindig van nálam plusz szélvédőmosó, úgyhogy gyorsan meg lett oldva.
Így néz ki amúgy az a kis genya, rohadt ijesztő volt az elején mikor kicsit kanyargósabb úton haladósan vezetve egyszer csak kivillant
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Az új szerzemény (vagyis már négy hónapos bakker, repül az idő ) TPMS szenzoros és nem is találta az egyiket, úgyhogy most, hogy felkerültek az új gumik (Hankook Kinergy 4S2 H750 XL 205/55 R16) egyből rá is nézettem. Hát, sima szelep volt benne, úgyhogy izibe rakattam bele TPMS-t. Egyébként az utolsó 3 műszakin a JSZP fotói alapján úgy ment át, hogy a műszerfalon is (nem)jelezte a negyedik kereket
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Én a legutóbbi vizsgát visszanéztem a dashcamről, új helyen volt és kíváncsi voltam, mennyire alaposak Féktesztnél le is ugrott a kocsi a padról Viszont nálam is spricceltek Ja! És itt volt az, hogy nem engedték át két hiba miatt: kézifék eltérés 35% (valid, nem használom és amikor az EBC szett felkerült akkor nem lett beállítva pontosan, ugye ez dobfékes kézi), illetve észrevették, hogy az egyik első alsó hátsó lengőkarszilent repedezve van (minimális volt, de kiszúrták, örültem is meg nem is, mert így csak előműszaki lett). Úgyhogy rendesen átvizslatták tavaly
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Szigorú... Szegeny családi csapat szállítók.
#nincsbennetarcsi
Akkor eleg nagy a szoras a vizsgahelyek kozott. Itt azert rakerdeztek, hogy ugye nincs sarga lampa? Mondom nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Amcsi vasakra nagyon ramentek mostansag. Haver Mustangja nem ment at csak videken. Masik haver Camaroja meg atment siman.
#nincsbennetarcsi
Úgy a jó, amikor legalább előtte szólnak és nem fizettetnek és úgy küldenek el..
Igen az korrektebb.
#nincsbennetarcsi
A Vitara legutóbb 35ért vizsgázott, ebben benne volt az is hogy előtte feldobják emelőre, átnézik, leellenőriznek mindent, tehát egy totális átvizsgálás (szemrevételezéssel). Ha bármi ott kiderül, fel sem teszik a sorra, telefonálnak hogy mi legyen. Ha azt mondod nem kéred a javítást, akkor 10ezret fizetsz, ha kéred, akkor megcsinálják, levizsgáztatják és ha készen van telefonálnak hogy mennyi a számla vége. Szerintem ez messze a legkorrektebb hozzáállás amivel az elmúlt 20 évben találkoztam.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Ahol en voltam, ott minden at megy ha nincs chcengine.
#nincsbennetarcsi
De mi köze van az NKH-nak Antiék YouTube csatornájához...
Bocs, túl magas labda volt.
A corolla is úgy vizsgázott ugyanott, hogy kaptam állapotlapot, mellékelve az árajánlat tételesen, munkadíj külön tétel és az óra szám is reális volt, de ami a listában szerepelt az mind csere, mert két évet már nem bírt volna ki egyik sem.
Gumiharang, fék, szilent, gömbfej, fékfolyadék, hűtőfolyadék, hosszbordás, szóval semmi dráma, de sok lett a vége, így ment a háztól.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Ezt mifelénk pl. az autóklub alkalmazza (legalábbis pár éve csinálták még), csak úgy hogy ha 20.000 a műszaki, elvittem és nem felelt meg valamiért, akkor ott hagytam 5.000-et az átvizsgálásért, majd javítva vissza vittem és ha úgy már jó volt, már csak a maradék 15.000-et kellett kifizessem.
Ez végrelenül korrekt hozzáállás volt akkor. Mára nem tudom, milyenek.
Akkor értekezzünk majd másfél év múlva.
[ Szerkesztve ]
Szerelőre bízom, igaz úgy a legdrágább (hosszútávon legolcsóbb), viszont nekem megmozdulnom se kell és 100% a garancia, hogy át is megy elsőre, mert tudja adott pillanatban mire kényesek épp, meg hova vigye.
Csak az eredetvizsgákat csináltam én, mert ott nem néznek semmit, meg az okmányirodába amúgy is menni kell és megvan egyben a kettő.
Oreg autonal egyre tobb minden elojon. Egy ponton tul nem erdemes veszodni vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Most mar en is igy fogom sztem.
#nincsbennetarcsi
Tulajdonképpen igen, minden autónál ez van, egyre jobban közeledik a GTK-hoz, mivel a piaci értéke csökken, de az alkatrész ára nem, a munkadíj pedig felfelé megy, egy ponton túl nem éri meg a használati értéket is figyelembe véve sem.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Igen anno a Skodánk kezét is ezért engedtük el.
#nincsbennetarcsi
Viszont a képlet másik oldala, hogy az újabb használtautók is egyre drágábbak. Mérlegelni kell minden nagyobb kiadáskor, ennyi a lényeg
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
En is ezt szamoltam a City eseteben, indito kuplung meg tarsai nemsokara cseres, 17 eves autonal szinte GTK a javitasa, igy inkabb meg egy muszaki jovore, aztan auto csere soran beadom a kereskedohoz beszamitassal (jelkepes osszeg), es adja el meg veszodjon az emberekkel akikmajd 18-19 eves autot hibatlannak varnak.