Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szatocs

    őstag

    válasz Rover623 #27 üzenetére

    Ööö, az a helyzet, hogy nem valami összefoglalást akartam csinálni, csak valami kis felvilágosítás szerűt, hogy hátha van valami azok közt, amit gyűjtöttem, amire pont kiváncsi, vagy éppen nem tud. De ha gondolod begyűjtheted a váltófajtákat az elved szerint, nem lenne rossz ötlet.

  • szatocs

    őstag

    válasz Rover623 #25 üzenetére

    Én végigolvastam és számomra tök érthető, meg tom is hogy melyik márka hogy nevezi a sajátját, és hogy kb. mi a működési elve. De ha te jobbat találsz, miért nem linkeled már? :U

    Én emlékeztem, hogy van ilyen, gondoltam esetleg megfelel, mint gondolatmenet megszabó, topicmegindító, ezért bátorkodtam összegyűjteni a tech abc - ből és bemásolgatni ide.

  • szatocs

    őstag

    válasz Kiskokó #20 üzenetére

    Engem nem a leggyorsabb érdekel, hanem a pontos, és hondás:) Élménynek kell lennie a váltásnak, nem pedig egy letudandó dolognak, hogy minél gyorsabban végezzek vele.

  • szatocs

    őstag

    válasz Rover623 #15 üzenetére

    Ahogy én nevezem:D - csak gyűjtöttem ezeket a vezess.hu tech abc - jéből, és sztem ez is jó, legalábbis nekem jó arra, hogy tudjam, mit hova tegyek, így talán a topic látogatóinak még talán a nyitójának is egy kis segítség lehet.

    ''Kiskokó'': Nekem minden autómata, ami nem manuál:D Nem vagyok oda az autómatákért, még afélautómatákért sem, mondjuk egy dsg - t kipróbálnék, de jobb szeretnék sztem váltani egy manuáloson, min azon.

  • szatocs

    őstag

    Nem tom pontosan, hogy milyenekre gondolsz, de remélem ilyesmire:

    Automatizált sebességváltó:

    Olyan hagyományos mechanikus sebességváltó, amelynél a fokozatok kapcsolását nem rudazat vagy kábel végzi, hanem elektromos vagy hidraulikus kapcsolószerkezet. A fokozat kapcsolását a vezető válthatja ki, egy kapcsoló vagy egy szekvenciális (soros kapcsolású) váltókar működtetésével. Kuplungolni nem kell, a kuplung automatikus. Az ilyen sebességváltók a legtöbb esetben képesek teljesen automatikusan is működni.


    Automatikus sebességváltó:

    Olyan sebességváltó, amelynél a vezetőnek csupán üzemmódot kell választania (P - parkolás, R - hátramenet, N - üres, D - előremenet), az áttételek módosítása automatikusan történik. A klasszikus automatikus sebességváltó egy többfokozatú mechanikus váltóból és hidrodinamikus nyomatékváltóból áll. A hidraulikus rész viszonylag nagy módosítást hoz létre, ugyanakkor feleslegessé teszi a kuplungot - de viszonylag nagy a vesztesége. A mechanikus részben a fokozatok kapcsolását elektronika vagy hidraulika vezérli.
    Terjedőben vannak az úgynevezett fokozat nélküli automatikus sebességváltók is, melyeknél az áttételek száma elvileg végtelen: ezt leginkább változtatható szíjhajtással érik el.


    DSG automata váltó:

    A DSG az angol Direct-Shift-Gearbox vagy a német Direktschaltgetriebe rövidítéseként is felfogható. A kettős kuplungos váltót a Volkswagen konszern és a BorgWarner közösen fejlesztette ki. Az ötlet nem új, de szériaautókban csak az elektronikus vezérléssel együtt valósulhatott meg. A DSG olyan, mintha két váltót egybeépítenénk. A váltó két bemenőtengellyel és ehhez kapcsolódóan egy-egy belső kuplunggal rendelkezik. A DSG két kuplungja közül az első az 1-3-5. fokozatokhoz és a rükverchez juttatja el a motor erejét, a másik a páros sebességeket iktatja be a hajtásba. Míg az egyik váltófél aktív, addig a másikban előválasztott fokozat a megfelelő pillanatban az egyik kuplung nyitásával és a másik ezzel párhuzamos zárásával aktiválható. A vonóerő átadása nem szakad meg a kuplungok párhuzamos nyitása és zárásakor, így az autó nem bólint váltáskor és a gyorsulás is állandó. A DSG a fokozatválasztó karról, illetve egyes típusokban a kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolható. Automata üzemmódban érzékeli, hogy éppen lendületesen vagy takarékosan vezetünk, netán hegyi úton haladunk-e és ehhez igazítja a váltási pontokat. Az elektronikus vezérlés a 100 Celsius-foknál melegebb váltóolajjal körülvéve dolgozik. Nagy előnye a DSG-nek a gyorsaság (váltás akár 0,2 másodperc alatt) és a magas hatásfok, így a többletfogyasztás a kézi váltóhoz mérten minimális. Városban egy DSG-s autó akár takarékosabb is lehet. Duplakuplungos váltót jelenleg (2006. január) csak a VW konszern márkái kínálnak, de több autógyártó és beszállító már dolgozik a saját DSG váltóján.


    Tiptronic (Steptronic, Geartronic, stb):

    Olyan funkció, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az automatikus sebességváltó fokozatait maga kapcsolja. Az ilyen váltóknál általában csak a kapcsolás irányát (le vagy fel) kell megadni, az elektronika megvizsgálja, hogy végrehajtható-e a váltás a motor károsítása nélkül és elvégzi a váltást. Ez alól egyedül az Alfa Q-system nevű rendszere kivétel, ahol a fokozatokat a klasszikus kéziváltók H-rendszerében lehet kiválasztani. Az ilyen váltók leginkább klasszikus felépítésűek, de ma már a fokozat nélküli automatikákhoz is kínálnak ilyen funkciót (Audi, Fiat, Nissan, MG). Manuális üzemmódban a fokozat nélküli automaták öt-hat vagy akár hét állandó áttételt használnak, váltáskor az átmenet teljesen folytonos és rángatásmentes.


    DSG:[link]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés