- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiskokó
veterán
Helló.
Úristenezt a topicot én nyitottam 10 éve
de durva!
Azóta "kcisit" jobban vágomhehe
(az se semmi hogy pont mostanság írtál és én most nézelődök a fáradt gőzben)A kérdésedre pedig :
A multitronic alapjában véve egy jó váltó.
Ez a váltó Fokozatmentes! Viszont használtan elég necces venni mivel ez a váltó MÉG érzékenyebb a rendes karbantartásra... és ha nem tudni mi az előélete úgy elég szívás tud lenni.
Ráadásul javítani is a multitronicot a legdrágább... még egy tiptronic 400ezer körül fel van újítva addig egy multitornicnál ez 600-700 ezer. -
Tuhajohn
tag
Okos döntés most Audi A4 B7-et venni multitronic váltóval?
2005-tól 2008-ig
Mindenképp automata kell (kézi semmi pénzért), de többnyire 2 kerék meghajtásúak a 2.0 tdi motorok. Ennél nagyobb nem kell és benzines se. De a quattro meg nagyon ritka ehhez a motorhoz amihez lenne tiptronic. Ha új lenne az autó nem félnék a multitronictól, de akárhogy nézem 12 éves is lehet.
Mit gondoltok? -
qdak
addikt
lenne 1 oylan kérdésem vannak oylan automaták ahol van 2-3-4 le7őség na ha ott 2s ben hagyom akkor soha nem vált tovább ? akár a halálba is pörget7m ?
iylesmire gondolok
-
Kiskokó
veterán
Hello
Rossz hirem van! Tönkremnet az automata váltó a Passatunkba 2001es 1.9 PDTDI
lehet iylen váltót használtan kapni stb ?? segitsetek..
steptronic váltó...
P R N D 4 3 2 és Dben kileeht tolni + - állásba -
tiv83us
veterán
DSG: [link]
Tovabba az oldalon ajanlom figyelmedbe a jobboldalon levo
menusort. Szerintem ezek boven meg is valaszoljak a kerdesedet. -
Kiskokó
veterán
válasz
Foglalt név #22 üzenetére
Öm nemtudom.. én a multkro az 5. sebesség vagy miami a viasat mittom én min emgy láttam ezt az uj ötös r32-es golfot ezzel a DSG váltóval . és abban modnták hogy annyira jó az aváltó ezzel a kétkuplungos megoldással stb hogy netudják miért nem iylet használ az aston amrtin meg több nagy hires márka.. csak azért irtam az előző hszben ezt..
de nem magyarok teszleték nem szal érted amicsi teszt csak forditva volt. -
szatocs
őstag
Ööö, az a helyzet, hogy nem valami összefoglalást akartam csinálni, csak valami kis felvilágosítás szerűt, hogy hátha van valami azok közt, amit gyűjtöttem, amire pont kiváncsi, vagy éppen nem tud. De ha gondolod begyűjtheted a váltófajtákat az elved szerint, nem lenne rossz ötlet.
-
szatocs
őstag
Én végigolvastam és számomra tök érthető, meg tom is hogy melyik márka hogy nevezi a sajátját, és hogy kb. mi a működési elve. De ha te jobbat találsz, miért nem linkeled már?
Én emlékeztem, hogy van ilyen, gondoltam esetleg megfelel, mint gondolatmenet megszabó, topicmegindító, ezért bátorkodtam összegyűjteni a tech abc - ből és bemásolgatni ide. -
Foglalt név
addikt
Talán mert megvan a sajátjuk, ami jobb annál
Ferrarinak azért akad egy kis forma-1es múltja pl. és kétlem, hogy a 0,1-es váltási időket szégyelni kéne. Arról nem beszélve, hogy egészen más kategória egy golfhoz, meg egy ferrarihoz váltót csinálni, kicsit más a terhelés. Talán az sem véletlen, hogy a lotus is a corvette zf-es váltóját faragta rá az omegára, mikor 280 helyett 550Nm-t tett a hátsó kerékre
-
szatocs
őstag
Ahogy én nevezem
- csak gyűjtöttem ezeket a vezess.hu tech abc - jéből, és sztem ez is jó, legalábbis nekem jó arra, hogy tudjam, mit hova tegyek, így talán a topic látogatóinak még talán a nyitójának is egy kis segítség lehet.
''Kiskokó'': Nekem minden autómata, ami nem manuálNem vagyok oda az autómatákért, még afélautómatákért sem, mondjuk egy dsg - t kipróbálnék, de jobb szeretnék sztem váltani egy manuáloson, min azon.
-
Kiskokó
veterán
válasz
Dictator^ #12 üzenetére
Höh csá
már nagyon nagyon rég tervezem ezt a topicot na jó(kb fél éve) hogy megynitom.. csak msot hogy meglett a jogsi meg havernál a családban is va negy automata meg stb.. és ő is kmidig kérdezi ohgy mia küldönbség ezek között mert azthiszi én jobban tom mert jobabn értek kicsit akocsikhoz mint ő.. -
Rover623
félisten
Nem igazán szerencsés ez a fajta felsorolás...
Összemosod a nyomatékváltó fajtájából és a vezérlési elvekből származó kategóriákat.
Pl. a DSG is ''automatizált sebességváltó'', ahogy te nevezted.
Tehát inkább...
Működési elv alapján
- hagyományos bolygóműves
- fokozatmentes
- robotizált (ezt nevezted automatizáltnak)
Valamint
- full automata
- kézi kapcsolást is megengedő (mindenféle szir-szartronic)
Aztán lehet szőrözni, pl. a kézi kapcsolást lehetővé tevő rendszereknél különbséget lehet tenni a direkt fokozatválasztást és a szekvenciális kapcsolgatást lehetővé tevő rendszerek között. -
szatocs
őstag
Nem tom pontosan, hogy milyenekre gondolsz, de remélem ilyesmire:
Automatizált sebességváltó:
Olyan hagyományos mechanikus sebességváltó, amelynél a fokozatok kapcsolását nem rudazat vagy kábel végzi, hanem elektromos vagy hidraulikus kapcsolószerkezet. A fokozat kapcsolását a vezető válthatja ki, egy kapcsoló vagy egy szekvenciális (soros kapcsolású) váltókar működtetésével. Kuplungolni nem kell, a kuplung automatikus. Az ilyen sebességváltók a legtöbb esetben képesek teljesen automatikusan is működni.
Automatikus sebességváltó:
Olyan sebességváltó, amelynél a vezetőnek csupán üzemmódot kell választania (P - parkolás, R - hátramenet, N - üres, D - előremenet), az áttételek módosítása automatikusan történik. A klasszikus automatikus sebességváltó egy többfokozatú mechanikus váltóból és hidrodinamikus nyomatékváltóból áll. A hidraulikus rész viszonylag nagy módosítást hoz létre, ugyanakkor feleslegessé teszi a kuplungot - de viszonylag nagy a vesztesége. A mechanikus részben a fokozatok kapcsolását elektronika vagy hidraulika vezérli.
Terjedőben vannak az úgynevezett fokozat nélküli automatikus sebességváltók is, melyeknél az áttételek száma elvileg végtelen: ezt leginkább változtatható szíjhajtással érik el.
DSG automata váltó:
A DSG az angol Direct-Shift-Gearbox vagy a német Direktschaltgetriebe rövidítéseként is felfogható. A kettős kuplungos váltót a Volkswagen konszern és a BorgWarner közösen fejlesztette ki. Az ötlet nem új, de szériaautókban csak az elektronikus vezérléssel együtt valósulhatott meg. A DSG olyan, mintha két váltót egybeépítenénk. A váltó két bemenőtengellyel és ehhez kapcsolódóan egy-egy belső kuplunggal rendelkezik. A DSG két kuplungja közül az első az 1-3-5. fokozatokhoz és a rükverchez juttatja el a motor erejét, a másik a páros sebességeket iktatja be a hajtásba. Míg az egyik váltófél aktív, addig a másikban előválasztott fokozat a megfelelő pillanatban az egyik kuplung nyitásával és a másik ezzel párhuzamos zárásával aktiválható. A vonóerő átadása nem szakad meg a kuplungok párhuzamos nyitása és zárásakor, így az autó nem bólint váltáskor és a gyorsulás is állandó. A DSG a fokozatválasztó karról, illetve egyes típusokban a kormány mögötti fülekkel kézzel is kapcsolható. Automata üzemmódban érzékeli, hogy éppen lendületesen vagy takarékosan vezetünk, netán hegyi úton haladunk-e és ehhez igazítja a váltási pontokat. Az elektronikus vezérlés a 100 Celsius-foknál melegebb váltóolajjal körülvéve dolgozik. Nagy előnye a DSG-nek a gyorsaság (váltás akár 0,2 másodperc alatt) és a magas hatásfok, így a többletfogyasztás a kézi váltóhoz mérten minimális. Városban egy DSG-s autó akár takarékosabb is lehet. Duplakuplungos váltót jelenleg (2006. január) csak a VW konszern márkái kínálnak, de több autógyártó és beszállító már dolgozik a saját DSG váltóján.
Tiptronic (Steptronic, Geartronic, stb):
Olyan funkció, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az automatikus sebességváltó fokozatait maga kapcsolja. Az ilyen váltóknál általában csak a kapcsolás irányát (le vagy fel) kell megadni, az elektronika megvizsgálja, hogy végrehajtható-e a váltás a motor károsítása nélkül és elvégzi a váltást. Ez alól egyedül az Alfa Q-system nevű rendszere kivétel, ahol a fokozatokat a klasszikus kéziváltók H-rendszerében lehet kiválasztani. Az ilyen váltók leginkább klasszikus felépítésűek, de ma már a fokozat nélküli automatikákhoz is kínálnak ilyen funkciót (Audi, Fiat, Nissan, MG). Manuális üzemmódban a fokozat nélküli automaták öt-hat vagy akár hét állandó áttételt használnak, váltáskor az átmenet teljesen folytonos és rángatásmentes.
DSG:[link] -
Kiskokó
veterán
hello.Hú kösz hogy nem zártad !
Szóval konkrétabban csak arra lennék kivánics a néemt autóknál
hogy mia különbség a steptroni a multitronic és a triptronic között..
talán annyit tokhogya multi tronic az uygan az mint a VW-nél a steptronic vagy audiban is van steptronic?
szóval hogy mia különbség ezek között ??
mert én eddig igy vélltem felfedezni a dolgokat de lehet nagy hülyeség.
Triptronic: adott hogy TRI tehát 3 abből jön az hogy 2,3,4 a három hegyi menet funkció
Steptronic: adott a step teét lépés .. igy hogy kitolahtó manualba és lehet léptetni egyesével..
multi: ???
de pl ugyanugy kinéző multitronic meg steptronic váltót is láátam már illetve a triptronic is kitolahtó manuálba .. avgy a steptronicnálsi lehet 3 fokozoat hegyi menet..
szal hogy mi a küldönbség a 3 váltófajta közöt..
köszzi -
KMan
őstag
válasz
Foglalt név #2 üzenetére
Szerintem kicsit nezz utana mi mit is jelent valojaban ha mar csak a kotozkodes megy..
Azert mert a vallalat egyes termekeit felszereli kul. valtokkal pl. az Audi a szemelygepkocsiait multi-tiprtonic valtokkal annak megis mi koze a pr-hoz? Nem kozvetit corporate identity-t, hosszu tavu hatast nem er vele, es megis reszebe sorolnad a szakmai/media/penzugyi kapcsolatok koze? Ha meg mar audi akkor talan a fokozatmentes automatajara mondanam azt max hogy szolg. marketing pr, mert mindenki isteni hogy mennyire jo ergo magasabb szinten elegiti ki a fogyasztoi igenyek egy reszet de ennyi. -
Pompi
nagyúr
Röviden tömören vannak az egyszerübb manuálba nem kapcsolható autómaták és vannak amik ''kitolhatók'' manuálba, ezen belül vannak amik fokozatmentesek.
Ahogy Foglal név is írja ahány gyártó annyi elnevezés, amiket írtál jellemzően a német autókban levő elnevezések, olaszoknál ''ugyanez'' Selespeed, Dual-Logic stb.
Biztos, hogy kell ennek külön topik? Nem lehetne az Autós topikban kitárgyalni?! -
Kiskokó
veterán
Hello
Egyre jobban kezdek belebonyolodni az adott témában.
Segitséget kérek tőletek. akitujda milyen váltók vannak s miben különböznek egymástól irja le.. vagy weboldalcimet adjon ha leeht inkább magyar.
Mert addig ok hogy van : multitronic, steptronic, triptronic de ezekközt mi a különbség ?
eddig ugy különböztetem meg hogy a multitronicnak hosszúkás mig a steptronicnak széles a váltófeje.. de ez nem határozó.. és akkor is ? a multi meg a steptronic is kitolahtó manuálba.. stb
valaki segitsen már mi is pontosan a különbség köztük.
Köszi széépen.
ja és remélem nem zárjátok.. fáradtgőzben sztemelfér.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- ÁRCSÖKKENTÉS Jura Impressa C5 fehér kávégép eladó
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Hp Prodesk 600 G5/G6 SFF/ i5 8-9-10 gen, i7-9700 vagy "félkonfig"/ Win11- Számla, garancia
- Újszeru HP 250 G10 - 15.6"FHD - i3-1315U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - 1év garancia - MAGYAR
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest