- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
-
LOGOUT
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Andralin
aktív tag
válasz
pengusz77 #71835 üzenetére
Az, hogy profi erősítő tápvezetéket használjak és hogy legyen 10-es, azt itt, ebben a topikban ajánlottátok. Én eredetileg csak 6-ost akartam venni. Volt vita fentebb, hogy megéri-e a hifi tápvezeték a több pénzt az egyszerűbb vezetékkel szemben, de én nem sajnáltam rá a pénzt, csak 2x3 méterről volt szó.
Igaz a 10 mm2-est az Impact erősítőhöz ajánlottátok (amit 30 A-re kellett volna biztosítani), ami helyett a Kenwoodot kaptam végül. De mindegy most már, mivel be vannak húzva a 10-es vezetékek, legalább tutira jó minőségű lesz a tápom és minimalizálva lesz a veszteség rajta.
Melyik párosításra gondolsz a kerámia biztosíték használata az autóhifis üvegbiztosíték helyett? Tényleg nem passzol össze a kettő, erre gondoltál?
-
Andralin
aktív tag
válasz
pengusz77 #71831 üzenetére
Ilyen foglalatot szereltem be, ebbe kellene 10x38 mm-es biztosíték.
Autóhifi üvegbiztosítékból eddig nem találtam sehol 15 A-est. Viszont ipari, kerámiatestűből van 16 A-es ugyanebben a méretben.
Azóta ma délelőtt egy másik fórumban azt olvastam, hogy az ipari biztosíték nem illeszkedik tökéletesen az autóhifis tartóba, hiába papíron 10x38 mm mindkettőnek a mérete, lötyög benne.
Ezzel kapcsolatban van esetleg valakinek tapasztalata? Tényleg nem kompatibilis a kettő?
Pl. ez a típus nem lenne jó az autós foglalatba? [ gG-gL 16 A 500V HRC GENERAL LINE] -
troll81
addikt
-
vhw
addikt
válasz
pengusz77 #71624 üzenetére
A JVC másik autóban volt.
Ez a 2011-es ilyen átmeneti év lehetett a modelnél; állítólag a 2010-es még csak AUX csatival szerelve jött ki 2011-ben volt AUX és USB is, 2012-től viszont eltűnt az AUX és csak USB maradt. (esetleg szoftveresen nincs rendben a fejegység, hiába a fizikai USB port?)
Megint máshol valamilyen USB kábelt említenek; nem direktbe kellene a csatlakozóba dugni a pendrive-ot, hanem ezen a kábelen keresztül. (az owner manual is említ egy ilyen kábelt, viszont nem találok semmi cikkszámot, vagy azonosítót miféle spec Mitsubishi kábel lenne ez)
-
vhw
addikt
válasz
pengusz77 #71619 üzenetére
Én még nem piszkáltam bele (be se néztem még a fejegység mögé - amennyire tudom gyári mindkét csatlakozó, az AUX és az USB is. De érdekes, hogy nem jelenik meg az USB mode, a bluetooth annyira nem is zavarna... bár egyébként a kormányon megvannak a telefonkezeléshez a gombok...)
Letiltani hogy lehetséges a módokat? (csak az owner's manualt lapoztam át egyelőre - lenne egy komolyabb manual-ja a fejegységnek is, ahol részletesebb leírások vannak?)Ma reggel kipróbáltam egy másik pendriveot; 8 Gb, FAT32, 1,5 Gb mp3, csak pár; 5-6 mappa a gyökérben, se képek, se egyéb fájl, csak mp3 - ugyanúgy nem olvassa be. (egy másik fórumon túrkálva a fájlok, mappák számára, elhelyezésére adtak tippeket - de ezek szerint az ilyen kevés adatot tartalmazó pendrive-ot se viszi.
-
Oplex
tag
válasz
pengusz77 #71255 üzenetére
Jól gondolom ez alapján, hogy 10-es kábel elég az erősítőnek, ha az max. 60A-t vesz fel (2*30A bizti)? Max. 3 méter lehet.
Amikor csináltam az első szettet, behúztam a leendő mélyládának is kábelt, de akkor nem gondoltam végig, hogy elég lesz-e. Remélem igen. -
Oplex
tag
válasz
pengusz77 #71248 üzenetére
Még egy kérdés:
Ha maradok a nagyobb ládánál, akkor inkább egy Hertz DBX 30.3 vagy egy Gladen M-Line 12 ZD? -
troll81
addikt
-
pengusz77
senior tag
válasz
pengusz77 #70391 üzenetére
Sziasztok!
Magamnak válaszolok, hogy ha valaki belefut ilyesmibe, okuljon.
Szóval nem ment a fej. Kollégám ránézett a cégnél, és külső tápról semmi baja a fejnek.
Húztam direkt tápot meg testet. és életre kelt a fej
Jelenleg eretnek módon fejről hajtok Gladen 10 centis koaxokat. Valszeg a gyári 0,01-os vezetékek nem voltak elegek egy újabb fejegység áramfelvételének. A fej jól kihajtja a hangszórót, max hangerőn sem torzít.
Az előlapban viszont gallyra ment valami, mert néha mást jelez ki, mint kéne, és a gombokra sem reagál néha.
(gyújtásra ki/bekapcsol, világítás kapcsolásakor leveszi a fényerőt, áram gondja már nem lehet, 2,5-es VD hsz kábellel kötöttem be)
-
geza844
aktív tag
válasz
pengusz77 #70500 üzenetére
Hát de most miért ne próbáljam ki? Én se hallottam még erről, míg el nem olvastam a JVC fej használatiját. Ott aztán pislogtam, hogy ilyet is tud. Meg különben is, a Gladen Alpha 165-re azt szokás mondani, hogy fejről is jól hajtható. De gondolom ha kap egy kicsit több kakaót, az nem árt neki, így pedig több jut mindengyik hangszórónak, mert mindegyik külön csatornát kap. Vagyis nem csak a 2 x "50W" lesz kihasználva, hanem a 4 x "50W". Franc tudja mennyi az a valóságban, de akárhogyis, elvileg csak jobb lehet. Amúgy nem azért akarom ezt, mert aktívozni akarok, hanem mert valamennyi javulást várok tőle ahhoz képest, mintha 1 csatornára tenném a mélyközepet meg a magast is, ahogy azt amúgy szokás.
Vagyis ezt most a fejről hajtás alternatívájának szánom.
-
Teal'C
veterán
válasz
pengusz77 #69444 üzenetére
De ezek csak 3ohm osak. A fejegység 4ohm-ot visel el. Ráköthetem a Toxic TX-1000 re mert az 2ohm-os elvégre 4utas.
Más a kábel vastagságban azért az 50-70 kicsit durva. Egy jó minőségű 10 es kábel folyamatos terhelésen 63amper!!!
Az erősítőmben a gyári biztosíték 30amper nagyontöbb nem lehet egyik sem ami itt megfordul. Ha meg kettő van az még mindíg csak 60amper.A másik ha valami gáz van egy 50es kábel simán fölgyujtja akocsit szóval vigyázni kell.
PiciPeti Én vill szerelő vagyok a munkahelyem tele van kábellel és az nem ilyen húzós áron van 5000/m áranyból van???
-
V8engines
tag
válasz
pengusz77 #68782 üzenetére
Nagyjából így voltam én is az építéssel, csak a 90-es években még nem volt net-em
(sem). Így segítség, illetve előre kérdezgetések nélkül, lassan de biztosan kezdtem építeni rendszert. Azaz, későbbiekben a "Hifi-sem" segítségével és ajánlásaival vásároltam nála újonnan az elemeket. Úgy...
....2005-06-ig bezárólag.
Így kezdődött:
Kazettás rádió a gagyi korszakból, majd egy kódkártyás Blau., JVC kazettás (ez látható volt a tegnap hozott képen, aki olvasott és nézett is). Utóbbinál már meg volt az ovál 3 utas Pio. a kalaptartóban. Innentől kezdett gurulni a gyóccer. Jött az erősítő (2x85W) és egy láda, egy 25-ös Somogyival. 1 évet bírt, úgy, hogy hajszolva alig volt, de már a tekercselés szépen dörzsölte a kosarat (szép hangja volt
). Most ismét kopogom, azóta van benne a Mac Hurricane. Ha szar, ha nem, nekem a célnak megfelel a rendszerben. Amúgy sem vagyok mai "csirke".
Folytatom.
Későn kezdtem, de jött a CD-s korszak nálam is. 2003-ban megkapta Zenec-et (ez is látható volt tegnap), még monitor nélkül. Nagyon szerettem. Mai napig menne, ha nem fossa el magát már a második olvasó fej is.
Közben azért még előtte v.mikor jött egy 13-as, 2 utas Mac az ajtókba (3 ajtóm van, így csak abba a kettőbe amibe szükséges), csipogók a műszerfal sarkaiba (azóta cserélve és eldugva szépen).
Majd kevésnek bizonyult a 13, faragtam a 16-osoknak helyet (ezeknek a magasaiból 1 meghalt, relatív, gyorsan). Jött hozzájuk egy 4 csatis erő még a csomiba [link] , meg pár évvel később egy monitor a boxba középre.Aztán mivel a Zenec meghalt olvasásilag, kellett más.
Itt is kértem segítséget.
Sokáig 1 Din-t kerestem, de igényeimnek megfelelőt hiába. Kínai (tudom, mind az) nem kellett.
Nem találtam a gyóccerem, így 1,5 év keresgélés után vettem egy (idén február, de most kaptam vissza szervizből két hete) JVC-t [link].
Tehát ez lett befaragva, visszaalakítható megoldással a műszerfalba (korábban látható volt már).Ez a jelenlegi rendszerem.
Jahhh, és szigetelésem nincs, csak ami a gyári, az meg még volt ezekben.
Biztos lehetne jobb, de nekem tök fasza már így ahogy van. Sok volt már a saját (két) autó full felújítás és faragás).Nem lehet panasz, leírtam a rendszerem.
Aki nem olvassa, az nem látja. Erről már nem én tehetek. Aki nem hiszi, arról sem tehetek, de nem is érdekel ez utóbbi dolog. -
szaniszlokar
aktív tag
válasz
pengusz77 #68663 üzenetére
Kiszedtem az autóból a fejegységet. Úgy látom, hogy talán szétszedhető a sárga és a piros kábel is. Óvatosan próbáltam széthúzni, de nem engedte magát. A használati útmutatóban több féle bekötés is van, melyik lehet a jó? Felirat nincs a gyújtáskapcsolón, de ACC móddal szerintem rendelkezik. Az én autóm egy Suzuki Swift 2006-os, ott ott van az ACC felirat. Gondolom, hogy esetleg hasonló lehet az Ignis is.
A csatlakozókról és az útmutatóról ide feltöltöttem 3 képet. Megnéznétek?
Az autó Suzuki Ignis 2004.
Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- Milyen processzort vegyek?
- World of Tanks - MMO
- BestBuy topik
- E-roller topik
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux haladóknak
- További aktív témák...
- BONTATLAN Devialet Phantom II 95 db Iconic White - 2 év gari!
- BONTATLAN DJI Osmo Pocket 3 - 1 év garanciával ELADÓ!
- BONTATLAN Google Pixel Pro 9 XL 512 GB Obsidian
- BONTATLAN MSI GeForce RTX 5070 Ti INSPIRE 3X OC 16GB GDDR7 (gari: 2028/7)
- ROG STRIX X870-F + AMD Ryzen 7 9800X3D + 32GB DDR5 + Sapphire 7900 XTX Pulse 24GB + Win11 PRO
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Egyedi ékszerdobozka