- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Aktív témák
-
_Toka_
senior tag
Én egyszerűen arra utaltam, hogy attól, hogy ma egy magas szintű nyelven kell/érdemes programozni, egy komoly függvénykönyvtár áll a programozók rendelkezésére - nem mellékesen anno, mikor látszólag a hardvert szolgálták ki közvetlenül, megírta mindenki magának az általa használni kívánt függvénykönyvtárat, már csak azért is, hogy a lehetőségekhez képest hatékony lehessen -, pont olyan fontos annak hatékony kihasználása, mint volt anno, mikor elvileg(!) a hw-t programozták. Ma egyébként nyilván a régi módszer azért nehezebben járható, mert olyan szinten bonyolódtak a hw-ek, akkora mennyiségű effektet használhatnak a megvalósításban, hogy hosszú évekbe telne, míg mindenki írna egy-egy motort az éppen kiadandó játékához, ami éppen ahhoz a legoptimálisabb. Ma már ez a hatékonyabb.
Lehet ez ellen lázadozni, de néha érdemes belegondolni, mit tenne a lázadozó akkor, ha lenne egy ötlete, a hozzá illő pénzmennyiséggel. Keresne egy csapatot, akik 5-8 év alatt írnának egy piszok nagy játékot az ötlet alapján PC-re agyonoptimalizálva, vagy keresne inkább egy másik csapatot, akik 5-8 hónap alatt megírnák a játékot egy konzolra, majd újabb 5-8 hónap alatt a többi nextgen konzolra és PC-re. Ergo hamar megforgatnák a pénzed, ill. szívesen várnák a következő ötleted. 12-14 éves gyerekek zömmel az előbbit választanák. Afelett pedig zömmel az utóbbit... Mindegyikük érthető okokból.
Skálázódás alatt pedig csak annyit értettem, hogy egy-egy adott időpontban is PC-n egy széles spektrumon kell élvezhetőnek lennie az adott játéknak, míg konzolon vagy megy jól a játék, vagy nem. -
_Toka_
senior tag
... de PC-n sem a HW-re fejlesztenek ma már, hanem a magasabb szintű nyelvekben, ill. grafikus függvénykönyvtárakra (DirectX, OpenGL), azoknál meg majdnem teljesen mindegy, hogy milyen HW-en fut (ha az támogatja az adott játék által használt hívásokat).
Ezt nem gondolod komolyan ... Bármilyen eszközzel, amit nem ismerünk, nem használunk megfelelően simán lehet olyan kódot írni, ami mindennek nevezhető, csak hatékonynak nem...
Remélhetőleg a vashoz képest hatékonyan van megírva a motor, amit szintén a vashoz képest lehet hatékonyan használni ... ill. ennek bármely ponton ellenkezője is simán elképzelhető.
A PC annyiban jelent kihívást egy konzolhoz képest(!), hogy a vas is durván skálázódhat.szerk.: OFF
-
-
_Toka_
senior tag
Ha már feltétlenül ilyen tudományosan akarjuk megközelteni a kérdést, akkor még pontosabban kell fogalmaznunk, és azt kell mondanunk, hogy az általad leírt dolog maximálisan igaz, de ez esetben a kártya ezirányú tökéletlensége okán legfeljebb egységnyi idő alatt leadott hőmennyiséget van értelme vizsgálni, közel sem szoba hőmérsékletére gyakorolt hatást, mert amennyiben az itt csak melléktermékként keletkező hő megfelelő elvezetéséről nem gondoskodunk, akkor ezen áldásos tevékenységét - értsd: felvett áram hővé alakítását - a fő tevékenységként értelmezhető 3D-s megjelenítés mellett csak igen korlátozott ideig tudja csak a kártya művelni. Aztán megszűnik áramot felvenni és mellékesen azt hővé alakítani...
-
rudeee
senior tag
Értem, tehát ha veszek mondjuk egy 1GB memóriával szerelt kártyát, akkor a fizikai 4GB összmemóriából az XP 3GB-ot fog látni, de fenntart virtuálisan a vga fizikai ramján felüli nagyobb texture memory-t ha esetleg a kártyán lévő elfogyna?
Ebben az esetben azt nem értem, hogy most van 4GB fizikai memó a gépemben és mellé egy 256MB-os vga kártya de az XP csupán 3600MB körülit lát (jelenleg a texture memory 512MB ami 256MB kártyán lévő fizikai + 256MB virtuális).
-
_Toka_
senior tag
... , tehát "valami van"...
Igen, és mind az AGP, mind a PCIe a PCI-nak bizonyos értelemben kiterjesztése, de mindenképpen utódja azonos gyökerekkel és mindegyik működéséhez szigorúan szükség van IRQ-ra...
Amit linkeltél képet, az is érdekes, valahol utlhat arra, amin agyalok ... de mikor ott a másik topicban megkaptam csípőből és első kézből azt a bizonyos választ ... hitelességében pedig semmi okom kételkedni ... egyelőre kifogytam az ellenérvekből...
Mindegy, lassan úgyis kötelező érvénnyel eljön a 64 bites op.rsz.-ek kora, ahol értelemszerűen újra lényegtelen lesz a kérdés ... ideig-óráig...Köszönöm azoknak, akik velem agyaltak a dolgon...
-
_Toka_
senior tag
Vagy úgy érted, hogy egyáltalán miért kellene az eszközök memóriájának beletartoznia az OS által megcímezni képes tartományba?
Részben.Egész pontosan viszont úgy értem, hogy megszakításokon keresztül - ezek pedig ugye továbbra is élnek, használatban vannak /értsd DOS megszűntével ezek nem szűntek meg/, akinek így nem ismert, IRQ-k - elérhetők, hisz megszakítás idejére átlapolhatja ezek memóriáját a rendszer 4GB-os címtartományába, hogy kommunikálni tudjon a perifériával, ahogy tette ezt annak idején a DOS-os időkben is.
Ha ismered, mi folyt a DOS-os időkben, kb. azokra gondolok itt is. Ami viszont problémás, hogy ennek, vagy cáfolatának forrását nem találom. Addig viszont nincs okom feltételezni, hogy ne hasonló dolog történne ma is, mint ami már jól bevált tizenéve. Magamnak viszont tudok a forrás hiányára is magyarázatot gyártani ... nevezetesen: Ma a megszakításokat a rendszer kezeli - ellentétben a régi DOS-os gyakorlattal, ahol a programozók kezébe kellett adni az ezekkel kapcsolatos dokumentációkat, mert nem léteztek még kiforrott, perifériákat kezelő API-k, mint ma -, így ma már ezeknek a Microsoft belső dokumentációiban a helyük. Nekünk ehhez vajmi kevés a közünk. Mondom ezt azért, mert még a driver is símán kommunikálhat az API-n keresztül a kártyával, majd a GPU specifikus kódokat is API-n keresztül átzúzhatja a kártya memóriájába, ahol már a GPU dolga a memóriakezelője segítségével megcímezni azt.
Visszatérve az idézett kérdésedre ... A DOS-os időkben is az adott válasz valami olyan lett volna, hogy "részben". Azaz hol része, hol nem!De tudod mit? Tovább megyek ... el tudom képzelni, hogy egy ennél jobb/hatékonyabb dolog működik a rendszer legmélyén. De azt, hogy a lehető legdurvább/legpazarlóbb megoldást választanák - nevezetesen, amint bedugsz egy slot-ba egy tetemes memóriával megáldott eszközt, azonnal és örökérvényűen egy neki megfelelő mennyiségű memóriát lecsípjen az amúgy is korlátos rendszermemóriából -, nehezen ... főleg úgy, hogy korábban találtak már ezt áthidalandó megoldást.
'hát különben hogyan adhatnál át nekik adatot?
Hát, valahogy így is akár ... de sajnos nem tudom, mi az igazság! -
katt777
félisten
Nekem válaszoltál, és az idézőjel azt jelenti, hogy tőlem idézel, tehát hamis. Ha mástól, akkor oda kell írni. De ennyit a nyelvtanról.
Kösz a kis oktatást, de fölösleges volt. Értem, hogy miről beszélsz, de annak semmi köze ahhoz, amit én mondok, azaz elbeszélünk egymás mellett. Tisztában vagyok a futó alkalmazások kiosztásával, valamint hogy ez más alkalmazások függvényében hogyan változhat, de azt továbbra sem fogod megmagyarázni nekem, hogy ha a rendszer 0-1%-ot használ a magokból üresjáratban, akkor a CS CPU-Controllal kiosztott futtatása alatt hirtelen +14-15%-ot kezd el használni.
Asszem az 1.5.0.4-es patch-csel teszteltem anno a játékot, de már rég volt, és egyre-másra foltozgatták, úgyhogy nem vagyok benne 100%-ig biztos.
Tényleg jó lenne, ha olyan programokról nyilatkoznál, amelyeket használsz és ismersz is, mert így csak találgatsz, és a találgatásból következtetsz (pl. nem azt adod meg CPU-C-ban, hogy hány magon futhat, egy program, hiszen az éppen az XP-ből következően úgyis futhat többön), aminek vajmi kevés értelme. De részemről már unom ezt az off-olást. Te nyilvánvalóan egy feltételezett helyzetről beszélsz, illetve általánosságokról, én meg konkrét tapasztalatról 2 programmal kapcsolatban.
A továbbiakban szép napot, és maradjunk a topic témájánál. -
katt777
félisten
Ami nem idézet, azt ne tedd idézőjelbe, mert az azért idézőjel, hogy idézetet jelöljön. Az égadta világon nem derítettél ki semmit.
Hát akkor tényleg te nem érted! Pontosan azt írtam, hogy a CS alapból is használt a 2. magból (jóval többet, mint a rendszer önmagában), a CPU-C-nak meg 1+2-t adtam meg a magokra, nem 1-et vagy 2-t. Tehát képes több szálon futni, de az optimalizációja szar (ezt írtam anno már Ollie-nak is).
De ha elárulod, hogy honnan jött rá a +10% CPU-kihasználtság, a teljes rendszer CPU kihasználására, miközben a 3D megjelenés gyorsult, elhiszem, hogy én vagyok a hülye. De addig azt "hiszem", hogy a CPU végzett több munkát, és ezért kevésbé volt CPU-limites a játék. -
katt777
félisten
A gyakorlati tapasztalat cáfolja az általad elmondottakat. Ha nem tud egy program több szálon futni, vagy rosszul fut több szálon, akkor bizony optimizálja (természetesen nem mindet). Nekem bizony minden driver fel van telepítve, és a rendszeremet is optimalizáltam. Vista alatt csak még jobban elcseszi, ez tény. De XP-n anno az optimalizálatlan Clear Sky-ban FPS-eket jelentett, és amikor kimonitoroztam, akkor is látszott, hogy a 2. magot nem 1-2, hanem 10-15%-ban használta ki, tehát véletlenül sem arról van szó, hogy 70-80%-ban kihasználja a kényszerített alkalmazás az összes magot, hanem csak jobban kihasználja a CPU-t. Ugyanakkor letiltani is tudsz magokat, vagy éppen egyik-másik magra tenni folyamatokat.
De nem kell orrba-szájba ezt használni, csak adott esetben érdemes próbát tenni vele. Nekem éppen egy NFSUC-s ismerősöm mondta, hogy segített rajta.
-
Dohren
tag
nekem az van (1gb valtozat). nem kell azon semmit szabalyozni. 2d automatan leveszi az orajeleket 160/200 - ra nekem semmi hangja se 2d-ben se 3d-ben! hiba az on fuleben vagy keszulekeben lehet ;)
-
Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB GDDR6 Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Air 15 M3 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest