Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • JulesTS

    addikt

    válasz dino_m #204 üzenetére

    Most már értem, de egyrészt túl van lihegve, másrészt, nagyon a szélsőséges helyzetre van kihegyezve a dolog, arról ne is beszéljünk, hogy terheletlen motoron nyomaték görbét "mérni" nem valami tudományos. De fogadjuk el, hogy rosszul kezeli a gázpedál állás/nyomatékgörbe viszonyt a program.
    Vegyük a rajtot. A gördülő rajtos versenyek egyből ki is estek, aztán ott vannak azok a kategóriák ahol rajtelektronika van. Máris csak a töredéke maradt. Tegyük fel, hogy a szimulátor jól kezeli a gázt és a kuplungot is. Szimulátoros legyen a fotelben az aki akár shakerekkel megsegítve rajtnál folyamatosan 5..10% túlpörgésen tudja tartani a gumikat. Kevesen lesznek akik az optimális rajtot egyáltalán távolról megközelítik. Van olyan kategória ahol első, hátsó és összkerekes autók is vannak. Bármilyen jól is kezeli valaki a pedálokat elsőkerekes autóval, ha az összkerekesnél fullgázra egyszerűen lelépsz a kuplungról, már le is rajtoltad.
    A másik dolog a nomaték görbe. Ami VTEC nyomatékgörbét felrajzolt az a verseny autóknál egyszerűen nincs. Egyfelől rész terhelésre, alacsony fordulatszámra nem terveznek, másfelől szinte csak nyomatékcsúcs fölötti fordulatszámon használják a motort. Nyomatékcsúcs fölött meg vízszintes, majd szépen csökkenő a nyomaték görbe. És máris ott vagyunk, hogy ha "sima nyomaték görbe tologatással" operál a program, akkor is jól kezelhető lesz a gázpedállal a kanyarból kigyorsítás.
    Egyszerűen nem látom sok értelmét a "helyes" nyomatékgörbe kezelésnek. Ha ezzel az egyszerűsítéssel több erőforrás jut egy fejlesztői oldalon a jó gumi/futómű fizika kifejlesztésére és a programnak meg a számításra, akkor legyen úgy...
    Szóval lehet eltartott kisujjal fanyalogni, hogy vacak a gázkezelés, de szerintem egy jól leprogramozott gázpedálállás/nyomatékgörbe nem lesz "game changer".

Új hozzászólás Aktív témák