Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Olcsó USB WiFi AC adapter
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Janos250
őstag
Nem kell megfejteni!
Ennyi a loop lényege:void loop() {
taskDISABLE_INTERRUPTS() ;
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
transmitOnePixel(lightArray [lightArrayIndexPortWriting][i]) ;
} ;
taskENABLE_INTERRUPTS() ;
delay(1000) ;
} ; // end loopA transmitOnePixel paramétere egy tömb.
typedef struct RGB {
uint8_t r, g, b;
};
RGB lightArray[2][ledNum] ;Az első indexe 0, vagy 1. Amíg az egyik első indexxel a tartalmát küldöd a led szalagra, addig a core0-á a másik indexxel számolod a következő értéket.
Ezt célszerűen egy
xTaskCreatePinnedToCore
hívással célszerű megtenni.Ezt:
void lightShowInCore0Code( void* parameter){
static uint8_t showNum = 0 ;
switch (showNum) {
case 0:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {0,0,0} ;
} // end for
lightArray[lightArrayIndexCalculating][0] = RGB {255,255,255} ; // first, last pixel controll
lightArray[lightArrayIndexCalculating][ledNum - 2] = RGB {255,255,255} ;
lightArray[lightArrayIndexCalculating][3] = RGB {255,255,255} ;
break;
case 1:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {(128-i*(128/ledNum)),i*(128/ledNum),0} ;
} // end for
break;
case 2:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {0,0,32} ;
} // end for
break;
case 3:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {0,32,0} ;
} // end for
break;
case 4:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {32,0,0} ;
} // end for
break;
case 5:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {(128-i*(128/ledNum)),0,i*(128/ledNum)} ;
} // end for
break;
default:
for ( uint8_t i = 0 ; i < ledNum ; i++) {
lightArray[lightArrayIndexCalculating][i] = RGB {16,16,16} ;
} // end for
}
showNum++ ;
showNum = showNum % 6 ;
vTaskDelete(NULL);
} ; // end lightShowInCore0Codecsak mintapéldának írtam hasraütésszerűen náhány verziót, ami a case szerint sorra veszi.
A
static uint8_t showNum = 0 ;
miatt sorra veszi őket.Persze lehet a kész könyvtárakkal is, ha már azzal kezdted el, bizonyára úgy is kell mennie.
A vékony drót esetét én sem értem, de vannak még csodák.Ha valamelyik led nem azt csinálja, amit kellene:
az többnyire amiatt van, hogy 1 msec időközönként megszakít, és ilyenkor túlszalad az idő.
Próbáld meg esetleg tiltani a megszakítást azon a magon, amíg tart az adatok feltöltése a szalagra!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
ekkold
