Hirdetés
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: Eldugott helyek Párizsban, amiket jó eséllyel még nem láttál... 3. rész
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Ketogén étrend
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
And
veterán
válasz
Tomika86
#15239
üzenetére
Ezt perpillanat csak te tudhatod. Natív adatmennyiségben a komplett képernyőn megjelenő input információ akár 16..18 byte-on is továbbítható. Hogy a lebegőpontos értékeket miért továbbítod text-ként, azt nem teljesen értem, de szerintem felesleges. Xfloat-ként (vagy akár szimplán ponttal elválasztott, byte-méretű értékpárokként) mondjuk 1..2 byte adattal megúszható lenne egy-egy ilyen mező. Ha a hagyományos módon, egyenkénti értékadással, parancsonként továbbítasz ennyi adatot, akkor a korábbi példa alapján az egyszeri frissítéshez is az említett hasznos adat minimum 8..10-szeresét kell karakterként a HMI-be küldeni, ami nagyságrendileg 150..180 byte. Az adatokat másodpercenként pl. 10x frissítve ez már bő másfél kilobyte, bár valószínűleg a számértékeket tartalmazó mezők frissítéséhez ez a ráta túl sok, a mutatós műszerekhez pedig esetleg kevés (bár itt már képbe jönnek a hardveres képességek, illetve hogy pontosan milyen módon animálod a mutatókat).
Én ezt úgy oldanám meg, hogy a szükséges frissítési gyakoriságok okán kétféle - egyenként fix hosszúságú - adatcsomagot küldenék az MCU felől, a HMI-t pedig protocol reparse-ba állítanám: az egyik típusú, ritkábban küldött csomagban lennének a numerikus mezők értékei pl. 16 byte-on (két bevezető + 7*2 byte), a másik, sűrűbben frissített csomagban pedig a mutatóké, mondjuk 6 vagy 8 byte-on.
Azt mindenképpen ki kell majd tapasztalnod (és nem a debugger-ben, hanem a valós kijelzőn!), hogy milyen frissítésnek van egyáltalán értelme a mutatós műszereknél, mert ez nagyon hardver- és megoldásfüggő. De ha jól csinálod, semmiképp nem a szükséges adatmennyiség vagy az átviteli sebesség fogja korlátozni a megjelenítést, mert másodpercenként erre 2-300 byte elég lehet, a 115.2 kbps-es portsebesség pedig adatkerettel együtt 11 kbyte/s hasznos átvitelt adhat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Spórolós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- BestBuy topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gaming notebook topik
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3668, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3653,100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 1TB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3939, 100% Akku
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3209, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
ekkold
