Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #31572 üzenetére

    Ez nem ilyen egyszerű. Alapvetően egyik teszt sem különb a másiknál. A probléma az, hogy rengeteg környezet valósítható meg VR alatt, így egy teszt nem tudja optimálisan visszaadni a hardverek teljesítményét. Emiatt a Futuremark csinált három félét. Az Orange a mai környezetre vonatkozik. A terhelés tipikusan olyan, amilyet egy mai átlagos VR játékban látsz, és itt az átlagos alatt nyilván ne a gagyikat nézd, hanem mondjuk például egy Serious Sam VR-szerű megoldást. A Blue tulajdonképpen ugyanazt a technológiát használja, mint az Orange, csak lényegesen több grafikai számítás történik benne, így azt próbálja megmutatni, hogy mire mész a mai környezetek mellett, ha a program grafikája az átlagosnál komplexebb. A Cyan teszt azért készült, mert a Futuremark azt is meg akarta mutatni, hogy mire képesek a hardverek azokkal a környezetekkel, amelyeket a mai VR játékok még nem használnak. Nem véletlen, hogy most jelent meg, ez tipikusan a Windows 10 MR platformjának a környezetét prezentálja. Persze ettől a VR runtime akármi lehet, de a Cyan tesztet a Microsoft VR koncepcióját figyelembe véve tervezték meg. Emiatt a Cyan room már lényeges hangsúlyt fektet a jelenetre is, nem csak a nyers grafikai dolgok számítanak benne, hanem a hardverekhez tartozó implementációk többletterhelése, a bekötés hatékony kezelése, stb. Tehát alapvetően a Cyan tesztben a hardver ereje mellett nagyon számít a D3D12-es meghajtó hatékonysága. Hosszabb távon valószínűleg nem lesz ekkora különbség az AMD és az NV között a Cyan tesztben, csak az AMD tudja, hogy nekik a D3D12 implementációjuk sokkal jobb, mint az NV-nek, és amíg az NV fel nem zárkózik, addig erre lehet teszteket mutogatni. Az eltérést valójában nem a hardver, hanem a driver okozza.

Új hozzászólás Aktív témák