- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
-
LOGOUT
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gona.
csendes tag
válasz
DarthSun #95861 üzenetére
A Win98-nak (és a ME-nek) egy ismert Achilles sarka a memória limit. 1GB felett instabilitást tapasztalunk, így érdemes bekorlátozni 1GB-re
[386Enh]
MaxPhysPage=40000
[vcache]
MaxFileCache=65535Ezt én magam is próbáltam. Másnál látom, hogy még kicentizte (de én magam nem próbáltam):
[386Enh]
MaxPhysPage=48000
MinSPs=16
ConservativeSwapfileUsage=1
DMABufferSize=64
[vcache]
MaxFileCache=65535
ChunkSize=1024A CPU sebesség vs. retro OS témában, a gyakorlatban nem az OS szokott lenni a limit, hanem hogy mit akarunk csinálni az adott OS-en.
Az Win98-on fejlesztett Imperium Galactika II például, ha bolygófelszínen csatázunk, már egy P4-en is "runtime error"-okat dobál fel, mert túl gyors neki. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy létezik olyan játék, ami nem megy WinXP-n (szóval Win98/Me kellene neki), és ha maximális felbontás/részletesség stb. játsszuk a játékot, akkor kevesek neki a korabeli tipikus CPU-k.
DOS esetén konkrét példákat is tudok írni. Egyrészt mindenféle runtime error létezik, az egyik korai King's Quest 4 verzió például összeszakad minden 286-osnál gyorsabb procin, ha a vízeséshez ér az ember. A Pascal runtime error sok játékot érint, itt ezek még alatta vannak: összes Cyrix; Intel 233 MMX; K6-2 és III 500MHz-ig; VIA C3 650 MHz (ha jól emlékszem, de ez nagyjából azonos teljesítménye mint egy Intel 233 MMX).
Ugyanakkor vannak olyan DOS-os játékok, amelyeket úgy dobtak ki, hogy a maximális felbontáshoz majd hozzáerősödik a hardware, csakhogy aztán más irányba ment a technológia. Ilyen például a Duke Nukem 3D. Az én Duke Nukem 3D gépem egy P4 3.06GHz masina (ez a legerősebb gépem, amiben még van ISA az SB-nek és a Roland-nak), és ezen már nem szaggat az 1600x1200, de csak ha a VirgeGX videokártyát használom, mert más videokártyával szaggat. Nem skáláztam még ki a CPU-kat, hogy esetleg VirgeGX-el megy-e lassabb masinán, egyszer lehet megteszem, de nem valószínű, hogy egy 1GHz-nél lassabb PIII/Athlon elég lenne neki.
Szóval erősen függ, hogy mihez is építi az ember a gépet, és csak ha a lehetséges leggyorsabb a cél, annak is lehet gyakorlati haszna is.
Olyan gép nem lesz Win98-nál sem, hogy minden optimálisan megy rajta. Valamihez túl gyors lesz, valamihez túl lassú. Csak a sebességérzékeny játékok aránya kisebb valószínűleg Win98 esetén, mint a DOS-os játékoknál volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gamer szék noblechairs LEGEND TX Szövet Antracit
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- NJOY Aster 3K 3000VA/2700W Rack Szünetmentes Táp
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged