Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Czo

    addikt

    válasz DarthSun #74562 üzenetére

    Ja ja. Egyebkent 1db V2 is kepes 1024x768-ra, ha nincs Z buffer az adott szoftverben. Regen voltak jatekok amiknel ki lehetett kapcsolni a Z-Buffert, ott a sima, 4 megabyteos Voodoo 1 (ahol 2 MByte a textura memoria, es 2 MByte a frame buffer) is tud 800x600-at (*). Voodoo2-nel egyebkent a ram felosztas 8MByte-os kartya eseten 4-2-2 (ha megnezel egy ilyen kartyat, latszik is, hogy az FBU-nal mind a ket oldalon ott vannak a ramok, nyakoldalankent 2-2, mig a TMU chipeknel csak az egyik oldalon van RAM, felteve, hogy 512KByteosak a chipek), 12 MByte eseten pedig 4-4-4. Egyebkent 1-1 TMU max 16 MByte memoriat lat, az 1 MByte meretu ramok labkiosztasa egyezik, tehat ha valakinek van kiserletezeshez kedve, akkor at lehet forrasztani egy 12 MByte RAM-os kartyat 24 MByte memoriasnak.

    (*) A framebufferbe pedig el kell ferjenek a pixelek, 16 bites szinmelyseg eseten, minden pixel 2 byte. Tehat 640x480 eseten 640*480*2 byte a kepernyo, azaz 600 KByte. Mivel van ZBuffer is, ezert ez 1.2MByte-ra ugrik. Ha double bufferinget hasznalunk, akkor kell ujabb 600 KByte, azaz a vegeredmeny 1800 KByte (azaz 640x480x6; meg maradt uresen 248 KByte Voodoo 1 eseteben). Ha viszont 800x600-val szamoljuk ugyonezt (tehat zbuffer + double buffering), akkor az 800x600x6 = 2813 Kbyte. Ez elfer a Voodoo 2 4 MByte meretu FBU ramjaban, de nem fer el a Voodoo 1 2 MByte memoriajaban. Voodoo 2 eseten triple bufferingnek is van hely, az is csak 3750 Kbyte. Node, ha nem akarunk Z-Bufferinget, akkor akkor csak 800x600x4, azaz 1875 KByte kell double buffering eseten, tehat ez pont elfer a Voodoo 1 FBU memoriajaban.

    Azoknal a kartyaknal egyebkent, ahol ez kozosen van hasznalva, ott a fo VRAM-bol jon ez le. Tehat 32 MByte VRAM eseten (pl GeForce 2 GTS) 1024x768-ban, double buffer eseten 4608 KByte RAM-ot foglal a kepernyo, tehat marad texturazni 28160 KByte. Szegeny SLI Voodoo2-nek ilyen esetben, a 8192 KBytenyi FBU memoriabol "parlagon" hever 3584 KByte (viszont elfer benne mondjuk tripla bufferinghez meg1x a kep, azaz ebben az esetben csak 2048 KByte megy veszendobe). Ha a szoftver nem hasznal multitexturazast, akkor a 4 TMU-bol (es a 4 TMU 4x4 MByte memoriajabol) csak 2 dolgozik, viszont mind a ketto ugyonazt tartalmazza, tehat az osszes hasznalhato textura memoria 4 MByte. Ha hasznalunk dual texturazast, akkor azok a texturak amelyek dualban vannak hasznalva, azok kerulhetnek a masik TMU-hoz, tehat scenetol fuggeon vagy 4 MByte vagy 8 MByte texturamemoriad lesz (a kartyak itt is duplaznak). Ami textura nincs a RAM-ban, azt a PCI buszon kell utaztatni, ami viszont a kor gepeiben kozosen hasznalt es osztott az integralt dolgokkal is, tehat a 133MByte/seces keretbol fogyaszt a Voodoo es a HDD is. Es bumm, maris latszik, miert szuletett meg az AGP. Egyszeruen csinaltak egy "2." PCI buszt, amit dedikaltan csak 1 eszkoz hasznal. Az Intel a 800-as sorozattal, a VIA meg a 266-os chipsetjeinel ugrotta meg azt, hogy a deli hid periferiai lekerultek a PCI buszrol. Tehat egy i815 eseteben, a HDD forgalma dedikalt buszon zajlik es nem terheli a 133MByte/sec sebessegu osztott buszt.

Új hozzászólás Aktív témák