- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- laskr99: Újrakezdem a processzor és videókártya szilícium magok fotózását
- MasterDeeJay: SATA to SAS adapter
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- bitpork: Ingatlan eladás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
"Ez megszüntetheti az említett szűk sávszél problémáját.
A közös címtér miatt meg nem kell majd mindent betölteni a cpu-n levő ramba, csak ami kell, így a gyorsítótárban elfér a fontos adat és ami később kell majd át lehet tölteni a fő ramból (már azt is gyorsabban ddr5 alapokon).
Én mindenképp a zen4 vagy zen5 időszakára várnám a következő nagyobb design ugrást emiatt. Azt nem tudom persze ez már 3D tokozás lesz-e, vagy csak esetleg 2.5D, vagy marad 2D mint a mostaniak. Hely szempontjából a 3D a legjobb, de a hűthetőségnek erősen gondot jelent. A 2D ügye sok helyet igényel, és esetlegesen nagyobb távolságokat ami késleltetésben nem jó. A 2.5D egy jó kompromisszum lehet."Igazából az AMD-nek már megvan a technológiája erre: HBCC
Az pont azt csinálja, hogy a GPU fedélzeti ramját csak gyorsítótárként használja.A cache layerekről persze általánosságban elmondható, hogy minden layer hozzáadhat egy adatkérés késleltetéséhez - amennyiben az nem található meg a cache-ben. Ezt persze szerintem okos prefetcherekkel kezelni, meg azért 2-8GB elég gigantikus ahhoz nagy legyen a haszon az esetleges veszteséghez képest.
Azt nem tudom, hogy vajon a HBCC milyen késleltetést adott hozzá a pcie-en keresztüli adateléréshez? És hogy ehhez képest ha egy ilyen megoldás a RAM előtt van L4$-ként, akkor ahhoz képest ez milyen. Valamint hogy mennyit számíthat az a ram késleltetésében, hogy a HBM2 nagyon közel (pár mm) van az IP chiphez szemben a RAM-mal, ami pár cm-re.
Teszem hozzá, a HBM2 valószínűleg nem késleltetés-bajnok, különben már rég használnák ilyen célre.
A 3D szerintem abban segíthet "csak", hogy szükséges-e interposer. Mert ha most az IOD tetejére rá lehetne pakolni HBM-et, az már most is működne.- (Más kérdés, hogy vajon a két lapka közötti szintkülönbséget mivel hidalnák át?)
Ugyanakkor meg azt is tudjuk, hogy az interposeres lapka-összeköttetés lényegesen tudná csökkenteni a fogyasztást, ami pedig az IF esetén így se kevés.
Bár az IO lapkára pakolni valamilyen cache-t egészen adná magát, hiszen azon keresztül fut minden memória felé való kérés. Én ugyanakkor lehet, hogy több potenciált látnék abban, hogy a compute lapkák 3D tokozásával alá, vagy alá-fölé akár több rétegben (nem is feltétlen HBM) cache-t tennék. Valószínűleg L4$-nek nevezném, megtartva jelenlegi L3$ méretét.
Ugyanakkor érdekes kérdés, hogy vajon mennyit érhet (hány % IPC) egy ilyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam Deck
- Horgász topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Call of Duty: Warzone
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Mobil flották
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Formula-1
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest