- Bambanő háza tája
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Egy korszak vége
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Megoldások IBS/IBD-re
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
daneel_hu
addikt
válasz slett27 #15157 üzenetére
"No csak azért mert pl közös nyomócsöves rendszer benzinesben is van nemcsak dízelben. "
A MultiAir-nak a lényege a szelepvezérlés.
Nincs pillangószelep a motorban.
Itt:
https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/8429/fiat-multiair -
daneel_hu
addikt
1.4 szívót felesleges hasonlítani a TJet Bravohoz. Még akkor is ha az volt az utód.
82 LE vs 120 LE (vagy több)
1145 kg vs 1260 kg.Más dimenzió.
Nehezebb kocsi és jóval erősebb a Bravo. Még szép, hogy többet eszik. -
daneel_hu
addikt
válasz ph_5.5 #15142 üzenetére
TJet Bravok fogyasztása nagyon függött a felhasználástól.
Van aki rendszeresen autóutakon használta - néha pálya, az átlaga alig volt több mint 6,5 liter. (120-as Bravo). De szerintem ő nem nyomta a verdának sosem.Városban el lehetett lenni vele 8,5-9 literrel ha nem volt gyakran extrém dugózás.
Pályán emlékeim szerint 130-as tempónál már befigyelt a 8 liter bőven, de függött a széltől is.
Mellesleg anno a klubbal voltunk együtt méretni a kocsikat, szinte minden 120-as és 150-as Bravo erősebb volt gyárilag a megadott értékeknél.Összességében nem egy keveset fogyasztó autó, de legalább adott némi élményt. És nagyon megbízható technika.
MultiAir verzió kevesebbet fogyaszt.
-
daneel_hu
addikt
válasz qnadam #15123 üzenetére
Aha.
Szóval csak 1 milla van a verdára?Hát nem tudom az a baj, hogy ennyiért nem biztos, hogy lesz jó állapotú 14-15 éves verda.
Bár a fene tudja.Nekem a GP-vel az a bajom, hogy nagyon billeg a bódé, még a sport is. (120 lovas TJet)
De ha ez nem gond Nektek akkor hajrá.Másfélért már van Alfa MiTo is, na az nem fog billegni.
-
daneel_hu
addikt
válasz csongi #15083 üzenetére
"Amugy sztem, SUV orulet van, a sportos nem keresett. Itthon leginkabb masodik autokent latom jelen a sportos autokat.
A frontot a SUV meretu autok kepzik.
Minden kategoria hizott mint a malac. "Persze, de ezt nálam 1000x okosabb emberek kifejtették.
A SUV-ot veszik mint a cukrot, az olaszok eleve későn ültek fel erre a "vonatra", egyébként elektromos és hibrid-fronton is elkéstek.
Most is csak azért van ilyen modell, mert a Stellantisnak volt a polcon megfelelő tech hozzá.Amíg volt külön FIAT-csoport, addig a kontinuitás sem volt meg. Soha semminek nem volt értelmes utódja, maximum ha valaki 1 ciklust várt.
Értem ezalatt, hogy az Alfa 159-nek sem volt utódja 2016-ig, a Giuliettának most sincs csak Crossover, de ott is várni kellett éveket az új modellre. A Bravonak sincs a Fiatnál, sőt az egyetlen értelmes modelljük személyautó fronton az 500-as. (azt veszik is)
A Tipot hagyjuk, az nem valódi utódja a Bravonak.Rengeteg hibát elkövettek az elmúlt 20 évben.
Viszont azt tartom, hogy itthon Magyarországon akkor sem vettek csúcskivitelű verdákat amikor lehetett kapni. Legalábbis olasz fronton ezt sosem láttam.
Az Alfát meg sosem lett volna szabad a kommerszebb felé pozícionálni, annak a márkának ez nem való. -
daneel_hu
addikt
válasz csongi #15081 üzenetére
Nincs már Fiat-csoport.
Stellantis van, legalább 16 márkával. (ebből állítólag ki lesz nyírva legalább 5)
Lényegében a Peugeot és a Fiat egyesült.
A cégvezetés sem olasz.Olasz autóipar: Ferrari.
Kína miatt pedig az egész európai autóipar fog szopni.
Jah nem. Az eu-s politikusok miatt akik faszságokat kényszerítenek ránk.De a kiindulási pont nem ez volt, hanem az, hogy az autót szerető user (vagy autót nem szerető) miért nem veszi meg a sportos modellt akkor sem ha létezik ilyen?
-
daneel_hu
addikt
válasz gipsztigris #15078 üzenetére
Válaszoltam rá.
-
daneel_hu
addikt
válasz Integrale #15072 üzenetére
Lehetséges.
A Giulietta pont jó példa szerintem mert akivel eddig beszéltem és Bravo-tulaj volt annak mind tetszett. És tisztában volt vele, hogy miben jobb műszakilag is.
Teljesen jó alternatíva a Bravo helyett ha több pénzed volt akkoriban. (mindkettő szép szerintem, de az Alfa komolyabb volt műszakilag.)
Egyébként miben nem testvémodellek? Mindkettő alsó-középkategória. Ugyanaz a konszern gyártotta őket, rengeteg alkatrész is ugyanaz. A padlólemezt nem tudom... az lehet teljesen más igaz.1.8T Bravo meg nem volt, pont ez a pláne. Páran vágyakoztak utána, de sose hozták ki.
Itt nem arra gondolok, hogy ne legyen. nehogy félreérts.
Persze legyen ha már kifejlesztették hozzá a tecbhnikát, hiszen az Alfába beletették.Azt mondom, hiába lett volna, ezek az emberek nem veszik meg. Megveszik páran nyugaton esetleg.
Itthon se tolongtak az emberek QV Giuliettáért, hegyekben hozták be törötten őket kintről és rendberakták ezeket.Szerintem a Bravot a Giu alá pozícionálták, árban és tartalomban is.
Egy cég volt, ez volt a legértelmesebb húzás.
Így is rengeteg átfedés volt a két modell között dízelben és turbóbenzinesben is. -
daneel_hu
addikt
válasz hobizoli #15064 üzenetére
"147 GTA-bol osszesen keszult 5029db"
Vettél belőle?
Legalább a másodlagos piacon?
Gondolom nem.Ezért nem számít , hogy mi itt mit írunk.
Több olasz fanboy csapatban is benne voltam, Alfa Romeo Club Mo. és Bravo-klub (még a régi).Mindig mindenhol ez a duma ment, közben akik folyamatosan magyaráztak, hogy miért nincs ez vagy az, azok közül szinte senki nem vett csúcskivitelt soha semmiben sem.
Olyat sem amire lett volna pénze legalább hitelből.
Volt egy srác a Bravo klubban sima 120-as TJet-el, piros fényezés sportcsomag.
Oda meg vissza volt mikor lesz 1.8T TJet Bravo (nevezzük Abarthnak ), ott volt szintén a Giulietta QV a 235 lóval, 1,75 turbós motorral. Vett? Nem. (akkor ugye saját maguk konkurenciája volt a vállalatcsoporton belül az Alfa)A Giuliát kezdetben szét lehetett konfigoltatni, Veloce-be lehetett is kérni sportfutóművel.
Nézd meg a használtpiaci kínálatot itthon hányan kérték bele. Alig.Én is ilyen voltam régen, álmodoztam a fasza csúcskivitelekről. Vagy arról, hogy majd a gyártó mikor hozza ki ezt vagy azt.
Volt egy srác Alfákat gyűjtött, volt neki 5 db, veteránok is. Ő kérdezte meg, "OK, Dani de ha lesz akkor veszel majd szalonból?"15 év eltelt mire vettem egy Mitót. A használtpiacról.
Ezért nem számít, hogy mit mondok.Nem bántásból akartam írni, mert egyrészt ismerlek személyesen és tisztelem a tudásodat. Nagyon értesz ezekhez a verdákhoz.
De ezt financiálisan és racionálisan is kell nézni. A gyártó pénzt akar keresni. -
daneel_hu
addikt
válasz hobizoli #15053 üzenetére
"mondjuk az ilyen optikai csicsamicsak helyett a sportcsomagos* lehetett volna inkabb Punto Abarth SS motoros 180loval +sper
.... +306mm-s Brembo 4 dugos nagyfék vagy vastagabb stabrudak"A BRAVO II-esből azért egészen jó verziók jöttek ki anno.
- 90 lovas szívó - ettől el vannak valamiért ájulva, nem tudom miért.
- 120 lovas TJet
- 150 lovas TJet
- 150 lovas sport TJet
Lehet volt 170 lovas MultiAir is, erre már nem emlékszem.A 90 lovast leszámítva szerintem mindegyik fasza kis cucc volt a maga idejében.
Aki sportcsomagosra konfigoltatta, szíve rajta. (egyébként jól nézett ki)
A 90 lovast is lehetett sportcsomagosra konfigoltatni, nah az már szerintem is vicces.A dízelek nem érdekelnek.
-
daneel_hu
addikt
válasz hobizoli #15053 üzenetére
"gyartoi szinten ez a sper is egy filleres koltseg lenne igazabol, egy akkor 6.5-7millios autonal nem kene tetel legyen "sportos" menetteljesitmeny melle, kb mint az ABS vagy ESP is az lett... benne van aztan kesz"
Ha spórolhatnak 10 eurót akkor megteszik.
Teljesen mindegy mit teszel bele, szerintem a csúcskivitelt nagyjából ugyanannyian fogják megvenni. Eladott kocsik számában ez párezres tétel mondjuk egy FIAT-nál vagy kisebb Alfánál. De legyen eladott 10 000 példány.Számold ki, hogy beleteszel egy 2 kilós cuccot, az mennyi a végösszegnél gyártói oldalon.
Én sem örülök neki, hogy így tesznek, de financiális oldalról nézik ezt, nem úgy mint mi.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
A Maserati-kék fényezéshez értelemszerűen a fekete-kék kárpit jön, és a kék cérnavarrás.
Minden egyéb fényezéshez fekete-piros tartozik. (a Provocatore nero és a Bordó gyöngyházhoz is. (ennek nem tudom az eredeti nevét már)A csúcskivitelnél még eszembe jutott egy különbség a sima sportcsomagoshoz képest, mégpedig a fehér műszerek az óracsoportnál, azt hiszem alfásan 90 fokról indul a mutató ) mInden sportcsomagos ugyanúgy fekete műszeres mint a dynamic felszerereltségnél.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz erik365 #15049 üzenetére
"Bravo esetében a "sport" ülések egy az egyben csereszabatosak a dymamic üléseivel?
Valamint, ha jobbkormányosból van bontva az is plug and play?"A jobbkormányos verziót nem ismerem.
Nekem anno a szalonból vett Dynamic kárpit ki lett cserélve sportra.Viszont a Sportcsomagnak nem csak a kárpit a része, amely "sportcsomagos".
Tartozéka az ajtókárpit (szintén piros-fekete), a piros cérnéval varrott kormány-és váltógomb bőr.
Illetve a Dynamic felszereltségnél ha jól tudom fényezésfüggő volt a műszerfalon a karbonfólia. Három fajta volt, a meleg árnyalatú szürke, a kékes árnyalatú és a középszürke. A sportcsomagnál minden esetben az utóbbi passzol!
Egyértelmű, hogy jobbkormányos donorkocsiból ezt nem tudod áttenni, de szerintem az ülések talán jók lesznek. De nézz utána.További különbség, hogy a Dynamicnál a kormányon lévő kezelő"műanyag mintha ezüst lenne, a sportcsomagoson pedig fekete zongoralakk.
Aztán ott vannak a küszöbspoilerek, és a csomagtérajtó spiler. A gyári spoiler nem egyezik az utólag vásárolható, autóhoz vehető cuccal. Az eredeti az patentos.
Lehet még van-egy két olyan dolog amiben eltér a sportcsomag, de remélem tudtam segíteni.
Eszembe jutott még az alupedál. Na az sincs dynamicban, és az eredeti nem egyezik az utólag vásárolható verzióval.
A Bravo Sport az anno a sportgombos (!!!) 150 lovas T-Jet volt, ez mindenben megegyezett a Sportcsomagos Bravóval, de műszakilah ez csak a legerősebb TJet volt ilyen és azt hiszem a 150 lovas 1,9-es dízel.
Volt sima 90 lovas szívó és 120 lovas TJet is sport(csomagos),de ez nem egyezett meg a csúkivitellel, csak külcsínyre volt ugyanaz.ÖSSZESSÉGÉBEN minden megoldható egyszerűen egy donorkocsiból, kivéve a spoilerszett. Szerintem ott a fémküszöböt is cserélni kell eredetileg lyukasra, hogy patentos spilert rátehess. Illetve a csomagtérajtó is lyukas felül.
A többi megoldható.KONKLÚZIÓ: eleve(!) ilyet kell venni, ha ez ennyire izgat.
Most nem ba***am el, eleve a QV MiTo-t vettem, pirosban.[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz slett27 #14880 üzenetére
Sokkal jobb lesz a Bravo, mejd meglátjátok.
Ha lenne pénz egy Giuliettára, akkor az a legjobb megoldás ha már kompakt és használt.
De azok legalább 2 milláról indulnak érzésem szerint, vagy több.LINEA az tulajdonképpen egy Grande Punto + hátul egy plusz koffer.
A LINE még csak nem is néz ki jól, a Grande Punto az pl. szép autó... -
daneel_hu
addikt
-
daneel_hu
addikt
válasz rhunseeker #14856 üzenetére
Mindenképpen az erősebbet vedd.
-
-
daneel_hu
addikt
válasz slett27 #14645 üzenetére
"Motorról jókat olvastam, itt az elektronikai problémákat kérdezném. Legutolsó T-Jet Bravo-ban kanyarodásnál ment el a szervo, majdnem karambol és árokba hajtás lett a vége. Ezért vagyok óvatos már. Semelyik autómmal nem történt ilyen (Seat Leon mk1, mk2, Suzuki Swift, Hyundai i30, Peugeot 207)."
Nekem van egy 2008-as gyártású 120-as TJet Bravóm az Alfa MiTo mellett.
Szalonból hoztam ki anno, most már 240 000 km van benne.
A szervó 1x ment tönkre, amikor covid után telibecsaptam a gumival a robotajtót.
Akkor adtak egy 1 milliós ajánlatot, márkaszervizben.Rákosborzasztón van egy jó szervó szerviz, ott megjavították, nekem kellett vinnem a donor alkatrészt. (csak a 2. alkatrész volt jó)
Ennek már bő 3 éve, és működik.
Egyébként ez a szervó szerviz sok olaszt javított és nem emlékeztek arra, hogy rajtam kivül vittek oda Mk2-es Fiat Bravót ezzel a gonddal.Egyéb elektronikai gond: megdöglött a légzsákelektronika kb 10 éves korában, azt cserélni kellett. (nem olcsó)
Más nem volt. -
daneel_hu
addikt
válasz slett27 #14638 üzenetére
Fontos, hogy dízel legyen?
Mert ha igen akkor inkább nézz egy 150 lovas példányt, azok 16 szelepesek. (ez csak 8)
Az az 1.9 MJet (alfánál = JTD) motor nagyon kiforrott, jó cucc.Vagy ha van még pénzmag, inkább egy 1.6 MJet, fiatalabb példány.
A TJet jóval többet eszik, de élvezetesebb és nincs vele semmi gond.
-
daneel_hu
addikt
válasz Derron #14615 üzenetére
"Hamarosan család bővülés, mennyire könnyen lehet a csomagtartóba egy babakocsit behajtogatni?"
Fiat Bravo II-essel elvoltunk a nagy és később a kisebb babakocsival is.
A Giluliával ez nem lesz gond érzésem szerint.
Nem kell az egész játszóteret magatokkal vinni ha mentek valahova, és hopp meg is oldódott sok sok probléma. -
daneel_hu
addikt
válasz Derron #14615 üzenetére
Gratulálok, hogy jót választottál.
A legtöbb tulajdonos szerint a kocsi elég stabil, nem nagyon van típushibája.
Viszont még a legidősebb modellek is 8 évesek, tehát nem egy öreg modellről beszélünk.
Facelift 2020 és 2023-ban volt, szerintem a 2020-as a legszebb az eredeti lámpák és az analog műszerek miatt. (+ érintőképernyős lett a fedélzeti comp-bár ezt leszarnám egy Alfánál)Adaptív futómű mit jelent ennél? Elektronikusan vezérelhető lengéscsillapítója van?
Ha az megkotlik, akkor bármit nem rakhatsz bele. És drága a gyári.De összességében nyílván egy Giulia Veloce karbantartása is magasabb költség mint a régebbi Alfáké.
Nagyon nagyon szép és jó autó... és nem is lesz ilyen mostanában. (sajnos)
Nekem még nincs ilyen verdám. (szintén sajnos)
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz Micsurin #14283 üzenetére
Látom, a H-Astra a másik opció.
Bocs, hogy belepofázom, de a H-Astra egy 1000x unalmasabb kocsi mint a Fiat Bravo II.
Egyszerűen nem lehet egy lapon emlegetni a kettőt, azon kivül, hogy mindkettő alsó közepes kompakt modell.A Bravo szebb, izgalmasabb kivül-belül. És van olyan stabil is műszakilag.
De ha vezetted mindkettőt és nem ez a vélemény, akkor én kérek elnézést.
-
-
daneel_hu
addikt
válasz Xerath404 #13819 üzenetére
Gratula a verdához!
Ez gyöngyház feketének tűnik kép alapján.
Van egy ilyen színű Fiat Bravo II-esünk még... VIgyázz a fényezésére mert ha műhelybe viszed akkor a lakkot nehezen találják el. (nem lesz olyan mint a gyári) A festékben is van valami csillám adalék, jó esetben azt se csinálják majd jól meg.
Persze lehet, hogy van ahol eltalálják.És sose vidd gépi mosóba.
Rohadni nem fog a kocsi, ezek az olasz autók már nem rozsdásodnak.Jó villogást és integetést az utakon.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz erx470 #13800 üzenetére
Elsőgenerációs Mazda 2-esünknél volt ilyen.
A porlasztócsúcs mellett kifújt. Eredmény: égett szag, kipufogószag és gázolajszag az utastérben.Egy ideig lehetett orvosolgatni csillagászati összegekből, de 3-4. alkalommal megszabadultunk a kocsitól.
De a MultiJet motorok azért sokkal jobbak mint a fent emlegetett.Mellesleg egy modern dízel kocsi kipuffogó gáza kurva büdös.
Menjél egy ideig leeresztett ablakkal közvetlen egy dízel mögött, meglátod majd.
Gyakorlatilag salétromsavat ereget.[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz gipsztigris #13773 üzenetére
Köszi!
Legközelebb kipróbálom a MiTo QV-ben.
Lassan úgyis olajcsere esedékes. -
daneel_hu
addikt
válasz gipsztigris #13762 üzenetére
MultiAir-es motorba is azt tennéd?
-
daneel_hu
addikt
válasz gipsztigris #13655 üzenetére
"Mi a baj az Alfa/Fiat dízelekkel? "
Nem kéne.
Semmi baj nincs velük amúgy.
1.9-es pl nagyon kiforrott olasz dízelmotor, és van erő is benne.3 misiért vennék valami erős MiTo-t benzinmotorral, vagy egy 2012-2013-as MultiAir Fiat Bravot 140 lóval. Esetleg a régebbi 150 lovas TJet-ek, bár azok szerintem öregebbek.
-
daneel_hu
addikt
válasz Jakuskacsa #13651 üzenetére
Ha elég a puntó-méret akkor Alfa MiTo is opció.
Giulietta is jó kocsi, de az már alsó-középkategória és nem tudom milyen árban vannak a turbóbenzinesek.Dízelt nem vennék Alfából.
Vagy egy 2012-es vagy újabb Fiat Bravo. Elbír mindent, igazán igénytelen autók és jól néznek ki kivül-belül. Futóműjétől viszont ne várj csodát.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz Xerath404 #13578 üzenetére
Giulietta QV.
Alfa (Fiat) dízelek eléggé kiforrottak, nem nagyon van velük probléma ha éppen azt akarsz csak nyugodtan. Ha kulcsfontosságú a fogyi akkor vegyél dízelt, ha nem akkor inkább benzinest, élvezetesebb szerintem.
Benzinesnél van a sima szívó, a turbós és a MultiAir. Utóbbinál megmakkanhat a MultiAir egység, az drága mulatság. A sima turbós a világból kimegy, csak cserélj olajat benne időben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest