Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#4451) Menthirist


Menthirist
veterán

Nah, csak hogy összezavarjalak téged is, és magamat is :)
épp képeket nézegettem, amikor kezembe jutott ez a kép:

http://images.autodesk.com/adsk/images/ac_larger_3_1035x615.jpg

ez az assasins creed-be készített egyik páncél... color, spec, normal és DISPLACEMENT mappal... ez utóbbit pontosan nem értem minek kell a normál mellé (tudom mit csinál, de nem értem miért nem elég csak a normal, valszeg élethűséget növel (jobban kiemelkedik, mint csak a normal map optikai csalásával))

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4452) Bici válasza Menthirist (#4451) üzenetére


Bici
félisten

Ha jól tudom, a displacement mapping kb. ugyanannyi erőforrást eszik, mint ha valóban megcsináltad volna a modellt annyi polyból. Lehet, hogy gyorsabban megy így a munka, ha "csak" megrajzolják a map-et.
Ami feltűnt a képen, hogy a spec map nem fekete fehér, mint a netes tutorokban. Ezek szerint nem csak a Specular Level slotba rakják be, hanem a Specular Color-bal is? Mayában ez hogy van? Nem igényel így dupla számítást?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4453) Menthirist


Menthirist
veterán

nah, amit eddig csináltam mostanában:
kerekek
a képen felül a kerekek látszanak, alul pedig az, hogy kb mekkora lesz a végleges képen. holnap összelövöm a két kerék dirt mapját, a hátsóét felerősítem, az elsőjét tompítom és kijavítom ahol kell...
alváz
Ez a busz-szerűség alváza, mondjuk ebből a fele se látszik majd...
testAOC
Ez pedig a busz teste, ami eddig készen van belőle (ahol low poly nagyon, az csak ki-boxmodellezett, csak hogy lássam a formát, ahol magasabb (pl ablakok), az már készen van, csak majd egybe kell építeni az elkészült testdarabokkal...

Egyébként a modell maga egy poszt-apokaliptikus túlélő/menekülő busz lesz. Sivatagos terület, kopott busz egy bazi nagy V8-as motorral, ami majd részletekben kilátszik a kaszniból, láncok, rácsok, sodronyok mindenhol, a tetőn egy rácsozattal, amin lehet utaznia plussz embereknek, hordók itt-ott, persze minden kopott és rozsdás... fejben nincs még meg 100%-ban, de kb ez a cél... Jah, és high poly, mint látszik (eddig a kerekekkel együtt kb 150k-nál járok)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4454) Bici válasza Menthirist (#4453) üzenetére


Bici
félisten

"...összelövöm a két kerék dirt mapját..."
Külön van dirt map, vagy a diffuse-ra rakod rá PS-ben?

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4455) Menthirist válasza Bici (#4454) üzenetére


Menthirist
veterán

a diffuse-ra van ráfestve.
a color textúra a textúrára bake-elt ambient occlusion-ra van festve, és erre van ráfestve a dirt is.
Van egy RearWheelTexture.psd, és ez FrontWheelTexture.psd, ezekbe dolgozok, mind a kettőnek van 4 groupja (wireframe, specular, bump és color). A wireframe groupban két layer van, értelem szerűen a wire-k az UVSnapshotból, hogy segítsenek beazonosítani a dolgokat, egyik fehér, másik fekete, attól függően, mi kell épp. A specular, bump és color group-ba külön-külön van minden olyan layer, ami az aktuális típust alkotja. a color group lesz az aktuális kerék color.bmp-je (Rear/FrontWheelColorTexture.bmp) , a spec a spec, a bump a bump bmp. Annyit csináltam még, hogy mindent automatizáltam. létrehoztam egy-egy akciót a color, a specular és a bump kimentésére (menti a jelenetet, kikapcsolja a szükségesen kívül az összeset, de bekapcsolja azt, amit kell, kikapcsolja a wire-t, összemergeli és kimenti a kellő group-ot a megfelelő néven, és vissza megnyitja a lementett file-t. Ebből annyi látszik, hogy megnyomom az F5-öt color map, F6-ot bump és F7-et specular map kimentése esetén, ő elzümmög, és amikor 4-5 sec múlva visszatér, át alt-tabozok maya-ba, és nyomok egy "ctrl +" -ot (frissíti minden modellemen a textúrákat), és már renderelem is, hogy hogy néz ki. amúgy mia_material_x shadert használok, szépen bekötve a colort, a bumpot és a spec-et.

UI: most ahogy ezt leírtam, felötlött bennem, hogy ha nem merge-elem össze a PS akcióban a kellő group-ot, akkor nem is kell visszaolvasnom, ergo gyorsabban lefut az action valószínűleg, csak az veszik el, hogy milyen layer volt eddig látható és láthatatlan. Ezt kipróbálom...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4456) Bici válasza Menthirist (#4455) üzenetére


Bici
félisten

:D Ez zsír! Én eddig külön PSD-t csináltam mindennek. Na, majd megnézem, hogy kell ilyen eksönt heggeszteni. :U
Még nem vagyok egy nagy PS guru. :B

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4457) Menthirist


Menthirist
veterán

haladtam egy kicsit megint a járművel, most konkrétan a "homokláncot" csináltam a kerékre... kellemesen megdobta a polyszámot, már fél millánál járok, elsősorban a kerekek és a lánc miatt... most csinálok valami mást rajta, próbálom kitalálni, hogy dobjam fel érdekes formákkal a törzset...
http://magnificat.extra.hu/wip/pn_ra_truck/final1.jpg
http://magnificat.extra.hu/wip/pn_ra_truck/final2.jpg

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4458) Menthirist


Menthirist
veterán

tetővel

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4459) Nyúltáp válasza Menthirist (#4457) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szeva Menth.
szepen alakul a busz, es az otlet is kozel all hozzam.
Mondjuk vert fogsz izzadni a sok kis kacat kimodellezesevel es akkor UVzasrol meg texturarol nem is beszeltunk :DDD de kitartas, mert jonak igerkezik a vegeredmeny ;)
par honapja talaltam par kepet mar nemistom kitol, hasonlo posztapokaliptikus csotroganyok voltak eszbonto minosegben, ha megtalalom majd linkelem oket, referencianak jol johetnek.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4460) Hzolee


Hzolee
csendes tag

Sziasztok!
Hogyan oldható az meg, ha egy kamerával felvett rövid jelenetbe, amin mondjuk egy asztal van, rá szeretnék tenni egy 3D-s szöveget. Van valami 3d-s motion tracking technika erre, vagy képkockánként kell hozzáigazítanom a tárgyat a jelenethez?
Köszi!
Üdv!

(#4461) RefeeZ válasza Hzolee (#4460) üzenetére


RefeeZ
tag

szia
van,persze. helpben elég jól leírják a teendőket:) sok sikert hozzá!

(#4462) Nyúltáp válasza Hzolee (#4460) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szeva camera trackingre keress ra.
de itt van egy tutorial, gyors guglizesesel itte

ugyan nem hasznaltam meg max beepitett canera trackeret de lehet jobban jarsz vmi kulso progival mondjuk match mover.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4463) Menthirist


Menthirist
veterán

Nah, mivel ma délután nem aludtam, így most nem tudtam sokáig fenn lenni, így csak keveset haladtam (létra, hátsó falból annyi, amennyi látszik, lámpák, kannatartó. A kannát tegnap csináltam, az már amúgy be is van mappolva szépen. Lehet még kicsit nagy a kanna, de majd beállítom. sőt most nézegetve, kb 2x akkora, mint kellene lennie ;) tényleg aludnom kell...
egyik
másik

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4464) Hzolee válasza Nyúltáp (#4462) üzenetére


Hzolee
csendes tag

Köszönöm a segítséget, de ember legyen a talpán, aki ezzel egy mozgást normálisan le tud követni. Megértettem mindent, hogy hogyan kell csinálni, de nagyon ratyi lesz a végeredmény. Megpróbálom az általad ajánlott Match Movert vagy a Boujou-t.Még1szer kössz.

(#4465) Bici


Bici
félisten

Egy leírás, hogy milyen szemlélettel érdemes nekilátni a modellezésnek mai játékokhoz. [link]
Nekem mondott pár olyan dolgot, amivel eddig nem voltam tisztában, vagy kétségeim voltak vele kapcsolatban.

Menth: Egyre jobb a verda. Grat! Mappelve brutál jó lesz! :R

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4466) Menthirist


Menthirist
veterán

kis változás:
lámpa

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4467) Menthirist


Menthirist
veterán

Kis alakítás az orron, és az üvegek kaptak némi üvegszerű hatást (netről letöltött glass shader, sajna az ablakkeretek is megkapták, ellenben az A-oszlopban lévő ablakocska nem, de már nem renderelek újat...)
Az orron lévő védőrács csak egy verzió, tökre élveztem az ötletelést, csinálok még 1-2 verziót... a motor hűtőrácsa szerintem végleges...
egyik
másik

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4468) ByB


ByB
addikt

Valaki tudna dobni nekem egy linket, ahonnan le tudok tölteni 3ds Max 7-et? 30 napos verzióra gondolok. :R

(#4469) Menthirist


Menthirist
veterán

hát a 7-esből már passz, hogy hol lehet találni trialt... guglizd meg...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4470) ByB válasza Menthirist (#4469) üzenetére


ByB
addikt

Guglin is sok volt a selejtes találat, de talán most csorog lefele egy jó példány!

(#4471) Menthirist


Menthirist
veterán

Nah, picit haladtam a kocsival, semmi drámai :)
első
második

változások: kicsit kaotikusabb, "csóróbb" rácsozat az orrán, majd megcsinálom még a heggesztések imitálását, ha átkonvertáltam a cuccot polyba, és megoldottam a mappolását. Ezenkívül az A-oszlopbeli ablakot is kivágtam és megkapta a többi shaderét (ami már nem a multkori üvegshader, hanem egy mia_material_x preset). Ezenkívül az oldalán lévő ablakokat egybeépítettem az oldalfallal, és nem kapott üvegshadert, mint tegnap.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4472) ByB


ByB
addikt

Szeretném megtanulni vagy a V-Ray, vagy a Mental-Ray használatát részletesen, ti melyiket ajánljátok!? Csak és kizárólag kisebb, ember által használt eszközöket (pölö mobiltelefon) szeretnék renderelni, leginkább stúdió fotózáshoz hasonló környezetben.

(#4473) Menthirist válasza ByB (#4472) üzenetére


Menthirist
veterán

hát én ebben nem tudok neked segíteni, modellezek/textúrázok, de a renderhez nem igazán értek... meg amúgy is maya-t használok, amire v-ray csak "érdekesen" van. Talán mások itt tudnak...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4474) ByB válasza Menthirist (#4473) üzenetére


ByB
addikt

V-Ray lett belőle, már találtam is jó pár linket, amiken érdemes lehet elindulni.

chaosgroup.com

vray.info

vrayrender.com

material >>

vray-materials.de

tutorial >>

cg-india.com

(#4475) Pörp válasza Menthirist (#4471) üzenetére


Pörp
senior tag

Te ez nagyon fain lett! Gratulálok! Könyv és saját tapasztalat alapján tanultad a 3D Studio-t?

(#4476) Menthirist válasza Pörp (#4475) üzenetére


Menthirist
veterán

igen, a maya-t :D Nem 3D Studio-t használok, csak mivel 3D-s topic, bepofátlankodtam, és gyakorlatilag mindenkit kitúrtam, alig maradtunk ;] ;] MAX-os könyvből tanultam egy picit anno, amúgy tutorok, html-es írások és gyakorlás gyakorlás gyakorlás...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4477) Bici válasza Menthirist (#4476) üzenetére


Bici
félisten

Engem úgysem tudsz kitúrni, bárhogy is próbálkozol... ;] :P

Pörp (#4475): A legjobb módszer: angoltudás -> netes leírások, oktatóvideók olvasása/nézése -> rengeteg gyakorlás, és felfedező készség (nincs mindenről tökéletes leírás). Ha ez sem segít, akkor jön a nyafogás a fórumon. :DDD

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4478) Menthirist válasza Bici (#4477) üzenetére


Menthirist
veterán

"Ha ez sem segít, akkor jön a nyafogás a fórumon"

jobb esetben csak akkor jön :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4479) Bici válasza Menthirist (#4478) üzenetére


Bici
félisten

Jó, tudom, én is szoktam idő elött nyafogni... :B ...de egyre ritkábban. :K

mod: hamarosan jön egy kész(?) modell tex. nélkül, javított topológiával.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4480) Bici válasza Bici (#4479) üzenetére


Bici
félisten

Na, a fejét elöbb felrakom, mert kérdésem van.
Jelenleg kereken 1000 poly, a keret kb.1400, mert a haj+szakáll alfás texturájának sztem kell vagy 100.
Szerintetek hova tegyem az a 400 polyt? Van pár ötletem, de kiváncsi vagyok a véleményetekre. :) Az arc formája/anatómiája/topológiája is vita tárgya lehet, jöhet a fikázás, bírom. :D

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4481) Menthirist válasza Bici (#4480) üzenetére


Menthirist
veterán

huh... először is tanács: attól, hogy 1500 poly a keret, nem kell mindenképp elkölteni... ha megoldod lényegében ugyanolyan jól 1200-ból, annak csak örülnek. nem mindig +100 polytól lesz jobb a modell...

Az orr aljának alakja nem tetszik, lejjebb kellene hozni a két orrlyuk közti területet. Anatómiailag is lehetne rajta alakítani, az orrlyuk felső "borítása" hangsúlyosabb. A szem egész jó. Az ajak lehetne részletesebb (+1-2 loop, jobban domborodhatna itt-ott...) A nyakon állítanék még talán, meg a fejbiccentő izmon (bár nem tudom, hogy megy-e még zb-be, és ott akarod-e kialakítani ezeket)
A topológia nagyrészt jó, csak kevesebb 3szöggel is meg lehetne szerintem csinálni...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4482) Bici válasza Menthirist (#4481) üzenetére


Bici
félisten

huhh, okés, az orrot, szájat megcsinálom, én is ezekre gondoltam. Persze csak akkor akaromelkölteni az összes polyt, ha javít az egészen.
A nyakat i skicsit felturbózom, bár szinte semmi nem látszik majd belőle. a szájat is csak óvatosan, hiszen sűrű szakáll lesz rajta, de azért kap még részletet.
Hol érzed azt, hogy kevsebb poly is elég lett volna?
Köszi a véleményt! :R

ui.: Mudbox-ba megy majd a normal map miatt.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4483) Pörp válasza Menthirist (#4476) üzenetére


Pörp
senior tag

A Maya mennyivel másabb a Studio-nál? A Maya-hoz kapható-e magyar nyelvű könyv? Leglább valami alap.

Bici:Az angoltudásnál elvérzek pillantnyilag :) Szeptemberben kezdem az angol nyelvtanfolyamot. Majd szétnézek neten van-e német nyelvű cucc akár a Studio-hoz, akár a Maya-hoz. Nem adom ám fel :D :R

[ Szerkesztve ]

(#4484) Menthirist


Menthirist
veterán

Bici: hát igen, nem tudtam, hogy mennyi fog látszani a modellből. Szakáll és páncél elég sokat el fog belőle takarni, így mindent ennek fényében kell mérlegelni. Az orrot azért javítsd ki :)
nem kevesebb poly kellene, hanem kevesebb helyen háromszög... ezeket próbáld felosztani quadokra, a ZB/mudbox is jobban csípi.

Pörp: bizonyos dolgok másak, de alapvetően másra valóak, és más kategóriásak. A Max elsősorban látványtervezésben, játékfejlesztésben dívik, illetve játékok átvezető animációi készítése során, míg a Maya inkább a film és tv iparban remekel, és emellett használják még játékfejlesztésre és látványtervezésre. A 3D Studio MAX 2009 pedig fele annyiba kerül, mint a Maya 2008 Unlimited.
Magyar nyelvű könyv volt (néhol még kapni), "Maya 3D világa" a címe. Emellett csináltam anno 3 oktatóvideót magyarul (Alapok, poly modellezés és mappolás), ezek 2-3 órásak per rész, de sajna most jelenleg nem elérhető a world3d.hu-n, mivel nincs helyük hostolni. Vagy keresel valakit, akinek megvan, vagy vársz, amíg esetleg valaki felteszi netre. Én sajna már nem tehetem meg...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4485) Bici válasza Menthirist (#4484) üzenetére


Bici
félisten

Ja, okés, így már vágom. Szóval kusza, és rendetlen. Rendet rakok. :)
Köszi a véleményt! :R

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4486) Nyúltáp válasza Bici (#4480) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szeva
keso van hosszasan anatomiarol diskuralni, ezert inkabb linkelek par kepet referencianak.
[link] [link] [link]

leginkabb a masodikat ajanlanam. Kabe ugyanannyi polybol dolgozott mint te, megis egy anatomiailag korrekten definialt fejet sikerult osszehoznia. Fobb problemas teruletei modellednek, az orr amit menth is irt, a szaj, ami szinte csak egy vagas, az ajkaknak sokkal hangsulyosabbnak kene lennie, es hogy alapjaban veve a fej fo formai egy hasabhoz hasonlitanak inkabb, foleg a koponya es az arccsont miatt. Erdemes osszehasonlitani a te es a masodik linken szereplo fej profiljat.

annyit meg gyorsan, hogy az all sem stimmel, oldalrol nezve az alcsucstol a fulig egy szep majdnem szabalyos L alakot formal, ami nem igazan nyero, igy tulsagosan vaskos. Az allcsucstol indulva nem vizszintesen kene haladniai ful fele majd 90 fokban megtorve felkanyarodnia, hanem alapbol enyhen felfele kene allnia. Ezzel egybol vesztene nemi tomeget az all, ami jelenleg ugy nez ki picit, mint egy logopofaju bull terrier :)

Menth.: szepen alakul busz, annyi hogy nekem a gallytoro nem igazan tetszik, az ivei ugy neznek ki mintha vmi vekony drotbol hajtogatta volna egy kisgyerek, tudom hogy a koncepcio az hogy ez vmi hazibarkacs kiegeszito de szerintem nyugodtan lehetnenek azok az ivek szogletesebbek.
Ha hazibarkacs jelleget akarsz, akkor inkabb arra jatsz ra, hogy kulonbozo fajta csovekbol lett osszeheggesztve, masmas anyaggal profillal, vastagsaggal.
Amugyis ha az ember otthon gyart gallytorot, akkor inkabb cso darabokbol heggeszti, nem hajtogatja. legalabbis en ugy csinalnam :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4487) Menthirist válasza Nyúltáp (#4486) üzenetére


Menthirist
veterán

köszönöm a kritikát, az eltérő vastagságot megfogadom, a heggesztési illesztések még nincsennek rajta (még nem tudom, hogy bump vagy kis kimodellezés útján kerüljön rá), de pl a hűtőrács előtt azért olyan hajlított, illetve azért ugyanolyan hajlított, mert direkt akartam olyan helyet, ahol szemmel láthatóan ugyanonnan származó a vázdarabot használtak fel 2-3x. Shader még nincs rajta persze. De még lepukkasztom... jogos :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4488) dy_nmq


dy_nmq
aktív tag

Közérdekü közlemény: Evermotion speed modeling contest fut mostanság, érdeklödöknek erre tessék

https://www.artstation.com/artist/dy217

(#4489) Bici válasza Nyúltáp (#4486) üzenetére


Bici
félisten

okés, köszi, már nekiláttam a javításnak.
Az állával szándékosan nem is foglalkoztam sokat, sőt még tovább fogom butítani, mert nagy alfás télepó szakáll lesz rajta. Ezt kellett volna mondanom az elején, bocs. :B
A száj is ezért lett elhanygolva, hiszen csak akkor látszik, ha esetleg kinyitja.
A szájat felbruttósítottam, és az állat is átformáltam. A szakáll és a szem közötti részen tökölök most, mert íg ymég túl fiatal képe van, öregíteni kell, bár jórészt ez a normal mep dolga lesz.
Köszönöm a véleményed! :R

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4490) eXodus


eXodus
őstag

hi all
Nemrég kezdtem el a 3dsmaxot és pár kérdésem lenne.
1. Kockára bellülről feltettem aképeket az oldalakra. Melyik beállítás az amivel (perspective nézetben) átlátszó a kocka kívülről.
2. Top, Front, Left nézetben hogyan lehet beállítani h lássam a képeket amik a kockán vannak.

[ Szerkesztve ]

(#4491) ~Ph'vEscha válasza eXodus (#4490) üzenetére


~Ph'vEscha
aktív tag

1 : talan fogalmazd meg ertelmesebben .
2 : wireframe modrol tedd at shaded-ra ( jobbklikk top/front... szovegre es ott a menuben )

[ Szerkesztve ]

Uj nickem : Phvhun

(#4492) Menthirist válasza eXodus (#4490) üzenetére


Menthirist
veterán

én plane-ekre szoktam tenni kocka lapjai helyett... azokat utána oda tolod, ahova kell, és sokkal rugalmasabb eleve minden...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4493) Bici válasza eXodus (#4490) üzenetére


Bici
félisten

1 - vagyis azt szeretnéd, hogy bele tudj nézni a kockába kívülről?
Ha igen, akkor editable poly-t kell csinálni belőle -> polygon sub-object szinten (jobb felső lista) kijelölöd az összes polyt, és flip gomb (jobboldalt lejjebb)
2 - az aktuális nézet bal felső feliratára jobb-klikk -> smooth+highlights
ha ez nem műxik (nem látható a kép), akkor a material editorban be kell kapcsolni a Show Standard in Viewport ikont (kék-fehér pepita kocka). Közben legyen kijelölve a megfelelő anyag fent a gömböknél.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4494) eXodus


eXodus
őstag

Köszi a válaszokat.
2. kérdésre Bici-é adott választ. Nem is tudtam h ott van menü :)

1. kérdést kicsit finomítva:
Egy BOX 1 oldalát kitöröltem és a többi 5 oldalára bellülre 5 képet tettem, de kívülről ezek feketék. Azt szeretném h az egyik oldallap egyik felén kép legyen a másik felén átlátszó legyen (és ezt mind az 5 oldallapra)

Menthirist: -igaz, de a plane-nél ugyan úgy fennáll még a problémám.
~Ph'vEscha: kicsit átfogalmaztam, ha így sem érthető akkor alszom rá egyet.
Bici: ez csak azt csinálja h variálja h a kép melyik oldalon legyen egy oldallapon.

Néhány napja kezdtem bele a 3dsmaxba. Tutoriál alapján dolgozgatok, így pár kérdés felmerül ami abban nicsen benne, néhányra magamn is találok választ (amit pontosabban le lehet írni) és amikre nem találok az felteszem itt. Visszaolvasgatva látom itt már nem kezdők vannak, remélem nem probléma ha ilyen apróságokkal zavarok. pl.: 1 kérés nem nagy probléma, de ha már úgy is lehet akkor én úgy szeretném látni.

(#4495) Menthirist válasza eXodus (#4494) üzenetére


Menthirist
veterán

Nem csoda, hogy ő adta meg a helyes választ, végtére is jól maxozik a srác :)

egyébként nincs semmi gond azzal, ha kérdezel. Előtte próbáld megoldani magadtól, de ha nem sikerül, nyugodtan kérdezz... más dolog, hogy spec én csak saját megoldásokat tudok mondani, mármint mivel én maya-zok, így azt tudhatom megmondani, abban hogy kell megoldani, ami persze lehet neked is megoldás, vagy át tudod ültetni saját dolgokra. Ennek ellenére tőlem nem fogsz konrét választ kapni, mivel nem igazán ismerem a MAX-ot... :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4496) ~Ph'vEscha válasza eXodus (#4494) üzenetére


~Ph'vEscha
aktív tag

Ooh bocsi most latom csak hogy 2.-nak nagy marhasagot irtam , kar volt kihagyni egy honapnyi maxozast :( sokmindent elfelejtettem

Uj nickem : Phvhun

(#4497) Bici válasza eXodus (#4494) üzenetére


Bici
félisten

Nos, mit értesz azalatt, hog yátlátszó legyen a másik oldalról?
Mindkét oldalán ugyanaz legyen látható, vagy az egyik oldalról ne lehessen látni azt a lapot?
Ha az első, akkor a material editorban be kell kapcsolni 2-sided-ot.
Ha a második, akkor hirtelen nem tudom, nálam is fekete a poly hátoldala, ahelyett, hogy átlátszó lenne, pedig renderelve átlátszó... Ennek utánanézek.

[ Szerkesztve ]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4498) eXodus


eXodus
őstag

Megtaláltam. :D

Erre gondoltam:
object properties... / backface cull
(ehh ott volt az orrom előtt, de nem szúrta ki a szemem :DDD )

(#4499) Bici válasza eXodus (#4498) üzenetére


Bici
félisten

WoW, köszi! Ez sokára jutott volna csak eszembe, ha egyáltalán... :)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#4500) Menthirist válasza eXodus (#4498) üzenetére


Menthirist
veterán

csak hogy elméletben is helyretegyük a dolgot, a backface culling azt jelenti minden helyen, hogy:
minden face-nek van úgynevezett normál vektora. Ez határozza meg az őt alkotó vertexek kiolvasási sorrendjét is, de ez most nem lényeg. A lényeg az, hogy hivatalosan a face arra "mutat", amerre a normal vektora. Ha a túloldalról nézed, akkor láthatatlan a face (hacsak nem kétoldalú). A Backface culling azt csinálja, hogy minden olyan face-t eltűntet, aminek a normál vektora több mint 90 fokos szöget zár be a kamerával. Ha 90 fokot zár be, értelem szerűen pont merőleges a kamerára, tehát csak egy vonal látszik belőle, ha több mint 90 fokot, akkor pedig nem a kamera felé mutat a face, hanem el tőle (a modell túloldalán van). Ha tehát a backface culling be van kapcsolva, akkor csak azok a face-ek láthatóak, amik feléd mutatnak. Ebből adódik, hogy ha csinálsz egy gömböt, és letörölsz a feléd néző face-ek közül párat, akkor ha a backface culling ki van kapcsolva, akkor belelátsz a gömbbe (hisz látod azokat a túloldali face-eket, amik nem feléd mutatnak), míg ha be van kapcsolva, akkor nem látsz bele a gömbbe, mert nem mutatja a gömb túloldalán lévő face-eket, mert háttal állnak neked...

ennyi volt mára (ma estére legalábbis) Magnificat (Menthirist :D) általános oktató beköpése :DDD Le lehet lőni, ha valaki le akar :B jah, és 4500 rulz :D

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.