Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#7001) mad1


mad1
veterán

Sziasztok meg tudnatok nekem mondani hol tegyem fel erre vonatkozoan a kerdesem?
Z-brus progi allandoan ezt a hiba uzit dobja ki mikor HD geometriara nyomok./HD sculpt/

Koszi szepen elore is!

Ne szemetelj ! = Steam

(#7002) reamfater válasza snots (#7000) üzenetére


reamfater
újonc

Köszönöm a választ. Az UVW Map-pal meg tudtam oldani a dolgot egy youtubos tutorial alapján.
Igazából sokkal könnyebb volt a dolog mint amire számítottam.

Üdv,
R

(#7003) repvez


repvez
addikt

Tudja valaki ,hogy lehetne visszaállitani az eredeti poziciójába vagy legalább is kideriteni, hogy melyik tengely mentén mennyivel van eltérés a gizmonak?

Mert már próbáltam a pivot pontot is állitgatni meg lenullázni a tengelyeket, de valamiért a symmetry modositó gizmója egy bizonyos fokban eltér és igy hiába probálom az X tengely mentén tükrözni a modellem felét nem pont ugyan abban a pozicióba kerül a másik oldalon.

ÉS mintha a bounding box is el lenne csabarodva a tárgy körül.

Egyszerüen nem jövök rá, hogy mit és hol kéne visszaállitanim, hogy jó legyen , enélkül viszont nem tudok továbbhaladni.

(#7004) repvez válasza repvez (#7003) üzenetére


repvez
addikt

[link]

itt van kép , hátha igy jobban látjátok mi a gondom, a szárnyhoz képest szögben áll a bounding box és emiatt a symmetry sem jó, pedig a gizmoját már mindenhogyan pozicionáltam a türözési tengelyre

(#7005) snots válasza repvez (#7004) üzenetére


snots
tag

Szerintem egy reset xform segíteni fog, ha nem, akkor tévedtem.

https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-B98414B9-4F28-45F4-A1F4-9DA994548ED9-htm.html

(#7006) repvez válasza snots (#7005) üzenetére


repvez
addikt

Köszi, igy sem volt azért olyan egyszerü,mert szinte ujra kellett pozicionálni és nagyitani a szárnyat, mivel a reset 90 fokkal elforgatta az egészet.

Na mindegy most talán ugy néz ki ujra a helyén van.

(#7007) snots válasza repvez (#7006) üzenetére


snots
tag

Ez mondjuk érdekes, bár a lényeg, hogy akkor - ha nem is a legegyszerűbben - de megoldódott.

(#7008) Guresz


Guresz
tag

Sziasztok!

Rendereléshez kellene egy kis segítség mert kezdő vagyok a témában és a tutorialok se nagyon segítettek.
Hogyan tudok VRayMtl-al olyan üveg texturát csinálni hogy az teljesen átlátszó legyen és ne torzuljanak az üveg mögött található tárgyak? Autó szélvédőjét csinálom és úgy néznek ki az ülések mintha egy üveggolyóban lennének. :F

[ Szerkesztve ]

(#7009) SzK50 válasza Guresz (#7008) üzenetére


SzK50
csendes tag

vray glass material:

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]

(#7010) Guresz válasza SzK50 (#7009) üzenetére


Guresz
tag

Köszi szépen! :)

(#7011) Rayyy


Rayyy
senior tag

Hell!
Most realizáltam, hogy ez a Millió Forintos program nem tudja animálni azt, ha én egy polygont egy Working Pivot mentén szeretnék elforgatni? Beállítom a WP-t és megnyomom AutoKey-t, mire a Pivot visszaugrik a polygon közepére... ez gáz. :((
Vagy valamit elrontok.
Egy egyszerű doboz összehajtódást szeretnék.

[ Szerkesztve ]

Minden a legnagyobb render!

(#7012) Rayyy válasza Rayyy (#7011) üzenetére


Rayyy
senior tag

Az is fantasztikus, hogy AutoKey módban elkezdek animálni egy sima Extrude-ot, lerakja a timeline-ra a két pontot, amik között megnő, aztán mikor leokézom, eltűnnek a keyframe-ek és nincs animáció... :W

Minden a legnagyobb render!

(#7013) Cesc444


Cesc444
újonc

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani miért lehetnek pixelesek a renderelt képeim? Hiába állítom át a felbontást mindig ugyanaz az eredmény... :W

(Vray-t használok)

(#7014) pikszel válasza Cesc444 (#7013) üzenetére


pikszel
őstag

A vray beállításaiban az Image Sampler alatti antialiasing be van kapcsolva?

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#7015) Cesc444 válasza pikszel (#7014) üzenetére


Cesc444
újonc

Így van beállítva:

(#7016) snots válasza Cesc444 (#7015) üzenetére


snots
tag

Láthatnánk azt a rendert?

(#7017) Cesc444 válasza snots (#7016) üzenetére


Cesc444
újonc

(#7018) Met válasza Cesc444 (#7017) üzenetére


Met
nagyúr

Sok mindent lehet állítgatni amitől szebb lesz.
[link]

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#7019) snots válasza Cesc444 (#7017) üzenetére


snots
tag

Próbáld meg növelni az adaptive image sampler max subdiv értékét 8-16 körülire.

Ui.: Egyébként meg frissítsd azt a V-ray-t, érdemes.

[ Szerkesztve ]

(#7020) pikszel válasza Cesc444 (#7015) üzenetére


pikszel
őstag

Most nem tudom megnézni és legalább egy éve nem használtam v-ray-t (inkább FinalRendert), így nem vagyok benne biztos, hogy független egymástól a két beállítás, de mi van akkor, ha bekapcsolod a vray saját pufferét (Frame Buffer) és ott kapcsolsz élsimítást?

+ annak az autó körüli spotlámpa gyűrűnek nem sok értelmét látom a növény felesleges és irreális megvilágításán és a renderidő növelésén kívül.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#7021) Cesc444


Cesc444
újonc

Az adaptive image sampler max subdiv értékének növelése nem hozott változást, viszont rájöttem hogy azért volt rossz a vonalélesség mert be volt jelölve az "Get resolution from MAX" rublika. Ha ezt kikapcsolom és beállítom a felbontást 1024*768ra akkor javul a vonalélesség viszont nő a zajszint, homályosabb lesz a kép. Szóval van még ezen mit dolgozni...

Mindenesetre köszönöm az eddig kapott tippeket! :)

(#7022) Toncsi válasza Cesc444 (#7021) üzenetére


Toncsi
aktív tag
LOGOUT blog

Itt az élsimítással van gond (antialiasing). Az image filter-t kell átállítani area-ról mondjuk vraysinc-re. Esetleg még mitchel, vagy catmul-rom-ot szokták még használni leggyakrabban, scene függő, de a Sinc a legjobb általános szvsz.

[ Szerkesztve ]

(#7023) Cesc444 válasza Toncsi (#7022) üzenetére


Cesc444
újonc

Ha csak szimplán átállítom a szűrőket az nem változtat semmin. Kipróbáltam mindegyiket az általad felsoroltak közül. A size értéke min változtat? Mert ahhoz például nem nyúltam hozzá.

(#7024) SzK50 válasza Cesc444 (#7023) üzenetére


SzK50
csendes tag

1/4 Adaptívval is sokkal szebben kéne kinéznie, más van itt elszúrva, az Area is maradhat. Első lépésként kapcsold be a Sub-pixel mappinget a Color mappingben. Aztán: Global DMC - Adaptive amount 0,85 de inkább 0,75! Min samples 8 - 16, Noise treshold 0,01. Nálam 4/32 a legrosszabb esetben is elég szokott lenni, ki kell kísérletezni. Ha nagyon makacs a beégéseknél a rece, jobban jársz, ha utómunkában tünteted el, rengeteg időt megspórolsz vele. Ja, és ha ugyanazt a HDRI-t használod a bevilágításnál, mint a reflection csatornában, kis blurt adjál neki feltétlenül! De inkább csinálj két mapet, egyet a világításnak, egyet a reflectionshöz. A fényforrások éles szélei is kicsesznek az emberrel a tükröződésekben, de erre is van megoldás.

(#7025) SzK50 válasza Cesc444 (#7023) üzenetére


SzK50
csendes tag

Próbáld ki azt is, hogy nem a Gamma/Lut Setupnál kapcsolod be a korrekciót, hanem a render ablakban, a Color mappingnél tekered fel a Gammát 2,2-re, zajos képnél ez szokott segíteni. A recézettség oka konyha nyelven az, hogy 1: túl nagy a fényerő különbség, 2: túl kicsi a távolság a világosabb és a körülötte lévő sötétebb pixelek között, az élsimító eljárásnak nincs elég "tere", hogy átmenetet képezzen. A Size a mintavétel nagyságát adja meg.

[ Szerkesztve ]

(#7026) SzK50


SzK50
csendes tag

Ezek fontosak:

[link]

és

[link]

[ Szerkesztve ]

(#7027) Cesc444 válasza SzK50 (#7024) üzenetére


Cesc444
újonc

Lecopyztam a beállításaidat de sajnos így se lett jobb az összkép. Megmondom őszintén az írásod bevilágítással kapcsolatos részét nem is nagyon értettem mivel nagyon kezdő vagyok a világítás és renderelés terén. Úgy látom újból neki kell hogy essek a tutorialoknak hogy legalább az alapfogalmakkal tisztában legyek...
De azért köszönöm a segítséget!

(#7028) SzK50 válasza Cesc444 (#7027) üzenetére


SzK50
csendes tag

Akkor kicsit tovább menve:
Tükröző anyagoknál ha a RGlossiness kevesebb mint 1, akkor a Subdivs 10 - 20 körüli, vagy még magasabb legyen, a BRDF: Fix dark glossy edges után pipa, ha VRayLightMtl-be képet raksz, és a D.I. be van kapcsolva, akkor ott is a Subdivs minimum 16 - 32 legyen, VRayLightoknál, a fentieknél a padlót vedd ki a tükröződésből, mert csúnya, legyen Invisible, Sampling Subdivs: 16 v. 32, a padlón lévő lámpákat süllyeszd bele a padlóba, ha nem akarod törölni, és vedd vissza annyira, hogy ne égjen be a kaspónál, (a rács se emelkedjen ki a járófelületből!), Render GI: Irr.map. - Lc., Medium, Irradiance map Subdivset 50-ről 100-ra, vagy 150-re, Light cache Subdivs értékét minimum 500-ra vedd. Egy próbát megér, ha az Antialiasingban kipróbálod az Adaptive subdivisiont, nem olyan rossz az, hagyj alapon mindent benne, ha javít a dolgon, akkor észre fogod venni. Nem tudom, mi tükröződik az autó üvegen, de egy kis blurt tegyél rá. Van egy "vánkos csücsök" elöl a lámpa és a légrács között az íven, szerintem azt is ki kéne javítani. Hajrá, szép lesz ez!

[ Szerkesztve ]

(#7029) Cesc444 válasza SzK50 (#7028) üzenetére


Cesc444
újonc

Még egyszer köszi az ötleteket!
Próbáltam mindent úgy csinálni ahogyan leírtad már amennyit értettem belőle. A Lámpa és légbeömlő közötti dudort már kijavítottam, az csak modellezési hiba volt. Az Adaptive subdivision használata nem jött be, 1-2 helyen elmosódtak tőle a részletek. A szélvédőn látható erős tükröződést 2 darab VRayLight okozza. A fénybeállításokat egy youtube videó alapján csináltam, egyébként összesen 4db VRayLight van a scene-en. A Light cache subdivs értékénél először azt hittem elírás volt az 500, mert a standard érték 10szeresét adtad meg. Kipróbáltam de egy idő után meg is állt a renderelés, jó 20 percig semmit nem csinált(ilyen korábban még sosem fordult elő). Másodszor már nem próbáltam meg mert nem akartam még 1 órát várni.
A tükröző anyagos résznél nem értettem mire gondolsz, VRayLightMtl-t meg nem is használtam eddig. Textúráknál mindenre a sima VRayMtl-t használom, nagyon az alapoknál vagyok még. Úgy döntöttem amíg csak kísérletezek addig lecserélem a kocsi környezetét és egy sima fehér fal előtt fogok variálni a beállításokkal.

[ Szerkesztve ]

(#7030) SzK50 válasza Cesc444 (#7029) üzenetére


SzK50
csendes tag

Nincs mit, nagyon szívesen. Viszont egy nagyon fontos dolgot nem mondtál még, hogy hagyományos kamerával, VRay kamerával, vagy csak simán nézetablakot renderelsz, mert nagyon nem mindegy. Azt nem ajánlom, hogy más háttérrel kísérletezz, inkább használj kisebb ablakot, alacsonyabb beállításokat, de nagyon fontos, hogy azzal a környezettel próbád ki a beállításokat, amit a végén is használni fogsz. Az a rohadt autó, meg sok minden más is minden irányból tükröződik. Egy fehér fallal csak az időt vesztegeted. Időben találd meg a megfelelő környezetet a képhez, ez nagyon fontos! A Light Cache Subdivs nem elírás, a munka vége felé, ha nagy lesz a kép, még a 2000 is kellhet.

[ Szerkesztve ]

(#7031) AKG válasza SzK50 (#7030) üzenetére


AKG
tag

Mindig elcsodálkozom a hozzászólásaidon :)
Olyan számodra természetes dolgokat közölsz,amiket szerintem semmilyen szakképzésen nem tanítanak.
Ebből is látszik,hogy ha valaki zsigerből érzi a programot.
Esetleg oktatást nem vállalsz?
Ha igen,jöhetne privátban a feltételrendszer!

(#7032) Cesc444 válasza SzK50 (#7030) üzenetére


Cesc444
újonc

Rendben akkor maradok a mostani háttérnél és elvégzem az általad javasolt modosításokat. Vray kamerát nem használtam még, általában simán nézetablakot renderelek.

U.i.: Nagyon frankó a renderelésed. :) Megkérdezhetem hogy az autó szélvédőjénél milyen materialt használtál? Esetleg egy képet tudsz küldeni a beállításairól?

[ Szerkesztve ]

(#7033) SzK50 válasza AKG (#7031) üzenetére


SzK50
csendes tag

Köszönöm, de én csak néhány szegmensét ismerem a programnak, nincs átfogó képem róla. Amit tudok, azt meg úgyis megosztom itt, ha éppen olyan a téma. Amúgy most én is tanulok, csak egy másik programot. :) Sosem lesz vége ennek...

(#7034) SzK50 válasza Cesc444 (#7032) üzenetére


SzK50
csendes tag

Hát pont az üveggel foglalkoztam a legkevesebbet. Kicsit szégyellem is kitenni, de ez van. Igazából csak az volt fontos, hogy különböző fényviszonyoknál is elfogadható legyen, mert meg akarom forgatni a placcot, és közben villogni fognak a lámpák, mint valami vásári buliban. Komoly történet van ám a kép mögött! :)

(#7035) Cesc444 válasza SzK50 (#7034) üzenetére


Cesc444
újonc

Köszi! Nekem egyenlőre ez a minőség is simán megfelel.

(#7036) Lenry


Lenry
félisten

ki érez magában akkora lelkesedést, hogy pénzért csinálja a fentieket? => dolgozzatok nálunk

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7037) Vendu


Vendu
csendes tag

Sziasztok!

Nekem egy nagyon kezdő kérdésem lesz.
Ezt az autót akarom megnyitni, de hibaüzenetet ír ki, meg fehér az egész.
http://tf3dm.com/3d-model/audi-r8-car-65522.html
V-ray-t felraktam, de nem tudom, hogy jól van-e beállítva.

Ha valaki segít azt nagyon megköszönném.

(#7038) Lenry válasza Vendu (#7037) üzenetére


Lenry
félisten

de hibaüzenetet ír ki

sokat segítene, ha azt ideírnád :U

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7039) Vendu válasza Lenry (#7038) üzenetére


Vendu
csendes tag

Missing External Files

D:\maac\3DS Max\HDR1\building_open.hdr

(#7040) Lenry válasza Vendu (#7039) üzenetére


Lenry
félisten

és ott van ez a fájl?
ignore gomb?

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7041) Vendu válasza Lenry (#7040) üzenetére


Vendu
csendes tag

Nem ott van a fájl.
C:\Minden\3D modell\Audi R8 - 01\audi r8 with v-ray.max

Olyan gombok vannak, hogy: Remove All, Browse, Continue

(#7042) Lenry válasza Vendu (#7041) üzenetére


Lenry
félisten

ne haragudj, de azt hiszem neked előbb inkább minimum angolul kellene megtanulnod, meg hibaüzenetet értelmezni, 3D-zni majd utána valamikor.

nem a max fájlodat keresi, hanem egy hdr fájlt (valószínűleg azt amit az autó visszatükrözne), ez van leírva a hibaüzenetben.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7043) pikszel válasza Vendu (#7041) üzenetére


pikszel
őstag

Egy hdr képet hiányol, ami a tükröződésekért (esetleg világításért) felel, nem magát a max állományt. Ha nincs benne a letöltött csomagban, akkor keress rá az interweben, vagy használj másik képet.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#7044) Speeedfire


Speeedfire
nagyúr

Jól értem, hogy ez a licensz azt mondja, hogy lehet kereskedelmi forgalomba is hozni az adott "terméket"?

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#7045) #90336768


#90336768
törölt tag

Sziasztok! Lenne egy kérdésem...elég kezdő vagyok a programba és nemtudom, hogy, hogyan kell megcsinalni....remélem ti tudtok segíteni...hogyan tudom azt megcsinalni, hogy a karaktar tudjon pislogni és a száját is szépen tudja mozgatni?

(#7046) Rayyy válasza #90336768 (#7045) üzenetére


Rayyy
senior tag

Úgy fogod tudni megcsinálni, hogy nézel sok tutorialt és gyakorolsz. Arra kereshetsz például, hogy facial rigging.

Minden a legnagyobb render!

(#7047) Rayyy


Rayyy
senior tag

Az létezik, hogy a 2015-ös Max-nek egyenként kell megmutatni minden egyes fájlt az asset manager-ben, ha megváltozott egy hálózati mappa neve és nem találja a bitmap-eket?

Minden a legnagyobb render!

(#7048) Rayyy válasza Rayyy (#7047) üzenetére


Rayyy
senior tag

Találtam is rá rögtön pár scriptet, ha valakit érdekel.

Minden a legnagyobb render!

(#7049) zolee0808


zolee0808
csendes tag

Sziasztok. Várunk mindenkit szeretettel facebook oldalunkon ahol ingyenesen kaptok egy teljes oktatást magyarul a fotorealisztikus rendereléssel és szabályokkal kapcsolatban fényképészeti tényezőkkel alátámasztva feladatokkal, segéd videókkal. Nulláról kezdődik a tanfolyam így az is megérti, aki még sosem látott V-Ray-t.Az oldal csak a V-Ray-re specializálódott. Ezen felül naponta teszünk fel tippeket, trükköket illetve ha bárkinek bármi segítségre van szüksége állunk rendelkezésére. Célunk a V-Ray tanítása, ismertetése. Az oldalt itt érhetitek el: https://facebook.com/vray5srw/

Jó tanulást!

[ Szerkesztve ]

Zolee08

(#7050) zolee0808


zolee0808
csendes tag

.

[ Szerkesztve ]

Zolee08

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.