Sziasztok meg tudnatok nekem mondani hol tegyem fel erre vonatkozoan a kerdesem?
Z-brus progi allandoan ezt a hiba uzit dobja ki mikor HD geometriara nyomok./HD sculpt/
Koszi szepen elore is!
Ne szemetelj ! = Steam
Tudja valaki ,hogy lehetne visszaállitani az eredeti poziciójába vagy legalább is kideriteni, hogy melyik tengely mentén mennyivel van eltérés a gizmonak?
Mert már próbáltam a pivot pontot is állitgatni meg lenullázni a tengelyeket, de valamiért a symmetry modositó gizmója egy bizonyos fokban eltér és igy hiába probálom az X tengely mentén tükrözni a modellem felét nem pont ugyan abban a pozicióba kerül a másik oldalon.
ÉS mintha a bounding box is el lenne csabarodva a tárgy körül.
Egyszerüen nem jövök rá, hogy mit és hol kéne visszaállitanim, hogy jó legyen , enélkül viszont nem tudok továbbhaladni.
itt van kép , hátha igy jobban látjátok mi a gondom, a szárnyhoz képest szögben áll a bounding box és emiatt a symmetry sem jó, pedig a gizmoját már mindenhogyan pozicionáltam a türözési tengelyre
Szerintem egy reset xform segíteni fog, ha nem, akkor tévedtem.
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2015/ENU/3DSMax/files/GUID-B98414B9-4F28-45F4-A1F4-9DA994548ED9-htm.html
Köszi, igy sem volt azért olyan egyszerü,mert szinte ujra kellett pozicionálni és nagyitani a szárnyat, mivel a reset 90 fokkal elforgatta az egészet.
Na mindegy most talán ugy néz ki ujra a helyén van.
Ez mondjuk érdekes, bár a lényeg, hogy akkor - ha nem is a legegyszerűbben - de megoldódott.
Sziasztok!
Rendereléshez kellene egy kis segítség mert kezdő vagyok a témában és a tutorialok se nagyon segítettek.
Hogyan tudok VRayMtl-al olyan üveg texturát csinálni hogy az teljesen átlátszó legyen és ne torzuljanak az üveg mögött található tárgyak? Autó szélvédőjét csinálom és úgy néznek ki az ülések mintha egy üveggolyóban lennének.
[ Szerkesztve ]
Köszi szépen!
Hell!
Most realizáltam, hogy ez a Millió Forintos program nem tudja animálni azt, ha én egy polygont egy Working Pivot mentén szeretnék elforgatni? Beállítom a WP-t és megnyomom AutoKey-t, mire a Pivot visszaugrik a polygon közepére... ez gáz.
Vagy valamit elrontok.
Egy egyszerű doboz összehajtódást szeretnék.
[ Szerkesztve ]
Minden a legnagyobb render!
Az is fantasztikus, hogy AutoKey módban elkezdek animálni egy sima Extrude-ot, lerakja a timeline-ra a két pontot, amik között megnő, aztán mikor leokézom, eltűnnek a keyframe-ek és nincs animáció...
Minden a legnagyobb render!
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani miért lehetnek pixelesek a renderelt képeim? Hiába állítom át a felbontást mindig ugyanaz az eredmény...
(Vray-t használok)
A vray beállításaiban az Image Sampler alatti antialiasing be van kapcsolva?
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
Láthatnánk azt a rendert?
Sok mindent lehet állítgatni amitől szebb lesz.
[link]
"If in doubt, flat out!" Colin McRae
Próbáld meg növelni az adaptive image sampler max subdiv értékét 8-16 körülire.
Ui.: Egyébként meg frissítsd azt a V-ray-t, érdemes.
[ Szerkesztve ]
Most nem tudom megnézni és legalább egy éve nem használtam v-ray-t (inkább FinalRendert), így nem vagyok benne biztos, hogy független egymástól a két beállítás, de mi van akkor, ha bekapcsolod a vray saját pufferét (Frame Buffer) és ott kapcsolsz élsimítást?
+ annak az autó körüli spotlámpa gyűrűnek nem sok értelmét látom a növény felesleges és irreális megvilágításán és a renderidő növelésén kívül.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
Az adaptive image sampler max subdiv értékének növelése nem hozott változást, viszont rájöttem hogy azért volt rossz a vonalélesség mert be volt jelölve az "Get resolution from MAX" rublika. Ha ezt kikapcsolom és beállítom a felbontást 1024*768ra akkor javul a vonalélesség viszont nő a zajszint, homályosabb lesz a kép. Szóval van még ezen mit dolgozni...
Mindenesetre köszönöm az eddig kapott tippeket!
Itt az élsimítással van gond (antialiasing). Az image filter-t kell átállítani area-ról mondjuk vraysinc-re. Esetleg még mitchel, vagy catmul-rom-ot szokták még használni leggyakrabban, scene függő, de a Sinc a legjobb általános szvsz.
[ Szerkesztve ]
Ha csak szimplán átállítom a szűrőket az nem változtat semmin. Kipróbáltam mindegyiket az általad felsoroltak közül. A size értéke min változtat? Mert ahhoz például nem nyúltam hozzá.
1/4 Adaptívval is sokkal szebben kéne kinéznie, más van itt elszúrva, az Area is maradhat. Első lépésként kapcsold be a Sub-pixel mappinget a Color mappingben. Aztán: Global DMC - Adaptive amount 0,85 de inkább 0,75! Min samples 8 - 16, Noise treshold 0,01. Nálam 4/32 a legrosszabb esetben is elég szokott lenni, ki kell kísérletezni. Ha nagyon makacs a beégéseknél a rece, jobban jársz, ha utómunkában tünteted el, rengeteg időt megspórolsz vele. Ja, és ha ugyanazt a HDRI-t használod a bevilágításnál, mint a reflection csatornában, kis blurt adjál neki feltétlenül! De inkább csinálj két mapet, egyet a világításnak, egyet a reflectionshöz. A fényforrások éles szélei is kicsesznek az emberrel a tükröződésekben, de erre is van megoldás.
Próbáld ki azt is, hogy nem a Gamma/Lut Setupnál kapcsolod be a korrekciót, hanem a render ablakban, a Color mappingnél tekered fel a Gammát 2,2-re, zajos képnél ez szokott segíteni. A recézettség oka konyha nyelven az, hogy 1: túl nagy a fényerő különbség, 2: túl kicsi a távolság a világosabb és a körülötte lévő sötétebb pixelek között, az élsimító eljárásnak nincs elég "tere", hogy átmenetet képezzen. A Size a mintavétel nagyságát adja meg.
[ Szerkesztve ]
Lecopyztam a beállításaidat de sajnos így se lett jobb az összkép. Megmondom őszintén az írásod bevilágítással kapcsolatos részét nem is nagyon értettem mivel nagyon kezdő vagyok a világítás és renderelés terén. Úgy látom újból neki kell hogy essek a tutorialoknak hogy legalább az alapfogalmakkal tisztában legyek...
De azért köszönöm a segítséget!
Akkor kicsit tovább menve:
Tükröző anyagoknál ha a RGlossiness kevesebb mint 1, akkor a Subdivs 10 - 20 körüli, vagy még magasabb legyen, a BRDF: Fix dark glossy edges után pipa, ha VRayLightMtl-be képet raksz, és a D.I. be van kapcsolva, akkor ott is a Subdivs minimum 16 - 32 legyen, VRayLightoknál, a fentieknél a padlót vedd ki a tükröződésből, mert csúnya, legyen Invisible, Sampling Subdivs: 16 v. 32, a padlón lévő lámpákat süllyeszd bele a padlóba, ha nem akarod törölni, és vedd vissza annyira, hogy ne égjen be a kaspónál, (a rács se emelkedjen ki a járófelületből!), Render GI: Irr.map. - Lc., Medium, Irradiance map Subdivset 50-ről 100-ra, vagy 150-re, Light cache Subdivs értékét minimum 500-ra vedd. Egy próbát megér, ha az Antialiasingban kipróbálod az Adaptive subdivisiont, nem olyan rossz az, hagyj alapon mindent benne, ha javít a dolgon, akkor észre fogod venni. Nem tudom, mi tükröződik az autó üvegen, de egy kis blurt tegyél rá. Van egy "vánkos csücsök" elöl a lámpa és a légrács között az íven, szerintem azt is ki kéne javítani. Hajrá, szép lesz ez!
[ Szerkesztve ]
Még egyszer köszi az ötleteket!
Próbáltam mindent úgy csinálni ahogyan leírtad már amennyit értettem belőle. A Lámpa és légbeömlő közötti dudort már kijavítottam, az csak modellezési hiba volt. Az Adaptive subdivision használata nem jött be, 1-2 helyen elmosódtak tőle a részletek. A szélvédőn látható erős tükröződést 2 darab VRayLight okozza. A fénybeállításokat egy youtube videó alapján csináltam, egyébként összesen 4db VRayLight van a scene-en. A Light cache subdivs értékénél először azt hittem elírás volt az 500, mert a standard érték 10szeresét adtad meg. Kipróbáltam de egy idő után meg is állt a renderelés, jó 20 percig semmit nem csinált(ilyen korábban még sosem fordult elő). Másodszor már nem próbáltam meg mert nem akartam még 1 órát várni.
A tükröző anyagos résznél nem értettem mire gondolsz, VRayLightMtl-t meg nem is használtam eddig. Textúráknál mindenre a sima VRayMtl-t használom, nagyon az alapoknál vagyok még. Úgy döntöttem amíg csak kísérletezek addig lecserélem a kocsi környezetét és egy sima fehér fal előtt fogok variálni a beállításokkal.
[ Szerkesztve ]
Nincs mit, nagyon szívesen. Viszont egy nagyon fontos dolgot nem mondtál még, hogy hagyományos kamerával, VRay kamerával, vagy csak simán nézetablakot renderelsz, mert nagyon nem mindegy. Azt nem ajánlom, hogy más háttérrel kísérletezz, inkább használj kisebb ablakot, alacsonyabb beállításokat, de nagyon fontos, hogy azzal a környezettel próbád ki a beállításokat, amit a végén is használni fogsz. Az a rohadt autó, meg sok minden más is minden irányból tükröződik. Egy fehér fallal csak az időt vesztegeted. Időben találd meg a megfelelő környezetet a képhez, ez nagyon fontos! A Light Cache Subdivs nem elírás, a munka vége felé, ha nagy lesz a kép, még a 2000 is kellhet.
[ Szerkesztve ]
Mindig elcsodálkozom a hozzászólásaidon
Olyan számodra természetes dolgokat közölsz,amiket szerintem semmilyen szakképzésen nem tanítanak.
Ebből is látszik,hogy ha valaki zsigerből érzi a programot.
Esetleg oktatást nem vállalsz?
Ha igen,jöhetne privátban a feltételrendszer!
Rendben akkor maradok a mostani háttérnél és elvégzem az általad javasolt modosításokat. Vray kamerát nem használtam még, általában simán nézetablakot renderelek.
U.i.: Nagyon frankó a renderelésed. Megkérdezhetem hogy az autó szélvédőjénél milyen materialt használtál? Esetleg egy képet tudsz küldeni a beállításairól?
[ Szerkesztve ]
Köszönöm, de én csak néhány szegmensét ismerem a programnak, nincs átfogó képem róla. Amit tudok, azt meg úgyis megosztom itt, ha éppen olyan a téma. Amúgy most én is tanulok, csak egy másik programot. Sosem lesz vége ennek...
Hát pont az üveggel foglalkoztam a legkevesebbet. Kicsit szégyellem is kitenni, de ez van. Igazából csak az volt fontos, hogy különböző fényviszonyoknál is elfogadható legyen, mert meg akarom forgatni a placcot, és közben villogni fognak a lámpák, mint valami vásári buliban. Komoly történet van ám a kép mögött!
Köszi! Nekem egyenlőre ez a minőség is simán megfelel.
ki érez magában akkora lelkesedést, hogy pénzért csinálja a fentieket? => dolgozzatok nálunk
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Sziasztok!
Nekem egy nagyon kezdő kérdésem lesz.
Ezt az autót akarom megnyitni, de hibaüzenetet ír ki, meg fehér az egész.
http://tf3dm.com/3d-model/audi-r8-car-65522.html
V-ray-t felraktam, de nem tudom, hogy jól van-e beállítva.
Ha valaki segít azt nagyon megköszönném.
de hibaüzenetet ír ki
sokat segítene, ha azt ideírnád
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Missing External Files
D:\maac\3DS Max\HDR1\building_open.hdr
és ott van ez a fájl?
ignore gomb?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Nem ott van a fájl.
C:\Minden\3D modell\Audi R8 - 01\audi r8 with v-ray.max
Olyan gombok vannak, hogy: Remove All, Browse, Continue
ne haragudj, de azt hiszem neked előbb inkább minimum angolul kellene megtanulnod, meg hibaüzenetet értelmezni, 3D-zni majd utána valamikor.
nem a max fájlodat keresi, hanem egy hdr fájlt (valószínűleg azt amit az autó visszatükrözne), ez van leírva a hibaüzenetben.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Egy hdr képet hiányol, ami a tükröződésekért (esetleg világításért) felel, nem magát a max állományt. Ha nincs benne a letöltött csomagban, akkor keress rá az interweben, vagy használj másik képet.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
Jól értem, hogy ez a licensz azt mondja, hogy lehet kereskedelmi forgalomba is hozni az adott "terméket"?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Sziasztok! Lenne egy kérdésem...elég kezdő vagyok a programba és nemtudom, hogy, hogyan kell megcsinalni....remélem ti tudtok segíteni...hogyan tudom azt megcsinalni, hogy a karaktar tudjon pislogni és a száját is szépen tudja mozgatni?
Úgy fogod tudni megcsinálni, hogy nézel sok tutorialt és gyakorolsz. Arra kereshetsz például, hogy facial rigging.
Minden a legnagyobb render!
Az létezik, hogy a 2015-ös Max-nek egyenként kell megmutatni minden egyes fájlt az asset manager-ben, ha megváltozott egy hálózati mappa neve és nem találja a bitmap-eket?
Minden a legnagyobb render!
Találtam is rá rögtön pár scriptet, ha valakit érdekel.
Minden a legnagyobb render!
Sziasztok. Várunk mindenkit szeretettel facebook oldalunkon ahol ingyenesen kaptok egy teljes oktatást magyarul a fotorealisztikus rendereléssel és szabályokkal kapcsolatban fényképészeti tényezőkkel alátámasztva feladatokkal, segéd videókkal. Nulláról kezdődik a tanfolyam így az is megérti, aki még sosem látott V-Ray-t.Az oldal csak a V-Ray-re specializálódott. Ezen felül naponta teszünk fel tippeket, trükköket illetve ha bárkinek bármi segítségre van szüksége állunk rendelkezésére. Célunk a V-Ray tanítása, ismertetése. Az oldalt itt érhetitek el: https://facebook.com/vray5srw/
Jó tanulást!
[ Szerkesztve ]
Zolee08