Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#4001) dregpeter válasza Ja no (#4000) üzenetére


dregpeter
tag

hát akkor keres olyan konvertáló programot ami olyan kiterjesztésűvé teszi, ami neked megfelelő :DDD

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4002) Menthirist


Menthirist
veterán

most jöttem számítógépi grafika vizsgáról, amire szinte nem is tanultam semmit, de ha nem veszi zokon, hogy fele részben beszéltem csak az opengl-ről, másik felében (jó terjengősen) általánosan, akkor még talán meg is lesz... de ha nem, akkor sincs gond, azt mondták vérengzés, és úgy néz ki mégsem az...
azért májer lenne, ha elsőre sikerülne :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4003) dregpeter válasza Menthirist (#4002) üzenetére


dregpeter
tag

az a vizsga ez hol volt? valami belső tantárgy valami iskolában, ahova jársz vagy ?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4004) Menthirist


Menthirist
veterán

hát csak elpicsáztak grafikából... olyan szinten szépen írtam le a fényeket, optikai tulajdonságokat és egyéb nyalánkságokat, hogy esküszöm tutorialba elment volna, ehhez képest csak annyi maradt meg a tanárban, hogy csúnyán írtam, és zavaros :S miért lett volna zavaros, de erre nem válaszolt (szerintem egyszerűen csak annyit írtam, hogy cseszett elolvasni, rákeresett gyorsan, hogy említem-e a szavakat amit keresett, és abban a formában nem találta) raytracing-et is lehúzták, sőt még a színkeverésemet is kifogásolták (4-ből 3 pontot kaptam csak)
tanulság: nem szabad ennek a tanárnak többet írni a kelleténél, nem érdekli, hogy tudom-e vagy nem, csak az, hogy azt lássa, amit akar...
ráadásul hálóból is elvágtak, bedobtak egy 3x nehezebb sort, mint eddig valaha is, de még ebből is jobbat írtam, mint a multkor, de így is csak 4,5 pontot kaptam (5 pont lett volna a határ, és a tanár csak fél vagy egy pontot ad, ergo ennél ha több pontot kapok, az már elég...)
mindegy, következő szerdán ugyanez a kombó ugyanígy, csak előtte kedden lesz még egy adatstruktúrám :(

amúgy a Miskolci Egyetemre járok, és igen, most volt ilyen tantárgyam, hogy Számítógépi grafika, ami valójában 70% opengl, 30% elmélet

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4005) dregpeter válasza Menthirist (#4004) üzenetére


dregpeter
tag

valami informatikai szakirány? mi a neve a képzésednek? vagy ez csak egy kitérő választható tantárgy?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4006) Nyúltáp válasza Ja no (#4000) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nemtom milyen renderert hasznalsz, ha vray, akkor ennel jobb nem letezik vray-materials.de/
ingyenes regisztracio utan azt szedsz le amit akarsz.
nagyon sokat lehet tanulni amugy ezekbol a shaderekbol ugyhogy ajanlom minden vray juzernek. akadnak egeszen betegek is kedvencem

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4007) Hzolee


Hzolee
csendes tag

Sziasztok!
Az előző hozzászólás nekem is hasznos volt. Más: hogyan tudom azt megoldani, hogyha mondjuk 4 Omni Light-ot teszek a kompozícióba (csak azért, hogy a háttér szebben nézzen ki) ,akkor a többi tárgy ne égjen ki? ( jobb click-->Properties??? )
Kössz!

(#4008) Ja no válasza Nyúltáp (#4006) üzenetére


Ja no
aktív tag

én se tudom milyet használok. Max9 van most a gépemen. Hol tudom ezt gyorsan megnézni?
tutorialt találtam egy csomót, csak konkrét *.mat fájlokat nem.
Ez pl nekem, kezdőnek elég jól jött: [link]
/az egyéb ezelőtti kérdésekre tudod esetleg a választ?
köszi: Ja no

(#4009) Nyúltáp válasza Hzolee (#4007) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

omnik tuajdonsagainal jobboldalt van egy olyasmi hogy exclude asszem general parameters alatt. Ott add hozza a megvilagitani nem kivant ojjekteket exclude listahoz.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4010) Nyúltáp válasza Ja no (#4008) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ha nem allitottad at masra akkor alap scanline-al renderel. Amugy render dialog assign renderer menuje alatt lehet megnezni ill. atallitani.
A miert nem latszodik renderkor rarakott anyag meg valoszinuleg azert van mert vmi specko render specifikus shadert raktal ra, ami csak az adott rendererrel muxik.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4011) Menthirist válasza dregpeter (#4005) üzenetére


Menthirist
veterán

Miskolci Egyetem Mérnök Informatika BSc szak, 5. féléves tantárgy: kötelezően választandó modellezés: kettő közül választottam a számítógépi grafikát (a másik jelek és folyamatok modellezése lett volna)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4012) Ja no válasza Nyúltáp (#4010) üzenetére


Ja no
aktív tag

Az "assign renderer" résznél csak kétfélét lehet választani nálam: mental ray Renderer ill.VUE file Renderer.
Ezexerint nálam ez nincs telepítve
kár, télleg nagyon pöpec anyagok vannak ott amit linkeltél

(#4013) Ja no válasza Ja no (#4012) üzenetére


Ja no
aktív tag

abban még tudnátok segíteni, hogy a v-ray materials oldalrólletöltött .mat kiterjesztésü dolgokat hogyan tudom max alá betenni?

(#4014) atm*RefeeZ válasza Ja no (#4013) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

hello

a material editorban meg kell nyitnod,nem igazán tudod "külön betenni" ahogy én tudom. persze lehet hülyeséget beszélek de nyt majd kijavít ha így volna

(#4015) Ja no válasza atm*RefeeZ (#4014) üzenetére


Ja no
aktív tag

Hi,
próbáltam megnyitni benne, de már a "material map browser/File open"-ben missing material izé jelenik meg.
Ha itt elmentem akárhová, majd a Material Editorba behívom, akkor meg még pluszban annyit mond mindjárt az első fülön, hogy "this class does not have an implementetion supplied by any of the current loaded DLL's "
:F

(egyébként az exhaust pipe.mat -ról van szó)

[ Szerkesztve ]

(#4016) pikszel válasza Ja no (#4015) üzenetére


pikszel
őstag

Szia, nincs telepítve a megfelelő verziójú v-ray, illetve ahogy írtad is egyáltalán nincs telepítve. Ezért kapod a hibaüzenetet, a material missing üzenete pedig egy, az anyaghoz felhasznált de nem meglévő bitmapra utalhat, de általában az ilyen letölthető anyagokhoz csatolják a bitmapokat is, amit be kell tallóznod a megfelelő helyre (pl. diffúz, csillanás, érdesség (diffuse, specular, bump,...)). Általában.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#4017) Ja no válasza pikszel (#4016) üzenetére


Ja no
aktív tag

Szia,
valszeg (tuti) úgy van, ahogy mondod, nincs telepítve ilyen vray. Majd később visszatérek erre a dologra, de most meg kell csinálnom azzal ami van.
Néha szoktam wireframe-ben renderelni. Itt hogy tudom beállítani, hogy csak a látható vonalakat rajzolja meg? Eléggé zavaró, hogy mindent kirajzol. Esetleg olyat, hogy a "határozott" éleket vastagabban, a belső egyéb -felületen belül kilakuló- vonalakat meg csak éppen látható módon?
köszi, Ja no

(#4018) pikszel válasza Ja no (#4017) üzenetére


pikszel
őstag

A 2-Sided elől vedd ki a pipát, így csak a látható éleket rendereli.

Ha a nem látható éleket is akarod, akkor hozz létre egy Double Sided anyagot, és annak mindkét csatornájára adj meg egy-egy wire-nek paraméterezett anyagot, más diffúz színnel.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#4019) Ja no válasza pikszel (#4018) üzenetére


Ja no
aktív tag

a 2-sided alatt a render dialóg boxban lévőre gondolsz? mert azt hiába veszem ki, nem változtat semmit a megjelenésén rendernél. Lehet hogy az importgeom. miatt nem reagál rá?

a vraymaterials másnak se műxik most???
/mármint a weboldaluk

[ Szerkesztve ]

(#4020) pikszel válasza Ja no (#4019) üzenetére


pikszel
őstag

"a 2-sided alatt a render dialóg boxban lévőre gondolsz?"

nem, az anyagszerkesztőben lévőre a Shader Basic Parameters-nél

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#4021) Ja no válasza pikszel (#4020) üzenetére


Ja no
aktív tag

áh, mindjárt más...
köszi.
Azt tudja esetleg vki, hogy feliratokat hogyan lehet könnyedén elhelyezni egy felületen? Eddig külön objektumokat hoztam létre Shape/text részen és vmi módosítót adtam hozzá hogy látszódjon nemcsak a szerkesztőablakban, de renderelésnél is. De biztos van jobb megoldás is, ahol még szerkeszthető is marad a text.

(#4022) Ja no


Ja no
aktív tag

addig eljutottam, hogy egy text látszik rendernél is , de csak mint körvonal. Hogy tudom kitöltötten megjeleníteni, de ugyanakkor megtartani a szerkeszthető álapotát?

(#4023) pikszel válasza Ja no (#4022) üzenetére


pikszel
őstag

Rádobsz egy Extrude módosítót nulla kitolással. Így már megjelenik renderben is de nem lesz látható kiterjedése a z koordinátán (mint egy matrica).

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#4024) Ja no válasza pikszel (#4023) üzenetére


Ja no
aktív tag

wow, közben rájöttem, hogy edit mesh módosítónál is szerkeszthető marad. Csak el kéne már olvasnom a könyvet :)
köszi az extrude ötletet!

(#4025) Hzolee


Hzolee
csendes tag

Haló!
Ha valaki találkozott már valahol olyan tutoriallal, amely egy vízfelülelet mozgását írja le, amint rápottyan egy vízcsepp, akkor nagyon hálás lennék, ha megosztaná velem.
Köszönöm!
Üdv!

(#4026) Nyúltáp válasza Hzolee (#4025) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

a blur-nak volt regebbi verziokhoz egy pluginje rain neven futott asszem, ami direkt vizfeluletre pottyano vizcseppekre volt kifejlesztve, de csak egy animalt texturabol oldottak meg a kerdest, geometriahoz nem nyult. nemtom milyen reszletes effekt kene.
Mert 3 verzio letezne, animalt textura, animalt wave modosito (esetleg animalt texturaval+particle) vagy ha uber realisztikus plottyanas :) kene akkor vmi folyadek szimulacio. Glu3d, Realflow.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4027) Nyúltáp válasza dregpeter (#3975) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

dragpeter:
na mit talaltam neked: head rigging video tut
nagyon jo, pont most neztem vegig

[ Szerkesztve ]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4028) dregpeter válasza Nyúltáp (#4027) üzenetére


dregpeter
tag

kösz, de a névre vigyáz, ezen sértödök, DREG, mondom DREGPETER. Semmiféle Draggal :Y , jo a video.

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4029) Menthirist


Menthirist
veterán

meglátogattam tesómékat pesten, ők már lefeküdtek, én még gyorsan szétnézek a neten... és mi van az arcomban? Egy [ Asus VW222-es ]
Nekem kell egy ilyen :W :W :W :W :W
1680x1050-ban szép az élet :O :O :O

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4030) dregpeter


dregpeter
tag

sziasztok, hogyan lehet a 3d s maxban ugy UW mappingolni, hogy az a szerencétlen max amikor a objektumomra kattintok CSAK a bejelölt részt jelölje ki, nem csak a mögötte lévőt ( mögötte lévő = másik oldal).

HOGYAN? :W

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4031) pikszel válasza dregpeter (#4030) üzenetére


pikszel
őstag

Ignore backfacing lesz a barátod, ha jól hámoztam ki a kérdésedből.

@Menthirist
1920x1440-ben még szebb. Kettőn. (Iiyama VisionMasterPro510) :DDD

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#4032) Menthirist


Menthirist
veterán

hát be kell érnem 1600x1200 + 1024x768-cal... és ebből is általában csak 1x 1280x1024-ben maya-zok, elég az is... :)
de haldoklik a mostani drágám, és sajna nem lesz összeg se új, se tft monitorra, szóval ha meghal, akkor marad a most bevált használt crt-t veszek 10-15k-ért akció

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4033) dregpeter válasza pikszel (#4031) üzenetére


dregpeter
tag

az a baj, hogy nem válik be, kijelölök egy poligont, majd rákantintok és néha ki se jelöli, majd mégegy klikk és akkor kijelöli, elősre azért nem jelölte AZT ki, mert a mögötte lévőt jelölte ki ( másik oldalon a objektumnak) és ez rohadtul idegesit, ha egy komplex objektumot akarok uvw-zni, egyszerűen állandoan vacakolni kell vele :W

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4034) dregpeter válasza dregpeter (#4033) üzenetére


dregpeter
tag

mindegy, ez már anyira nem érdekes, tud valaki valami tippet adnin azügyben, hogy persektikus nézetben a textura amit rátettem az objektumomra jo fényerőségben van, de amikor lerendelelem , akkor sokkal fényesebblesz és alig látszik a textből valami, megoldás?

nincs smemifééle fény, sima default rendelel is ilyen, hol kéne beállitani?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4035) pikszel válasza dregpeter (#4034) üzenetére


pikszel
őstag

Nem mindegy, hogy fényes vagy világos.
Ha túl világos, akkor a material editor beállításainál az ambient fényt állítsd be feketére.
Ha nagyon csillog, akkor irreálisan magas a specular érték.

„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”

(#4036) dregpeter válasza pikszel (#4035) üzenetére


dregpeter
tag

igen probáltam ugyis, egyszerűen nem értem miért világos a textura amit csináltam az aobjetumhoz, egyszerüen képszerkeztővel besötétitettem és a rendernél ekkor normális lett a szine:D

Kiprobáltam a hajas dolgot a Maxban, hát ekkora nagy sz***rságot már rég láttam, tiszta béna ahogy megvan oldva, még az oktato videot nézve(hivatalos oldal) egyszerüen béna, kezelhetetlen

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4037) dregpeter válasza dregpeter (#4036) üzenetére


dregpeter
tag

Valaki tudja hogyan lehet HAIR and Fur , a hajszerkeztő és kijelölöm a hajas részt, megjelenik ott a haj, elkezdem formázni vágok belöle növesztem stb. DE amikor rendelelek akkor nem azt az eredményt kapom amit szeretnék.

Van a Guides és azt tudom alakitani, a Hair-t nem illetve az a Guides -szel együtt "mozog" illetve mozognade tisztára kocos marad összevissza, alig idomul, az Én elképzelésemhez. hogyan kéne ezt megoldani?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4038) dregpeter válasza dregpeter (#4037) üzenetére


dregpeter
tag

látom meghalt a forum, de nem gond, azota siekrült megoldanom, idegesitő hülye helyre teték be a megoldás kulcsát :W

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4039) Menthirist


Menthirist
veterán

na, hogy ne mindig csak fecsegjek, hanem legyen valami publikálható projekt is, amin dolgozok:

a "mű" kb. 1 óra eredménye, egy egyedi tervezésű felszentelt-brutál-elűző (copyright :D) pisztoly tára. Ehhez viszonyítom majd a pisztolyt, és ha az is meglesz valahogy, elkezdem tovább cicomázni. Amúgy az ötlet-feeling a jericho-ból jött (+hellsing)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4040) dregpeter


dregpeter
tag

Sziasztok

Valaki tudja, hogyen lehet resetelni a 3ds max-t?

Mert néha véletlenül félre nyomok vagy vált a msn ablakbol maxba és irok és közbe csomo gombot megnyomok, nem veszem észre hogy már a maxba irok. Ilyenkor mindig elálitodik, minden és félora mig rájövök mi.

Van valami resetelő benne?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4041) Menthirist


Menthirist
veterán

próbáld meg megkeresni a settings-eket hova menti. sokszor jönnek kérdezősködni maya-ban, hogy ezt meg azt elállították, hogy lehet visszaállítani... ekkor általában azt szoktam nekik mondani, hogy töröljék a settings-et, és újbóli indulás során újragenerálódik. Sajna ekkor vesznek az eddig tényleg használt beállítások, de az okos ember ugye ezeket mindig letárolja valahol előre (nekem kb 5 helyen vannak ps-es és maya-s settingseim, mert megint beállítani a billentyűzetkiosztást egy élet lenne :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4042) robesz87


robesz87
tag

Sziasztok!

A 3D Studio Max elfutna egy olyan notebook-on amiben, X3100-as vga van?

(#4043) Ja no válasza robesz87 (#4042) üzenetére


Ja no
aktív tag

elindulni biztosan el fog. Legfeljebb adott poligonszám felett kicsit szaggat, ha mozgatod.
nvidia go 6600-on, kevés VRAM-mal is használható, bár nincsenek atombrutál jeleneteim.

(#4044) Menthirist


Menthirist
veterán

én anno 9200SE-vel is toltam max-ot... annyi, hogy nem minden effektet fogod tudni esetleg használni (shaderekkel lehetnek gondjai), de modellezni szerintem sok ideig lehet vele (ami amúgyis jórészt proci + ram kérdése)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4045) Ja no válasza Menthirist (#4044) üzenetére


Ja no
aktív tag

V-Ray-t tudja befolyásolni a vidkari milyensége?

(#4046) Menthirist válasza Ja no (#4045) üzenetére


Menthirist
veterán

nem használok és nem is használtam soha V-Ray-t... de érzésem szerint nem...
-utánanézve valóban nem, a v-ray szoftveres render megoldás, gyorsítása több procival és rammal történik-

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4047) Nyúltáp válasza dregpeter (#4040) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

drEg :) : file/reset

Menth: szep-szep, mar csak a pisztoly hianyzik alola :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4048) Met


Met
nagyúr

Háj

Már régen írtam ide :D
Kitaláltam magamnak egy ilyen projektet[erőssen béta verzió]
és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Hallottam, hogy ha xref-be teszek egy objektumot akkor azzal kímélem a scene méretét (meg pl. most 3 autóval eléggé lelassult a kameramozgatás) ez ,hogy működik? Elhelyezem ahova gondolom és xref után eltünik és csak rendenél fog látszani?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4049) Ja no válasza Menthirist (#4046) üzenetére


Ja no
aktív tag

köszi!

(#4050) Menthirist


Menthirist
veterán

a pisztoly elvileg ma este elkezdődik :) ha visszaértem munkából...
jah, szerdán letettem a grafikát és a hálózatok vizsgámat is! :D (bár a grafika 2-es lett, de komolyan nem értem, a tanár mi a francot várt... első feladat: cohen-sutherland szakaszvágó algoritmus, 3 pontért, 2.5-et meg is kaptam belőle... a második feladat shade-ek opengl-ben 6 pontért, le is írtam szépen a flat, goraud és phong shadeing-et, erre adott rá 3 pontot... harmadik: fények, megvilágítás, optikai effektek és anyagtulajdonságok opengl-ben 12 pontért... a multkor erre írtam 3 oldalt, ráírta, hogy csúnya és zavaros, kaptam rá 6 pontot... most szép betűkkel és tagolva, erre kapok 4 pontot... a negyedik egy matek feladat volt, azt kihagytam, az ötödik meg színkeverés 4 pontért, abból talán meg is lett a 4... szóval nem tudom, mit akart még a tanár, ami a könyvében és a füzetemben volt, az rajta volt a lapon (és most nem is adtam úgy elő, hogy látszódjon, hogy azért 3 éve már foglalkozom grafikával, és tudok egysmást az anyagtulajdonságokról is (lévén maya-ban és max-ban is van belőlük bőven), meg a fényekről is, és az opengl sem más sokban... de mindegy, lényeg, hogy elfelejthetem a tanárt...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.