Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#4051) dregpeter válasza Menthirist (#4050) üzenetére


dregpeter
tag

Sziasztok

Valai letudná nekem irni a MORPH plugin lényegét?

Valami olyasmi hogy van egy default fej és abbol kell cisnálni x db haosnmás fejet, amit át kell szerkeztedni különböző gesztikuláciokra? vagy hogyisvanez?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4052) Menthirist


Menthirist
veterán

azt nem tudom, mennyire plugin ez a morph, de maya-ban úgy megy, hogy csinálsz egy fejet. ebből csinálsz változatokat, pl mosolygósat, szomorút, idegeset, stb, majd rátéve a morph-ot, egy csúszkán állíthatod, mennyire legyen egy-egy változat hangsúlyos, ergo eltolod az egyik irányban, ekkor mondjuk elkezd mosolyogni, de ráadsz egy kis idegeset, ez is változtat rajta... lényeg, hogy egy csúszkán állíthatod, milyen irányba tolódjon el az alak, ha teljesen egy irányba megy, akkor teljesen átveszi azt a kinézetet, ami a targete (remélem érthető volt valamilyen szinten)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4053) dregpeter válasza Menthirist (#4052) üzenetére


dregpeter
tag

igen, köszi szépen. megy.

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4054) dregpeter válasza dregpeter (#4053) üzenetére


dregpeter
tag

csak a baj ezzel, hogy a maxban a morphhoz adom a második arcot amit csináltam és szétesik (simetria tengely mentén) ha 0 ról felakarom vini 100 ra az értékét, de az első arcnál nem esik szét. csak a 2dik és a többi. mi a baj?

[ Szerkesztve ]

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4055) dregpeter válasza dregpeter (#4054) üzenetére


dregpeter
tag

ja rájöttem, a symetry miatt esik szét a második arctól, hogyan lehet ugy eltüntetni a symetryt, hogy köbe megmaradjon a tükrötött oldal?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4056) dregpeter válasza dregpeter (#4055) üzenetére


dregpeter
tag

már rájöttem, melelsleg halott a forum:D

Unwrap uwv -ztem egy objektumot, aztán az obejtumot hogy tudom ugy átalakitani,m hogy hozzá csatlok valamilyen más objectumot, és a addig uwv--es objetum materialja ne csuszon szét?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4057) Menthirist


Menthirist
veterán

nem halott, csak épp dolguk is van az embereknek :D
én spec nászajándékot vettem a egy barátom holnapi esküvőjére...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4058) dregpeter válasza Menthirist (#4057) üzenetére


dregpeter
tag

igen, tudom.

Az a problémám, hogy csináltam egy fejet, és a fejnek a szájnálál lezártam (mármint a szájüreget) unwrap uwv-ztem majd ok, de most megakarom csinálni a szájat belső részét a száüreget, ami már kész, csak ha a "lezárt" részt eltávolitom, DELETE, akkor az egész Uwv eltünik, szétugrik.

Előte elmentettem uwv be, az uwv editorban és visszatöltve se adta vissza.

Van erre valami megoldás, hogy ne keljen ujra uwv-zni?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4059) Menthirist válasza dregpeter (#4058) üzenetére


Menthirist
veterán

hát reméljük másoknak lesz rá válaszuk, én ugyanis maya-s vagyok, és ott nem teljesen így megy :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4060) dregpeter


dregpeter
tag

na azota más problémám is van. . .

Csináltam egy fejet, felcsontoztam , nyakcsont, fejcsont, álcsontok. Psyhque helyett skint hazsnálnék, a pontosabb száj animácio miatt is. Először hazsnálnám, De az a bajom, hogy hozzárendelem a fejhez(bőr) és bejön ugy hogy különböző szinekbe van felosztva a fej ( mezőkre, amelyeket a skin mozgat különböző csontokra) de az a bajom, hogy nem tudom ezeket megváltoztatni, akkor sem ha a csontokon lévő izét ( nem tudom minek nevezzem) huzogatom állitgatom, nem változik semmi,

valaki tud ebben segiteni?

valami speciális tutorial van valahol rola?

mert amit eddig láttam(találtam) abba nem fordult ez elő, vagy valami beállitáson tásiklottak . . .

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4061) Menthirist válasza dregpeter (#4060) üzenetére


Menthirist
veterán

ha jól veszem ki, amit akarsz mondani, az maya-ban a weight-ing (amikor beállítod, hogy melyik csont mekkora befolyással van a modell bizonyos részeire) valami ehhez hasonló szóval kapcsolatos parancsot keress...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4062) Nyúltáp válasza dregpeter (#4060) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Szepen porogsz :DDD

Uvw: azert ugrik szet mapod egy poly torlese utan, mer a unwrap a vertexek/facek sorszama alapjan szamolja ki mapot, ha torolsz egy poly-t akkor a sorrend megvaltozik, es maris nem ugy fog kinezni a ojjekted ahogy szeretned. Ugyanez vonatkozik arra ha hozza attacholsz vmit modellhez. Ugy tudod kikerulni a problemat ha a modell megvaltoztatasa elott beegeted a ojjektbe a uvw koordinatakat, magyarul collapse-olod a modifier stacket. Atszerkeszted a modelled, aztan megen hozzaadsz egy unwrapot. A megvaltoztatott reszeken kivul minden egyebb helyen megfog maradni a mapod.

Csontozas: En abban a keves esetben amikor csontoznom kellett physique-t hasznaltam, mondjuk csak azert mert nekem vhogy jobban kontrollalhatonak tunt.
Skinnel az envelopenak nevezett csontokat korulvevo "hengerek" hatarozzak meg hogy az adott csont mely vertexekre es milyen mertekben hat(belso hengeren belul mindenre 100%ban, a belso es a kulso kozt egy beallithato csillapitas alapjan, kulson kivuli vertexekre meg egyaltalan nem)
Klikkelj az edit envelopes gombra, mindig csaka gomb alatt levo listaban eppen kijelolt bone envelopjat tudod szerkeszteni.
Minden egyes envelopenak van 10(5 alul 5 felul) kontroll pontja, ezeket mozgatva tudod alakitani a formajat. Weight table-re kattintva tudod finomhangolni, hogy melyik vertexre milyen eroseggel hassanak az envelopek, ill paint weightsre bokve egy ecsettel "festheted" meg ugyanezt.

Amugy alt. reggeltol estig melozok, most epp szabadnap nelkul,utana mar csak arra van erom hogy felnezzek forumra, esetleg beboffentsek vmi rovid kommentet, raadasul mostanaban megen koltozunk, ugyhogy meg ennyi idom se lesz valoszinuleg.
Gondolom tobbiek is olvassak topicot, csak epp neincs hozzafuznivalojuk.

[ Szerkesztve ]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4063) dregpeter válasza Nyúltáp (#4062) üzenetére


dregpeter
tag

köszi, a kimeritő választ:)

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4064) dregpeter válasza Nyúltáp (#4027) üzenetére


dregpeter
tag

az a gond ezzel a videoval, hogy kb a feléig minden oké, addig korekt, de amikor a szemet csinálom, csontozom fel a szemhéjakat , akárhogy is csinálom, UGY AHOGY A VIDEON IS van totál más lesz az eredmény azaz NEM JO. ettől tépek hajat.

Meg a videon a csávó Skinnel csinálja meg a csontozást, nem physics-sel, az meg pláne nincs benne a videoban. de a szemöldök csontozás a legidegesitőbb, EGY AZ EGYBEN ugyanazt csinálom mégis más lesz az eredmény :)) :))

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4065) atm*RefeeZ válasza dregpeter (#4064) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

lehet a modelled topológiája más és ezért tér el nagyban

(#4066) dregpeter válasza atm*RefeeZ (#4065) üzenetére


dregpeter
tag

igen, gondotlam erre Én is, de egy az 1ben a szemet megcsináltam külön egy másik max fájba , ahol a fej sehol, tehát model sehol. és ugy cisnáltam mint a fazon a videon és akkor is uganoda ( rossz helyre) ugrik a jol beállitott BONE, na ezt nem értem :))

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4067) Hzolee


Hzolee
csendes tag

Sziasztok!
Van rá lehetőség 3D Max-ban, hogy zenére készítsek egy animációt, tehát amikor lenyomom a play animation gombot, akkor a muzsikok is elinduljanak? :DDD

(#4068) dregpeter válasza Hzolee (#4067) üzenetére


dregpeter
tag

ezen a linken néz utána [link]

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4069) Met


Met
nagyúr

Lenne 2 kérdésem.
A lenti kép zajosságát, hogy lehet megszüntetni? Letöltött modell, nemtudom "miből készült" az üveg, de az első ablak tetején jó, az oldalsón abszolút nem.
A másik dolog, hogy Vray fényforráshoz, hogy lehet projector mappot adni? Google-ban keresgéltem de nem lettem okosabb. Normál fényforrásnál megy.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4070) dregpeter


dregpeter
tag

Nekem is lenne krédésem

IK solver meg a összes csontozos témakörről HOL VAN ÉRTHETŐ tutorial?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4071) Menthirist


Menthirist
veterán

új contest a world3d.hu-n
öreg épület

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4072) Menthirist


Menthirist
veterán

Na lanpartira mentem, leghamarabb hétfő este leszek megint...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4073) dregpeter


dregpeter
tag

ugyérzem mindenki feladta a tervezgetést és elment sims-ezni:( kááár:D

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4074) Menthirist


Menthirist
veterán

nem, csak alkotni nincs jelenleg időm, még a félév elején leledző összevisszaságon próbálom átrágni magam :D de a topicot gyakran nézem...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4075) Met válasza dregpeter (#4073) üzenetére


Met
nagyúr

autót akarok renderelni a lehető leg realisztikusabban, azzal tökölök de nem nagyon jön össze :(

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4076) dregpeter


dregpeter
tag

Én meg a saját magamat alkotom meg napi fél ora -1 ora szöszmötöléssel, már a texturázásnál tartok, teljes egészemben a megalkotom magam, fő a reaálimus semmi mü cucc, nincs piercing, nincs implantátum, stb:D

van kedvem 3d maxozni csak neba//na fel néha a program, egy két "jaj most mi van már megint" problémával illetve tudásom beli hiányossággal, de már . . :W

[ Szerkesztve ]

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4077) dregpeter


dregpeter
tag

problémám 3d maxxal

a camera kezelése Persektiviikus nézetben, ugrál össze vissza ha forditani akarom szemszögöt.

Nyomom az ALT -t majd egérrel rásegitek ahogy kell se mindig tul érzékeny, meg szar helyen van a kamera forgástengelye, hol kell ezt beállitani?

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4078) Chandler


Chandler
senior tag

sziasztok

volna egy nagyon egyszerű kérdésem: régebben játszogattam ezzel a progival és lehetett csak külön tengelyeken mozgatni, szoval pl ha csak x tengelyen akartam mozgatni az objektumot akkor ha az x tengelyre nyomtam rá és ugy mozgattam csak az mozgott, és most újra felraktam a progit de nem tudom ezt elérni... hogy tudnám ezt megcsinálni?

(#4079) Nyúltáp válasza dregpeter (#4077) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

jobb also sarokban tartsd nyomva egeret a kamera forgatas gombon, majd a legordulo gombok kozul valaszd a masodikat, igy mindig a kijelolt ojjekt korul fogod forgatni a kamerat.

chandler: a move, rotation, scale gizmonal huzd az egeret a kivant tengelyre, es akkor csak az menten fog mozogniforognisotobo a ojjekted.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4080) Chandler válasza Nyúltáp (#4079) üzenetére


Chandler
senior tag

mi az a gizmo? :B
egyébként emlékeim szerint ugyanazt csinálom mint régen, de a tengelyek nem nyilak csak siman tengelyek és régebben a rotate-nél kijött egy "gömb" amivel forgatni lehet, most semmi sem jön ki

(#4081) atm*RefeeZ válasza Chandler (#4080) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

a gizmo (jelen esetben) az a (asszem 3 színű) "cucc" amin a tengelyeket tünteti fel a program,ha pl kiválasztod a move-t,elvileg a zobdzsekted közepén kell látnod,szal gyk. elég kevés esélyed van rá,hogy ne vedd észre

[ Szerkesztve ]

(#4082) Menthirist válasza atm*RefeeZ (#4081) üzenetére


Menthirist
veterán

tehát a gizmo = pivot pont (maya) = az objekt deformáció-középpontja (az objekt minden vertexe gondolatban össze van kötve a pivot ponttal, és ha pl scale-eled, akkor ezt a távot osztod ennyiszeresével, ergo így minden ilyen "vonal" rövidül, ezért ez a középpont... mozgatás és forgatás ugyanígy, ezen pont körül zajlik)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4083) Chandler válasza atm*RefeeZ (#4081) üzenetére


Chandler
senior tag

igen akkor tudom miről beszélsz, zöld piros kék ha jól emlékszem de nekem ilyen nincs :S
itt egy kép, a print screen sajna nem rakta bele a kurzort, de a select and moved tool volt az objekten, és mégsincs gizmo...
mit csináljak?

(#4084) atm*RefeeZ válasza Chandler (#4083) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

sztem custom-preferences-gizmos-transfer gizmo pipa be és akkor talán.ha nem akkor körbelesek máshol is,hátha:)

(#4085) Chandler válasza atm*RefeeZ (#4084) üzenetére


Chandler
senior tag

áhh megjelent, köszönöm a segítséget :)

és volna még egy ettől független kérdésem: ha berakok vmit viewport background-ba hogy tudok úgy menteni hogy amikor újra megnyitom a filet ne tűnjön el?

(#4086) dregpeter


dregpeter
tag

Sziasztok

Van egy problémám. Lényeg hogy van egy karakterem, amit beleakarom tenni egy bizonyos játékba ( UT2004) , Plugin segitségével, már jo párszor csináltam, csak nem ennyire részletes karakterrel lényeg hogy kiir egy hibát a képen láthato modon, van valakinek valami tipje?

[link]

[ Szerkesztve ]

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4087) Menthirist válasza dregpeter (#4086) üzenetére


Menthirist
veterán

google:

"Unmatched Node ID" warning

A frequently encountered issue is the "Unmatched node ID" warning. It means there is mesh geometry in the scene that the exporter cannot associate with a bone. For example a piece of mesh that is not properly linked to the main hierarchy, but which has a Physique or Skin modifier on it. As outlined above in the setup notes, everything in the scene must belong to a single, tree-like hierarchy where all bones and all objects acting as bones eventually link down to the root bone/root object of the skeleton. Make sure there is no accidental texturing on any biped or dummy 'helper' geometry, and if you don't need it (when all your skins are purely Physique or Max skins) uncheck the 'all textured' option under "Skin Export" in the ActorX setup panel.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4088) dregpeter válasza Menthirist (#4087) üzenetére


dregpeter
tag

na akkor felcsapom az angol szotárt:D

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4089) Menthirist válasza dregpeter (#4088) üzenetére


Menthirist
veterán

ne légy lusta...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4090) dregpeter


dregpeter
tag

3ds max ban az a problémám MÉG, hogy egy speciális Bipedet akarok exportálni egy másikfájlba, ahol beimportálnám, de amikor beimportálom teljesen más jelenik meg, valami a csontok eltünnek stb

itt van képekben: [link]

Az élet mndig olyan, amit nem mindig lehet szeretni, de egyet mindenki szeret MEGKÖNYEBBÜLNI

(#4091) Met


Met
nagyúr

Kivágok Boolean-al egy plane-ből 2 "kört", a második kivágásnál nem csak egyszerűen kivágta hanem a vertexeket szépen connectelte a környező vertexekkel, így smoothnál nem torzult el.
A baj az, hogy nemtudom, hogy csináltam :DDD

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4092) Menthirist válasza Met (#4091) üzenetére


Menthirist
veterán

mindenkinek javaslom, lehetőleg kerülje a booleant, elég kiszámíthatatlan, és nagyon csúnyán bele szokott általában köpni a topológiába (polyra értendő)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4093) Met válasza Menthirist (#4092) üzenetére


Met
nagyúr

Már megcsináltam, arra nem jöttem rá, hogy kötötte össze a vertexeket de kipróbáltam, hogy csak 2-3 ponton kötöm össze a körív mentén akkor mi van és jó lett, valamiért azt hittem, hogy az összes vertexet össze kell kötni valamivel, de nem :DD És nem is cseszte el.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#4094) wombation


wombation
tag

Üdv!

Lenne 2 kérdésem:

-Hogy lehet egy alakzatot(pl rudat) meghajlítani,elcsavarni?
-Hogy tudok saját alakzatot létrehozni(pl amőba)?

Ha ezeket tudnám,akkor országokat tudnék elfoglalni :U

"Sose végy semmit aminek nyele van. Azzal valószínűleg dolgozni kell."

(#4095) Menthirist válasza wombation (#4094) üzenetére


Menthirist
veterán

-bend modifier, vagy editable mesh, és a vertexeit mozgatod

-editable mesh, és extrudálgatsz, smootholsz, stb... majd a max-osok megírják pontosan...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#4096) wombation válasza Menthirist (#4095) üzenetére


wombation
tag

Köszi,az első megy...a másodikat majd később

[ Szerkesztve ]

"Sose végy semmit aminek nyele van. Azzal valószínűleg dolgozni kell."

(#4097) Nyúltáp válasza wombation (#4096) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

ha csak meg szeretned hajlitani, akkor legegyszerubba bend modosito, csavarashoz meg a twist, ahogy menth is irta. Sajat alakzatot meg egy alap objektumbol kiindulva tudsz letrehozni. Atalakitod editable polyva vagy meshe, aztan hajra.
De ahogy latom meg nagyon az alapoknal tartasz, ugyhogy nem artana elobb utanaolvasni vhol a dolgoknak.
googlebe keress ra editable poly vagy mesh tutorialokra. vagy csak siman nezz meg par modellezo tutorialt

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#4098) wombation válasza Nyúltáp (#4097) üzenetére


wombation
tag

OK,köszi a helpet!
Rajta vagyok a témán,gyűjtöm az infókat+modelleket...
Hol van ez a bend/twist módosító? :B
Amúgy az ilyen csili-vili kocsi modelleket is ilyen alap figurából hozzátok ki?

[ Szerkesztve ]

"Sose végy semmit aminek nyele van. Azzal valószínűleg dolgozni kell."

(#4099) wombation válasza wombation (#4098) üzenetére


wombation
tag

Áhhh,megvan.... :U
De hogy is kell ezt pontosan csinálni?

[ Szerkesztve ]

"Sose végy semmit aminek nyele van. Azzal valószínűleg dolgozni kell."

(#4100) Menthirist válasza wombation (#4098) üzenetére


Menthirist
veterán

igen, gyakorlatilag ezekből... egy modell kihozható csak extrudálással és vertex-tologatással és egybeolvasztással... ezen kívül minden egyéb tool csak gyorsít, de nem kötelező...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.