Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#3001) atm*RefeeZ válasza Nyúltáp (#3000) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

bázmeg te mocsok,lemaradtam!!:DDD:DDD ( na nem mintha erre hajaztam volna,hogy én legyek a háromezredik de basszon meg a jó világ,valami jubileumi szám nekem is kő...szal fákkárjú!!:DDD)

(#3002) Nyúltáp válasza atm*RefeeZ (#3001) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

háhá..direkt lestem ám :DDD

dehogy legyen kis on is:
itte van a normal mappolt verziója a modellnek..lehet kezdeni textúrázni.
je
[link]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3003) Menthirist válasza Nyúltáp (#3002) üzenetére


Menthirist
veterán

csini

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3004) Bici


Bici
félisten

Sziasztok!

Van egy low poly modellem, amire szeretnék rárakni egy 1024x1024-es texturát, de nem vágom, hogyan lehet úgy kiteríteni a modellt, hogy érthető legyen, hogy hova mit kell rajzolni PS-ban.
Próbáltam flatten-el, az nulla volt, aztán unfold-al, ami már jobb lett, de mivel nem tudom megadni a SEAM-eket, ezért ez sem lett az igazi. SEAM-et nem tudok törölni, csak hozzáadni...
Gondolom, ha több ojjektumra akarom vonatkoztatni ugyanazt a texturát, akkor elég attach-olni őket, ugyi?

Köszi szépen!

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3005) k.t.a. válasza Bici (#3004) üzenetére


k.t.a.
senior tag

Az UnwrapUVW módosító a te barátod. Ha több objektumod van akkor mindegyikre rakj ilyen módosítót, aztán állítsd be hogy melyik poly hol legyen a textúrán. Természetesen mindegyik modellnek állítsd be a diffuse colort bitmap-re, és add meg nekik ugyanazt a textúrát.

Kicsit könnyebb UVW-t csinálni, ha már modellezés közben beleégeted az UV koordinátákat. Ezt meg úgy tudod megtenni, hogy egyszerűbb fázisokban a modellre rárakod valamelyik UV módosítót (akár az unwrap-ot is), és beállítod a kiterítést (elrendezed a texten a polykat), majd átkonvertálod pl editable poly-ra. Ilyenkor megjegyzi a textúra koordinátákat, és tudod tovább formálni a modellt.

(#3006) Menthirist válasza Bici (#3004) üzenetére


Menthirist
veterán

gondolom max...

maya alatt én úgy szoktam, hogy törlöm az UV set-et, és megnézem, milyen primitívekkel lehet miket beteríteni... Az állványomnál pl a lábak hengerrel le lehettek fedve, ezért oda cillinderical mapping ment, a többire meg a jó öreg scriptem (paint select tool-lal egybekötött planar mapping a megadott értékekkel), tehát egysíkban lévő face-ek kijelöl majd p. Ekkor bemappolódtak... Ha minden face be lett mappolva, akkor a moveandsaw parancs segítségével összekötögettem az összetartozókat, így kialakítva a seam-eket... pepecs és lassú megoldás, de szinte nincs torzítás (nálam csak a cilinderical-nál van, amit nem kézzel csináltam :D) és tökéletesen kézbentartható... Nem nagyon láttam még olyat, hogy bonyesz saját objekteket szépen és pontosan bemappoljon egy gombnyomásra, így nem is erőltettem...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3007) Bici


Bici
félisten

Uhh, azt hiszem nem írtam le a helyzetet elég jól, bocs. :B
Szóval:
Egy karakter modellről van szó, aminek vannak kellékei pl. utólag rárakandó ruhadarabok, szerszámok, stb.
A karakternek, és a szerszámoknak szeretnék együttesen adni egy db. 1024x1024-es texturát.

K.T.A.: Az Unwrap-ot használtam, és arra írtam, hogy sem a flatten-el, sem az unfold-al nem lett jó a végeredmény, mert úgy szedte szét az modellt, hogy sokszor nem ismertem fel a kiterített modell részeit, vagy csak nagyon sok tökölés árán.
Sajna a modellezés közben az általad említett módszert nem tettem meg. :(

Menthirist: Igen, MAX-ban csinálom. Amit írtál nálam is működik egyszerűbb tárgymodelleknél, ezekkel nincs semmi probléma. Viszont ez a kerakter megizzaszt...

MAXban a SEAM-eket lehet valahogy változtatni? Hozzáadni tudok, de az eredetikből el is szeretnék venni.

[Szerkesztve]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3008) k.t.a. válasza Bici (#3007) üzenetére


k.t.a.
senior tag

Én úgy csinálom, hogy kijelölöm azokat a polykat amik egy irányba néznek, vagy hengeresek, vagy hasonló, aztán rádobok egy flatten-t vagy box-t vagy éppen amilyet kell, és eligazítgatom a texten. Majd ami lehet egymás mellé rakok és össze is kötöm őket (egyesítem a vertexeket). Valóban nehéz kitalálni hogy hogyan fesd meg ps-ben, de erre meg azt csinálom, miután beállítottam az UV koordinátákat az Unwrap-val, hogy nyomok egy render to texture-t, úgy hogy az árnyékok is rajta legyenek, és akkor erre a textúrára ráfesti az árnyékokat, ami már segít eligazodni valamennyire, meg egy PrtScr-t csinálok a Unwrap-ról, hogy lássam a poly határokat. Ez utóbbit kicsit nyújtogatni kell PS-ban hogy jó legyen. Illetve van egy olyan ötletem, bár még nem próbáltam, hogy RenderToTexture-nél olyan render beállításokat használsz, hogy a modell hálóját renderelje, és akkor tuti jó lesz. Itt arra figyelj, hogy nem lehet félbeszakítani a renderelést, szóval ne 4096-ban próbálkozz.
A sok tárgy egy textúrán-ra meg az előzőben leírtam, hogy mindegyikre ugyanazt a textet állítod be, és a kiterítést úgy rendezed el, hogy pl a kard a jobb oldalon legyen a sisak a bal felső sarokban, stb.

(#3009) Menthirist válasza Bici (#3007) üzenetére


Menthirist
veterán

működik ez karaktereknél is, elhiheted :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3010) Bici válasza k.t.a. (#3008) üzenetére


Bici
félisten

k.t.a.: Oks, köszi, kipróbálom, amit írtál!

Menthirist: Ok, hogy műxik, csak én vagyok még béna. :)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3011) Nyúltáp válasza k.t.a. (#3008) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

többiek már leírták a mikéntet...csak annyit fűznék hozzá, hogy ESC-re megszakítja a rendert :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3012) k.t.a. válasza Bici (#3010) üzenetére


k.t.a.
senior tag

Kipróbáltam, és jó az ötletem. Ha rendernél beállítod hogy a hálót renderelje (kicsit vastagabbra állítod a vonalvastagságot akkor még jobb lesz), aztán csinálsz egy RenderToTexture-t, diffuse csatornára, és ne feledd beállítani hogy a meglévő UV-t használja, ne generáljon újat, mert az elég gáz, akkor király lesz. A hátteret állítsd át valami halvány színre, a modellednek adj valami élénk/rikító színt, és rakj le egy skylight-ot, aminek bekapcsolod az árnyékvetését, és kész is. A kapott textúrán látszanak a poly-k határai, illetve az árnyékokból ki lehet következtetni, hogy pl a fejen hol van a szem, orr, stb, persze ha a testhálóból nem jöttél rá. Ezt berakod PS-ban háttérnek aztán egy új rétegre azt festesz amit akarsz.

Nyúltáp: Thx!

(#3013) k.t.a.


k.t.a.
senior tag

Ha már itt vagyok én is kérdezek egyet. Vista alatt eddig tök jól ment a MAX, persze miután felraktam Extension1-et. De nemrég megint elkezdett xarakodni. Elég gyakran kilép pár vonal huzogatása után. Valamelyik Vista update csinálhatta ezt szerintem. És természetesen az AutoCAD is ugyanezt csinálja. Valami megoldást nem tudtok? Mindjárt megnézem van-e új ServicePack.

Mod: Az előző hsz-emhez tartozik, hogy az árnyékos rendert persze nem wireframe mellett csináltam, különben xar se fog látszódni.

[Szerkesztve]

(#3014) Bici válasza k.t.a. (#3012) üzenetére


Bici
félisten

Köszi szépen!

Holnap lesz időm, és ki fogom próbálni, majd írok, hogy hogy sikerült!

Mégeccer Kössszi! :R

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3015) DeltaPower válasza k.t.a. (#3013) üzenetére


DeltaPower
őstag

vistán melyik maxot toltad?

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#3016) k.t.a. válasza DeltaPower (#3015) üzenetére


k.t.a.
senior tag

9-es 32bites, mert a Vista is az. Felraktam az SP1-et MAX-re, majd az Extension1-et is, hogy működjön, egy darabig normálisan ment, de már megint gyakran kilépked. Az SP2-t nem engedi meg felrakni, mert az Ext1 fent van. Lehet újra rakom SP2-vel.

(#3017) Bici válasza k.t.a. (#3012) üzenetére


Bici
félisten

Hali!

Nos, sikerült Köszönöm!!! :))

Már csak egy kérdésem van: Miért hagy ki háromszögeket (csak párat) a texturába való renderelésnél? Pedig a material ID-k jól vannak beállítva, és a normal vektorok is jó irányba mutatnak.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3018) Nyúltáp válasza Bici (#3017) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

overlapping?
nem lehet, hogy UV-záskor átfedéseket csináltál, tehát 1-1 poly vagy face egymás fölé/alá került, olyankor szokott ilyesmit csinálni.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3019) Bici válasza Nyúltáp (#3018) üzenetére


Bici
félisten

Mi jaz az óverlapping? :DDD

Olyan, mintha egy háromszög hiányozna. Átnéztem a material ID-ket, de minden stimmel... :F
Az UV-set megnézem még. köszi a tippet!

MOD: Megnéztem. NEked volt igazad. Átfedés volt. Köszi!!

[Szerkesztve]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3020) Nyúltáp válasza Bici (#3019) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

''Mi jaz az óverlapping?''

amit alatta írtam :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3021) Bici válasza Nyúltáp (#3020) üzenetére


Bici
félisten

Ok, zsír, kösz! :))

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3022) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

nah, nekiestem ma délután textúrázásnak, eddig itt tartok:
[link]

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3023) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

jaigen, ha esetleg más is leragadt volna max7nél, mint én, annak itt egy nagyon hasznos kis script.
UV relax [link]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3024) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

no, eddig jutottam ma:
[link]

joccakát

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3025) atm*RefeeZ válasza Nyúltáp (#3024) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

nagyon tettszetős!hajráhajrá!;)

(#3026) lantlant


lantlant
csendes tag

Help!
Scriptbol akarom vezelni a morpher modositot
Azt megtalaltam a helpben, hogy hogyan lehet berakni a rekeszekbe az atalakulas fazisait:
WM3_MC_BuildFromNode $Teapot01.morpher 1 $Teapot02 --berakja az elso rekeszbe a teapot02-t (kell egy morpher modositoval elatott teapot01 obiektum ami ki van szeletalva)
De hogyan lehet a rekesz erteket meghatarozni? :F

(#3027) lantlant válasza lantlant (#3026) üzenetére


lantlant
csendes tag

Megvan. De ugyi vagyok :))

(#3028) atm*RefeeZ válasza lantlant (#3027) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

ÉZÁZZZ!A te örömöd,a mi örömünk is tudod! ;)

(#3029) Menthirist válasza atm*RefeeZ (#3028) üzenetére


Menthirist
veterán

akkor remélem holnap is mindenki örülni fog... holnap 10-től fizika 1-ből írok 2. alpótot, egész nap arra tanultam, illetve múlthéten is, meg az előtt is tanultam... most a 30 feladatból tudom az első 7-et, 9-14, 18-26-ig... remélem ebből sikerül megírnom (4 feladatot kapok, ebből kettőt kell tudni...)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3030) Menthirist válasza Menthirist (#3029) üzenetére


Menthirist
veterán

kész, feladom... ha isten ellenem van, mit tegyek???
kaptam az 5-öst (azt tudtam), 15, 27, 30 (ez még lapon sem volt meg)
egy darab gázos vagy folyadékos feladat sem volt benne...

[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3031) op9


op9
aktív tag

Üdv!

Csak mert régen voltam...

[link]

Nagy kalappal a vizsgázóknak!!

How Bad Do You Want It?

(#3032) Menthirist válasza op9 (#3031) üzenetére


Menthirist
veterán

a jó öreg seat :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3033) Nyúltáp válasza op9 (#3031) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szevasz

fényeket nagyon jól belőtted, szépen beleilleszkedik képbe.
viszont kocsi shaderén gyúrj még egy picit az oldala nagyon reflektív, olyan mintha nem is lenne rajta falloff. ill. ami még szemet szúrt, az a első fényszóró, nemtom milyen a valóságban, de szerintem jót tenne neki egy kis bump

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3034) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

naakkor, asszem befejeztem, textúrával még lehetne pöcsölni, de ez má ígymarad.
[link]

hivatalos végeredmény:
3691 face a lowpoly
highres vhol 60k környékén

1K-s textúra + 512x512 normal map

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3035) Menthirist válasza Nyúltáp (#3034) üzenetére


Menthirist
veterán

no... tisztes lett, gratz... egyedül a gumik bordájáról nem jön le nekem a normal map...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3036) Nyúltáp válasza Menthirist (#3035) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

köszi
nosigen, a GI kimossa azt a kis részletet, amit normal map odacsalna, de amúgyis elveszik picit így textúrázva sajnos, valószínűleg a textúrába festett árnyékok...vagynemtom. mostmá ígymarad.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3037) Nyúltáp válasza Menthirist (#3035) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

köszi
nosigen, a GI kimossa azt a kis részletet, amit normal map odacsalna, de amúgyis elveszik picit így textúrázva sajnos, valószínűleg a textúrába festett árnyékok...vagynemtom. mostmá ígymarad.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3038) atm*RefeeZ válasza Nyúltáp (#3034) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

gratulálok!csudi jól les kifele! ;)
op9 szintén gratulálok,ugyan a kompozíció nem nyert meg de az autó még mindig jó :D

(#3039) Menthirist válasza atm*RefeeZ (#3038) üzenetére


Menthirist
veterán

hol vetted fel ezt az új stílust, amit az utóbbi időkben tapasztalhatunk nálad? néha már nehéz megérteni, mit is akarsz mondani...

amúgy te műveid? :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3040) atm*RefeeZ válasza Menthirist (#3039) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

a legtöbb az enyém asszem:D amúgy..''paraszt''nak lenni könnyű,és vidítja a népet,ha megértik,hogy az magyarul miképp szólna PAFF:DDD ha nem tessik,írok rendesen ám csak tessék szólni ;) ;)

(#3041) Menthirist válasza atm*RefeeZ (#3040) üzenetére


Menthirist
veterán

csak egy kicsit mérsékeld kérlek :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3042) Menthirist


Menthirist
veterán

no mivel ma meglett az Adatstruktúrák és algoritmusok aláíráspótlóm, így kicsi pihiidőt adtam magamnak a következő vizsga előtt, és ügyködtem egy kicsit a low poly karimon.
[link]
[link]

koncept nincs, igazán még ötlet sem, hogy hogy nézzen ki, menet közben fogalmazódnak meg a formák, de mindig más... szóval felfogható kis doodle-nek is, próbálok így conceptelni magamnak :D... Célomban áll ha kész van, betenni ZBrush-ba, csinálni róla nagyobb részletességű modellt, az alapján meg normal mappingot gyakorolni, meg úgy kicsit gyakorolni az organikus modellezést, mert szégyen, milyen mélyen vagyok belőle...
a modell eddig ~700 poly, a fej ebből 400 körül, irányszám kb 6-8000 poly, ebből fej kb 1-1500 max... olyan 1,5 óra munka van benne...
sok hiba van még rajta, de ha szóltok, jobban észreveszem :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3043) atm*RefeeZ válasza Menthirist (#3042) üzenetére


atm*RefeeZ
tag

nekem tetszik az orr és a száj is.kicsit mesébe illő talán a nózi miatt olyan shrekes vagy nemtom;) szal nagy,de mondom az alakja nagyon jó lett^^ a maradékon meghtá szvsz nincs mit kommentelni,a páncéljának a formája eddig begyere.hajrá;)grat a vizsgákhoz.

(#3044) Menthirist


Menthirist
veterán

én is észrevettem, hogy hiába a fotóreferencia, amit a legelején használgattam, mégis rajzfilmes lett a végére, pedig nem állt szándékomban... akkor orrot kicsit össze, meg arcot kicsit össze :)
amúgy nem vizsga volt, csak most szereztem meg az engedélyt, hogy vizsgázhassak... már 2-3 hete kellene ilyenemnek lennie, de csak most sikerült... Egyenlőre ritka pocsék ez a félév, semmi sem sikerült... Talán mostantól... :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3045) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

összedobtam gyorsan egy ilyet csak hogy megnézzem BTR-t vmi környezetben[link] lehet továbbviszem, nemtom mennyire lesz kedvem hozzá.
Mindenkinek ajánlott link (hogyhogyeddig nem találtam rá) [link] eszméletlen jó ingyenes nagyfelbontású textúrák!

Menth: Nemtom hogy folytatódik lefelé a páncélja, ill hogy fog kinézni végleges formájában, de így szerintem túl széles, vagy kicsi a feje :) (tom, még erősen WIP)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3046) TrollBalint válasza Nyúltáp (#3045) üzenetére


TrollBalint
addikt

jó kis oldal :)
itt ugye nincsen letöltési limit? Egyszer régen találtam egy ilyet textúrás oldalt, de ott napi 3 képet lehetett csak leszedni.
Ha végre lemennek a vizsgák megprobálok én is visszatérni a 3D Studiohoz meg az animációmhoz... a könyv második felét is el kellene olvasni :)

https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters

(#3047) lantlant


lantlant
csendes tag

nem ertek a maxhoz :O Kaptam egy scenet es a skylight lampa cast shadow paramerei nem elnek... Mert? :F

(#3048) Menthirist válasza lantlant (#3047) üzenetére


Menthirist
veterán

én sem értek :( (bocs a felesleges hozzászólásért, de már 4 napja OS-t tanulok, holnap reggel 8-tól írok, és még egy nagyon hosszú 2 nap van előttem... de majd utána alkotok megint, mert 1-2 nap pihi jön :D)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3049) lantlant


lantlant
csendes tag

Csak rajottem... jol el volt rejtve :W ... na jo kicsit felszines voltam, mert csak azt ellenoriztem hogy standard scaneline renderelon van-e

(#3050) Nyúltáp válasza TrollBalint (#3046) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

nem hinném, hogy lenne limit, legalábbis én már lekaptam a fél oldalt :DDD
Menth: nyugi, lassan itt a vizsgamentes nyár :)

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.