na egy röpteszt:
Maya 2008 Ext2:
Letettem egy gömböt, 400x400-as felbontással (kb 330 000 poly), semmi gondja nem volt a használatával, extrudálásával, stb. 600x600-as (750 000 poly) már időbe kerül kijelölni, és itt már azért akad (nálam olyan 7-10 fps-t írt ki.). Ezért kb reálisan azt mondhatom, hogy olyan 500 000 polyig szépen lehet dolgozni viewportban.
ZB 3.1: a modell average men, 14,5 milla polyval tökéletesen simán megy, a köv subdiv level értelem szerűen a 58 millió lett volna, ami nem fér be a ramba (valahol 25 milla körülit tudok belelőni ha jól emlékszem). Kipróbáltam HD geometryvel (ez még egy subdiv réteget rátesz, de csak lokálisan, így úgy tudtam rajzolni, mintha azon a területen annyi poly lenne, mintha az egész modell 56 milla lenne, probléma nem volt.
De minkét eset valahol felesleges, mert ugye ezek azok az értékek, amik egyszerre a képernyőn vannak. Nem tudom, ki az a marha, aki 500k polys modellel dolgozik a képernyőn, és nem darabokból áll, mert ugye ekkor el lehet tüntetni őket modellezés idejére. ZB-ben ugyanúgy, lehet darabokban modellezni.
Eleve az ember egy sokmillás valós poly objektnél tervez. És az nem terv, hogy minden egy darab 2 millió polys darab tuskó. darabolni kell, egy-egy darab lehet nagyobb, bár ekkor sem látom értelmét 1-150k feletti polyszámú daraboknak.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)