Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max

Hozzászólások

(#3151) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

lemaradt: volt-on gyütt az info, hogy vki lemondta szigeten fellépést és helyette Manu Chao lesz, ami kurvárta rajta van a must see listámon, mielőtt meghalok, úghogy egy hónap múlva megen sok okosság lesz a fejemben. :DDD

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3152) Menthirist


Menthirist
veterán

Szép... Van akinek bejött az élet... Bár azért ennyi bulival lassan óvatosan bánni, a szervezet nem bírja minden határon túl (bizonyítottan, szobatársam egyszer 1,5 héten át mindennap berúgott de kegyetlenül, utána egy hónapig nyögte a hatását...) Én nyáron nem megyek ki egyik ilyen fesztiválra sem, mert sehol sem lesz egy napon olyan, ami számomra megérné... A szigeten is lesz 1-2 olyan együttes, ami király, de más-más napokon, egyre meg nem fogok annyit fizetni (oda-vissza út + belépő + kis söröcske borocska :D) Egyszer voltam a szigeten is, amikor egy napon volt Gathering, utána Nightwish, utána Hammerfall :D kemény kis nap volt, sajna akkor még testvéri felügyelet mellett.. Mostmár mehetnék bárhova korlátlanul, erre nincs sehol semmi jó... Meg amúgyis a tankcsapda/kispál kombótól már falra tudnék mászni, már meg annyira úgy sincs... Még miskolcon a MEN-re sem mentem, pedig az ott volt pár méterre a kolitól :) Úgy volt, hogy Quimby-re lemegyünk, azt csipázom eléggé, de lekéstük, mert szakdogát nyomtattam haverom barátnőjének... A többi koncertet meg úgyis felhallottuk tisztán :)
Nekem nyáron majd csak bográcsozás lesz haverokkal az egyetemen, délelőttől estig (hajnalig :D) És olyan ''koncert'' lesz, amit én is nagyon szeretek :D Csak még nem tudom, melyik hétvégén...

No dolgozgattam a lovagomon megint egy kicsit, jelenleg főként a kézfején... holnap még lesz vele meló, kicsit könnyíteni kellene rajta, mert 350 poly, nomeg formázni, mert még nem az igazi, de majd kifolyik a szemem, szóval most nem :D Bár szerintem azért nem lett rossz :D
[link]
[link]
eddig már 2500 polynál járok... el kell kezdeni spórolni, a fejre olyan 1500-2000 körül szánok, akkor marad 4-5000 a testre... Mondjuk majd még törlök éleket, ha kell...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3153) Menthirist


Menthirist
veterán

lol... mindig tanul az ember... én most éppen két halálosan fontos, legalábbis hasznos tool-t, illetve opciót találtam, amit eddig nem használtam :D Az egyik a move tool optionsában, be lehet állítani, hogy mondjuk egy vertexet a normálisainak irányában mozgassam, tehát pl fogok egy gömböt, split poly tool-lal rajzolok rá még éleket, akkor a vertexeket el lehet mozgatni csak amentén az él mentén, amin rajta van, így a gömb mint olyan nem változik, nem töri meg a formáját, csak máshova kerül a vertex... A másik a Transform Component, amivel végre tudok úgy scale-elni, hogy irányként a face normálisát használom, tehát egy gömbön lévő face-t kisebbre venni,d e úgy, hogy marad a síkjában... Lol... Hogy én ezeket eddig nem láttam :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3154) Menthirist


Menthirist
veterán

No ma is haladtam egy keveset:
[link]
[link]

Kb beblokkoltam a lábat, holnap első lesz alakítani a csizmáján, hogy csizmásabb legyen, mostmár tényleg kijavítom a kezét azon az 1-2 helyen, ahol még szerintem mindenképp kell, kitalálom, hogy a lábszárvédő fölött hogy legyen a páncél, illetve hogy milyen páncél legyen ott... Aztán ha ezekkel készleszek, lehet elkezdem kicsit részletezni is... Vagy elkezdem a fejét...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3155) rii


rii
nagyúr

hi!

rhinoceros könyv létezik?
És magyar nyelvű PDF?

előre is köcce és bocs az offért

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#3156) Nyúltáp


Nyúltáp
senior tag

rii: igen létezik, de csak angol nyelven, magyarországi beszerzése meg elég valószínűtlen. amazon-ról tudnál esetleg rendelni, de baromi borsos az ára. Pdf-ről nem tudok, de oktató dvd asszem létezik...megisvan: [link]

Menth: szépen alakul. A miniszoknyája :DDD milyen anyagból lesz? merev fém, vagy vmi fémláncos megoldás? Mert az első verzió esetében talán túl szűk, nem biztos hogy tudna járni benne.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3157) rii válasza Nyúltáp (#3156) üzenetére


rii
nagyúr

:R
1000hála

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#3158) Menthirist


Menthirist
veterán

az a szoknya, mint ahogy a kéz és lábrészen is több helyen, láncing/nadrág/szoknya leszm mint ahogy gyakran volt anno... Nem full fémszörnyet akarok csinálni, a kézen-lábon csak felcsatolható páncéldarabok lesznek, a maradék helyen, illetve a páncéldarabok alatt pedig láncszövet. Ráadásul lehet, hogy ezeket a részeket majd ki kell valamennyire modelleznem, lehet hogy jól mutatna a normal map-on :) Bár az is lehet, hogy a textúra mérete egyáltalán nem lesz elég arra, hogy jól mutasson rajta (1k vagy 2k-s textúrát tervezek a testre, 512-eset vagy 1k-sat pedig a fejre). Mindegy, elsőnek majd úgyis be kell mappolni a kész low poly modellt, és majd utána ráér kipróbálni, hogy hogy mutatna a normal mappolt láncingdarab, elég részletes-e. Amúgy úgy tervezem, hogy sok minta is lesz rajta, pl a mellvérten, vállrészen, sípcsont és alkarvédőn... Ezeket majd ZBrush-sal raknám rá, a kis kitüremkedések pont alkalmasak lennének egy szép normal map-ra

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3159) tomi_r válasza DanielKaiser (#45) üzenetére


tomi_r
csendes tag

Hello Daniel Láttam hogy rendelkezel ds Max ''nagykönyvel'' nagy szükségem lenne rá de a Link már nem működik...Tudnál nekem segiterni?

(#3160) Menthirist válasza tomi_r (#3159) üzenetére


Menthirist
veterán

ez már jó régen volt :D nem csoda, ha már nem lenne érvényes a link :) És biztosíthatlak, a srácot sem láttam az elmúlt nem is tudom években :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3161) Nyúltáp válasza Menthirist (#3160) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

viszont asszem pont most árulta vki..talán savanya, keress vissza picit topicban.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3162) Menthirist


Menthirist
veterán

no villámgyorsan dobtam némi textúrát a modellre, csak hogy lehessen látni (nektek és nekem), hogy hol milyen anyag lesz... A combra még ki akarok találni valamit, mert az ott nagyon natúr, az alkaron szerintem a láncing alatt fehér textilfelső lesz, meg talán egy bőrkesztyű a kezén. Persze nem ilyen anyagok lesznek rajta (kivéve a láncing anyag, az egész jó textúrának néz ki), nem akarom majd rozsdásra, de ilyen textúrát találtam hirtelen :)
[link]
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3163) Nyúltáp válasza Menthirist (#3162) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

szerintem vmi bőr cucceráj legyen lábán soksok csattal/szíjjal. Csatt/szíj kombó mehet dögivel a többi testrészre is

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3164) Menthirist


Menthirist
veterán

mivel elég sok poly kezd lenni a modellem (elértem a 6000-ret, ha a fejre 2200 polyt számolok), így elkezdtem kitörölgetni és összeépíteni azokat az elemeket, amik eltakarják úgyis egymást (pl a fel és alkar ki volt modellezve, pedig az alkar jórészét takarja az alkarvédő... ) Persze ez az összeépítés sem egyszerű, eddig csak a már említett válltól csuklóig terjedő részt építettem össze, de mivel az alkarvédő védi a könyököt is, és a könyökrészt eleve nem egyszerű megcsinálni, így pláne nehéz volt... szenvedtem vele vagy egy órát, mire sikerült, még így sem tökéletes, de majd a végén még szépítem... Az összeépítésnek köszönhetően egyre kevesebb a nyílt objekt, ami nem lehet a modellezés után. most jön a láb... A combra valami fémeset akarok pakolni, szerintem lesz egy borítás körbe a lába körül, egész jól nézett ki, amikor rápakoltam... csattokat majd a végén pakolok még, ha engedi a polylimit, illetve ha látom, hova pakoljak...
Ejj de elegem lett Enyából 2 óra után :D

[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3165) Menthirist


Menthirist
veterán

no mára végeztem. A lábat is egybeépítettem, tehát már egy zárt mesh az egész, minden, ami a lábon van.
[link]

Viszont lenne egy kérdésem, hátha tud valaki rá válaszolni
Szóval adva van a modellem csípőtájéka:
[link]

Mint látható, ez áll az egész altestből + a láncingszoknyából (a többi darabot beépítettem a lábba, remélem nem követtem el vele nagy hibát)
Szóval a kérdés az lenne, hogy a szoknya eltakar mindent, ami alatta van... Azoktól nem lehet valahogy megszabadulni? Ha az egészet törölném, mindent, amit takar, akkor a deformálással (járás közben) tolnék ki mi? Ilyenkor meg kell tartani azt a részt is? ilyenkor viszont a láncingszoknyának kell térbeli kiterjedést is adni? mert ez eddig egy plane. Hogy szokták ezt megoldani?
Thx előre is...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3166) Nyúltáp válasza Menthirist (#3165) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

attól függ hova készül a modell. Ha láncinget clothsim-el akarod megmozgatni, akkor mindenféleképpen kell ugye alá a láb, viszont ha csak sima csontozás lesz (esetleg game-be megy a modell) akkor csak magadat szívatod meg ha bent hagyod a lábat, mivel úgy kell majd vhogy felcsontoznod, hogy mozgás közben mégcsak véletlenül se lógjon át láncingen,nameg persze plussz poly-k, uv-zni, textúrázni kell, közben meg egy másodpercig sem fog látszódni. Olyankor szokták benthagyni, mikor a rálógó ruhadarab elég bő ahoz, hogy be lehessen látni alá. Nálad szerintem nem áll fent ennek a veszélye, úgyhogy úgy kéne megoldanod, hogy vmennyire megmodellezed lábat láncing alatt, aztán simán összezárod a kettőt (ezzel egyből vastagságot is adsz neki)....persze ez mind csak akkor áll, ha játékba megy a modell.

Másik dolog amivel az egész okfejtésem értelmét veszti: szerintem a láncingek elején szokott lenni egy hasíték, hogy könnyebben tudjon benne mozogni a katona :DDD
vagy legalábbis én tennék a helyedben, lehet, hogy akkor a csípő/ágyék részt meg kell hagynod azon a területen, viszont sokkal könnyebb lesz csontozni, mint egy egybefüggő szoknyácskát.
Mégvmi: nekem még mindig úgy tűnik, hogy az altest vhogy túl csökevényes a felsőtesthez képest, nemtudom milyen páncélokat tervezel még, de egy-eyg csípőről lelógó combvédő fémlap jót tenne az arányoknak.


ui.: ja, hülye vagyok, most látom az előző képeden, hogy raktál már rá comvédőt.....viszont lehetne egy picivel hangsúlyosabb....nemistom, az a gond, hogy az egész csípője túl keskeny....szinte már nőies



[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3167) Menthirist válasza Nyúltáp (#3166) üzenetére


Menthirist
veterán

Köszi! reggeli utána majd végzek pár tesztet az ötletedre... A modell játékba készül, így nincs szimuláció... Akkor nem lenne kérdés :) A szoknyával való összeépítést pedig
majd kicsit feljebb végzem, mint a szoknya alja, így hátha jobban fog kinézni (ráadásul mivel textúra kerül oda is, lehet, hogy ki lehet használni, hogy ''megfessem'' a valódi poly látványát... no persze milyen szép is lenne ;)
A láncszoknyán meg nem látok nyílást, sőt haverom amikor beleásta magát, talán a sajátját is úgy csinálta, hogy felülről belebújt a felsőbe, aminek az alja kitágult egy kicsit, így nem zavarta a mozgásban (azaz csak annyira, amennyivel nehezebb felemelni a lábadat egy 30 kilós láncing odalógó részével :D) Ráadásul elég sok poly van ott, elég sokat lehetne spórolni... talán a spórolt mennyiségből párat beleépítek... Megszámoltam, nem is olyan sok poly van ott, a két oldalon összesen olyan 200... ráadásul ebből levonódik annyi, amennyi kellene a szoknya összeépítéséhez... Mindenesetre majd kipróbálom, milyen eredményt hoz... Többet spórolnék, ha a csípőjénél a láncingen lévő lapokat törölném, és csak 1-2 lapot hagynék ott, a többi majd rákerülne normal map-pal... bár úgy általában nem tudom, normal map milyen mélyedést illetve egyenetlenséget mennyire tud megmintázni... Viszont sajnálnám, ha csak egy lap lenne a sok kicsi helyett, mert az animációknál hangulatos lenne... Ha a csattokat csak normal mapra pakolom rá, akkor többet rakhatok, és spórolok 100 poly körül... Bár fej nélkül az egész test eddig már 4000 poly, No mindegy, majd átnézem, hol lehetne még spórolni (már most látom, hogy a cipőn lehet elég sokat...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3168) Nyúltáp válasza Menthirist (#3167) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

Én leginkább csontozás miatt mondom, hogy legyen egy bevágás láncszoknyavagymi elején, vagyhanem, akkor úgy kell kialakítani a topológiáját, hogy értelmesen deformálódjon majd. Plö most a jelenlegi felosztással, könnyen el lehet képzelni, hogy hogyan nézne ki futás közben. Normális deformálódáshoz majd pakolj be szerintem elejére egy fordított U formájú plussz élt..esetleg kettőt.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3169) Bici


Bici
félisten

Hali!

Nagyon szépen haladsz Menthirist! :)

Nyúltáppal egyet értek abban, hogy a segge túl kicsi, és ezért tűnt úgy nekem, hogy X lábú...
Dobnál egy képet róla pontosan szemből? Jó lenne, ha renderelve is, meg vájörfrémmel is látnám. Épp az imént javítottam ki egyik régi modellemet, hogy emberformájú legyen. :D Sokat rajzolgatok az anatómia könyvből mostanában. Ajánlom a módszert mindenkinek. :)

Üdv.: Bici

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3170) Menthirist válasza Bici (#3169) üzenetére


Menthirist
veterán

köszi... még nem foglalkoztam az emberkével, de lassan nekikezdek

rajzolgatni sajna nem nagyon tudok, mert antitalentum vagyok... A modellben meg azért bíztam eddig, mert a referenciamodell, ami segítségével modelleztem, az kb így nézett ki :)

A képek:

[link]
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3171) Bici válasza Menthirist (#3170) üzenetére


Bici
félisten

Ok, jól sejtettük. :)

Ha csaj lenne, azt mondanám rá, hogy elöl deszka, hátul léc. :D
Persze, itt csak a deréktól lefelé van baj.
Némi help:
[link]
[link]
A másodikon látszik, hogy a faszi combja azért van naggyából egy vonalban a törzs vonalával, metr kis terpeszben áll. A két lába közt nézd meg a távolságot.
Erre akkor is oda kell figyelni, ha nadrág, és páncél van rajta, mert a tömegeket akkor is eszerint kell felvenni. Persze így már kevésbé fog látszani, de az összhatásba nagyon beleszól.
Na még kettő:
[link]
[link]
[link]
Három lett belőle... :D

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3172) Menthirist válasza Bici (#3171) üzenetére


Menthirist
veterán

Köszi szépen, átrágom magam az említetteken
Amúgy hátha segít, belinkelek pár képet, a modellről, amit használok referenciaként:
[link]
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3173) Bici válasza Menthirist (#3172) üzenetére


Bici
félisten

Nahát erről van szó!
Nézd csak meg jól, hogy milyenek a referencia modelled sziluettjei!
A Te modelleden ezek nem látszanak. Oszlop lábakat csináltál neki. :P
Ezt egyébként nem a páncéllal felszerelt változatra modom leginkább, hanem az anélkülire.
Páncéllal együtt lehet olyan is akár a lába amilyennek csináltad, ha olyan formájú a lábvédő, de a fara akkor is kicsi. Nálad a szoknya szélessége olyan a fémráccsal együtt, mint amilyennek meztelenül kellene lennie. Nem közvetlenül a csípő szélességére gondolok főleg, hanem a szoknya aljánál lévő izom-kiszélesedésre.
Tudod hogy néz ki most a modelled lába?
Mint a star wars új részeiben a C3PO... :D (a régiben még ember játszotta, és jobb formája volt...)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3174) Menthirist válasza Bici (#3173) üzenetére


Menthirist
veterán

Na most légyszíves légy szájbarágó, szerinted mit kellene tennem :D
Előszöris közlöm, a páncélom és a referencia összehasonlító képeit:
[link]
[link]

Szóval csináljak neki nagyobb segget? :D Az általános páncél egyáltalán nem egyénreszabott, egyénretervezett, így szerintem nem alapul a szoros anatómián, csak hogy minnél több fajta ember tudja hordani... a csípőjén meg épp szélesíthetek, illetve fogok is, mert a referenciarajzomnál is most látom, kicsit talán szélesebb (bár azon félprofilból látszik, így nem lehet 100%-ban saccolni, milyen is valójában :)
No mindegy, okoskodom rajta most, aztán 1-2 órán belül meglátjuk, mire jutottam...
Ja, amúgy te vettél fel msn-re? csak mert nem nagyon vagyok rajta amióta/amíg itthon vagyok... csak esténként, illetve éjszaka tudok felmenni... Akkor is előzetes megbeszélés után :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3175) Menthirist


Menthirist
veterán

Na alakítottam, remélem a tanácsaid alapján :D
[link]
[link]
[link]
[link]

javult?
mára hagyom is, hogy megvárjam a véleményed...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3176) Nyúltáp válasza Menthirist (#3175) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

A csípő sokat javult, most hirtelen nem is látok rajta kivetnivalót :)
Lejjebb a lábszáron viszont gyúrhatsz még. Az a gáz, amit Bici is írt, hogy oszlop lábai vannak, lehet, hogy páncél, de akkor is hiányoznak belőle az ívek. Linkelek egy képet, az talán segít (boka részhez is elég jó referencia lesz szerintem) [link]
Főleg a jobb (nekünk bal) lábát nézd. Azt a kis finom íveltséget kéne vhogy visszaadnod.

mod.: találtam még egy egész jó képet, ráadásul ez még CG is [link]

[Szerkesztve]

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

(#3177) Menthirist


Menthirist
veterán

hoppá, most ahogy végignéztem az Escalante féle Body modeling for games végét is, rájöttem, hogy sok helyen azért sok a poly, mert olyan dolgokat nem engedtem meg magamnak, amiket lehetett (pl csak plane használata, egymás síkját átszakító felületek...stb. bár ez gondolom motorfüggő, de akkor is :D

Köszi mindenkinek a képeket, az előbb írtaknak, illetve az új tapasztalatok alapján átnézek megint mindent, hol tudok spórolni, illetve alakítani még...
btw mint a képen is látható : [link], a bora rész lemaradt :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3178) Bici válasza Menthirist (#3177) üzenetére


Bici
félisten

Azaz, javult a dolog. :)
Még egy dolog.
A térd inkább befelé domborul, és nem kifelé.
A külső rész inkább befelé ível.
A belső rész alatt meg van egy kisebb átmérőjű a csont felé menő ív.
Már ezt belinkeltem, de ide is ez illik a leginkább: [link]
Nem kell ennyire szigorúan venni, mert ezek a dolgok embertől, és ruházattól is függenek, de azért minden helyzetben irányadónak tekintendők.

Egyébként a sípcsontvédő boka felőli része elég kényelmetlen lehet a faszinak, mert vágja a lábát, vagy lábfejét. A legalsó részénél szerintem kicsit szélesítsd ki, és kb 5-10 centivel feljebb legyen a keskenyebb része, ami a szorosságot biztosítja.
Ja, és azt is írtad, hogy a páncélnak univerzálisnak kell lennie. ez igaz, de azért bele kell férnie a nagyobb bácsikank is... :DDD
Az összehasonlító képen látszik, hogy a refi modell segge 1-2 centivel szélesebb, mint a páncélod.
De ezen már javítottaál, ahogy látom. :)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3179) Bici


Bici
félisten

Hali!

Nos, én is kérdeznék egyet:
ahhoz, hogy egy low-poly modellt megfelelően lehessen csontozni, hogy érdemes kialakítani a könyök, térd, és kézfej részeket?
Van róla elképzelésem, de hátha Ti jobb módszert tudtok.
(én a térdhez, és a könyökhöz 3-3 db egymáshoz közeli edge-gyűrűt raktam, de az ujjak esetén ez túl sok poly lenne.)

Köszi!

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3180) Menthirist válasza Bici (#3179) üzenetére


Menthirist
veterán

Hát az nekem is jó kérdés, én is kénytelen vagyok bízni abban, hogy jól próbálkozom :D
Amúgy könyökre, térdre lehet 3 vagy 5 gyűrűs, kézre meg négyszögletes... no mindegy, inkább csináltam pár képet egy-két tutorból:
[link]
[link]
[link]
[link]

remélem segítség...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3181) Bici válasza Menthirist (#3180) üzenetére


Bici
félisten

Köszi szépen!

Ez a 45 fokos négyszög jó 5let...Asszem így csinálom.
El tudod nekem küldeni a két csaj modellt?? Texturával, leírással, mindennel?

Köszi! :)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3182) Menthirist válasza Bici (#3181) üzenetére


Menthirist
veterán

Amiket küldtem, az az egyik egy csaj modell volt, a MAX Game Modeling volume 2: characters videóból van, a másik pedig az Escalante féle Body modeling for games tutor Maya-hoz...
A MAX-os modellt el tudom küldeni neked (a csajost), de magát a leírást nem, mivel mint említettem videó
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3183) Bici válasza Menthirist (#3182) üzenetére


Bici
félisten

Köszi szépen! :)
Leszedtem.
A maya turorhoz nincs ojjektum file?

[Szerkesztve]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3184) Menthirist válasza Bici (#3183) üzenetére


Menthirist
veterán

.mb file van... kell? talán holnapra át tudom neked alkotni obj-be :D

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3185) Bici válasza Menthirist (#3184) üzenetére


Bici
félisten

Hali!

.mb-ben is jó. leszedek egy maya ple-t, vagy demot... :)
Jöhet! :)

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3186) Menthirist válasza Bici (#3185) üzenetére


Menthirist
veterán

a ple nem nyit meg maya file-t :D a ple-nek saját fileformátuma van...
szóval majd megy obj-ben...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3187) Menthirist


Menthirist
veterán

na legyőztem lustaságomat :D :
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3188) Bici válasza Menthirist (#3187) üzenetére


Bici
félisten

Dánkesőn! :R

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3189) Menthirist


Menthirist
veterán

no de elment az idő :S
kipróbálás szintjén elkezdtem szórakozni a karddal:
189 poly, és ahogy néztem, a topológiája végleges...
[link]

Bici: neked meg nem kellene már aludnod? :DDD :DDD


[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3190) Menthirist


Menthirist
veterán

Nos haladtam a karddal, továbbra is 189 poly, de rájöttem, pár helyen hibáztam, nem úgy műxik a dolog, ahogy gondoltam... szóval azokat a részeket átdolgozom, és akkor remélem renderhibáktól mentes lesz:
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3191) Bici


Bici
félisten

Szép kard! :)

wireframe? :U

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3192) Menthirist


Menthirist
veterán

Na mára hagyom a kardot, kipróbálgattam, milyen buktatói lehetnek annak az eljárásnak, amivel próbáltam csinálni a kardot, kicsit át kell majd gondolnom, és jó lesz az...
teszt végeredménye:
[link]
[link]
a polyszám felment 200 körülire...

[Szerkesztve]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3193) Menthirist


Menthirist
veterán

wire:
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3194) Bici válasza Menthirist (#3193) üzenetére


Bici
félisten

A fehér körvonalú részek egybe vannak? Mert ha igen, akkor tudnál spórolni avval, ha szétbontanád, ahol érdemes...
Amúgy nagyon érdekes, hogy a Maya manniyvel szebben mossa el az éleket...
Nekem MAX-ban még sosem sikerült a smoothing groupokkal ennyire Hi-poly hatású modellt készítenem...
Ez egyben egy kérdés is, hogy mit lehet, vagy érdemes variálni, hogy szebb legyen?

ui.: Amúgy a Mayában alapbeállítás ez a természetesnek tűnő fény, vagy ez is saját?

[Szerkesztve]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3195) Menthirist válasza Bici (#3194) üzenetére


Menthirist
veterán

A maya több objekt kijelölése esetén az utoljára kijelöltet jelzi zölddel, a többit fehérrel. Amúgy az egész kard egymásba tolt, illetve pár helyen extrudált primitívekből áll, összecombine-olva (egy objektté téve)
A Maya soften-hardenjét (amivel meg lehet adni, hogy egy él két oldalán lévő felületek összemosódjanak-e) nagyon korrekttül lehet használni, mayában úgy műxik, hogy meg kell adni, hány fokos szögtől blendelje össze... én általában csak 0 és 180-at használok, 0-t oda, ahol nem szeretném, hogy egybeolvadjon (illetve ha mindenhova 180-at adok, a túl radikális helyeken elsötétedik az anyag, ezeket a megfelelő helyen való 0-s értékkel lehet szabályozni... A MAX-beli smoothing groups-szal nem sikerült megbarátkoznom, így nem tudok tanácsot adni, mit hogy érdemes... A MAX-ban face-el csináltam, és nem tudom, hogy csak azzal műxik-e, de a Maya él alapon csinálja, ha face-t adunk meg, akkor minden élével megcsinálja...

Ezt a fényforrást a Maya 8.5 a MAX-ból lopta (végre lett Maya-ban is skylight :D) De csak mental ray alatt műxik...ugyanúgy műxik, mint a skylight, csak a directional light irányával lehet megadni, hogy mennyire legyen nappali, mennyire napnyugta/napkelte...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3196) Bici válasza Menthirist (#3195) üzenetére


Bici
félisten

Aha, értem.

Majd jól utánanézek a MAX szmútolós lehetőségeinek, mert a jelenlegi tudásommal e téren nem vagy megelégedve. :)

Mosmeg nekiállok MAX-ban is szkájlájtolni, mert nekem ez biza tetszik. :DDD

[Szerkesztve]

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#3197) Menthirist


Menthirist
veterán

Nemrég kaptam egy tippet egy progiról, ami DX9-es progikból pakol ki objekteket, textúrákat, shadereket..stb... Legyen az bármilyen dx9-es progi... szkeptikus vagyok az ilyenekkel, de ez felkeltette a figyelmemet... Noha még nem sikerült használható illetve akármilyen modellt kiszednem vele az Oblivionból (az egyetlen DX9-es játék jelenleg a gépemen), de a textúrákat és a shadereket gyönyörűen kiszedte! már ezért megéri szerintem ránézni...

[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3198) Menthirist


Menthirist
veterán

hohó
[link]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3199) Menthirist


Menthirist
veterán

Megnéztem, hány triangle egy lovag (A központi város egyik kapuját védő lovag) modellje az Oblivionban...
2000 poly a torzó
1000 a szoknya
800 a kát vállpáncél
730 a két kar
1500-1500 a két kesztyű
1300 a csípőtől a térdig
1000 a két cipő
1200 a sisak
2500 a fej
644 a két szemgolyó??? :S
66 a nyelv, 66 a száj, 444 az alsó-felső fogsor
1200 a pajzs
és 1100 a kard tokkal
Ez 17000 poly...
És mindenen textúra (összesen olyan 3-4 textúra van a modellen, 1024x512-es, 512x512-es, és 256x256-os méretűek általában), color + normal map van... alfa viszont nincs...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3200) Nyúltáp válasza Menthirist (#3199) üzenetére


Nyúltáp
senior tag

hmm..ezt azért kis szkepticizmussal fogadnám, tuti konvertálásnál, export/import közben megváltoztatta vmennyire az eredeti geometriát, valószínűleg szétszabdalta...vagynemtom. Milyen formátumba lopja ki modelleket?

Valószínűleg két lábbal rúgnák ki azt a modellert, aki 322 polyból old meg egy szemgolyót
Egy 5000-7000 poly az amire azt mondanám, hogy ok.

Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Útvonal

Fórumok  »  Szoftverfejlesztés  »  3D Studio Max
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.