Hirdetés

2024. május 15., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#46201) b. válasza Petykemano (#46199) üzenetére


b.
félisten

Szerintem is egy kicsit rákanntattál erre a Discord dologra. Nincs ez elbagatelizálva csak nem értem mit látsz benne mert a Discord egy több éves program és eddig viszonylag hibátlanul működött az új verziójának frissitése után történt 25- 250 Mhz memória Vram órajel esés aamit - ismét kiemelve nem azért hogy elbagatelizáljam- csak kimérni lehetett, észrevenni nem igazán állítólag.[link]
Itt videón a 7000 ről 6800 ra zuhanó Vram freki és hozzá a megoldás [link]
igazából egy alkalmazás profil frissítéssel megoldották, [link]kb ilyen szintű " hiba" volt.
A hiba kijövetele után pár nappal Nvidia kiadott már egy valamilyen szintű megoldást [link] majd után a gyorsan egy profil javítást.
Az Amd driverek hiányát nem Nvidia fanok találmánya, nem ők találták ki hanem AMD kártya tulajdonosok hiányolják és a sajtó. ezt nem rajtuk, rajtunk kellene számon kérned.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46202) b. válasza b. (#46201) üzenetére


b.
félisten

[link] Például
és mellé bejött ez.. [link] :Y

Szóval 200 Mhz Discord - 1 FPS @ 1 napos javítás versus .....
"The driver seems to change BIOS settings. Check the boot options when your system doesn't boot after installing the driver. Do not just reinstall the OS."

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46203) Pug válasza b. (#46202) üzenetére


Pug
veterán

Sőt...

"Az ájemdé drájver ápdét után békáva változtam".

Ilyen "twít" nincs esetleg..

:U

(#46204) Csupingo válasza Pug (#46203) üzenetére


Csupingo
veterán

...de már elmúlt. Azért nincs róla bejegyzés.

Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)

(#46205) Devid_81 válasza Pug (#46203) üzenetére


Devid_81
nagyúr

Most ez kapora jott az AMD-t nem szeretoknek, ujabb 5+ evig sz@r lesz az AMD driver :DDD

...

(#46209) gainwardgs válasza Egon (#46206) üzenetére


gainwardgs
addikt

Mantle majd megoldja, meg compute shader ;]

(#46210) csako válasza b. (#46202) üzenetére


csako
veterán

Ilyet a rosszul választott Intel chipset driver is tud :)) Saját tapasztalat, rendszer visszaállítás mentett meg. (Egy újabb verzió a 13th gen-t használva is ugyan felmegy, de igazából csak 12th gen procival nincs hiba)

Holnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...

(#46211) FLATRONW válasza Devid_81 (#46207) üzenetére


FLATRONW
őstag

Nem is tudom, NV-n ott van pl. az Inspector külsős program, amiben sok mindent lehet próbálgatni.

(#46212) gejala válasza csako (#46210) üzenetére


gejala
őstag

Na az ilyenek miatt nem frissítek semmilyen drivert Windows telepítés után, ha nincs gond. Geforce driverből évente egyszer teszek fel újat, egy olyat ami jónak tűnik reddit alapján. Kivéve ha valami hibába futok új játéknál, de ez szerencsére ritka.
Egyébként is ócska a legtöbb geforce release, a mostani 528 branch is. Évente két időszakban jönnek jók, aug vége-szept eleje meg dec vége-február, a többi mindig tiszta bug meg sebességcsökenés.

[ Szerkesztve ]

(#46213) hokuszpk válasza Busterftw (#46192) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

nemtudom kinek a sara, de logika szerint ha a discord sara lenne, akkor egy ujabb discord frissitesnek kellett volna javitania a hibat nem az NV driveriro csapatanak.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#46214) Busterftw válasza hokuszpk (#46213) üzenetére


Busterftw
veterán

Logika szerint ha nincs az a bizonyos Discord frissitest, akkor nincs gond.
Ettol fuggetlenul nem kellett 2 honapot varni egy uj driverre, masnap volt manual fix, 3 napra ra meg auto-fix.

(#46215) hokuszpk válasza Busterftw (#46214) üzenetére


hokuszpk
nagyúr

hátigen, ez a vulkáni logika.

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#46216) FLATRONW válasza hokuszpk (#46215) üzenetére


FLATRONW
őstag

Az milyen, érzelemmentes, elfogulatlan?
Lehet, hogy az NV úgy gondolta, hogy gyorsabban meg tudja oldani a hibát, mint a Discord.
De ki tudja, hogy ki hibázott valójában.
A lényeg az, hogy gyorsab jött a megoldás.

(#46217) b.


b.
félisten

egy elég érdekes bejegyzés .: [link]

Ez egyébként nem csak nála hanem jensen egy régebbi nyilatkozatára utalva már a hírhedt coreteks traversal coprocessor-nál felmerült és a directstorage híreknél is már több emberkének megfordult a fejében hasonló, hogy maga a GPU egy PC-n belüli egyfajta
komplett játékkonzol szerepét töltse be.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46218) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Atomic Heart - ComputerBase teszt

Na tessék, lehet ezt jól is csinálni.
Nincs shader compilation és traversal stuttering, a performance kiváló, miközben az egyik valaha készült legszebb játék. Oh és a VRAM használatról annyit, hogy 8 GB még 4K max grafikához is elegendő. FullHD-hoz pedig 6 GB is elegendő.

A játék készítői ezzel alaposan nevetségessé tették a Hogwarts játékot és annak készítőit technikai szempontból.

Ugyan az Atomic Hearts sem tökéletes, de a letöbb UE4 játékhoz viszonyítva ez bizony igen jól sikerült. Végre egy olyan csapat, akik tudják hogyan kell jól kezelni ezt az öreg UE4 motort és figyeltek is annak tipikus problémáira.
Remélem majd a DigitalFoundry is csinál videót hozzá!

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#46219) FLATRONW válasza huskydog17 (#46218) üzenetére


FLATRONW
őstag

Én még a Days Gone-ra emlékszem úgy, hogy nem volt vele semmi gond.
Pedig az is UE4 játék.

(#46220) b. válasza huskydog17 (#46218) üzenetére


b.
félisten

rég tetszett ennyire játék, gyönyörű. A DLSS hihetetlenül jól sikerült a nagyfelbontású képek alapján. FSR-nek kell az új változat.
A 4090 40 % előnye a 4080 hoz elég durva.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46221) b.


b.
félisten

[NVIDIA Maxine: Reinventing Real-Time Video Communications with AI]
Apa kezdődik..

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46222) huskydog17 válasza FLATRONW (#46219) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Azzal is voltak gondok megjelenéskor. Ott is sok akadás volt, ami erősen függött a CPU-tól, de legalább a VRAM igénye annyira alacsony, hogy még 4K-ban is elegendő a 6 GB. :)
Azt nem tudom, hogy azóta az akadásokat sikerült-e javítani. Amúgy érdekes módon a Days Gone is pont arra mutat rá, illetve bizonyítja, hogy a Hogwarts-nál valamit kegyetlenül elcsesztek a VRAM használatnál.

#46220 b.: A DLSS-el is vannak gondok, sok az úgynevezett smearing jelenség, valószínűleg ez majd javítva lesz, vagy akit zavar, az ki tudja cserélni a DLSS verziót. Szerencsére ebben a címben van olyan jó a sebesség, hogy nem feltétlen szükséges a DLSS. Igen, FSR-ből sajnos csak az első generáció került bele, ezért olyan ocsmány a minősége.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#46223) Yutani válasza b. (#46221) üzenetére


Yutani
nagyúr

Ez elég komoly dolog.

#tarcsad

(#46224) Petykemano válasza Yutani (#46223) üzenetére


Petykemano
veterán

Vajon
- ez a gémer community-t célozza amolyan extra feature-ökkel, vagy ez a gamer közösségen túlnyúló piacra, általános célra irányul?
- Ha utóbbi, akkor ehhez venned kell egy 100.000-500.000Ft-os videokártyát (vagy notebook esetén hasonló értéknövekedéssel kell kalkulálnod), vagy ez majd nemsokára a CPU-k részét képező IGP vagy más AI accelerator meg fogja oldani?
Vagy zárt rendszer lesz és ilyen feature-ökre rá lehet építeni egy Nvidia eszközbrandet? (lásd: Apple)
- És vajon hogy teszik teljesítményfüggővé? Másként megfogalmazva: milyen előnyök (vagy épp hátrányok) érhetnek ilyen felhasználási célok esetén kisebb vagy nagyobb teljesítményű kártya használata mellett?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#46225) Busterftw válasza b. (#46221) üzenetére


Busterftw
veterán

A spanyol csaj nem volt elajulva tole :D

Petykemano
Szerintem ez inkabb enterprise cuccnak keszul, ezert is demoztak igy.
Teams/Zoom ala.
Microsoft megoldja hatterben szerverrol (Nvidia gyorsitokkal/vagy siman szoftver licensz), igy talan nem kell extra vas ala.

[ Szerkesztve ]

(#46226) Pug válasza Petykemano (#46224) üzenetére


Pug
veterán

Ez messze tultmutat a gamer szegmensen. Szerintem ez nem is lehet kerdes.

(#46227) FLATRONW válasza huskydog17 (#46222) üzenetére


FLATRONW
őstag

Igaz, annak már jó néhány javítás megléte után kezdtem neki. Ha volt is valami baja megjelenéskor, akkor elég szépen kikupálták.

(#46228) Raggie válasza b. (#46221) üzenetére


Raggie
őstag

Ez egy 10 hónapos videó amúgy... :)

Clint Eastwood FTW

(#46229) Petykemano


Petykemano
veterán

árak: [link]

eléggé stagnál minden. Továbbra is.
A nyár vége felé volt egy kis esés és ennyi.

Ami csak azért érdekes, mert - ahogy a videoban is elhangzik - ha az új generáció tetejét úgy vezeted be, hogy a magasabb teljesítményért magasabb árat is kérsz, akkor az semmilyen nyomást nem fog helyezni a korábbi generációs / lejjebb levő termékek árazására.
És végülis ez látható.

Ami csak azért érdekes, merthogy arról volt szó, hogy hát az Nvidia biztos azért szabott meg az Ampere kártyáknak ilyen magas árat, mert elképesztően nagy készletek terhelik (b. szerint ez nem igaz már, Abu szerint a készlet valószínűleg lapka formájában az Nvidia raktáraiban csücsül és a partnerek nem rendelik) amin először túl akarnának adni.

Vajon elégedettek lehetnek a mostani eladásokkal?
Azt gondolhatják, hogy sem régi terméket leárazva, sem új terméket nem föléárazva nincs értelme kiadni, mert úgyis mindenki megvásárolta már a maga kis GPU-ját és senki nem rohanna úgyse a boltba?

Vajon mikor érhet véget az elvileg átmeneti "csak az Ampere készlet kifuttatásáig" tartó feláras időszak?
Vajon bődületesen sok még a készlet? vagy épp azért emelkedtek enyhén az árak decemberhez képest, mert fogyóban van?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#46230) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Company of Heroes 3 - ComputerBase teszt

Ha szabad 1-2 észrevételt tenni a teszttel kapcsolatban:

1. a sebességgel semmi gond nincs, még egy sima RTX 3060-as is elegendő a 1080p max gafikához (60 fps). 1440p-ben egy RTX 3060Ti vagy Radeon RX 6700XT is elegendő, sőt egy ARC A770 is. A játékban kiválóan teljesít az Arc A770, ami hozza a 3060Ti tempóját. 4K felbontáshoz egy sima "öreg" RTX 3080 is elegendő.
2. VRAM igény is barátinak mondható: 1440p felbontásig elegendő a 8 GB, kivéve a Radeon RX 6600 szériát* (lásd 3. pont). 4K felbontáson 10 GB kell a max grafikához.
3. Radeon RX 6600 sorozat különösen rosszul teljesít ebben a játékban, aminek egyszerűen a felezett PCI-E sávok az oka. Már 1080p-ben is jelentősen le van maradva egy mezei 3060-tól, de 1440p-ben olyan durván összeomlik a sebesség a 8 PCI-E sáv miatt, hogy még az Arc A770 is bő 80%-al gyorsabb. Ez tehát egy újabb játék, ahol az AMD értelmetlen PCI-E sáv spórolása megbosszulta magát.
4. A játék nem tartalmaz se RT-t, se a három felskálázási eljárást (DLSS,FSR,XeSS), azaz teljes mértékben hagyományos alapokra épül (Essence Engine 5)
5. Frametime-okkal semmi probléma nincs és semmilyen random akadás sincs

Szerintem elég korrekt PC verzió lett. Az viszont érdekelne - ez sajnos nincs megemlítve a linkelt cikkben -, hogy a 30 fps animációkat javították -e. Az Age of Empires 4-ben ugye ugyanez a motor van és ott kicsit ciki, hogy az épületek ha összedőlnek, akkor az az animáció csak 30 fps-el megy.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#46231) b. válasza Raggie (#46228) üzenetére


b.
félisten

Az SDK-t tették elérhetővé több chatprogramhoz pár napja. Hír értékkel itt nem bírt amúgy sajnos.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46232) b.


b.
félisten

[Microsoft and NVIDIA announce expansive new gaming deal]
Érdekes fordulat. Kíváncsi vagyok a következő generációs Xboxra( hardver alapjaira) mikor világítanak rá ,tekintve hogy 10 évre a COD jogait is engedték Nintendo platformra, ami Nvidia hardverre épül jelenleg.
Lehetséges lehet egy hardveres megállapodás is?
Ha így lenne akkor az Xbox , Nintendo + PC gamer piac egyben elég komoly biznisz lenne Nvidiának.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46233) proci985 válasza b. (#46221) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

az. egyebkent utobbi hetekben nekem tobbszor is volt "the future is now, old man" erzesem.

sajnos nem birt hirertekkel, mondjuk ahogy nezem communityn belul se egyertelmu, hogy eppen mekkora ugras megy vegbe.

es akkor gondolj bele, hogy gpt3.5 is MS par honapja. kovetkezo visualstudio hiperurugras lesz workflow szempontbol.

Petykemano: enterprise cucc

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#46234) Yutani válasza huskydog17 (#46230) üzenetére


Yutani
nagyúr

Pedig PCIe 4.0-án tesztelik az RX 6650 XT-t, mégis kevés neki a 8x sáv? Mivel az 5700 XT-t is alulteljesíti, lehet erre gondolni, de én inkább a 128-bit memória és az Infinity Cache körül nézelődnék.

#tarcsad

(#46235) Petykemano válasza Yutani (#46234) üzenetére


Petykemano
veterán

Pedig a jelenség nagyon hasonlatos ahhoz, amit az 5500XT 4GB esetén lehetett látni.
Nem láttam ilyen gyártó és felbontásonkénti bontásban prezentált VRAM igény táblázattal, de élek a feltételezéssel, hogy a 8GB-ba épphogy nem fér bele. PIcit kilóg. A picit kilógást a PCIE még tudja kompenzálni, de mivel a PCIe lassabb a kellettnél, ezért a kompenzációs hatás is enyhe.
Ugyanez történt a 4GB az 5500XT esetén is, csak ott a 4GB volt ez a határ.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#46236) huskydog17 válasza Yutani (#46234) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Pedig szerintem teljesen logikus és nyilvánvaló, nem véletlen írja a CB szerkesztősége is ezt a probléma forrásának.
Minden VGA-t a tesztben PCI-E 4.0-n teszteltek. Minden VGA 16 PCI-E sávval rendelkezik kivéve a 6650-est. Ha a textúrákat visszaveszik, akkor a 6650-en is helyreáll a sebesség. Tipikus VRAM elfogy jelenség.
Ha ebben a játékban max grafikán akarsz játszani, akkor nagyon erősen ajánlott a 16 PCI-E sáv. Nem lenne gond a 6650-nek se, ha az AMD javította volna a memóriatömörítést. Ez már jónéhány generáció óta jobb a zöld oldalon, ez csak egy újabb példa rá.
Az RX 5700XT is pont azért gyorsabb picivel a 6650-nél, mert az 16 PCI-E sávot tud használni.
Mivel az AMD VRAM menedzsmentje kevésbé hatékony, mint a zöldeké, így a piros kártyák jobban rá vanna kényszerítve a PCI-E busz használatára. Egyszerűen ennek a motornak kell a 16 sáv.
Ha az általad említett 128 bit+Infinity Cache kombó lenne a bűnös, akkor nem állna helyre a sebesség a textúraminőség csökkentésével. Csakhogy ez esetben helyreáll a sebesség, mert egyszerűen max textúrákkal kifut a 8 GB-ból.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#46237) bozont válasza huskydog17 (#46236) üzenetére


bozont
veterán

Ha az 5700XT-nek elég a pcie 3@16x akkor a 6650-hez is elég kell hogy legyen. [link]
Valami más fogy el a kártyánál. Lehet éppen memóriasávszél. A 6650XT 280GB/s, míg az 5700 XT 448 GB/s.

(#46238) huskydog17 válasza bozont (#46237) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Hogy jön ide a PCI-E 3.0? 5700XT is PCI-E 4.0-ban működik a tesztben.
Az, hogy elég kell, hogy legyen" semmit nem jelent, egyrészt az elmélet és a gyakorlat két különböző dolog, másrészt könnyen lehet hogy a motornak kell a 16 sáv, hogy optimálisan működjön VRAM hiány esetén. Ez nem az első ilyen eset.
Ha a játéknak kevés lenne a sávszél, akkor minden esetben rossz lenne a sebesség és nem csak akkor, ha elfogy a VRAM. Az 1% percentile értékek is azért zuhantak be annyira, mert a 8 sáv csak annyit bír. Felesleges mást belelátni, mint ami. Az RX 5700 XT-nél is elfogy a VRAM, de ott sokkal jobb az 1% érték, mert ott 16 sáv tudja pumpálni az adatokat 8 helyett.
Ez egy klasszikus VRAM hiány probléma, amint írtam nem az első eset amikor a 6600-as szériánál megbosszulja magát a 8 PCI-E sáv.

2023-ban ne csodálkozzunk már azon, hogy VRAM hiány esetén kevés lehet a PCI-E 3.0 x16 tempó.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#46239) bozont válasza huskydog17 (#46238) üzenetére


bozont
veterán

Úgy hogy a PCIe 4@8x=PCIe 3@16x sávszélesség terén.
Nyilván nem kizárt a dolog, de nekem akkor is furcsa. Egy teszt alapján még nem vonnám le a következtetést.
Mondjuk az sokkal furcsább, hogy mire kell ennek a játéknak 8+GB vram még 1080p-ben is. :F

(#46240) FLATRONW válasza huskydog17 (#46238) üzenetére


FLATRONW
őstag

Ezt könnyen ki lehet deríteni.

Mindkét kártyán 8 GB VRAM van.

Ha a PCIe 4.0 x16 5700XT nem lassúl be a 3.0-ás alaplapban, akkor a 4.0 x8 6650-nek sem kell gondot okoznia a 4.0-ás alaplap.
Tehát meg kéne nézni, hogy teljesít az 5700xt 3.0-ás alaplapban.

Ilyenkor tényleg csak a memóriasávszélesség lehet a gond. 280 vs. 448.

(#46241) b.


b.
félisten

[Half-Life 1: Ray Traced]
Akinek megvan Steamen, annak innen elérhető Githubon:[link]
természetesen nem egy csoda, 25 éves játék, de érdekes dolog látni így.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46242) Kolbi_30 válasza b. (#46241) üzenetére


Kolbi_30
őstag

Uh de imadtam anno ezt...

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#46243) awexco válasza b. (#46241) üzenetére


awexco
őstag

Ennél már csak az lenne betegebb , ha lucas arts-os játékokba rt-t rakni .

I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77

(#46244) b.


b.
félisten

[link]
Google forítóval elég értelmes fordítás jön ki és egy érdekes cikk van mögötte.
Úgy látszik azért a hátérben elég komoly taktika folyik mindegyik cég részéről.
Intel a TSMC vel szemben több pénzt szeretne és támogatást.

"Az amerikai székhelyű Intel azzal érvel, hogy több támogatást kellene kapnia, mint a külföldi cégeknek, valamint megkérdőjelezi, hogy a TSMC amerikai gyára tovább működhet-e, ha Tajvan válságba kerül."

"Az arizonai gyárépítéssel kapcsolatban a szintén támogatásra váró TSMC hangsúlyozta, hogy nem hatékony pénzköltés, ha a cég székhelye alapján határozzák meg a kedvezményes politikák végrehajtását. A TSMC támogatást is kapott egy nagy ügyféltől, az Advanced Micro Devices (AMD) cégtől."

Tehát AMD támogatja TSMC-t ,Intel ellenzi, AMD kételkedik/ támadja az Intelt és kétségbe vonjak hogy egyáltalán valaha utol tudják e érni a TSMC.t és hogy ígérgetés megy a háttérben. A támogatásból felhúzott gyárak sem működnek az előírásokkal szemben állítólag üresen állnak az Intelnél.
Érdekes Dolgok vannak kialakulóban.
Ha itt még betámadják Intelt ez miatt és súlyos milliárdokat kell vagy visszafizetnie anélkül hogy tudna gyártatni, vagy gyárindításba beruházni és közben TSMC elhappolja az Inteltől remélt bérgyártási bevételeket és megrendeléseket az valóban már súlyos csapás lehet az elkövetkező évekre..
Nem tudom hogy fognak dönteni majd Intelnél, de vagy el kell indítaniuk a gyárakat amiket állami támogatásból építettek és ez még nem is elég mert versenyképesnek kell lenniük bérgyártás terén TSMC vel, ami hatalmas kiadás, vagy vissza kell fizetniük az államtól kapott pénzeket mert AMD és még több Cég már számonkérte hogy miért nem működnek a gyárak és miért állnak üresen, miközben a törvény kötelezné őket az azonnali gyártásra.
Ezzel szemben Intel még több állami támogatást és pénzt szeretne.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#46245) Yutani válasza b. (#46244) üzenetére


Yutani
nagyúr

Ez tényleg érdekes, köszi!

#tarcsad

(#46246) Petykemano


Petykemano
veterán

Amd vs Nvidia driver problémák - számokban
[link]

Tldw
Ha a professzionális felhasználást kivesszük a képből, Nvidia driver problémából összességében valamivel több van, azonban ha a problémákat lebontjuk súlyosság/megoldhatóság szerint, akkor az AMD esetén valamivel több a nagy hatású, megkerülhetetlen probléma, míg az Nvidia esetén a közepes hatású probléma előfordulási aránya nagyobb. Persze nagyságrendi különbség nincs.
A kutatás egyértelműen, számokkal támasztja alá, hogy az AMD driver ugyan valamivel több fejfájást okozhat, de az a percepció, hogy az "Nvidia driver egyszerűen csak jó, az AMD driver meg szar" nem megalapozott.

Az AMD driver talán valami hasonló jelenség áldozata lehet, mint amit a covid vakcinák esetén lehetett megfigyelni: az Astrazeneca oltásról futótűzként terjedt, hogy vérrögképződést okozhat, ezért olcsósága ellenére hamar elfordultak tőle más oltóanyagok felé. Már akkor is felvetődött, hogy az ilyen hírek felfújása a konkurens oltóanyag beszállítók érdekében állhat. A versenyben maradt oltóanyagokról pedig még manapság is derülnek ki, hogy egyébként azok milyen súlyos, akár halálhoz vezető mellékhatásokkal járnak (pl szívizomgyulladás) Valójában tehát egyik sem kockázatmentes, de a pánikkeltéssel sikerült az egyik oltóanyagot teljesen lejáratni.

[ Szerkesztve ]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#46247) Devid_81


Devid_81
nagyúr

AMD chipset drivers feature special game optimizations for Ryzen 9 7000X3D CPUs

Most ez akkor megint kerdeseket hagy maga utan, akik teszteltek vajon ezzel az uj driverrel teszteltek vagy enelkul?
Ma jonnek ki a reviewk elvileg :U :F

[ Szerkesztve ]

...

(#46248) VoltanIgor válasza DroiDMester (#50) üzenetére


VoltanIgor
tag

Az miért baj, hogy nem a saját gépével mér? Nem értem.

(#46249) Petykemano


Petykemano
veterán

TCO2 - Total Cost of Karbonlábnyom

Elvileg a Meta állt elő egy "újfajta" (legalábbis eddig ritkán firtatott), zöld mutatóval, ami a környezezettudatosságot emeli egy olyan szintre azáltal, hogy a szerver infrastruktúra választásban nem csak az energiahatékonyságot és az számításhoz szükséges energia karbonlábnyomát, hanem már az adott szerver chip előállításához szükséges CO2 kibocsátást is figyelembe veszi.

Ezen mutató alapján a kompakt monolitikus CPU-k a legkörnyezetbarátabbak, míg a chipletekből összeállított verziók pazarlók, környszezetszennyezők.

A "TCO2" egy új komolyan veendő irány, egy valóban fontos szempont, amely meghatározhatja a jövőt,
vagy ez szerver/cloud-mogulok új szeszélye, egy új, zöld buzzword, vegánság a techpiacon
vagy ez az új Intel marketing stratégia (ami aligha lehet, mert az utolsó két (?) termékkel ők is vastagon érintettek)
vagy valaki a Metánál próbálja ügyesen elsikálni az elhibázott választást?
vagy a Meta próbálja magát zöldre festeni?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#46250) HSM válasza Petykemano (#46249) üzenetére


HSM
félisten

A csipletes mitől lett rosszabb a monolitikusnál? Én éppen fordítva gondolnám, a monolitikus már a magasabb selejtarány miatt problémákba kellene ütközzön nagyobb csipeknél. :F
Persze, nyilván van egy sweet spot, 128 mindenképpen magot pazarlóbb összekötni, szinkronban tartani, mint mondjuk 8-at. :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.