- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
RG4L
őstag
válasz
Francia91 #4198 üzenetére
Jaja, elég pöpec a Ki-84, bár nekem az N1K-ra jobban fáj a fogam!
Én is nemsokára a Bf 109 G-6-ot fejlesztem, csak még egy-két Me 410-es hátra van, várta a franc, hogy abból 6 különböző fajta is van.
P-51 Mustanggal vigyázz RB-ben, mert az új patch óta hihetetlen könnyen töri a szárnyát, akkor, amikor egyáltalán nem kéne neki. Szinte alkalmatlan lett BnZ taktikára.Megvan a Yak 9T és Yak 9K is a hangáromban, de egyikkel se fogok menni sose RB-t, épp elég volt az, hogy kipróbáltam az I-185-öt.
-
Francia91
veterán
-
Francia91
veterán
-
RG4L
őstag
válasz
anytime #4189 üzenetére
Szerintem, ismétlem szerintem:
7.62mm PV-1: tracer
7.62mm ShKAS: tracer
12.7mm Berezin UB: szinte mindegy, de szerintem ne a stealth-et (speciel én szerintem tracert tennék rá)
20mm ShVAK: itt szinte mindegy szerintem, nagyon hasonlóak a lőszerek, egyikbe több a HEF vagy van benne FI, a másikban több az AP, szóval ahogy érzed. -
RG4L
őstag
válasz
Francia91 #4191 üzenetére
Fú ebben nagyok sok hülyeség volt! Nem mondhatod csak így, hogy a japán tracer elég ütősnek tűnik? Igen? Type 89 vagy type 97 mg, type 99mk2 cannon, Ho-5 vagy Ho 155 cannon stb... Melyiken?
USA tracer? Te komolyan felteszed a P-40 Kittyhawk-ra a tracer lövedéket?Feltűnt hogy a náci gépeken, most pl. a Bf 109 G-2-t néztem meg, az összes cannon lőszerfűzés tartalmaz gyújtó lövdekét? Az angol cannonról meg csak annyit, hogy szerintem nem egy okos dolog az, hogy stealthet teszel a cannon lőszernek, mert a 20mm-es Hispano mellet csak 7.7mm-es lőszered van eleinte, és ez a két lőszertípus totál más karakterisztikával rendelkezik, tehát nem árt ha egyszer egyszer látod hova lősz. Attól hogy pl. a 7.7mm-es lőszer betalál, a cannon egyáltalán nem biztos, és ha már csak egy maroknyi lőszerrel van felszerelve a géped, akkor ne lődd már mellé az összeset azért, mert te neked mindenáron stealth kell.
-
Kotomicuki
senior tag
válasz
Napfénysüti #4175 üzenetére
Büntetés nincs, viszont arra számíts, hogy magasabb fokozatokon nem csak a jutalom szorzódik fel 2x, vagy 4x-esére, hanem a javítási költség és -idő is!
A közepes csatafokozatot én a stock gépeim fejlesztésére használom: van 10 ingyen és azonnali javítás, miközben a jutalom 2x, így hamarabb jönnek rá a modulok és a legénység is jobban fejlődik.
AB csatákban a gépek BR értéke szerint kapsz egy átlagpontot, eszerint sorsol össze a MM.
A 3 legmagasabb BR-ű géped számít, a többi lényegtelen, ha csak nem hárommal, vagy kevesebbel repülsz, de ekkor - és ha a gépek közötti BR különbség nagyobb 1.0-nél - a nagy duplán számít (nehéz összehozni, hogy egy túl OP géppel mészárold a kicsiket; tier-besorolás nem számít)!...
#4192:
Ott már pár adat nem helytálló: pl. rombolót 250 Kg-os bombával is elsüllyesztesz...
-
Szőrös
veterán
Első hsz-be be kéne tenni ezt a kis összefoglalót. Szerintem elég hasznos.
-
Francia91
veterán
válasz
anytime #4189 üzenetére
BF-109 es FW-190-es szerianal, meg ugy atlagban a nemeteknek a cannonban Stealth Attack, a geppuskaban Tracer verziot hasznalok, eleg hatasosak. Japanoknal a Tracers eleg utosnek tunik. Az USA-nal Tracert hasznalok geppuskaban /nem is repulok mar cannonos geppel USA-nal.../. Briteknel szinten olyannal megyek, mint a nemeteknel, cannon Stealth Attack, MG pedig Tracers. A Briteknel es nemeteknel a Stealth Attack befuzesu Cannon lovedekekben van gyujto, azert hasznalom azt. Oroszoknak csak a geppuskat varialom. Nekem igy vannak.
Tegyuk hozza, hogy RB-zek, AB-t nem nagyon preferalom, kiabrandultam belole. Meg ha belejossz az RB-be, tobbet is kaszalhatsz. RB-ben pl a P-51D 6 x 12,7 mm-es geppuskai szaggatnak rendesen, mig AB-ben nem er tul sokat...
-
anytime
őstag
Egy rövid összefoglalót kérhetek, hogy melyik lőszer a Default helyett, mire való?
Oroszokkal vagyok, első szint.
Nagyon köszönöm!UI: bevonzott a játék
Szerk:
Azt mi alapjan donti el a gep, hogy milyen ellenfeleket kapok? Az alapjan rak ossze, hogy milyen gepallomannyal (tier) rendelkezem, amikor bemegyek pl. egy AB csataba?
Ha igy van, akkor nyilvan celszerubb az adott tier tetejen levo gepeket kimaxolva bevinni, gondolom en?
-
RG4L
őstag
Hú, ez mennyire faja!
Érdemes a többit részt is nézegetni. -
Colos1
őstag
válasz
superecneB #4185 üzenetére
A vadászokhoz a robbanó lövedék a leghatásosabb, ez az Air Target nevű heveder. A bombázókhoz az Armored targets -et célszerű berakni, de vigyázz, mert a bombázónak hátul is van szeme
Ami nem lenne baj, de gépágyú is van ott, amivel darabokra szed.
(#4183) Micsurin: A sima tracer nem mindig sima tracer, asszem a japánoknál láttam, hogy AP-T, AP-T, AP-T, AP-T, IT, amit azért nem mondanék annyira gyengének.
-
RG4L
őstag
válasz
superecneB #4180 üzenetére
Hát ha megmondod milyen géppel repülsz és mit lőttél, ami nem akart beledögleni, akkor tudunk segíteni, hogy milyen lőszerrel lőjj, de így nem.
(#4181) Micsurin: azért tisztázzuk, hogy igen, a tracer lövedék nem igazán sebez, de a páncéltörő tracer már igen, stb. illetve ha csak T lőszert lőne, akkor nyílván nem írná ki a rendszer, hogy critical hit, ahogy az le lett írva.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4175 üzenetére
Más már válaszolt mind 1...
Ha kilépsz a pénzt elszámolja (nem tudom mi allapján de valamennyit elszámol , de a csata végén a teljes jelentés ott lesz az üzeneteknél majd , az rp-t viszont csakha vége a mecsnek. És itt ha kilépsz amecsből pl a p47-el akkor utána nem kell várnod mint a wowp/wot-ban , hogy vége legyen a mecsnekmert a p47-el azzonal mehetsz új mecsre.
Más: F.L.Y 5-ösöm van , ahol a rúd a talpra csatlakozik a gyári kenés "felszivodot" , wd40 mehet neki ? esetleg kontakt spré ? Vagy mivel kenjem be ? Mert ott műanyag csúszik műanyagon , előre is köszi.
(#4180)
Esetleg tracerel lősz ? Milyen gépel lőttél milyenre ? a géped kivan fejlesztve maxosra ???(#4174) RG4L :
tudom erre ennyit: NO COMMENT. free game nem sírok , nem is fizetek , repkedek
torz on borz : ha csak abból indulunk ki , hogy az a sztálin fa milyen maszív is itt.....(i185 volt talán a repülő kopórso vagy a lagg-ok ? nem tudom most melyiknek volt a beceneve...)
-
superecneB
őstag
Az mitől van, hogy 6-7... találat után sem szedem le az adott gépet?
Kiírja, hogy Critical hit és még 3 találatot adok rá, majd mielőtt még szitává lőném beszed 3 hajónkat/artilleryt.
Én meg van hogy 2-3 hitbe szétrobbanok, leszakad a szárnyam irányíthatatlanul belezuhanok valami tereptárgyba, vagy 1 találatból kiszedik a motorját a repülőmnek és tehetetlenül repülök...Hova célozzak (Mármint a gépen belül)? Milyen lőszert használjak?
-
Máté94
addikt
válasz
superecneB #4170 üzenetére
Elsőre biztos AB és néha RB-re benézni, ha már elég gyakorlottnak érzed magad én nem kapsz agyvérzést, amikor egyből kilőnek az elején.
-
RG4L
őstag
válasz
Napfénysüti #4175 üzenetére
Ha véget ér a csata, megkapod a jutalmakat. Fel is ugrik egy kis ablak, hogy vége lett a meccsnek, ahonnan kiléptél, aztán a csatajelentések között meg tudod nézni miből mennyit is kaptál valójában.
-
RG4L
őstag
BreeZeRr! Az első, hogy el tudtam törni a Ki-84-es szárnyát, meg is lepődtem, pedig semmi extrát nem csináltam!
(Speed limi exceeded 760km/h)
superecneB: ha szeretnél majd RB-t játszani és nyerni, maradj a németeknél. eleinte szenvedős, de a későbbi vadászaik nagyon jók.
-
Máté94
addikt
válasz
superecneB #4168 üzenetére
Itt sokkal jobban rá vagy utalva egy jobb csapatra, bár egy 2 személyes squad RB módban csodákat tud tenni.
-
superecneB
őstag
Sziasztok! Most ismerkedem a játékkal.
Tudnátok kezdőknek valami taktikai tippet adni?
Gyakran veszítek ha elkezdek harcolni az ellenséges gépekkel, hiába szedek ki 5-6-ot bukjuk a meccset, mert a földi célpontjainkat beszedik.
Ha a földi célpontokra megyek akkor pedig rám repül egy pár gép és kapom lentről fentről az áldást, kiszedek 3-4 földi egységet max és kipurcanok.Németekkel kezdtem, de ugyan ezen panasz miatt, olvasgattam és az orosz gépeket ajánlják a kezdőknek így elkezdtem most az oroszokkal játszani. Valóban könnyebb kiszedni velük az ellenséges gépeket, viszont ettől még simán elbukom a meccset.
-
anytime
őstag
Köszönöm!
Így is volt, kipróbáltam
Szeretném még megkérdezni, hogy ha a bombaterhet ledobtam, utána mire vagyok még esélyes földi célpontok tekintetében? Pl.: páncélozott járművek, AA-k?
Amit még szeretnék tudni az orosz fejlesztéssel kapcsolatban. Bombázók esetében mi az ász? Tudom, hogy az IL2 inkább attacker, de azt mindenképpen szeretném kipróbálni
Ja és több fejlesztési pontot mi hozhat és vadásszal gyilkolgatni avagy egy támadóval / bombázóval aprítani a földi célpontokat?
Köszi,
AAzt látom, hogy az én ügyességi szintemhez most a bombázó(k) nagyon passzolnak, sőt ezt most nagyon tudnám vinni SNB-n még joy-al is
A vadászok nem mennek joy-al
-
-
Fel
addikt
válasz
anytime #4163 üzenetére
Igen. Feltöltenek (üzemanyag, lőszer, bomba, stb.), megjavítanak, és még talán a halott lövészeket is felélesztik. Full extrás szolgáltatást nyújtanak.
Még azt is meg lehet csinálni ha már megjavítottak, hogy a 'J'-t nyomva tartva "kilépsz" a gépből és újraoszthatod, hogy milyen bombákat, mennyi üzemanyagot vinnél. Ugyanúgy mintha most kezdenéd a csatát (csak arra kell figyelni, hogy ha egyedül maradsz, akkor folyamatosan csökken a ticket szint, míg kint vagy).
-
anytime
őstag
Hi!
Ehhez nem kell a mérnöki diplomám, hogy megállapítsam, mérnök Úr, meghajlok a tudás előtt!
Köszönjük!
Egy kérdés még, ha pl. egy orosz bombázóval vagyok SB-1 RB-ben és a 4 darab bombám ledobtam, akkor visszamehetek a repteremre és feltöltik a bombarekeszeket újra?
Köszi,
A -
Fel
addikt
válasz
nemeth989 #4161 üzenetére
Azért nem minden megy a levesbe:
Tanks Repaired with Silver Lions - No refund.
Tank Purchases with SIlver Lions will be refunded automatically.
Tank Module purchases with Silver Lions will be refunded automatically.
Earned Silver Lions via tank play will remain credited to player.
Premium tank purchases should not be active.
Tank Module unlocks with Golden Eagles should not be active.
Camouflage and Decal purchase with Golden Eagles should not be active.
*Tank Crew training with Golden Eagles - No refund.*
Research Point Conversion with Golden Eagles for Ground Force trees should not be active.*Az elköltött legénység xp viszont valószínű tényleg kárba vész, mivel ott még a ráköltött aranyat sem térítik vissza.
Eredeti hír -
RG4L
őstag
válasz
Micsurin #4155 üzenetére
Azért az I-15 és I-16 nem volt annyira nagy cucc gép a korában... mint ahogy a játékban.
"The first Zeros (pre-series A6M2) went into operation in July 1940. On 13 September 1940, the Zeros scored their first air-to-air victories when 13 A6M2s led by Lieutenant Saburo Shindo attacked 27 Soviet-built Polikarpov I-15s and I-16s of the Chinese Nationalist Air Force, shooting down all the fighters without loss to themselves."
(#4157) Napfénysüti: igen, csak egy géppel mehetsz, és azzal, amelyik slot éppen aktív.
-
Napfénysüti
nagyúr
-
Colos1
őstag
válasz
Napfénysüti #4149 üzenetére
Ha van Joy -od, akkor az SB -t se hagyd ki!
Eleinte fura lesz, hogy még reálisabb a gép, és nincs megjelölve az ellenfél, de hangulatban mindent visz. -
Micsurin
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4152 üzenetére
Azért írtam amit mert lassan amiota megjelent a játék játszom... Csak mint többen lecsesztek már miatta :forgácsolom a karim kezdek egyet kihuzom ruckykat tier 4 végéig elunom , kezdek egyet (újjon) amcsikal detto.... nincs gép (kivéve prémek) amiket a csavarosok közül ne repültem volna már
egyedül amcsikat nem érdemes ab-re használni mert t3 vége fele mindenki 20mm+ al repked szinte és a 6db 12.3-asal nem megy az ember semmire....
AB-ben persze vannak jó mecsek , de ahohy haladsz előre t2 ,t3 csak az agyfasz lesz kill steal , rammerek , head on..... Én eluntam át szoktam RB-re olyan szinten , hogy lassan ott is csak joy-al repkedek és nem is rosszul
más: a chaika egy Op chíter gép a szintjében fordul , maszív , gyors , erős (gyorsak a megymagjai) RB-re ajánlott , a következő hozzá hasónlo majd az ishak lesz , chaikából és ishakból is van 20mm-es verzió azok is elég jók.
szrk: rb-n pl németeknek van gyújtó lőszere a He-112b0-ba , na azzal szinte minden gépet kigyujtasz....
-
RG4L
őstag
válasz
Napfénysüti #4149 üzenetére
Nincs is jobb annál, mikor egész csapatot versz szét RB-ben. BreeZeRr-el két Bearcatet reptettünk, kinyírtunk együtt egy Wellingont, aztán azt hiszem 4-5 Spitfire-t összeadva, illetve a végén egy haver kinyírta az utolsót, és megnyertük.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4073 üzenetére
Ha nem akarsz agybasz állapotot kerüld az árkádotez a tanács
RB-n kevesebb a golyó állo szemüveges noob pistike.... de azért néha ott is akad
(#4142)
Mennyivel nehezebb ??? hmmm.... egyén függö nekem pl könnyebb reálisabban fordul , emelkedik , ki jön az egyes gépek dominanciája , spitfirerel pl körbe repülöm a dorákat.... kicsit lassaban fordulsz (gép függö) nincs célzó karika , kevesebb az értelmetlen head on... de pl a p47 ott hagy egyenesben... a japánok megmutatják a foguk fehérjét mert alig fordulnak lassaban mint arcadeban , Rb-be beletanulni (ha szereted az energia harcot ) akkor az amerikai aircobrákat ajánlom . Esetleg a spitfirerek lehetnek jó tanulo gépek.(szerintem)más: Tankicákról tudni valamit , OpenB. mikor jön kb ? Német sabreról egy kis tapasztalat ? megéri küszködni érte ? Nem olyan jó ? Mint az amcsi ? Új orosz jet ?
-
RG4L
őstag
Akinek van F8F-1 Bearcatje és szeretne squadban repülni, az írjon.
(#4142) Napfénysüti: ez nem teljesen igaz. nekem pl. egy full bombateher ledobása több RP-t ad, mint 1 kill, talán fedezz 2-3 killt is. Assistokról nem beszélve.
-
Francia91
veterán
válasz
Napfénysüti #4142 üzenetére
Ez szintén gépfüggő, de RB-ben sokkal jobban kijönnek a gépek sajátosságai (fordulékonyság, motormelegedés, stb). Az IL-2-őt pl elég gané irányítani szerintem rakétával és bombával megpakolva, akár csak a P-47-est (P-47 csak rakétával már tűrhetőbb). De ezt személy és ízlés válogatja. Ki kell tapasztalni, és rájönni, hogy melyik stílus jön be.
-
Colos1
őstag
válasz
anytime #4115 üzenetére
Az az La-7 volt, ahol 5000 méter volt a határ
A Jak -oknál 4000 méter.
De valóban, benne volt a légierő szabályzatában, hogy ezeket a repülőket a megadott magasság alatt el kellett kerülni, vagy felcsalni 4 ill. 5000 méter fölé.Gondolkodtam, hogy mit tudnék leírni, mert sok mindent meg lehet találni a neten. Aztán rájöttem, azt írom le, amit nem lehet így összefoglalva megtalálni, amit úgy bogarásztam össze. Lehet picit hosszú lesz. Szerk: igen, qrva hosszú lett
Úr isten, ennyit életembe nem írtam
Ezt kb. fél évembe telt összeszedni, megpróbálom összefoglalni:
Pl. a propeller vezérlése.
A működési elve: egy ívelt lap – mint a szárny - , amely forogva maga előtt nyomáscsökkenést, mögötte pedig nyomásnövekedést okoz. A lapát megcsavarására azért van szükség, mert a nyomáskülönbség függ a kerületi sebességtől, ami az átmérőtől függ, és így biztosítható, hogy a nyomáskülönbség mindenhol egyenletes legyen, és jobb legyen a propeller hatásfoka. A nyomáskülönbségből adódó vonóerő függ az állásszögtől is. Tisztázzuk, hogy az állásszög a repülő hossztengelyére merőlegesen = 0. (A repülő hossztengelyéhez képest is szokták definiálni.)
Kétféle állásszög létezik, a statikus vagy valódi szög, ez az, ahogy a propeller ténylegesen áll.
Dinamikus/megfújási szög: a statikus állásszög mellett ez figyelembe veszi a levegő sebességét is, a propeller üzemi körülményei ettől a szögtől függenek. A propeller esetében definiálható egy átáramlási sebesség, amely attól függ, hogy a propeller mekkorát "harap" a levegőbe, és hogy mekkora a fordulata. Pl. legyen az átáramlási sebesség 300 Km/h. Ha a repülőgép is pont 300 Km/h -val megy, akkor a propeller gyakorlatilag nem csinál semmit, nem fejt ki vonóerőt, mert nem alakul ki nyomáskülönbség. Ebben az esetben a megfújási szög = 0. Ha a repülő sebessége kisebb, mint az átáramlás, akkor a megfújási szög pozitív, a propeller húzóerőt fejt ki. Ha a repülő gyorsabban megy, mint az átáramlás, pl. zuhanáskor, akkor a megfújási szög negatív, a propeller ilyenkor fékezi a gépet. (Vagy felpörög, a gázállástól függ)A fentiekhez hasonlóan a propellerre ható erő is két felé osztható, van egy statikus, ami a statikus állásszögtől függ (próbálj meg egy deszkát lapjával, meg élével forgatni, lapjával nehezebb), és hat rá a vonóerő is, a megfújási szögtől függően. Ha a fordulatszám állandó, akkor a sebesség növekedésével csökken a megfújási szög, ezért csökken a vonóerő is.
Lényeg: A max. sebesség a statikus állásszögtől, a vonóerő pedig a megfújási szögtől függ. A motort a statikus terhelés és a vonóerő eredője terheli, így ha a vonóerő csökken, akkor a motor megterhelése is csökken.
A fentiek után érthetővé válik, hogy ha az állásszög kisebb, akkor a kisebb statikus terhelés miatt nagyobb motorerő juthat a vonóerőre , azonban a kisebb állásszög miatt a gép hamarabb eléri a max sebességet.
Ez az egész amúgy teljesen analóg az autó sebességváltójának működésével. Nagy áttétel = nagy fordulat = nagy gyorsulás = kis sebesség. Nagy áttétel = kis fordulat = kis gyorsulás = nagy sebesség.
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a propellernek van még egy kritikus korlátja, a fordulatszám. A kerületi sebessége nem érheti el a hangsebességet. Egy P-51D 3,4 m átmérőjű propellere ezért max. kb. 1800 -at pöröghet. Azon a részen, ahol eléri a hangsebességet - amely először a propeller legnagyobb kerülete lesz -, le fog válni az áramlás, ott a propeller nem fog dolgozni, tehát csökkenni fog a hatásos felület, meg olyan vibrációkat okozhat, amely tönkre vághat a motortól kezdve a propellerig bármit.Pár szót a propeller lapátok számáról. A lapátok számával egyenesen arányos a statikus, és a vonóerő is. Azonos geometriájú, és azonos fordulatszámú légcsavarok esetén egy 4 lapátos propellernek 2x akkora a statikus terhelése, és 2x akkora vonóerőt tud kifejteni, mint egy 2 lapátos. Az elérhető max. sebesség viszont ez esetben nem változik, azt vagy állásszög növeléssel, vagy fordulatszám növeléssel lehet elérni. Viszont ha egy repülőt átterveztek több lapátos propellerre, akkor muszáj volt sokkal erősebb motort tenni a gépbe. Okos tervező ilyenkor odafigyelt, és nem csak annyival erősebb motort tett a gépbe, mint ami a megnövekedett vonóerőhöz kell, hanem annyival, hogy a vonóerő mellett bírjon el nagyobb állásszöget is. Vagy nagyobb fordulatot, ilyenkor a propellert kisebb átmérőre kellett tervezni, pl. a 2 tollasból nem 3 tollas készült, hanem egy kisebb átmérőjű 4 tollas. Tehát, ha egy gépnek van pl. 3 és 4 tollú változata, akkor a 4 tollú sok esetben gyorsabb is. De két különböző gépnél nem biztos, hogy a 4 tollú gyorsabb egy 2 tollúnál, mert túl sok mindentől függ.
A propeller állásszögének vezérlési módjai:
1. Fix állásszögű prop. Ez csak kis sebességre és nagy vonóerőre tervezhető. Jelenleg csak a műrepülőgépek esetében használják, ahol a gyorsulás és az emelkedés a lényeg, a sebesség annyira nem. Adná magát a fordulatszám növelése, de a fent említett korlát miatt ez nem megvalósítható.
2. „variable pitch” propellerek: az első generációja 2 szöget tudott, egy kis szöget a felszálláshoz és emelkedéshez, és egy nagyot az utazáshoz. (Cruise) Nagyon rövid életű volt, mert szinte azonnal továbbfejlesztették, és az ilyen gépeket is átszerelték a következő módra.
3. Továbbfejlesztett variable pitch propeller. Nem csak két szöget tudott, hanem a két véglet között fokozatmentesen állítható. Ennek a rendszernek a nagy előnye az volt, hogy a motort egy fordulaton lehetett üzemeltetni , így az mindig az optimális fordulaton működhetett, ahol a legnagyobb teljesítményt leadja. Azonban az állandó fordulatszámon való üzemeltetés nehézkes volt. Akár a gázhoz, akár az állásszöghöz nyúltál, a másikat mindig hozzá kellett korrigálni, így a pilótának annyit kellett gépészkednie, hogy a figyelmének nagy részét lefoglalta az üzemeltetés. Ezért ez a megoldás sem volt hosszú életű.
4. A mérnökök összedugták a fejüket, hogy mi lenne, ha volna egy automatika, amely a motor fordulatszámát a propeller állásszögének automatikus állításával állandó értéken tartaná. Ezt az automatikát „governor” –nak nevezik, a rendszert pedig „Constant Speed” propellernek.
A működése: beállítod a fordulatot az állásszöggel. (Ezért az állásszög állító kart "Prop RPM -nek szokás nevezni, de mivel a fordulatszámot csak közvetetten állítja az állásszöggel, sokszor "prop pitch" -nek is hívják.)
A gép gyorsul, vagy süllyed: A megfújási szög csökken, ezért a vonóerő csökkenése miatt a motor felpörögne. A governor növelni fogja az állásszöget, így a fordulatszám marad, de az állásszög növekedése miatt növekedik az elérhető sebesség is.
A gép lassul, vagy emelkedik: a megfújási szög növekszik, a motor fordulata csökkenne a növekedő vonóerőből adódó terhelés miatt, ezért a governor folyamatosan csökkenti az állásszöget, amelynek köszönhetően növekedik a vonóerő.
Gázt adsz: a motor felpörögne, ezért a governor növeli az állásszöget, hogy növekedjen a statikus terhelés, és nő az elérhető sebesség is.
Elveszed a gázt: a motor fordulata leesne, így a governor csökkenti az állásszöget, csökken az elérhető sebesség, és a megfújási szög negatív tartományba érve fékezi a repülőgépet. (Ha úgy van beállítva a gáz)
És mind eközben a fordulatszám nem változik, de egyes gépeknél picit ugrálhat a governor reakcióideje miatt.
Ez a rendszer azért jó, mert az üzemeltetési jellemzők mindig optimálisak, a motor mindig a legjobb fordulaton van, a propeller pedig mindig a legjobb állásszögben. A pilótának csak a motor fordulatszámára kell figyelni, mert a fordulatszám és gázállás beállításoknál is vannak optimális, gazdaságtalan, és a motorra veszélyes beállítások is.
Megjegyzendő, hogy ez az automatikus propeller pitch vezérlés nem keverendő össze az egyes német repülőkben lévő „Auto prop pitch” automatikával, ugyan is az nem az állásszög automatikus állítására való, hanem - amiről az imént beszéltem -, az aktuális gázhoz állítja be az optimális motor fordulatszámot. Az volna a megfelelő megnevezés, hogy "Auto Prop RPM".A gázkar állása: úgy definiálják, hogy a szívótér nyomását adják meg. (Manifold Pressure = MP) A mértékegység változó, amcsi gépeknél: HgIN, angoloknál: PSI, németeknél: BAR, japánoknál: házikó + kisszék. Minél jobban nyitva van a gázszelep, a szívási nyomás annál nagyobb. Feltöltés nélküli motor esetében teljes gázállásnál megegyezik a légköri nyomással (gyakorlatilag picit mindig kisebb), feltöltős motor esetében több.
A gép üzemeltetési kézikönyvében le van írva, hogy milyen beállításokkal üzemeltethető a motor.
Példák, P-51D -re:Felszállás, és military power max 15 percig: 3000@61 ez azt jelenti, hogy RPM: 3000/min, gáz: 61 HgIN.
WEP: 3000@67 - RPM: 3000/min, gáz: 67 HgIN
Cruise - max sebességre: 2700@46
Cruise - legtakarékosabb utazásra: 2400@36Ha én 36 HgIN gázzal adnék a 2400 helyett 3000 -es fordulatot, akkor az állásszöget mindig kicsin tartaná, mert nagyobbat a motor nem bírna el. Ezért nem valósulna meg a fent leírt optimális szabályozás, vonóerőm lenne, de sebességem nem. Ideiglenesen lehet, néha kell is így üzemeltetni, de hosszútávon kerülni kell, mert gazdaságtalan. Pl. ha ezzel a 2400@36 beállítással megyek, és valamennyit emelkedni kívánok, akkor feltolom 3000 -re a fordulatot, hogy legyen vonóerő, de amint megszüntetem az emelkedést, visszaveszem 2400 -ra.
Ha 67 HgIN gázzal a 3000 helyett csak 2400 RPM -et adok, akkor az állásszöget a governor nagyra veszi, így lenne sebességem, ha a motor nem terhelődne túl, és pár perc múlva füstölve, köhögve, rosszabb esetekben égve a nem hullana darabjaira. (A kipufogón kiköhögi saját magát) Ezért van egy szabály: gázadás, vagy fordulatszám növelés esetén először mindig a fordulatszámot kell megemelni, utána adhatsz gázt. Gázelvétel, vagy fordulatszám csökkentés esetén pedig először a gázt kell levenni, majd csökkentheted a fordulatszámot.
A Messerekben és FW -kben van egy műszer (lehet a többiben is, csak ezeket ismerem), amely a propeller állásszögét mutatja. Azon megfigyelhetitek – legalább is a G2 –nél megcsinálták a fejlesztők - , hogy manual engine módban a propeller állásszög úgy változik, ahogy fent leírtam. Ha auto engine módban van, akkor a gáz módosítására a fordulatszám is változik. Vagy ha bekapcsolod az "auto prop RPM" -et. Lusta vagyok kimenteni a képernyőképet, és belinkelni ide, egy olyan műszert kell keresni, amely hasonlít egy órára, 12 rovátka van körben számok nélkül, és van egy kis és egy nagy mutatója. A G2 -ben a fordulatszám mérő mellett van, és bele van írva, hogy HB.
-
RG4L
őstag
válasz
bullseye #4139 üzenetére
Vegyük alapul a domination meccseket. Egy zónafoglalás több RP-t ad mint egy kill, ezért is rushol mindig a fél csapat a meccs elején, hogy majd én majd én majd én foglalok... ami azért vicces, mert ott kb. meg tudnák ölni egymást a foglalásért, de a meccs további részében teljesen figyelmen kívül hagyják ezt. Pl. az ellenség elfoglalta vagy semlegessé tette a zónánkat, egyetlen egy ellenség van körülötte, az esetek 120%-ban az összes csapattárs odamegy lőni azt a szerencsétlent, ahelyett hogy elfoglalná a zónát, ezáltal igen könnyen lehet meccset veszteni, és idegesítő. A másik meg, hogy ha valaki eljut addig, hogy már tier 4-es gépekkel röpköd, és még mindig nem tud egy landolást megcsinálni, az már gáz. Nagyon.
BreeZeRr: inveltelek, told elő a képed!
-
RG4L
őstag
Elvileg visszatették a squadokat, lehet tesztelni.
-
RG4L
őstag
Na most nem kicsit felcseszett a játék... mondom megcsinálom a japán x4-es wint, prémiummal már x8-as szorzó, tehát lehet vele kaszálni. Szokásosan sikerült elbalfaszkodnia a csapatnak sorozatban 3 meccset, mindenki utál bombázni, ölni vagy védekezni nem tudnak, szóval király volt, mindig top 3-ban voltam pontszámban... Na jó mondom, következőben csaktán meglesz, Dominationt, ráadásul Mozdokot dobja a rendszer, ahol az ellenséges csapatnak szinte csak bombázója van, meg olyan 3-4 vadász. Na de az a 3-4 vadászgépük is jobbnak gondolta, ha nem száll le és nem foglalja el a saját zónáját, mert az úgy vicces. Errefel, mikor maradt olyan 200 ticketjük, elfoglalták, aztán meg megnyertük a meccset azzal a pár tank bombázással. Hát ez csodás. (Legalább kaptam majdnem 400 silvert a final blowért jeeeee.)
Egyébként magas tierben, T3 vége/T4 teljesen élvezhetetlen az AB is. Mire megszenvedek a bázisok bombázásával, az ellenségnek két Yer-2-ese, két B-17-ese és egy Wellingtonja szórja a repterünket, megnyerve ezáltal a meccset olyan 3-4 perc alatt, és ez nem csak 10-ből 1 meccsen fordul elő, hanem folyamatosan. Ilyenkor, kérdezem én, hol vannak azok a kibaszott ügyes Fuck 9-es meg Foscobrás pilóták, akik képesek 3 kilométerről szétszaggatni a gépedet.
-
RG4L
őstag
Squadokkal kapcsolatban, így már érthető a leállás...
Gentlemen,
We are terribly sorry for squads feature not working.
Unfortunately, we had discovered serious flaw in squads server, which result in taking too much of server CPU time, during prime time, and could potentially lead to server inability to respond.
Unfortunately, it also has nothing to do with tank's events in the game - otherwise we would simply start 'nightly' server again.
The main and only reason, why we can not maintain Squad functionality with current ~55k-65k PCCU (while we could do that 6 month ago during Golden Battles) is increased number of people playing in squads (and 'friends') in the game. It has increased almost three times in last ~6 months (where 65k PCCU as easily mantained without switching off squads).
So, we had two choices - temporarily switch off squads or temporarily make 'chards' (split servers between EU/US, with selecting server manually in launcher by user). The second option would also require some work and server setup, and would result in a worser experience in Simulator and Realistic modes in other times (not prime-time), due to insufficient populations on each server.
We choose to temporarily switch off squads, while we are re-writing squads (and 'presence') in general functionality (and we are preparing multi-chards as plan 'B' as well). Engineers responsible for that, are working literally 16-18 hours a day.
Good news - initial version of new squad server will be launched today in our test environment - if everything goes smooth, it can be on production servers by Sunday evening. However, realistically speaking I would think it is going to take few more days, with a target launch Tuesday-Wednsday.
We will keep you updated.
Again, sorry for inconvenience caused. -
BreeZeRr
tag
Csak én kapom meg a retardáltak 90%-át? Kb 50 meccsből 40-szer kikaptunk egész jó arány
Amióta nincs squad lehetőség az értelmes emberek eltűntek vagy nem tudom.
-
erikke17
őstag
Amúgy az vettem észre, hogy Yak-9K géppel ha megyek nem WEP-elek csak simán 100%-on akkor túlmelegszik AB-ben a motor egész 110Celsius fölé... Igaz hogy ott nem számít de nem szokott.. Ez mitől lehet?
-
RG4L
őstag
válasz
Napfénysüti #4124 üzenetére
Én csak pár videót láttam a World of Warplanes cuccról, de mikor kiderült hogy HP-ja van a gépeknek én már kiábrándultam.
-
myckey
veterán
válasz
Napfénysüti #4117 üzenetére
Süti még nemrég ugrott fejest a vór tánder juniverzumba
-
RG4L
őstag
Hát én mondjuk nem lepődök meg ha kilövik a Do 217-esből vagy a Beaufighterből a pilótámat, mivel kb. lehetetlen nem eltalálni. De értem mire gondolotok, engem is szokott idegesíteni, viszont hozzá kell szokni. Amit viszont totál nem értek az az, amikor pl. szépen haladok a B17-essel az ellenséges bázis felé, beáll mögém egy vadász és onnna lövi ki a pilótát. Az úgy konkrétan átfúrja az egész gépet hosszában vagy mi...? Csak azért mert a többi lőszer általában lepattog, tehát még csak a tail control sem sérül, hanem egyből pilot ko... ez valszeg valami hit detection bug.
-
PAtr0n
addikt
válasz
BreeZeRr #4108 üzenetére
Örülök, hogy nem csak én vettem észre, remélem sírnak majd sokan miatta az official fórumon, nem csak én, és akkor talán visszaállítják a normális szintre. Gondolom ez is azért volt, mert sok volt az újonc aki panaszkodott hogy nullás vitalityvel mért kap annyi pko-t, ő meg nem tud senkit lelőni. Félek hogy hamarosan ez a játék is arra szintre jut mint a WoT, tehát egyre fosabb lesz, a sok síró-picsogó miatt.
-
anytime
őstag
válasz
Napfénysüti #4117 üzenetére
Ne haragudj, Colos-tol, csak nem irtam a mondat ele negszolitast.
-
anytime
őstag
Mondjatok, a fegyverek osszetartasara van altalanos recept, azaz hany meterre allitsam?
Vagy ez inkabb geptipusonkent valtozik / valtozhat? -
anytime
őstag
válasz
Napfénysüti #4113 üzenetére
Felmaszol veluk es lecsapsz, majd kapaszkodsz vissza.
Ha jol tudom, anno mikor a Yak-ok kijottek (1; 3), akkor a Bf109-es pilotaknak szalyzatban is tiltottak az 5000 meter alatti forduloharcot.
Ha nem igy van, Colos megcafolJut is eszembe, mar szivesen olvasnek Toled egy hosszabb lelegzetvetelu irast
-
Szőrös
veterán
válasz
Napfénysüti #4113 üzenetére
Német gépek energia harca valók , azokkal nem igazán ildomos fordulóharcba belekeveredni.
-
anytime
őstag
válasz
Napfénysüti #4106 üzenetére
Ezt már én is szerettem volna megkérdezni
, köszi!
Másik kérdésem pedig az lenne, hogy melyik az a három legjobb gép, aki alacsony magasságon, jól fordul és jól manőverezik, netán még a tűzereje is elégséges?
Köszi,
A -
Napfénysüti
nagyúr
válasz
Napfénysüti #4104 üzenetére
Esetleg ha valaki járatos a német ágban akkor mely gépeket érdemes ott kifejleszteni? Illetve milyen összetétellel jó random csatába menni. Pl 3 fighter, 1 bomber, 1 heavy fighter megy ilyesmire gondolok.
-
Fel
addikt
Készül a Ho.229: [link]. Majd valamelyik soron következő patchben talán be is kerül a játékba.
Úgy látom tegnap volt valami kis patch is: [link]
Most már értem miért lehet fejleszteni egy gépet, anélkül, hogy megvenné az ember az előtte lévőt: "Research System has been changed – now a player can research an aircraft even when the plane before it has not been purchased" -
Napfénysüti
nagyúr
Hogy érdemes fejleszteni? Minden gépemből a következőt vagy inkább előbb egy ágat kihúzva?
Vettem még egy személyzetet szóval most 5 géppel tudok csatába menni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen monitort vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Padavan firmware
- Milyen autót vegyek?
- Robotporszívók
- Objektívek topikja
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- Apple MacBook Air 13 2017 A1466 512Gb SSD / i7 / 8GB RAM / 12 hó jótállás
- LG 49SE3KE-B 49" Full HD LED monitor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A52 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i7-1065G7 I 16GB I 512SSD I Nvidia GTX1050 I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest