Hirdetés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
trisztan94
őstag
Sziasztok!
1-2 hónapja tanulgatom a C#-ot, jelenleg egy memóriajátékot akarok írni, de valamit nem tudok, és sehogy sem tudok rájönni. A program lényege, (gondolom mindenki tudja, hogy mi egy memóriajáték, de azért leírom
) hogy van egy 4x4-es panelem feltöltve gombokkal, amik feketék alaphelyzetben. Rákattintasz, fehér lesz és kidob egy számot. Eddig minden klafa, tök jól működik, viszont elakadtam ott, hogy leellenőrizze a program, hogy ha a második kattintással felhozott gomb értéke nem egyezik az előzővel, akkor állítsa vissza feketére, ha egyezik, akkor meg maradjon úgy. Több órája ezzel sz@rakodok, sehogy sem tudok rájönni.Itt a kód:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace Memória
{
public partial class Form1 : Form
{
int lepesek = 0;
int talalatok = 0;
Button[] gombok = new Button[16];
Random r = new Random();
int elsogomb;
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
private void but_new_Click(object sender, EventArgs e)
{
for (int i = 0; i < 16; i++)
{
gombok[i] = new Button();
gombok[i].Parent = panel;
gombok[i].Width = panel.Width / 4;
gombok[i].Height = panel.Height / 4;
gombok[i].Left = (i % 4) * (panel.Width / 4);
gombok[i].Top = (i / 4) * (panel.Height / 4);
gombok[i].BackColor = Color.Black;
gombok[i].Click += gombertek;
}
for (int i = 0; i < 8; i++)
{
for (int j = 0; j < 2; j++)
{
bool lerakva = false;
while(!lerakva)
{
int mivanmi = r.Next(0,16);
if (gombok[mivanmi].Tag==null)
{
lerakva = true;
gombok[mivanmi].Tag = i+1;
}
}
}
}
}
void gombertek(object sender, EventArgs e)
{
(sender as Button).Text = (sender as Button).Tag.ToString();
(sender as Button).Enabled = false;
(sender as Button).BackColor = Color.White;
elsogomb = int.Parse((sender as Button).Text);
}
void ugyanaz(object sender, EventArgs e)
{
}
private void but_exit_Click(object sender, EventArgs e)
{
this.Close();
}
}
}Köszönöm előre is

Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- 20% karácsonyi akció Komplett asztali gép eladó (GTX 1060 6GB, i5-7500, 512GB SSD)
- T14 Gen1 27% 14" FHD IPS i7-10610U MX330 16GB 256GB NVMe ujjlolv gar
- Precision 7560 27% 15.6" FHD IPS i7-11850H RTX A3000 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- HP ZBook Studio G8 i7 32GB RAM 1TB SSD RTX A3000/Garancia
- iPhone SE 3 2022 128GB gyári független szép gyári 95% akku
- HIBÁTLAN iPhone 14 512GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3922, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 512GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3867, 100% Akksi
- REFURBISHED - DELL Precision Dual USB-C Thunderbolt Dock - TB18DC
- Apple iPhone 12 Mini 128 GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
) hogy van egy 4x4-es panelem feltöltve gombokkal, amik feketék alaphelyzetben. Rákattintasz, fehér lesz és kidob egy számot. Eddig minden klafa, tök jól működik, viszont elakadtam ott, hogy leellenőrizze a program, hogy ha a második kattintással felhozott gomb értéke nem egyezik az előzővel, akkor állítsa vissza feketére, ha egyezik, akkor meg maradjon úgy. Több órája ezzel sz@rakodok, sehogy sem tudok rájönni.

