Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- A fénynél gyorsabban
- Építkezünk 6. rész (2024)
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Remus389
veterán
válasz #65675776 #1034 üzenetére
Nem beszólás akar lenni, hanem csak kérdés, okos ember vagy úgyhogy biztos nem sértődsz meg.
Úgy látom ez egy Wildcat vadászgép, látom pre shadingeltél, így tényleg látványosabb lesz, meg részletesebb, ugye ezen nincs terepfestés ami feldobná.
De úgy gondolom, a lényeg az hogy élethű legyen, nos itt egy kép (Wikipédia)
Szóval nem tudom. Élőben sokkal unalmasabb egyszínű matt repülőgép. Vagy van olyan fotó egy eredetiről ahol olyan mint egy pre shadingelt?
A Macchiról is néztem egyébként eredeti fotókat, azon is kár a pred shading sőt talán a panelvonalazás is (bár valami light-os barnást azért tervezek), a terepfestést leszámítva tök egyszínű [link]
(#1037) Lac-coo Ez nekem nagyon tetszik, ha felnagyítanánk életnagyságúra talán összekeverhető lenne egy eredetivel.
Gondolom Meng akart lenni, úgy tudom ez kínai, látszik hogy nagyon precíz makett, a legújabb technológiával készülhetett és új szerszámmal, simán felveszi a versenyt az új Tamiyákkal vagy Academy-kel, sőt. A Mengről eddig csak jókat hallottam, kiváló minőség.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
#65675776
törölt tag
válasz Remus389 #1050 üzenetére
Csak az igazira (legalábbis az utóbbi időkig) kb minden esetben fújták a jelzéseket. Ezért nem kellett alá lakk. Az viszont nem igaz, hogy nem lakkozták őket. Többnyire minden festést egy vékony lakkréteggel fejeztek be, sőt, többnyire a fémszínű gépek is kaptak egy réteg lakkot. Fokozottan igaz ez a haditengerészeti gépekre. Azoknál eleve nem igazán volt túl sok natúron hagyott fémfelület, márcsak a korrózióvédelem végett is festettek, lakkoztak mindent.
A fényeslakk a matrica alá nem a matricák minősége miatt kell. Azért szükséges, hogy a felületi érdességet csökkentsd vele, minimalizálva a matrica alatt maradt légbuborékok mennyiségét. Ezek a buborékok okozzák a matrica látványos opálos hatását bizonyos fényviszonyok mellett. A matricafeszítő és -lágyító önmagában erre nem képes, a felületi mikrobarázdákba nem tudja belesimítani a matricát. Csak a nagyobb felületi egyenetlenségek ellen jó. Sőt, kell is ha bele akarod simítani a matricát a panelvonalakba, vagy rásimítani a szegecsekre. Itt viszont számít a matrica, pontosabban annak a hordozólakkjának a minősége, és főleg vastagsága. A vastag japán és amerikai matricákkal ezért volt szívás dolgozni. A Monogram volt tán a legrosszabb ebből a szempontból. A F-4J-jéhez adott matrica lakkja közel fél milliméter vastag volt, még a beömlőcsatorna oldalának sima ívére is alig lehetett ráhajlítani a felségjelet. Élményszámba is mentem azzal a két darab marticával. (BTW, a mai napig az a legjobb 1/72-es F-4 szerszám. Bár mivel jelenleg a Revellnél van, gondolom mióta hozzájutottak sem újították fel, ergo már elég komoly részletvesztésen ment át.)
Egyébként nem Wildcat, hanem Hellcat. Másrészt a rekonstruált gépek festése nem sokat jelent. Ezekre vigyáznak, mint a koronaékszerekre. Harci körülmények között nagyon nem ez volt a jellemző.
Egyébként post shading, és még nincs kész. Még megy majd rá egy középszürke ködölés, ami részben egybemossa a határokat. Emellett a lakkozásnak is lesz ilyen hatása.
Sajnos nem igazán találni eredeti színes képeket. Hellcat-eket meg '43-ig a háromszínű álcafestéssel készítették. Utána meg áttértek az egyszínű sötétkékre.
[ Szerkesztve ]
-
Remus389
veterán
válasz #65675776 #1052 üzenetére
Köszönöm a kielégítő választ.
Én eddig elvoltam a matricákkal úgy hogy nem raktam alá lakkot. Mint írtam félek a túl sok réteg alkalmazásától(alapozó, majd 1-2 réteg festék, majd fényes lakk, majd matrica, majd matt lakk, ezek után hogy panelezel?). Az én taktikám az hogy minnél vékonyabb legyen a réteg hogy ne vesszenek el a részletek. Persze aki profi az a fenti rétegeket vékonyan hordja fel.
Eddig nekem bevált hogy simán rárkatam a matricákat azt kész, gondom csak az átlátszó részekkel volt, de azokat levágtam.
Na mindegy.
Vonzódom a szép formákhoz, ezért választottam a Macchit, ami szerintem az egyik, ha nem a legszebb formájú légcsavaros vadászgép, talán még a Spitfire, de nem, a Macchi .
Az olasz formatervezés akkor se volt rossz, benne van a vérükben a "Bella Machina".
Érdekes hogy szerintem a legszebb autót végül nem ők, hanem az angolok csinálták, a Jaguar E-Type. Enzo Ferrari irigykedett is.(nyílván ízlések, de a legtöbb ember egyetért ezzel, aki ismeri az autókat). Mondjuk persze az olaszok is a Lamborghini Miura és az új Lambok igen dögösek, meg pár Ferrari, de az E-Type szépségét szerintem nem sikerült felülmúlni.
Illetve sugárhajtóműves vadászgépből szerintem a legszebb a SU-27, nagyon letisztult áramvonalas gép. [link] Ez ugye pedig szovjet. Ezért is vettem belőle makettet, hogy ne kelljen folyton videókon csorgatni a nyálam
Persze nem a "szovjet dizájnerek" érdeme, inkább az aerodinamikai kutatások alakították ilyen szépre.
Antonov mondta, ami jól néz ki, az jól is repül, hát a SU-27 repül a legjobban a légibemutatókon(a harci értéke kérdéses, nem stealth és a rakétái is inkább rosszabbak mint jobbak a nyugati rakétáktól, mondjuk egy F-15-össel szemben van esélye), és a Spitfire, meg a Macchi is szépen repült, utóbbinak volt azért technikai hibája, pl vastagabb lemezből készült, ezért nehezebb volt, de ezt az aerodinamikája ellensúlyozta.
A Messerből az E verzió nem is szép, szögletes gép, persze finomítottak rajta az F verzióval. De akkor se lett annyira szép.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
Remus389
veterán
válasz Remus389 #1053 üzenetére
A négymotoros világháborús bombázók közül is az Avro Lancestert tartom a legelegánsabbnak(ezért van róla makettem talán, megtetszett a gép ), a bumfordi B24 és a kicsit brutkó B17, meg a handley page halifax, SHort Stirling se volt túl elegáns.
Igaz a B-29 az elegáns dizájn, de az Európa felett nem volt gyakori.
Németeknél a Heinkel 111 néz ki jól, a jelentősebb bombázók közül, igaz jobb volt tőle a Ju88 nem kevéssel.
Még talán az Arado 234 tetszik, korának csúcstechnikája, talán egyszer megépítem.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
Remus389
veterán
válasz Remus389 #1054 üzenetére
Ez így be is jön:
Kihívás lesz az álcafestése.
Ráadásul éjszakai vadászgép.
Bár a horogkereszt nem hiányzik, lehet inkább magyar(veszek hozzá kiegészítő matricát) Focke Wulf lesz kidolgozott motorral (Eduard). A-4-es verziónk volt.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
#65675776
törölt tag
válasz Remus389 #1053 üzenetére
A rétegvastagságra van egy nagyon jó megoldás: hígítás és több réteg. Három vékony réteggel legalább olyan jó fedést lehet elérni, mint egy vastaggal, és a részletek is jobban megmaradnak. Lakkal ugyanez. Az UH-1B-m három rétegben kapta meg az alapszínt, erre három réteg fényes lakk, arra ugye a matrica, majd egy újabb réteg fényes lakk rögzíteni a mtricákat. És ezután jött két réteg lakka a végső fényesség (pontosabban mattság, ami egyébként hiba jelen esetben) beállítására. A részletek mégis megmaradtak.
-
Remus389
veterán
Mik vannak [link]
Felfújod alapszínnek a "füstkörök" színét, lemaszkolod a köröket blue tack-el, ráfújod a normál alapszínt.
Én így csinálnám.
Aha:
[link]Nézd akárhogy csűrjük csavarjuk, a matricás megoldásnál nincs jobb.
A te megoldásoddal több baj is van, egyrészt az eredeti sárga volt és arra fújták rá a köröket. Ha fordítva csinálod az érződik, látszik(főleg a szélekre gondolok amik "ködösek", látszik hogy mi van felül és mi van alul). Meg ugye a linken is megpróbálták, az eredmény kiábrándító, kétlem hogy neked jobban sikerülne.
Lehet egyébként nem olyan rég kapható ez a matrica, tehát régen nem is tudtam volna szépen megcsinálni. Na mindegy, szerintem nagyon nehéz matrica nélkül, ahogy látom mindenki a matricával csinálja, amik a neten vannak példányok.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
Remus389
veterán
válasz Remus389 #1058 üzenetére
Az Airfix-ről mi a vélemény? A belinkelt fórum is egy Airfix makettet mutat, tiszta gagyi. Eltekintve az építés minőségétől, a makett is ultra gagyi, teljesen elnagyolt. A motor nem is így néz ki.
Ahogy a Tamiyáról, Academyről, Hasegawa-ról, Eduardról, Meng-ről jókat hallottam (főleg az Eduard és Meng a tuti mert új és nincsenek régi kitjeik, lásd lentebb a Tigrist milyen tuti makett).
Revellről és Italeriről hát olyan vegyes vélemények, persze olcsóbb. Zvezda hát nem tudom(középszerű?), abból a SU-27-est érdemes, mert az a legpontosabb SU-27, összedolgoztak a Szuhoj-jal hogy a lehető legpontosabb legyen. Mielőtt megvettem ilyen fórumokat bújtam [link], és a Zvezda SU-27 a legpontosabb SU-27, a többi az olyan nagyjából, de a Zvezda halálpontos, mondom a gyárral kooperáltak a makett megépítésénél.
Szóval az Airfix, arról csak azt hallottam hogy gagyi, igaz ez? Vagy vannak új fejlesztéseik amik már jobbak?
Én azt mondom, mindent vehetsz csak ne Airfix-et, max azt első makettnek gyakorlásképp egy gyereknek. De még az is lehet el is veszi a kedvét
Én szerintem érdemes elsősorban Eduardot, Menget venni, vagy újabb Tamiyát/Acameny, Hasegawa-t, úgyis egy vagyon a sok festék+egyéb higító, maszkoló, ragasztók, esetleg kiegészítő szett, kiegészítő matrica, airbrush/kompresszor, tehát szerintem nem érdemes spórolni azon a pár ezer Ft árkülönbségen.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
#65675776
törölt tag
válasz Remus389 #1059 üzenetére
Az Airfix-nek egyrészt vannak nagyon jó kitjei, másrészt vannak típusok, amiket más gyártóknál nem találsz meg. Aki azt mondja, hogy az Airfix gagyi, az maximum csak hírből hallott a gyártóról, nem ismeri őket. Egy-két makett alapján meg hiba ítélkezni. Főleg ha csak mások által levedlett régi makettekről van szó.
Italerit szeretik lesajnálni, pedig nem rossz termékeket gyárt. Az említett UH-1B (illetve a C is, mert a hajtóműburkolatot és a fegyverzetet leszámítva ugyanaz a két készlet) a mai napig a legpontosabb 1/72-ben. De 1/35-ben Sherman-ből is az Italeri a legjobb még mindig, pedig 1977-es szerszám. Leopard 1 esetén az Italeri futóműve a legpontosabb, a Meng-én több hiba is van (ennyit a tutiságról). Academy vegyesvágott, tipikusan nem a legrészletesebb makettek, sok egyszerűsítés van rajtuk, ahogy hibák is. Kiemelkedő készletük nincs, a jó iparosmunka lenne az igazi kifejezés rájuk. Tamiya esetén a régi szerszámok simán már rosszak. Részletességre, pontosságra és minőségre is. Hasegawa szintén vegyes. Vannak jó készleteik, de legalább annyi trágya is. A 72-es A-7 Corsair II családjuk pl botrányosan hulladék, a legrosszabb a piacon. De pl az F-5A-jukat is csak újracsomagolják időnként, valójában 1967-es szerszám. Olyan is, egy szinten van az egy évvel korábban megjelent Airfix-szel.
Alapvetően meg nem kell ragaszkodni egyetlen gyártóhoz sem. Utána kell járni a piaci viszonyoknak, és annak megfelelően választani. És igen, van amikor az Airfix lesz a megfelelő választás. Az Eduard legnagyobb baja, hogy csak ötletszerűen gyártanak le bizonyos mennyiséget mindenből. Ha elfogy, akkor nincs többé. Ha esetleg eszükbe jut, akkor megint legyártják. Az F6F-3-juk is így járt. Már nincs gyártásban, így csak F6F-5-öt tudsz venni. Szóval ha egy háromszínű Hellcat-et akarsz építeni, akkor az Eduard ki is esett (az összes F6F-5 egyszínű sötétkék volt). A régebbi Eduard makettek egy része egyébként igazából nem saját gyártás volt, hanem Italeri vagy Academy, amihez hozzácsomagolták a kiegészítőiket.
-
Remus389
veterán
válasz #65675776 #1060 üzenetére
Értem, tehát nem gyártóhoz kell ragaszkodni, hanem ha akarunk pl: egy magyar MiG-29-est, vagy 21-est, vagy T-90 tankot vagy Bismarkot stb, lényeg hogy eldöntjük mi legyen és milyen méretarányban.
És akkor utánaolvasni mi a legjobb a piacon, abból a típusból és méretarányból, akár Airfix is lehet. Az interneten minden fent van.
Én is így találtam meg a zvezda su-27-est, utánajártam mi a legjobb, legpontosabb ebből a szép formájú gépből, és azt vettem. Profi módon. 1:72-est akartam, mert 1:48-ban giga nagy gép, vetekszik a Lancesterrel szerintem. Úgyis csak a formája kellett
A többi az inkább ilyen megtetszett a modellboltban/modellújságban vagy a típus maga és kis idő múlva megvettem. Tamiya-val nagyot azért nem tévedhet az ember azért Abból van jó és van kiváló.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
pikszel
addikt
válasz #65675776 #1033 üzenetére
Annak fényében, amit leírtam az Y-szárnyúval kapcsolatban, fura, hogy azt mondod, miszerint a jelenlegi SW készletek alapszintűek lennének. Az engem egyáltalán nem zavar, hogy akár ragasztó nélkül is összeállíthatóak, mivel úgy illeszkednek, mint az álom, az illesztések szinte eltűnnek. Persze ragasztom őket, van mit javítani, és jópár alkatrész ki lesz cserélve saját darabra, valamint az orr-részén lévő panelvonalakat kell majd kissé finomítani, mert az nem sikerült túl szépre, de, hogy alapszintű lenne, az nem igaz. Nem baj az, ha van munka egy makettel, sőt...
Az a Yoda azért elég érdekesen néz ki. Nagyon aránytalan, a fejmérete, a kezeivel egyetemben, kb. duplája, mint kellene lennie. Gyermekkori Yodának még elmenne, de akkor meg az ősz haj nem klappol. Az, hogy saját készítésű, sajnos nem írja felül a hiányosságait számomra.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
#65675776
törölt tag
válasz pikszel #1062 üzenetére
21 alkatrész az X-wing, és úgy általában a legtöbb kb ennyi alkatrészből áll. A Y-wing a maga 31 darabjával már sok alkatrész. Ez alapszintű minden értelémezésben. A másik problémám a készletekkel, hogy ahány, annyi méretarány.
Mert az a Yoda egy karikatúra. Szándékosan vannak eltorzítva az arányai.
[ Szerkesztve ]
-
pikszel
addikt
válasz #65675776 #1064 üzenetére
Valamit elnézel. Vannak az 1/144-es és az 1/72-es készletek. A nagyobb Y-szárnyú legalább 150 alkatrész. Az eltérő méretarány könnyen belátható a hajók méretei miatt, de a felkelő vadászok 1/72-ben nagyon szépek egymás mellett.
Ha Yoda karikatúra, akkor annak túl komoly szerintem
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
#65675776
törölt tag
válasz pikszel #1065 üzenetére
A Revell oldala nem ezt mondja. A Y-wing jelenleg fent sincs rajta. És kb mindegyik vadász (illetve a Falcon is) úgy van méretezve, hogy 100-110 mm hosszú legyen. Capital shipek vannak ~80-90 alkatrészből. És amikor belenéztem dobozokba, ugyanezt láttam.
X-Wing
TIE Interceptor
Millennium Falcon
TIE FighterFalcon-ból van 72-es, kemény 52 darabból áll.
A 72-es TIE Advanced x1 is 49 alkatrész.Vannak 48-asok is (Master Series), pontosabban voltak. Jelenleg abból is csak a Falcon van.
A 72-es Y-Wing 38 darabból áll.
De jelenleg ez sem szerepel a Revell oldalán, szóval nincs gyártásban.
[ Szerkesztve ]
-
-
pikszel
addikt
válasz #65675776 #1068 üzenetére
A Revell kitek valóban viccesek, teljesen hasraütés-szerűen készülnek. A fiam kapott egy 1/112-és X-szárnyút, aminek kapásból nem lehet megfelelő mértékbem nyitni a szárnyait, szóval lesz vele munka, de az nem gond, szeretek fúrni-faragni.
A Bandai készletek is hivatalosan liszenszeltek.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
#65675776
törölt tag
válasz Remus389 #1061 üzenetére
"Tamiya-val nagyot azért nem tévedhet az ember azért Abból van jó és van kiváló."
He esetleg megveszed a T-62A-jukat, akkor ez a véleményed meg fog változni. Se nem pontos, se nem részletes, se nem illeszkedik jól. Majdnem minden alkatrészen van egy kellemes adag sorja, vagy kidobócsap nyom. A cső meg egyszerűen használhatatlanul tré. Egyébként nem kevés Italeri készletet is forgalmaznak saját csomagolásban. [link]
[ Szerkesztve ]
-
solena
tag
válasz Lac-coo #1037 üzenetére
Gratulálók a gödöllői F05 első helyezéshez, nagyon szép makett (bár a csörömpösököz nem értekXD)
Kivetítették, egyből tudtam, hogy a tied (arcmemóriám nincs, de a makettekeknél általában felismerem, ha már láttam valahol )Bandai: pár éve, mikor először láttam Bandai dobozt börzén, úgy rémlik, az eladó mesélte, hogy hivatalosan nem lehetett behozni őket (szürkeimport), a Bandai úgy kapott jogot, hogy kizárólag belpiacra gyárthat. Csak éppenséggel a Bandai pattintós, gyerekjáték cuccai is komolyabbak, mint egy Revell kit Persze, ez azóta változhatott, a Disney sem teljesen hülye, ha pénzről van szó, és két licence-jog jobban megtérülhet, mint egy.
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
solena
tag
-
BoB
veterán
Hello
Elkezdtem gondolkozni azon hogy pár makettet összerakok szobadísz gyanánt. Igazából maga a művelet nem nagyon érdekel, kész modell tökéletes lenne nekem csak amit konkrétan szeretnék nincs
Ezért elkezdtem olvasgatni ezt a fórumot is mert fogalmam nincs semmiről ezzel a témával kapcsolatban.
Ekkor megakadt a szemem azon hogy daa-raa egy Tamiya T-62A -t rak éppen össze.
Mivel képeket nem nagyon linkelt, egy másik fórumról emelek be ide szemléltetés gyanánt.
Az első probléma:
Ez az U-5TS Molot, egy 115mm-es simacsövű löveg ami a T-62-re került felszerelésre. A T-62A 100mm-es huzagolt löveget kapott (D-54), ami teljesen máshogy néz ki, azaz a valóságban így:
A következő képen látható 1-essel jelölt fedőt 1967-től kezdték el használni , innentől került felszerelésre minden szükséges dologgal mélyvízi átkeléshez. Ez hátrahajtva lefedi a szellőzőrácsokat hogy ne jusson be víz.
A 2-essel jelölt lélegző cső először hátul, a kölsű üzemenyagtartályok mellé került elhelyezésre, majd 1972-től a képen is látható módon a torony bal hátuljára.
Szintén 1972-ben látták el DShKM nehéz géppuskával.
Szóval ez egy T-62 Obr. 1972, és nem T-62A. Utóbbiból összesen 5 darab épült 1962-ben majd leállították a gyártását.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
commanDOS
senior tag
Abszolút technikai jellegű kérdés festéshez:
Most kezdek ismerkedni az airbrush-al. Csinálnék valami egyszerű festő dobozt természetesen elszívó ventilátorral. A kérdés, hogy vajon létezik-e olyan szűrő, amivel a dobozból elszívott levegő egyből visszavezethető-e a helyiségbe, vagy csak úgy oldható meg, hogy mondjuk egy csövön kiengedem az ablakon az elszívott fetékes/higítógőzös levegőt? Annyit tudok, hogy légzőmaszkból van ilyen, de ha nem muszáj nem akarnék maszkban festeni...Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
-
#65675776
törölt tag
Elfelejted, hogy a makett még a hidegháborúban készült (1979), amikor még igencsak nagy volt a titkolódzás a vasfüggöny ezen oldalán. Többnyire senki sem tudta minek mi a neve a szovjeteknél (volt rá példa, hogy ők maguk sem), főleg, hogy három jelölésrendszert futtattak párhuzamosan. Ennek köszönhető, hogy a NATO és a Pentagon is inkább saját nevet adott minden szovjet eszköznek. Hiába adták el pl VSZ-en kivülre is, azoknak a példényoknak többnyire az adattábláján más szerepelt, mint a VSZ-en belüli példányokén. És megintcsak más nevet kapott ugyanaz a példány a szerződésben. Utólag könnyű okosnak lenni, ma már hozzá lehet férni eredeti dokumentumokhoz.
Szóval a japánok úgy voltak vele, hogy az alapváltozatnak nincs betűjele, a módositott kapott egy A-t. Igy lett a sorozatgyártott az A, a kisérleti széria a sima. A szovjet valóságban ez forditva volt. A T-62A a prototipus széria volt, nem állitották le a gyártását, mert valójában nem is gyártották. Azért hivatkozok rá T-62A-ként, mert a Tamiya-nál igy van jelölve, igy találja meg a cég kinálatában mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz #65675776 #1077 üzenetére
Azt nem tudtam hogy 79 óta készül ez a modell, viszont azóta korrigálhatták volna. A poszt írása után láttam hogy NATO berkekben miután meglátták a DsHKM-et a tornyon, elnevezték T-62A-nak, 1972-ben.
Nem a prototípust hívták simán T-62-nek a véglegest pedig "A"-nak, hanem az Obr.72 lett az "A", de csak a NATO-ban.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az Objekt 166 prototípus sorozatgyártását engedélyezték és ezzel egyidőben rendszeresítésre került T-62 megnevezéssel 1961 Agusztus 12-én. Még ebben az évben 25 darab jött le a futószalagról.
Az Objekt 165 prototípusnál ugyanez 1962 Január 8-án történt meg, a megnevezés T-62A lett. Azonban ahogy írtam, a még ebben az évben legyártott 5 példány után leállították a gyártást.
Mind a kettő valós, rendszeresített szovjet harckocsi, ezért is zavaró hogy a Tamiya a mai napig helytelen megnevezéssel gyártja a makettjét holott ez az információ már egy ideje rendelkezésre áll.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
#65675776
törölt tag
HA már ennyire a betűkön lovagoluk, akkor a DSKM-et is illene magyarul irni. A magyar nyelv szabályai eléggé poontosak a nem latinbetűs szavak átirásánál: minden esetben fonetikusan kell. Bár az átirások angolra sem jó, mert a h kellene, hogy kicsi legyen, az S pedig nagy.
5 db legyártott példány egy hk esetén semmilyen formában sem tekinthető sorozatgyártásnak. Hk-knál a nullszéria is tipikusan több tucat példány.
A Tamiya nagyon helyesen nem javit, amig nem cseréli le a szerszámot teljesen. Csak a felesleges keveredés lenne, azt hinnék sokan, hogy új szerszám. Egyébként valószinüleg szépen lassan lesz T-62-höz is új szerszám. A még ennél is régebbi eredeti T-55 szerszámot pár éve cserélték le egy teljesen új tervetzésűre.
-
TPimi
csendes tag
Sziasztok!
A napokban nagyon megjött a kedvem makettezni és szeretnék segítséget kérni. Először is szeretnék gratulálni a megosztott képekhez, iszonyatosan jól néznek ki, nagyon motiváló nézegetni ezt a sok szép makettet.
A problémám ott kezdődik, hogy nem nagyon tudom hogy kéne elkezdeni, és hogy milyen márkák ajánlottak. Kezdetnek egy olcsóbb modellen szeretnék tapasztalatot gyűjteni és később pár B csoportos rally autót összerakni.
A segítséget előre is köszönöm -
Bluebess72
csendes tag
Sziasztok!
Most először használtam alapozó festéket, Valejjo primer surfer, ha jól emlékszem. De most jöttem rá, hogy még ragasztanom kell pár dolgot. Meg fog tapadni a festéken, vagy mossam vissza? Revell contacta pro, és Tamiya ultra thin cement jöhet szóba.
Köszönöm a választ! -
Alg
veterán
válasz Bluebess72 #1082 üzenetére
A ragasztandó felületet csiszold meg kicsit és nem lesz gond.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
#65675776
törölt tag
válasz Bluebess72 #1085 üzenetére
Nekem a legjobban a sima denszesz vált be ilyesmire. Az IPA túl gyorsan párolog.
-
#65675776
törölt tag
Technikai kérdés, hogy ilyen is legyen:
Ki milyen fényes lakkot használ? Melyeket próbálta, és miért kötött ki az adott fajtánál?
Jelenleg ott tartok, hogy a Hellcat esetén nem értettem miért nem tudok egy rendes fényes lakkréteget felfújni. Most a koszoláskor szembesültem vele, hogy az egyébként nagyszerű Modell Master Gloss Cote-nak kopatibilitási problémái vannak az akrilokkal (Gunzével mindenképpen). Ahol az alsó fehér vagy a felső sötétkékre vittem fel a bemosást (Tamiya XF-1 1:10-hez hígítva) egyrészt a bemosó nem igazán tapadt, másrészt visszamosáskól jött a lakk alatti festék is akár. A középkék (Modell Master 1720 Intermediate Blue) felett meg minden hibátlan. A régi borostyánsárga MM Gloss Cote nem mutatott ilyesmit. A mostani, világosabb fajta esetén a jelek szerint valami félrement az összetétellel. Ja igen, enamel lakk, nem akril (1561).
Anno próbáltam még a Humbrol lakkjait, de azok fél év után sem kötöttek meg, még akkor is ragadtak. Mondjuk ez 22 éve volt, azóta lehet javítottak rajtuk.
-
vlevi
nagyúr
válasz #65675776 #1092 üzenetére
A humbrol festéket hagyjuk. A sima enamel festekeik is, legalábbis az újabb eresztes egy használhatatlan vacak. Kb az elmúlt 10 évben.
Én főleg akrilokkal festek, lakkoznini jelenleg a zéró Paint egykomponensu lakkjat használom. Büdös, mint a veszedelem, de gyárilag futáshoz higitva van, azzal sem kell bajlódni. Nem akril, nem enamel, hanem valamilyen cellulóz alapú lakk, ezért szinte bármivel rá lehet menni.
Automakett lakkozashoz viszont 2k lakkot hasznalok, csak abban az a szár, hogy az edző nem bírja sokáig, hosszabb állás után a lezárt üvegben bedoglik. -
solena
tag
válasz #65675776 #1092 üzenetére
Gunze, általában 1:3, 1:4 arányú hígításban (saját észteres hígítója), 2bar nyomáson (igen, beépül a felületbe). Ha egyszerre sokat kell fújni, akkor kap egy-két csepp retardert. Az esetek 99%ában Gunze festékek fölé megy (észteres, akril vegyesen).
Humbrolról álltunk át, mert ordenáré módon sárgult a mattlakk, és a Gunze-Humbrol páros nem túl együttműködő.
Bemosás: még tesztelés alatt (most szokunk rá), de eddig jól viselkedik a Mig-bemosó a Gunze festékekkel és lakkokkal, annyi, hogy visszamosáskor a tacskós lakkbenzin mindent felkap, de a Trinát H100 az jó, nem bántja a Gunzét.
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
solena
tag
Igen, arra Hát, nekem inkább tűnik fehér takonynak (főleg a matt párja), mint méznek, de gusztus dolga
(meg kellett néznem, mert fejből akkor sem tudom, ha megölnek seXD)
Más: Yeah, miskolci előnevezés kész^^
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
#65675776
törölt tag
Vannak itthon 22-23 éves Humbrol enameljeim. Tökéletesek a mai napig. Újabbakkal nem találkoztam még, nem látom indokoltnak a vásárlásukat.
solena: A kérdés részemről is él, miszerint a GX100-ról van-e szó. Hallottam már róla jókat. Ideje kipróbálni.
Na a gyári hígító az, ami a világ legnagyobb lehúzásai közé tartozik. A Gunze T-104 a maga 4k-s árával... Miközben semmi más, mint észterhígító 1:10 arányban hígítva IPA-val. 2k körüli áron gyártasz belőle otthon bő egy litert. A sima akrilhígítójuk meg még nevetségesebben túlárazott. IPA-víz kombó (1:3 arányban) megfejelve pár milliliter glicerinnel és glikollal 3,3k/400 ml áron. Ebből házilag 2,5k-ért 4 l-t tudsz készíteni.
Humbrol lakk: a fémtégelyes valóban egy sárguló moslék. A színtelen lakkjaik viszont nem sárgultak nálam. Bár érdekes módon a fentebb említett Modell Masterre is minden ki azt mondja, hogy sárgul. Ehhez képest pl az UH-1B-men 23 év alatt egy dekát nem sárgult. Pedig ecsettel lett festve és lakkozva is. 3 réteg fényes lakk a matricák alá, 1 réteg fényes a rögzítésükre és 2 réteg matt a végső felületért. Ugyan olyan a színe, mint amikor készült.
Bemosó = huggyá hígított mattlakk pigmenttel keverve. Ezt adják el megintcsak extraprofittal a gyártók.
Lakkbenzinból csakis Supraluxot szabad használni. Az olcsó fajták mind tele vannak szennyezőkkel (pl észteres és aromás vegyületekkel), emiatt olyan agresszívek. A Trinát szódával elmegy, de az sem az igazi.
-
solena
tag
válasz #65675776 #1099 üzenetére
Igen, GX100 Jóféle, csak relatíve ronggyá kell hígítani 2bar-on is szépen terül
Itt a délalföldön annyira nem frankó a felhozatal hígítókból, de elültetted a bogarat a fülembe, tuti, hogy itthon átrágjuk magunkat rajta IPÁból van preferált, hogy ne vmi szennyezett löttyöt sikerüljön leakasztani a polcról? (a Soproni IPÁt meg szerintem kihagyom, az nem jött be)
Humbrol: akkor még jóhelyről van, a későbbieknek lehet, hogy változott az összetétele, pedig vagy 20 évig azzal dolgozott a zuram Utána sok szutykot kipróbáltunk, mert a Gunzét kicsit sokalltuk, meg akkor az egész palettát át kell fordítani Gunzéra, de utólag visszanézve kevésbé fájt átállni, mint a nyígás, ami előtte voltXD
Bemosó: még csak kísérletezünk vele (egyszer ki kell próbálni), használható, jól viselkedik, de hosszútávon nem lesz nagyipari mennyiségben fogyasztva (régi maketteken nem úgy dolgozik, az újabb, vékony-paneles csodák meg átlépik a lélektani határt, mint amennyit rászánnánk)
A supraluxot mondom a zuramnak, hátha mond rá valamit
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest