Hirdetés

Keresés

Aktív témák

• looser

addikt

Sziasztok, teljesen kezdő vagyok. Egy HP 6710b notira tettem Xubuntu-t. Sajnos a root passwordre nem emlékszem, s mivel van mellette egy WXP is, de Xubi az alap a grubban, szeretném a sorrendet megváltoztatni, de ezt csak rootként tehetem meg, ugye?!...
    1, Szóval megváltoztathatom-e, vagy törölhetem valahogyan a root passwordot?

2, bejelentkezés után azonnal fogad az Orage nevű naptár/eseménykezelő progi beállítópanelje. Nem tudom, hogyan akadályozható meg az indulása, s a naptárat sem szeretném, ha kinyílva (napokat mutatva) indulna, elég, ha a tálcán marad, lekicsinyítve.

3, hibernálás után az usb-s egeret nem látja, csak ha kihúzom és újra bedugom, gondolom ennél van elegánsabb megoldás is.

Egyébként gyönyörű minden, szeretem, letisztult design, egyszerű és gyors kezelhetőség, már ami az ikonról indítható konfigurálási lehetőségeket illeti, mélységében nem ismerem még.

• looser

addikt

Sziasztok!

Sokat nézelődtem új os ügyében egy régi notira, s olybá tűnik a Xubuntu minden téren megfelelne. A laptop egy IBM Thinkpad 570, 80GB hdd, 384 MB ram, 366MHz PII proci. Optikai nuku, csak floppy és hálókártya. USB-ről nem bootol. Eredetileg W98-al, most os nélkül. Asztalin virtualboxba telepítettem és jól használható rendszernek tűnik, reményeim szerint gyors is lesz ezen a gépen. Volt úgy egy évvel ezelőtt rajta egy Debian gnome-al, de sajnos még az mp3 lejátszás is akadozott, bár lehet, hogy valami rosszul volt beállítva rajta, nem foglalkoztam vele, mert volt egy újabb céges laptopom, amit használtam. Most előkotortam a kedvest a szekrényből és szeretném használatba venni újfent.
    A kérdésem a következő: megoldható-e, hogy egy bootfloppyról indítva a hálóról töltögetve telepítsem a gépet, esetleg a lokális hálón valahogyan megoldható?

Köszönet a válaszokért :)

• looser

addikt

ngabor2: ez lesz az üdvözítő megoldás, ha nem is a legegyszerűbb :)