Hirdetés

2024. június 5., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) dabadab válasza Aljasvip (#49) üzenetére


dabadab
titán

Fogalmam sincs, hogy ez mi akar lenni, de a hatékonyságnál ugye kagylógörbét néz az ember, az meg így néz ki egy Tesla Model S esetén:

DRM is theft

(#52) 7Heads Drago válasza dabadab (#43) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Na mert a dízelekbe/benzinesekbe nem fektettek sok milliárdot? Mégis elengedik.
Jelenleg a gyártók azért erőltetik ezt mert így lehet a legjobban ösztönözni a vásárlást. És nem igen tudnak máshogy hatni már az emberre. Mivel a gyártókat a profit érdekli nyilván fontos nekik úgy feltüntetni a terméket hogy a régit le akarjad cserélni.
Szaldó: igen azt tudtuk hogy megszűnik, csak ugye mindenhol azt mondták hogy addig nem változik semmi amíg a felhasználó nem módosít semmit se. Ez meg most egyoldalúan történik majd meg. Persze nyilván nem viccből került az egész energia szektor párthoz közeli kezekbe.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#53) Füleske válasza Alaaf Pi (#37) üzenetére


Füleske
addikt

"jön a BEV-nek tervezett nagyobb platform is"
Épp időben, így csak 10 év lesz a lemaradás.
"idióták beszopatásán túl"
Persze, tehát ők is azok: [link] :U
"A vevő szempontjából pedig teljesen mindegy, milyen baromság van műszakilag bepakolva az autóba, ha elviszi A-ból B-be."
A vevőket az ár/érték arány csak érdekli, azt meg műszaki megoldásokkal lehet javítani. Sandy Munro csatornáját ajánlom nézegetni: [link]
"A design és a és a márkajel több vevőt tud megszólítani"
Na EZ nekem az "idióták beszopatása" című történet.
"több autón osztja el a fejlesztési költségeket"
Ez önmagában ma már kevés. Ha nincsenek valós költségcsökkentő fejlesztések, akkor hiába rakod össze más ruhában ugyanazt, nem lesz versenyképes a termék.

(#54) Füleske válasza 7Heads Drago (#41) üzenetére


Füleske
addikt

Fizetem, bár én nem szeretem a sört.
Majd ha az EU is tiktok videókban közli a rendeleteket, akkor elkezdek aggódni. Addig nem.

(#55) Füleske válasza doooo (#48) üzenetére


Füleske
addikt

Persze. :N

(#56) Füleske válasza 7Heads Drago (#26) üzenetére


Füleske
addikt

"Az idén többször is árat csökkentő Tesla óriási fölénnyel vezeti a mezőnyt. Az amerikai villanyautó-gyártó több mint 152 ezer autót értékesített január eleje és július vége között. Ez pedig 185 százalékos növekedést jelent. "
[link]

(#57) NoZoli válasza Polarstar (#2) üzenetére


NoZoli
tag

Citroen Ami? Vagy a Fiatos megfelelője, az új Topolino? Ár-érték arányban, sajnos felejtős a kis méret. De a Fiat már gurított egy viszonylag kicsit és jót a Fiat 500e-vel.

(#58) lolal


lolal
senior tag

Szeretem azokat a kommentelőket, akik megvédik egy - egy termék baromi magas, Magyarhonban szinte a felső 10.000 en kívül elérhetetlen árát, közben szisszen a kőbalta a kezében és bontja a Tescos ropit. Ilyenkor úgy érzem magam, mint ha nem egy térfélen játszanánk vagy nekik jó ha szenvednek. Normális jólfizető munkám van mégis nettó elérhetetlen egy ilyen árú gépjármű. De majd a woke kollegák letámadnak hogy miért jó a "zöjdítés" meg az EU milyen jól teszi. :U

Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.

(#59) 7Heads Drago válasza Füleske (#54) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Majd ha az EU is tiktok videókban közli a rendeleteket, akkor elkezdek aggódni. Addig nem.
:D :D :D :D :D
Nem lehet hogy ezek gyárilag viccmesternek készültek?

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#60) 7Heads Drago válasza Füleske (#56) üzenetére


7Heads Drago
veterán

És most ezzel mit akarsz mondani? Az USA-ban a takarítok, pénztárosok meg egyéb hétköznapi emberek Teslával járnak?
Tudomásom szerint ott sincsenek agyonfizetve a hétköznapi emberek, ott is van getto. [link]
Ezt most csak úgy hirtelen amit találtam.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#63) Füleske válasza 7Heads Drago (#60) üzenetére


Füleske
addikt

A Tesla - t az EU - ban nem a felső réteg veszi. (a Model S és X eladásai elhanyagolhatóak a 3 és Y mellett) Még itthon sem kell hozzá felsővezetőnek lenni. Mégis ennek az eladásai növekednek a legjobban. A háború és a covid utóhatások ellenére. A takarítók, pénztárosok nagy többségben eddig sem vettek új autót, semmilyent, így ebből a szempontból lényegtelen, hogy a Tesla - t sem tudják újan megvenni. Majd megveszik használtan, de ez már egy másik történet.

(#64) lolal válasza Füleske (#63) üzenetére


lolal
senior tag

Akkor mesélj már rózsabimbó, kinek szólnak ezek a villanyos járgányok, amik megfelelő hatótávval és értelmezhető csomagtartóval rendelkeznek. Ja hogy nem is annyira a környezetvédelem a lényeg, hanem a profitorientáció, csupán megpróbáljuk ezzel a "mentsd" meg a földet maszlaggal eladni a cuccainkat. Érdemes lenne a sötétzöld szemellenzővel járó "értelmiségnek" is felnyitni picit a szemét, hogy ha valóban a környezetvédelem lenne az elsődleges szempont akkor a társadalom széles rétegeihez próbálnák eljuttatni a villanyautókat... csak az a nagy harci helyzet, hogy itt nem ez a cél. Persze mindig van aki magának megmagyarázza meg jön a külföldön így úgy maszlagokkal, de nézd már meg kedves fórumtárs, hogy itt nem a környezetvédelem csupán az üzlet felpörgetése a lényeg ... :B

Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.

(#65) Füleske válasza lolal (#64) üzenetére


Füleske
addikt

Profitorientáció? Jó reggelt, kapitalizmus van! Melyik vállalat szeretne veszteséges lenni? Nem csak autógyártó, hanem bármilyen vállalat? Ezt a mentsd meg a Földet a villanyautóval hülyeséget amúgy hol olvastad?

(#66) lolal válasza Füleske (#65) üzenetére


lolal
senior tag

Ezt a mentsd meg a Földet a villanyautóval hülyeséget amúgy hol olvastad?
Kb minden gyártó erre hivatkozik :D ? Vagyis akkor miért is jó annyira nekünk ez a villany téma ? :U

Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.

(#67) dabadab válasza lolal (#66) üzenetére


dabadab
titán

A villanyautók elsősorban nem a globális hatásuk (és akkor itt most egy kicsit lépjünk át azon a szalmabábozáson, amit a "Föld megmentése" cimszóval előadsz, mindannyian (te is) tudjuk, hogy a környezetvédelem nem egyetlen wunderwafféról szól) miatt érdekes (egyébként az sem elhanyagolható), hanem a lokális miatt, magyarul hogy a városok nem kipufogófüstben meg kerepelő motorok zajában fulladozzanak.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#68) Füleske válasza lolal (#66) üzenetére


Füleske
addikt

Még egyszer kérdezem: melyik gyártó és hol hivatkozik erre? Kérlek ne tv-reklámot linkelj, ahol a jegesmaci mosolyog a Leaf - re!

(#69) Norb79 válasza lolal (#66) üzenetére


Norb79
őstag

Mert villanyt elő tudsz otthon állítani a tetőre szerelt nap elemmel, vagy a kert végébe szerelt szélkerékkel, és még ezer féle módon elő lehet állítani az EUban, míg az orosz és arab olaj, az csak az orosz és arab országokban áll elő.
Egyszerűen ez az egyik módja a külföldi (értsd EUn kívüli) energia függőség csökkentésének. Ez az egyik legfontosabb oka, hogy “nyomják” ezt.

És ebben az sem akadály, hogy amúgy a Tesla hazája, az USA az egyik legnagyobb olajtermelő, ahogy Norvégia Európa egyik legnagyobb olaj termelője, mégis ott terjed a legjobb az elektromos autó. Mert hát ez sem baj egy adott országnak, ha van olaja, és eladja a lemaradott országoknak és abból van pénze másra.

Az átállás meg jól láthatóan időt vesz igénybe, szóval elkezdtük mielőtt elfogy az olaj, és eddig jutottunk.

(#70) hegedus001 válasza Aljasvip (#29) üzenetére


hegedus001
aktív tag

Mi az, hogy "garantált" ? A benzines/dízel se annyit fogyaszt (és ezáltal megy el 1 teli tankkal) mint amit a gyárban kiszámoltak :D Ennyire nem lehetsz madár.... :U

(#71) 7Heads Drago válasza Norb79 (#69) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
Jelenleg még ott tartunk hogy folyamatosan nő a kőolaj fogyasztása az emberiségnek. És tudtommal nem is a közúti forgalom a legnagyobb fogyasztó. (ebbe én a szállítmányozást nem veszem most bele) Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Azt viszont én is aláírom hogy, ha nekem megéri az egész akkor én is veszek egy elektromost. De sajnos én ettől messze vagyok. Kb 3-4 millára vagyok tőle forintálisan. Nekem nem jön ki a matek még.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#72) dabadab válasza 7Heads Drago (#71) üzenetére


dabadab
titán

Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.

És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.

Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.

Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik. :U

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#73) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#71) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
- többsávos, forgalmas út mellett lakom, a zajterhelés szerintem kb. negyede lenne a jelenleginek ugyanekkora forgalom mellett
- a szénerőmű nem az ablakom alatt van, viszont az autók, buszok szennyét közvetlenül, tömény mennyiségben lélegzem

de mint autó üzembentartó is:
- egy normális elektromos autó töredék karbantartást igényel a belső égéshez képest, összehasonlíthatatlanul kevesebb hibalehetőség és kopó alkatrész van benne
- nem kéne olajat és szűrőket cserélnem 10.000-ként, gyerták, turbó, EGR, katalizátor, váltó, kuplung, gyakorlatilag az autó alkatrészeinek 3/4-e azért van, mert a belső égésű motor szennyező, nyomatékszegény és nem olyan a fordulatszám tartománya, hogy váltó nélkül megoldható legyen a hajtáslánc
- mindezt petrolheadként mondom, remélem nem fognak teljes mértékben eltűnni a szívó V8-as motorok a világból vagy az MX5-szerű autók, de az átlagos emberek tömegének teljesen felesleges a nem villanyautó hosszútávon, csak a szívás van vele, egyetlen hátránya most (még) az ára és a hatótáv (fűtéssel, autópályán)

"csak azon nem lenne ennyi hasznon" - fentebb mások is leírták, hogy jó reggelt, kapitalizmusban élünk, minden vállalat a haszonra törekszik, nem fogod elhinni: minél nagyobbra. Attól még, hogy valamin haszon van, nem jelenti azt, hogy a fejlődés szempontjából zsákutca, vagy a fogyasztónak csak rossz lehet. Ez ilyen béna összeesküvéselmélet színvonal.

[ Szerkesztve ]

(#74) worxland válasza Sidorovich (#73) üzenetére


worxland
addikt

Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#75) dabadab válasza worxland (#74) üzenetére


dabadab
titán

Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.

Tudsz példát mondani arra, hogy milyen elektromos autó kerül kétszer annyiba, mint a belsőégésű megfelelője? Mert én nem, az árkülönbség már jó ideje sokkal kisebb.

Az meg különösebben nem titok, hogy az akku az, ami megdobja az árukat, de az is látszik, hogy annak az ára szépen megy lefele és előbb-utóbb tényleg olcsóbb lesz. Ugyanaz, mint a HDD vs SSD meccsnél: az elején az utóbbiak sokkal drágábbak voltak, de most már eljutottunk arra a pontra, ahol egyrészt az SSD-k le tudnak menni abszolútértékben olyan árakra, ahova a HDD-k nem tudják követni őket, mert azokba nagyon precíz mechanika kell, aminek van egy minimumára, másrészt a nagy kapacitásoknál is elég közel vannak az árak.

DRM is theft

(#76) Integrale válasza worxland (#74) üzenetére


Integrale
veterán

Mihez képest kerül 2x annyiba? Model 3 méretű és kategóriájú, hagyományos hajtású autó mennyibe kerül?

"Bad reklám is reklám too"

(#77) Sidorovich válasza worxland (#74) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Nem kerül 2x annyiba, max ha a BMW meg a VW bénázásait nézzük csak.

Egy Model 3 ma, újonnan 17.9 millió forint. Egy 5 személyes, 4.7 méter hosszú szedán elöl/hátul is csomagtartóval, a gyakorlatban is (télen, pályán) 300 km feletti hatótávval. Nem egy városi szaladgálós matchbox 150 km hatótávval!
Egy Corolla szedán legalapabb felszereltséggel 12 millió, ami bár kétségkívűl jó autó, de kisebb, közel se megy úgy, kevésbé tágas és kevésbé felszerelt, és bárhogy is nézem, nem a fele a Model 3 árának. Van némi felára még a villanynak, de aki ilyet benyög, hogy 2x annyi, az vagy direkt ferdít vagy baromi lusta egy 1 perces Google keresésre. :U

Megjegyzem egy olajcsere most Toyota márkaszervizben (ami kell a garancia miatt) kb. 50.000 forintról indul.

[ Szerkesztve ]

(#78) dabadab válasza Sidorovich (#77) üzenetére


dabadab
titán

A Tesla 3 inkább a BMW 3 kategóriájában indul, azzal meg gyakorilatag egy árban van.

DRM is theft

(#79) Sidorovich válasza dabadab (#78) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Sok szempontból (méret, teljesítmény) igen, de bele szoktak kötni, hogy nem olyan a belső minőségérzet mint egy BMW vagy más hasonló autónál, aminek szerintem is van igazságtartalma, ezért gondoltam, hogy inkább kommerszebb nem prémium autót hozok fel példának. :DDD

(#80) consono válasza worxland (#74) üzenetére


consono
nagyúr

Az a helyzet, hogy a benzinesek jobban drágulnak, többet drágultak, mint a villanyosok mostanában. Sőt, a Tesla árat csökkentett pont most a nagyobb kocsijain... De ha nem csak Teslában gondolkodunk, egy MG4 kb. akkora mint egy Ford Focus méretben, árban meg kb. "csak" 2-3 millióval drágább...

"In God we trust. All others must bring data"

(#81) worxland válasza Sidorovich (#77) üzenetére


worxland
addikt

Az én autóm 4,6 méter, 5 személyes, kombi, 600+ literes csomagtartóval, 600+ kilométeres hatótávval. Minőségben simán eléri a Model 3-at. 2 éve vettem, akkor 7,5 millió volt, most kábé 10. A közel sem megy úgy egész pontosan városban igaz csak, mert
1) 150+ lónak köszönhetően autópályán az enyém is megy (igencsak kényelmesen) annyival, hogy a traffikat többet kell figyelni, mint a többi autót. Városban meg nincs hova nyomni, annak is örül az ember, ha nincs dugó.
2) pályán (M7, M6, néha M3, illetve pár hete M5) tucatszám előzöm a Model 3-akat, amik a külsőben döcögnek 100-110-el
Szóval ha le tetszene venni a szemellenzőt, akkor bizony kilóg a lóláb:
sajnos a nagy elektrifikáció még nem a mi pénztárcánkra van kitalálva.
Olajcsere: 50 rúgó - ami rablás, ez tény. Évente 1x. Add hozzá nyugodtan a benzin költségét is. Mikor fog megtérülni a Tesla felára?

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#82) Sidorovich válasza worxland (#81) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Újonnan vetted? Pontosan milyen autó ez? Márka, típus, motor, felszereltség?
A 600+ km hatótáv nekem már éppúgy felesleges, mint neked a gyorsulás. Egy nap 400-nál többet még sose mentem, és várhatóan nem is fogok, max szökőévente.
A mi pénztárcánkra lassan semmi nincs kitalálva, ez nem az elektrifikáció hibája, és nem csak az autózásban van jelen ez.

Nincs itt semmiféle szemellenző, ahogy a mostani autómat is (Toyota Prius 3) hideg racionális érvek mentén (ár, automata legyen, megbízhatóság, szervizigény és árak, biztonság, fogyasztás, praktikum) választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően, úgy ha 15-20 között választhatnék, 90% hogy új Model 3-at vennék. Ha 10-15 között, akkor pedig 70%, hogy használt Model 3-at.

"Mikor fog megtérülni a Tesla felára?"
Megtérülni talán sose, a különbség viszont csökkenni fog folyamatosan, az nem kérdés. Ha becsúszik 1-2 olyan hiba (ami a mai bonyolult autóknál simán benne van), mint egy automataváltó javítása, nagynyomású üzemanyagrendszer, stb., akkor pedig már szinte elhanyagolható lehet a különbség 8-10 év után.

[ Szerkesztve ]

(#83) hobizoli válasza worxland (#74) üzenetére


hobizoli
nagyúr

szerintem ennek nezz utana ujra

kb olyan volt, mint amikor a Tesla Model S Plaid arat vetik ossze a fapad ID3-l, mintha Model 3 amugy nem is letezne, vagy csak nem tudja megkulonbozettni oket
...aztan jon a "jajajaa, jobban meg Tesla, de jaz ID3-búú 3-t lehet venni annyiéé"

az ID3-t is felextrazod addig, amit a Model 3 Long Range alapbol tud, hogy alufelni, 4WD, uvegteto, borbelso stb... azaz egy szinten legyenek, akkor az ID3 mar siman tobbe kerul, pedig az EU gyartas

...az infotainment rendszere meg egy 15 eves hoki PDA szintjen van a Tesla-ehoz kepest

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#84) Integrale válasza Sidorovich (#79) üzenetére


Integrale
veterán

Attól még a kategória nem stimmel, a Corolla C szegmens, a Model 3 és a 3-as BMW pedig D.
Szóval ha kommersz kell abból a kategóriából, akkor Avensis lenne, (ha lenne) Passat, Mondeo stb.

"Bad reklám is reklám too"

(#85) Integrale válasza worxland (#81) üzenetére


Integrale
veterán

Gondolom Octavia lesz az, ha igen, akkor ma egy fapad Octavia úgy indul, hogy 10,7 millió, kényelmesen eléri a M3 árszintjét, ha elkezded extrázni. Minőségben pedig nem éri el a M3-at, ami pályán is lelépi a 150+ lovas autót.

Szemellenző rajtad van, ahogy a hozzászólásaidból látszik.

"Bad reklám is reklám too"

(#86) worxland válasza Sidorovich (#82) üzenetére


worxland
addikt

Igen, újonnan. Márkát direkt nem írtam, nem akartam autóméricskélésbe bele menni, nem ez a hozzászólásom célja. Ha nagyon érdekel, PÜ-ben elküldöm.
"Megtérülni talán sose" - na, ezért nem vettem az asszonynak még hibridet sem, akkora volt a sima benzineshez a felár, hogy 10+ év alatt se térült volna meg (mit ad isten, ez is Toyota, de "csak" egy Yaris Cross).
"választottam az anyagi lehetőségeimnek megfelelően," - meg annak, hogy otthon tudod tölteni. De nem mindenki él családi házban.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#87) worxland válasza Integrale (#85) üzenetére


worxland
addikt

Nem Octavia. Nem tudom, milyen szemellenzőt látsz, de a tippelgetés alapján rajtad meg egyenesen alvómaszk.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#88) dabadab válasza worxland (#86) üzenetére


dabadab
titán

Ez azért elég erősen úgy hangzik, hogy "nem mondom meg, hogy milyen autó, mert akkor kiderülne, hogy mégsem pont így vannak a dolgok".

DRM is theft

(#89) worxland válasza hobizoli (#83) üzenetére


worxland
addikt

Utánanéztem, elég sokat. Jelenleg kábé egy normális elektromos autó van a köznépnek, a Model 3. A többi hasonló árkategóriásnak mind van valami baja (hatótáv, teljesítmény, méret, töltési sebesség - illetve ezek tetszőleges kombinációja). A Model 3-nak egy baja van csak (számomra): nem ötajtós, mint mondjuk az Octavia, így a pakolhatóság erősen korlátozott.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#90) worxland válasza dabadab (#88) üzenetére


worxland
addikt

Ja, valószínűleg ez volt a célom. Lebuktam.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#91) Lajmund válasza worxland (#89) üzenetére


Lajmund
senior tag

Koreaiak se rosszak azért.

Pc power: i5, 32g ram, Asus tuf rtx 3080/ Monitor: lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch classic 6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/

(#92) Sidorovich válasza worxland (#86) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Nem tudom otthon tölteni, még panelban lakom, és sima, hagyományos ("öntöltő") hibrid Priusról van szó, nem a tölthető plug-in változat.

Nyugodtan írd meg privátban a részletek, kíváncsi vagyok. :R

(#93) worxland válasza Sidorovich (#92) üzenetére


worxland
addikt

Na igen, de a Prius már a múlt, a jövő a full elektromosé. :D

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#94) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#73) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Akkor semmi gond. [link] [link] [link] [link]
Ha az elektromos energia 100%-a szénből jönne, én akkor is örülnék az elektromos autóknak átlag polgárként, mert:
Na én meg nem, és látod ez a különbség köztünk. Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst, engem meg az is érdekel esetleg hogy az unokáim vagy bárki más ne a füstbe fulladjanak majd bele és nem csak most hanem később se. És egy széntüzelésű hőerőmű az vicc.
Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani. Én semmi pénzért se költöznék fel pl BP-re.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#95) dabadab válasza 7Heads Drago (#94) üzenetére


dabadab
titán

Az ugye megvan, hogy a szénerőmű + villanyautó globálisan is kevesebb füstöt produkálna, mint a belsőégésű motoros változat?

Egyébként az unokáid füstbenemfulladását is elősegíti, ha nem az orruk alatt van a füst.

Szóval ez megint öngólra sikerült :)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#96) Tapsi válasza 7Heads Drago (#94) üzenetére


Tapsi
veterán

Az amúgy tényleg nonszensz, hogyha kigyullad egy EV, akkor temeted az egész iparágat, bezzeg a tömegesen kigyulladó BMW-kről, és társaikról kussolás van. Lövésem sincs az arányokról, de ezek nem tudományos, hanem bulvárcikkek. :) Ugyanez igaz a javítási költségekre is. Elolvastad egyáltalán, hogy mi szerepel bennük? Nagyfeszültségű kábel 2,5 millióért? Na nemár! :)

(#97) 7Heads Drago válasza dabadab (#95) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Pótlásuk a mai kor színvonalának megfelelően szuperkritikus (átlagosan 240 bar, 560 °C), illetve főként ultraszuperkritikus (átlagosan 300 bar, 600 °C) erőművekkel lenne kívánatos. Utóbbiakkal, barnaszén tüzelőanyaggal 42-43%-os, feketeszén
esetén pedig akár 45-46%-os hatásfok is elérhető. [link]
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának. [link]

És ugye mire hozzád kiér az áram még lesz neki vesztesége. Szóval nagy különbség nincs.
Szóval nem tudom hol látsz te itt öngólt.
A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia. Sokkal jobb lenne ha nem lenne. Az hogy egyeseknek nem tetszik a füst a nagyvárosban az az egyéni problémájuk. Ki kell költözni vidékre. Elég sokan túlélték már ezt. :D Habár ott meg nem lesz ok panaszkodni a füst miatt.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#98) 7Heads Drago válasza Tapsi (#96) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Akkor ennek tetejébe az alapjárat.hu linken (az első) hallgasd meg a youtubes linket is. :)
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani ami nem lesz olcsó. És majd még erre jön rá az amúgy is magasabb javítási költség.
A ráadás: [link]

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#99) dabadab válasza 7Heads Drago (#97) üzenetére


dabadab
titán

Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának

Mérőpadon, vadonatújan, tökéletes állapotban, üzemi hőmérsékleten, ideális fordulatszámon és terhelésen valóban ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle.
Viszont a való életben, ténylegesen autókat hajtva ennek a fele sincs meg és akkor itt még szó se esett a rekuperatív fékezésről, pl.

A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia.

Valójában egyáltalán nem.

DRM is theft

(#100) dabadab válasza 7Heads Drago (#98) üzenetére


dabadab
titán

Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani

Tök jó, ahogy az ilyen marhaságokat úgy iderakod, hogy láthatóan tényleg el is hiszed.

DRM is theft

(#101) 7Heads Drago válasza Tapsi (#96) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Bulvár a hibridekről: [link]
:W :W :W
Egy közeli rokon is megette ezt és vett egy hibridet. A fogyasztási előnye nulla. Persze ehhez hozzá járul hogy sokat megy vele messzire. De ezt ugye nem mondta neki senki se előzetesen.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#102) 7Heads Drago válasza dabadab (#100) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Neked bármit elhiszek... nem kell semmi alátámasztás. Elég ha a levegőben beszélsz máris kőbe fog vésődni.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#103) dabadab válasza 7Heads Drago (#102) üzenetére


dabadab
titán

Éppenséggel te teszel olyan állításokat folyamatosan, amiket aztán nem nagyon sikerül alátámasztanod semmi komollyal.

DRM is theft

(#104) 7Heads Drago válasza dabadab (#103) üzenetére


7Heads Drago
veterán

És akkor mi van? Megcáfolod és alátámasztod. De mivel nem teszed nem is fog változni a véleményem se. :)

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#105) Tapsi válasza 7Heads Drago (#101) üzenetére


Tapsi
veterán

No offense, de ez miért érv a hibridekkel szemben? Kb. még egy félkegyelmű is tudja, hogy a hibridek városban tudják megmutatni fogyasztási előnyüket. Én például azért vettem turbo dízel 2.2 verdát, mert városban alig járok, cserébe hosszúkat megyek pályán. Az, hogy a közeli rokonod ennek nem nézett utána, az nem a termék hibája, hanem az ő hülyesége.

Ugyanez igaz az EV-kre is. Még Vályi Pista is elismeri, hogy városba/elővárosba a legjobb választás. Barátaink most vettek egy vatta új elektromos Niro-t, imádják. Én is nyilván EV-t veszek majd az asszonynak a környéken krúzolni.

Ez a tréleres/vontatásos dolog is egy marhaság. Tegyük fel, hogy igaz. De ki az, aki manapság kocsit vontat? Illetve ahova bevontatnád (legközelebbi szerviz), oda a tréler se lesz drága. Meg úgy összességében ezt felhozni az EV-k ellen. Nemár!

[ Szerkesztve ]

(#106) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#94) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Most linkeljek én is ilyeneket ahol belső égésű autó gyulladt ki? BMW tüzek? Norvégia, Svédország szerinted lángokban van már a sok villanyautó miatt? Úgy gondolod, statisztikailag több esélye van kigyulladni egy villanyautónak? Akkor itt egy kis olvasnivaló, több értelme van statisztikailag vizsgálni ezt, mind linkgyűjtő versenybe kezdenünk: "Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."

"Téged csak az érdekel hogy ne az orrod alatt legyen a füst"
Nem csak az érdekel, de értelemszerűen fontosabb ez, mert közvetlenül érinti az életminőségem, a többin ráérek utána aggódni. Nem lehet a világ összes problémáját egyszerre azonnal megoldani. De olyanokat állítani, amit én nem mondtam, azt persze lehet. :D
De ahogy más is írta, bármilyen ma használt korszerű erőmű hatásfoka jobb, mint egy autóban üzemanyagot égetni. Ez tény, millió tanulmány kimutatta, hiába vergődsz ezen. :U
Arról nem is beszélve, hogy jobb az így keletkező károsanyagokat az ország levegőjével elkeveredve kis koncentrációban lélegezni, mint közvetlenül a kipufogógázt tüdőzni a buszmegállóban. Ezzel megint nem tudom hogy lehet vitatkozni.

"Mellesleg senki se köteles a füstöt szívni. Úgy kell munkahelyet és lakóhelyet választani."
Ennek a baromságnak amit ide büfögtél a világon semmi értelme. A világ népességének többsége városokban él, a legjobb munkahelyek, szolgáltatások, kulturális kikapcsolódási lehetőségek nagyvárosokban vannak, és a tendencia az, hogy ez egyre inkább így lesz. Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba? Egyéb zseniális ötlet?

Hogy neked milyen személyes, érzelmi töltetű ellenérzésed van Budapesttel (vagy a villanyautókkal) szemben, az egyéni szoc. problémád.

[ Szerkesztve ]

(#107) Norb79 válasza Sidorovich (#106) üzenetére


Norb79
őstag

Arról nem is beszélve, hogy a belső égésű motor esetén a “füst” szennyezéssel összemérhető módon káros a “dübögés” is az emberi szervezetre. A csend is komoly előrelépés, nem csak a füst kitelepítése a városból mondjuk a szénerőművekhez, ha mondjuk nincs otthon napelem.

(#108) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#106) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Vagy az lenne szerinted a megoldás, hogy azt a 2 millió embert aki a fővárosban és környékén él szórjuk szét egyenletesen az Alföldre falvakba, kisvárosokba?
Mondtam ilyent? Ellenben te írtad hogy sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda. :W

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#109) dabadab válasza 7Heads Drago (#108) üzenetére


dabadab
titán

sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda. :W

És ezzel az a baj, hogy?...

DRM is theft

(#110) 7Heads Drago válasza Norb79 (#107) üzenetére


7Heads Drago
veterán

:D :D :D :D :D
A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos. Zaj ezek szerint marad továbbra is.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#111) dabadab válasza 7Heads Drago (#110) üzenetére


dabadab
titán

A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos.

De, ezek mindegyikét.

DRM is theft

(#112) Sidorovich válasza dabadab (#109) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Erre én is kíváncsi lennék. :U
Ha megoldható a nagyvárosi közlekedés helyi szennyezés nélkül, töredék zajterheléssel, miért is ne tennénk? :F
Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás. :W

[ Szerkesztve ]

(#113) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#110) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?

(#114) doooo válasza Sidorovich (#112) üzenetére


doooo
veterán

Érdekes, hogy hogyan tudnak az emberek ennyire nyíltan maguk ellen beszélni. Ezért vagyunk itt, ahol. Túl sokáig hagytuk az önkárosító hülyeséget szó nélkül.

[ Szerkesztve ]

(#115) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#106) üzenetére


7Heads Drago
veterán

"Elektromos autókban (ide értve a hibrideket is) 2022-ben mindössze 23 tűzesetet jelentettek, ami a 611.000 elektromos járműből álló svédországi flottának mindössze 0,004%-át teszi ki. Ezzel szemben ugyanebben az időszakban mintegy 3400 olyan tűzesetet regisztráltak, amely Svédország 4,4 millió benzin- és dízelüzemű autóját érintette, vagyis 2022-ben a hagyományos autók 0,08%-a égett ki."
Kíváncsi leszek melyik tűzeset fog téged érdekelni az amit el lehet oltani vagy az amit nem és érintett akár csak egy családtag is. Biztos vagyok benne hogy pont a % lesz a legkisebb bajod. Nálunk az autók átalagéletkora sokkal rosszabb, mint a svédeknél. Szóval ez a mutató mindkét oldalon csak rosszabb lehet.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#116) worxland válasza 7Heads Drago (#110) üzenetére


worxland
addikt

"A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön" - a zavaró része tényleg nem. A monoton alapzaj igen.

[ Szerkesztve ]

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#117) dabadab válasza 7Heads Drago (#115) üzenetére


dabadab
titán

Ez kezd egyre összefüggéstelenebb lenni.

DRM is theft

(#118) 7Heads Drago válasza Sidorovich (#112) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Gondolom szerinte a lerúgott, öreg füstölő hangos sz*rokkal való veretés a városban előrébb való alapjog, mint a tiszta levegő és a nyugodt alvás.
Ezt hol is írtam???
Sőt én az ilyen embereket börtönbe is záratnám azzal együtt aki érvényes forgalmit is adott hozzá.
Miért nem oldja ezt meg? Biztos nem csak trollkodsz?
Aki tuningol egy nagy köbcentis veretős verdát az jövő héten vesz szerinted egy e-autót? Vagy az aki elhanyagolt autót tart fent és messziről ordít hogy semmilyen eu normának nem felel meg az hogy cseréli ki a pár 100.000ft érő verdájából átülni a 4-5-7 millás használt e-autóba? De ahogy tudom jelenleg a szállítmányozás is gyerekcipőben jár ezen a téren. Nagyon sok évig lehet még hallgatni a dízeleket. Alig van még csak kint 1-2 példány az utakon és azok is csak rövid távra jók.
Mit oldd meg szerinted?

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#119) Sidorovich válasza 7Heads Drago (#115) üzenetére


Sidorovich
senior tag

Teljesen összefüggéstelenül beszélsz. Az autók életkora hogy jön ide? Mit változtat ezen a statisztikán (hogy arányosan is 20x gyakrabban kellett belső égésű autót oltani) az autók öregedése majd?
Az oltáshoz: mire a tűzoltó kiér, minden autótűznél már lényegtelen a dolog, totálkár. Nézd meg mi maradt a BMW-kből az EGR tűzesetek után: [link]
Tűz esetén megállni és kiszállni nem nehezebb az elektromos autóból, mint a hagyományossal. Nem értem miért lenne veszélyesebb. :F

[ Szerkesztve ]

(#120) dabadab válasza 7Heads Drago (#118) üzenetére


dabadab
titán

Ja, értem, szóval nekiálltál szalmabábozni, oké, miszerint azzal a senki által nem tett kijelentéssel vitatkozol, hogy valami miatt holnaptól minden autó elektromos lenne (de úgy, hogy közben nem lesz minden autó elektromos, ha jól értem).

Ez egyre bénább csapkodás, tényleg, írd ide, hogy utálod az elektromos autókat, MERT CSAK!!44! és ne fárassz minket azzal, hogy megpróbálod ezt valamiféle racionalitásba csomagolni, aminek csak az a vége, hogy tátott szájjal rohangálsz.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#121) 7Heads Drago válasza dabadab (#120) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Inkább töröltem a hsz-t.
Amit linkeltem egyiket se cáfoltátok meg. És én vagyok az aki vakon csapkod? Oksa :))
Az össz válaszotok annyi volt hogy ez bulvár. :D

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#122) 7Heads Drago válasza dabadab (#100) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ezt se cáfoltad meg. Annyi a válasz hogy szerinted marhaság. De bármelyik másik hsz-ed is pont ugyanilyen bemondásos, miközben jómagam egy cikket linkeltem.
Az érvelésed lehengerlően nagy nulla.
Na de én elengedtem a témát, mennem kell füstölni be a városba. by

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#123) Integrale válasza worxland (#87) üzenetére


Integrale
veterán

Jaja! Inkább ne mondd meg, nehogy kiderüljön a mellébeszélésed!

"Bad reklám is reklám too"

(#124) worxland válasza Integrale (#123) üzenetére


worxland
addikt

PÜ-ben elküldtem. Remélem, örömöt okoztam.

''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

(#125) hobizoli válasza 7Heads Drago (#115) üzenetére


hobizoli
nagyúr

apa, az auto ami leegett akarmilyen okbol, annal mar igazabol qrva mind1, hogy el lehet oltani 1-2perc alatt vagy nem

amikor leeg egy auto, a karosszeirat formazo lemezek kilágyulnak a melegtol, es b4szhatod kategorias lesz az egesz bode ugy ahogy van

nagyon nem eleg csak masik egy belsot dobni bele a bontobol, meg ratusszenteni egy uj szint... az kuka ahogy van

több drón kell ;P

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.