Hirdetés
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Öregszem
- Szólánc.
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sucuka
senior tag
Ahogy az előttem szóló is említette, Scott Kelby "nyelvezete" igencsak hathatós! Nekem is bejött, mindhárom kötetét megvettem "A Digitális fotós könyv"-nek...
Vaterán érdemes körbenézni, olcsóbban megkapod mint könyvesboltban... Én is az aukciós oldalon vettem őket, vadi új, fóliázott.[ Szerkesztve ]
-
kiskornel
addikt
Olyan könyvet nem láttam még, ami elmagyarázná, hogy kell komponálni, hogy kell kiválasztani a fő részletet a képeken.
Pl.: a könyv szerzője készíthetne egy képet napsütésben, széleslátószöggel, Majd elmagyarázná, hogy mit látott meg olyankor benne, amiért visszatért hajnalban, hogy a széles-látószögű kép azon kis darabkáját ködöben lefényképezze, mint az a kész képen is látható. Aztán beleszámította, hogy ilyen szűrő, olyan szűrő, és majd elképzelte, hogy PS-ben ez és ez lesz. Na ilyen könyvekből nincs egy se. A NatGeo könyvek ezért rosszak. Mert bár tele vannak gyönyörű képekkel, magyarázatokkal, csak az nincs benne, hogy hogy vették észre azt a tájrészletet. Mert ha te odamennél, akkor az esetek többségében tök lapos, érdektelen valamit találnál. Ők mégis olyankor fényképezték le, amikor a legszebb oldalát mutatja, és már eleve úgy állítottak be mindent...Ha valaki mégis tudna ilyen könyvről, akkor jelezze!
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
StLui
veterán
válasz kiskornel #3152 üzenetére
"nekem megvan John Freeman: A Fotózás Kézikönyve"
azóta elkezdtem olvasni, és pont olyan dolgokról ír amit Te hiányolsz, példáknak pedig berak ugyanarról kettő vagy több képet, volt amiről 12-t, és bemutatja melyik változat miért jobb.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
j.bravo
addikt
válasz kiskornel #3152 üzenetére
Ez a könyv szerintem nem rossz, bár elég speckó szemüvegen keresztül mutatja be a dolgot (fekete-fehér fotózás). Mondjuk a "hogy vették észre azt a tájrészletet" ebben sincs benne.
Whatever.
-
darkling
tag
Üdv!
A Sevcsik-Hefelle: Fényképészet mellé érdemes/kötelező/nem szükséges beszerezni a Sárközi-Sevcsik-Kún: Fotósok könyvét?
Köszi!
D.[ Szerkesztve ]
Why is a soap bubble round?
-
Real_Necro
veterán
Én Tom Ang: Fényképészet című könyvét olvasgatom. Elég sok dolgot tanultam már belőle.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
#43676928
törölt tag
Üdv Néktek!
Egy olyan kérdésem volna h nemrég vettem egy S6500fd-t és nemsokára kiállításra megyünk. Kompakt gépnél észrevehető h elég szemcsés a kép. Milyen beállítás lenne a megfelelő (nagyjából) h minél jobb minőségű kép készüljön?
-
#43676928
törölt tag
Azt elfelejtettem írni h csarnokban lesz a kiállítás.
-
#43676928
törölt tag
Szerintem fém falú lesz. Autó kiállítás lesz.
-
*Ropi*
félisten
válasz #43676928 #3161 üzenetére
Akkor ott vakuzni nem nagyon tudsz, mert a sok fém felületről mind visszaveődik...Csak ISO emeléssel tudsz játszani, de tartsd minél alacsonyabban a zaj miatt! Konkrétan nem ismerem a 6500FD-t, ezek általános szabályok. Blendeprioritásos üzemmódban használd, akkor nem érhet nagy meglepetés!
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Balinov
titán
Ha valakit netan erdekelne.
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
#43676928
törölt tag
Ropi: köszi a segítséget. Remélem jók lesznek a képek.
-
j.bravo
addikt
Hát, ha nem közvetlen a fal mellett állítják ki az tárgyakat (miket is?), akkor a beépített vaku a kis teljesítmény miatt szerintem nem világít el olyan messzire hogy a visszaverődés gondot okozzon!
Mondjuk ha autókiállítás, akkor a fényesre polírozott karosszériákról tényleg ragyogóan csillan majd összevissza, helyszíntől függetlenül[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
flash-
veterán
sziasztok
van egy nikon d3100 as tükörreflexes fényképezőgépem 18-105 ös objekítvvel.
Most hogy jön a karácsonyi ünneplés szeretném a vacsorát és az ajándékozást megörökíteni.
mikre figyeljek?milyen beállításokat használjak?mikkel próbálkozzak? -
Balinov
titán
szia flash-, igaz, ez nem pont az,amit kersz, de kezdesnek talan jo iranymutato
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
*Ropi*
félisten
Szia!
ISO-t tekerd fel minimum 1600-ra, hogy a környezeti fények érvényesüljenek, vakuval -1/3 - -2 Fé-t korrigálva második redőnyre villants blendeprioritásos módban (mondjuk F4, vagy annál tágabb, amit tud az üveged). És akkor kattints, amikor éppen mozdulatlanok a fotóalanyok, mert 1/80 alatt még egy ülő ember is be tud mozdulni (mondjuk éppen elfordítja a fejét és pont azt kapod el). A képstabilizátor (VR) ebben nem segít, mert az csak a te kezed remegését csillapítja.
R.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
flash-
veterán
nikon d3100 as gépem van 18-105 ös obival
egyim kerdesem az lenne hogy ezzel a kittel meg lehet azt csinalni hogy lefotozok egy témát de az előtte és az utána lévő dolgok homályosak legyenek.ha igen akkor hogyan?a masik kerdesem az az hogy ha pl embereket akarok fotozni mondkuk asztalnal ulő embert akkor melyik zoom értéken tegyem?melyiken torzit legkevesbe a kamera?
a harmadik kerdes hogy nincs valamifele utmotatás hogy mikor milyen beallitasokkal probalkozzak manual módban?pl milyennel egy asztali Vacsinal milyennel ha tajkepet akarok kezbil fotozni stb....
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
"...lefotozok egy témát de az előtte és az utána lévő dolgok homályosak legyenek?"
- Av (rekeszprioritásos) módban nagyon nyitott rekesszel, amit az objektíved tud (mondjuk ha F3.5 - 5.6, akkor 3.5-ön).
"...embereket akarok fotozni mondkuk asztalnal ulő embert akkor melyik zoom értéken tegyem?melyiken torzit legkevesbe a kamera?"
- Ez nagyon objektívfüggő, de általában portrézni 85 mm felett szoktak (FF-n).
"...milyen beallitasokkal probalkozzak manual módban?pl milyennel egy asztali Vacsinal milyennel ha tajkepet akarok kezbil fotozni stb...."
Erre csak nagyon nagy általánosságban lehetne válaszolni: ahány helyzet, annyiféle beállítás. Olvasgasd a topicokat, bele fogsz jönni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
flash-
veterán
nem mindig érhető el a 3.5 van amikor csak 5.6tól lehet allitani a blendet.ez miert van?
a masik amit nem tudok hogy beallitottam szűk rekeszre gépet es fotoztam egy 1m re levő tárgyat de a hatter megis homalyos.
miert?
hogy fotozzak ugy hogy minden eles legyen?[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
"nem mindig érhető el a 3.5 van amikor csak 5.6tól lehet allitani a blendet.ez miert van?"
Ez azért van, mert nem minden látószög tartományon tudja ugyanazt a rekeszértéket az objektíved, a teljes tartományon ugyanazt a tág rekeszt tudó üvegek pedig meglehetősen drágák."hogy fotozzak ugy hogy minden eles legyen?"
Ilyen nincs, és nem is cél... a mélységélességi tartomány a látószög, rekesz, tárgytávolság függvényében változik, a szemléltetés céljából nézd meg az alábbi DoF (Depth of Field) kalkulátort:
Kalkulátor[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
köszi
és köszönöm hogy nem hülyéztek le hanem válaszoltok minden kérdésemre.
Ez az első olyan gépem amivel már lehet állítani iso-t,zár,rekesz időt,stb..,szeretnék megismerkedni a fotózással,és jó hogy vannak akik segítenek.
Örülök hogy vannak még olyan topicok ahol nem azt vágják az ember fejéhez hogy olvass sokat,vagy hogy de hülye vagy,hanem válaszolnak a kérdésre..
mindenesetre elolvasom Scott K. könyveit[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
tegnap próbálkoztam néhány portrét lőni este a konyhában takarékizzo megvilágitással "állványról"vakku nélkül.
a gond hogy sárgás lett a kép.a fehéregyensúlyt probalgattam több elöte beallitott móddal de egyik sem volt nyerő.
lehet egyénileg is megadni egy színplalettán de ott se konnyu eltalalni.
ti mit javasoltok erre a problemara? -
ballington
addikt
Én speciel RAW-ban szoktam fényképezni, azt PS-ban vagy LR-ban úgy állítod a fehéregyensúlyt, ahogy akarod.
Ha ez nem adott vagy nem akarsz utólag ezzel bíbelődni, akkor nincs más lehetőség: kísérletezgetsz a palettákkal, vagy egyénileg állítod be a színhőmérsékletet, vagy keresel a környezetben egy szürke színt és arra mérsz fényt.
Bár szvsz az első könnyebb.[ Szerkesztve ]
Aki a tökfőzeléket kapor nélkül eszi, az más aljas dolgokra is képes.
-
flash-
veterán
hmm lehet vmit rosszul csinálok..
hozzámértem egy a4 es laphoz,tehát egyedire állitottam a gépben a fehéregyensúlyt és lefotóztam a fehér lapot majd lementettem.
és a szobában így elkészült kép szinte ugyanolyan mintha auto fehéregyensúllyal csináltam volna....pedig gondolom az előbbi a pontosabb -
flash-
veterán
sőt szobába próbálkoztam este (takarékizzó megvilágításnál)
egyéni fehéregyensúllyal(manuál focusban p módban fotóztam a fehér falat,és azt tettem fehéregyensúly mintának) vs vakku és a vakkuval készült képek színhűségben sokkal jobbak lettek.
én vagyok a béna vagy ez természetes?[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
Kłváncsi voltam, mikor veszitek észre... Nem gyanús, hogy a fehéregyensúly beállításához miért szürkekártyát használunk? A fénymérés úgy működik, hogy mindent 18%-os szürkének vesz, ami pedig nem az, azt igyekszik abba a tartományba húzni. Egy kép akkor jól exponált és színhelyes, ha a hisztogramon mindhárom színcsatorna középen domborodik és fedik is egymást (laboratóriumi optimális eset, a múltkor beszéltem egy sráccal, aki ismer egy embert, aki már halott egy olyanról, aki látott már ilyet egyszer ). Ha fehér lappal (ami sosem fehér, mert egyrészt az anyaga miat lehet kékes - műszaki fehér - vagy sárgás - félfamentes - hogy csak az általánosabbbakat soroljam. Aztán nagyban meghatározza még az általa visszavert fény színét a ráeső környezeti fény is ugye. Tehát sosem lesz valós fehér, csak max. relatív a helyszínhez viszonyítva. A fénymérés úgy működik, hogy ha valamelyik csatorna telítésbe megy (kiég), akkor az elhúzza a végeredményt is, tehát ha vakuval megvillantod a lapot, akkor is ügyelni kell arra, hogy ne égjen ki az expó, másrészt meg akkor is csak 5500 Kelvinhez álltál be, ami akkor lehet támpont, ha napfényen derítesz.
Egyébként is: fehéregyensúlyról akkor beszélünk, ha a fényforrások mind azonos színhőmérsékletűek. Azt pedig színhőmérsékletmódosító fóliákkal lehet elérni. Hiába állítasz WB-t, ha a teremben a plafonon CTG fóliát igénylő neonok vannak, oldalt meg falikarok, amikhez CTO kellene...Ilyenkor vagy két vakuval dolgozol, amiből a plafonra irányítottra CTG-t teszel, a derítőre meg CTO-t és beállítasz magadnak 2800-3200 Kelvint szemre, vagy ha csak egy vakud van, akkor CTO és ugyanígy manuális WB érzésre pár próbakép alapján...Na ilyen helyzetekben ér aranyat a duplafejes Metz 58-as, amivel ez egy vakuból megoldható.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
gpeeter
csendes tag
Sziasztok!
Szerintem ez a kis "alkalmazás" elég jól szemlélteti az alapokat, és még kísérletezgetni is lehet benne.
Fotó Betyár Képző -
flash-
veterán
sziasztok
Ha manuális módban akarok fényképezni akkor alapesetben honnan kell elindulni?
iso-ból,vagy blendéből?tehát mit állítsak először be?és a másik kérdés hogy mikor milyen blendével kell fotózni?
tehát ha házat,tájat,vagy több embert fotózok messziről milyen blendével tegyem? -
bestpixel
tag
Nem akarok végeláthatatlan vitába bocsátkozni, de a fehéregyensúly helyes értelmezése az, hogy be kell állítani a fényképezőgépen a megfelelő színhőmérsékletet, hogy a fotón is fehér legyen az, ami a valóságban is fehér, tehát egyensúlyba kerüljön a kép a valósággal.
Amiről te beszélsz, az a különböző színhőmérsékletű fényforrások színhőmérsékletének egymáshoz igazítása, ami ugyan szintén egyfajta egyensúly (és a gyakorlatban nagyon fontos a pontos beállítása – már amikor lehetséges), de a gépen lévő WB (white balance, azaz fehéregyensúly) gomb nem ezt szabályozza (nem is tudná szabályozni, mivel nem tőle függ).
Fotósképzések, workshopok - igényes kezdő és haladó fotósoknak: fotoskepzo.hu. Profi tanár, modern fotóstúdió, mini csoportok. ;)
-
bestpixel
tag
Mi mindig azt javasoljuk a kezdőknek, hogy először érdemes automata, majd félautomata módban fotózgatni, s csak azután manuálisban. Így legelőször a témára tudsz figyelni, majd amikor az már megy, akkor a különböző beállítások (rekesz, idő) másodlagos hatásait figyelembe véve tudsz fotózni, majd ha nagyon akarod, mindezt a manuális beállításokkal is meg tudod tenni. De ez utóbbi felesleges, mert sok rossz képet eredményez és nem hiszem, hogy ez lenne a cél. Manuális beállítást csak műteremben használunk, mert ott arra van szükség (pontosabban a gép "képességeire" nincs szükség, mert a helyzet nem teszi szükségessé).
Ha bárhogyan elkezdesz fotózni, előbb állítsd be az érzékenységet (ISO) a legkisebbre, mert akkor legjobb a képminőség (persze, ez a legkisebb a hely megvilágításától is függ, ha sötét van nagyobbra kell állítani az érzékenységet).
Majd állítsd be a fehéregyensúlyt a fényforrásoknak megfelelően.
De ha nem akarsz ezekkel bajlódni, akkor állítsd mindkettőt automatára (de ez kihatással lehet a blende/idő párosra is!).
Ezután ha a mélységélességgel szeretnél "játszani", akkor a blendét változtasd (ez a blende-előválasztás, a funkciótárcsán az "A" vagy "Av" állásnak felel meg), ha az idővel (bemozdult alakok, mozgás, stb.), akkor a záridőt állítgasd (ez pedig a zár- vagy expozíciós idő-előválasztás, a funkciótárcsán az "S" vagy "Tv" állásnak felel meg).Ha kis blendével fotózol (az érték nagy, azaz 11,16, 22 tájékán), akkor nagy lesz a mélységélesség (minden éles lesz a képen, az élesség síkjához közeli és a távolabbi tárgyak is), ha a blende nagy (az érték kicsi, azaz 1,4, 2,8, 5,6, 8 tájékán), akkor kicsi lesz a mélységélesség, azaz csak az élesség síkjától számított szűkebb tartományon belül lesznek élesek a tárgyak.
Sok sikert!Fotósképzések, workshopok - igényes kezdő és haladó fotósoknak: fotoskepzo.hu. Profi tanár, modern fotóstúdió, mini csoportok. ;)
-
flash-
veterán
válasz bestpixel #3190 üzenetére
mondjuk én amatőrként úgy gondolom hogy ha manuális módban fotózok akkor az expozicio jelző skálán ha középtájt van a bigyó(nem csúszik el a jelölő egyik irányba se)akkor elvileg úgy sikerült beállitanom a blendét és a rekeszt hohy elvileg megegyezik az automata mód beállitásával.az iso-t meg minimumra veszem a feheregyensulyt meg beallitom egy szalvétához es egesz turhető a kep...
vagy az auto mod az nem csak a bledét,zaridőt,iso-t,és a feheregyensulyt allitja hanem mást is????
-
*Ropi*
félisten
Na ez tipikusan az a kérdés, amire végtelen számú jó válasz van: mindig aktuálisan a kompozíció által megkövetelten.
Ha pl. kis mélységélességű portrét szeretnél, akkor először a blendét nyitod a kívánt mértékben, majd ahhoz állítod hozzá az ISO-t és végül a záridőt.
Ha sötét helyen fotózol, ahol szeretnéd, ha a környezeti fények is érvényesüljenek, akkor először az ISO-t tekered az egekig (nagyobb érzékenység), a blendét nagyra nyitod, hogy még értelmes záridőt kapj ahol nem mozdulnak be a fotóalanyok és végül a vakut veszed vissza, hogy ne domináljon (ne telibevakuzott képek legyenek mattsötét háttérrel), csak a környezeti fényekkel összhangban derítsen.
Ha meg mondjuk tájfotózol, akkor szűk blende (nagy mélységélesség), alacsony ISO (részletgazdagabb képet eredményez), záridő meg amennyi kell...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
Félreértettél: egy szóval sem mondtam, hogy mindezt manuálisan kell csinálni, legtöbbször én is Av (blendeprioritásos) módban használom a gépet. Olyan helyzetekben van értelme manuálozni, ahol speciális fényviszonyokat akarsz visszaadni a képen és az automatika nem tudja kitalálni helyetted, hogy pontosan mit és hogyan szeretnél valójában, vagy ahol nem kell gyorsan reagálnod a változó fényviszonyokra (vagy már eleve konstans fényviszonyok vannak, pl. stúdióban), ahol nem számít, hogy egy gondolattal előbb vagy később tudsz-e exponálni.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
flash-
veterán
értem és köszi a válaszokat
komolyan mondom nagyon sokat tudok itt tanulni ezen a fórumon..különben azt kérdezném most hogy napfelkeltekor és naplementekor szabad a napot fotózni mindenféle szűrő nélkül?
vagy ilyenkor sem tanácsos?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs