Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
_Erik_
csendes tag
Volt hozzá szerencsém a napokban nekem is. Ügyfél behozta a gépet, hogy a vírusirtója folyamatosan vírust észlel
Csökkentett módban letakarítottam, AVG-t beélesítettem neki, megmutattam, hogy most jó, ügyfél el... Két nap múlva jön, hogy megint ugyanaz a helyzet. Látom, valóban, és megtalálom a telepítőfájlt is hozzá egy olyan partíción, amit előtte saját kezűleg formáztam le, mert oda mentettem első alkalommal pár cuccát, amitől a C:\-je full tele volt már (míg a D:\ ott ásítozott üresen). Javasoltam neki, hogy többet ne töltse le, mert ez oda biztosan nem került csak úgy a semmiből -
-
_Erik_
csendes tag
Vasárnap reggel negyed 10-kor engem is felhívtak, hogy a szombaton átvett (se számla, se garlevél hozzá) gépük, amire azt mondtuk (szerintük ígértük aznapra), hogy valószínűleg másnak megnézzük (azaz majd vasárnap), kész van-e már? Miután már szombaton késő délután közöltem érdeklődésükre, hogy nem, még nem tudtuk megnézni, kifejtettem nekik, hogy tegnap délután óta szombat éjjel volt csak, és akkor nem dolgoztunk, amiért persze elnézésüket kérjük, és még vasárnap reggel sem ez volt az első dolgunk, lévén pár vevő már berendelt nyitáskor azonnal konfigokat, amiket persze össze is pakolunk. Tényleg nem tudom, hogy mit hisznek, van olyan időszak egyáltalán, amikor nem dolgozunk?
-
_Erik_
csendes tag
Mi 6-kor zártunk 23-án, nagyjából voltak is folyamatosan addig. 24-én reggel kollegám idejött a bolthoz, mert valamit ittfelejtett, erre azt látja, vagy 20-an topognak itt a bolt előtt, gép a hónuk alatt. Amikor meglátták az autóját, összesúgtak: ő az, jön... Majd amikor közölte, nem vagyunk ma nyitva, csak beugrott valamiért, felháborodottan kérdezték: "Mi az hogy ma nincs szerviz? És akkor ő most mit csináljjon a gépével?"
Még 23-án volt egy másik ügyfél, aki egy olyan problémával hozta a gépét, ami várhatólag töönapos tesztelést igényel, ugyanis néha-néha kikpacsolgat szerinte. A problémáról tudott már hetek óta, dehát mikor hozná be, ha nem 23-án délután! Természetesen úgy gondolta, rögtön meg tudjuk neki oldani, hogy ne maradjon karácsonyra gép nélkül...
Amúgy meg beesett a legnagyobb ezévi elbaszás is, amit egy gépben össze lehetett hozni. Asszony behozza a családi gépet, hogy "No signal" van, valamint melegszik a gép, mert letörött a CPU-coolert tartó műanyag egyik füle. Elkezdjük nézni, látjuk, a 7600GS Gainward-ról csöpög valami, kiszedjük az alaplapot, alatta is mintha olajos lenne a ház, alalplap forrasztási oldala is mindenhol be van kenve valami olajos anyaggal. Felhívom őket, hogy ez így nem lesz garanciális, mit csináltak vele? Asszony erre kiböki, többször is szólt az urának, nem kell annyit WD40-el kezelnie a gépet, mert kicsit hangos benne valami. Emberünk nagyjából megfürdette benne az egész gépet. Amikor a CPU-t áttettük az új alaplapba, még kiderült, pár lábat is sikerült neki tőben elhajtogatnia. A reszelőnyomokon már meg sem lepődtünk a CPU felületén, amelyek akkor képződtek, amikor ezermesterünk kicsit igazított a cooler tartókeretén, hogy kifúrja azt, majd egy dróttal odakötözze a cooler-t. Végülis megúszta egy alaplap, CPU és VGA vásárlással, mitegy 45000-ből.
-
_Erik_
csendes tag
válasz
Lortech #5441 üzenetére
Mi tulajdonképpen egyről beszélünk, csak te elsősorban vevőoldalról nézed a kérdést, én meg ugye a másikról. Mint már mondtam, lehet maximálisan törvényesen szívózni bolttal, és a bolt is tud teljesen törvényesen szívatni vevőt. Mindez csak a két fél egymáshoz való hozzáállásán múlik. Ragaszkodhat a vevő uyganahhoz a típushoz, színhez, márkához, DNS-összetételhez, ha egyszerűen már nincs kereskedelmi forgalomban. Ilyenkor a bolt a megoldásra való törekvésének bizonyítékaképpen felajánlhat különböző konstrukciókat, ez teljesen törvényes. Amennyiben ügyfél nem fogadja el, kénytelen várni, merthogy nincs konkrét határidő megadva törvényileg az ügylet rendezésére...
-
_Erik_
csendes tag
válasz
Rover623 #5438 üzenetére
Bármily hihetetlen, szoktam vásárolni műszaki termékeket. Szerencsére, nemigen romlott el semmi belőlük, de pont azért, mert ismerem a garanciális ügyintézés mikéntjét, nem kezdemnék el ott ugrálni, pláne nem nagyképűsködni, hogy "tudom ám én hogyan megy ez"...
Őszintén szólva leszarom, ki milyen régóta van itt, hány hozzászólása van, számomra nem ez az alapja annak, hogy bárkit is respektálnék. Inkább a hozzászólásainak tartalma válthat belőlem ki ilyesfajta reakciót.
A boltod szép forgalmat bonyolított, de ez nálunk cirka negyedéves intervallum alatt generálódik. Ennek megfelelően a kezeinken átfutó garozandó termékek éves értéke is eléri a százmilliós értéket évente, ergo, némi fogalmam talán lehet az adott témáról. -
_Erik_
csendes tag
Egyrészt, van itt valaki, aki valaha garozott már nagykerrel valamit is? Mert az alábbi hozzászólások alapján kétlem...
Másrészt, mi az, hogy 2 éve forgatja az eladó cég az akkor eladott videokártya árát? Ő ingyen kapta? Nem kellett neki kifizetnie? Nem maximum a roppant méretű árrésből az egyéb költségek kifizetése után megmaradt hasznot forgatja?
Harmadrészt, az miért nem tisztességes megoldás, hogy a vevő kap egy legalább olyan tudású kártyát, mint volt az övé? És igen, ha ennél sokkal jobbat szeretne, akkor fizesse ki a különbözetet, mert sokkal többet kap garanciás cserébe, mint amit leadott. Ez a különbözet pedig abból adódik, hogy a boltnak a nagyker nem eredeti áron visszaszámláz, hanem majd valamikor ad cserébe valami hasonlót, amit majd bazira nem az eredetileg leadott cucc 1-2 évvel korábbi árfolyamán lehet eladni. Ha valaki ezt nem látja át (mint boltos), akkor ne csodálkozzon, ha nagyon hamar csődbe megy.
Ne keverjük már össze azt, hogy valaki garanciás cserébe kap egy legalább olyan tudású alkatrészt (és rosszabbat nemigen adnak a nagykerek), mint amit leadott javításra, azzal, hogy gyakorlatilag törvényesen le akarja rántani a boltot az eredeti vételár visszafizettetésével. Nyilván a törvény megalkotásánál nem tudták figyelembe venni ezen szakmára jellemző rendkívüli árcsökkenést adott időszak alatt, nameghogy melyik termék életciklusa éri el a garnaciális idő tartamát? Ha valaki nem képes józanul gondolkozni, hanem csak hajtogatja az általa ismert egy-két paragrafust, ne csodálkozzon, ha a másik oldal is hasonló jóindulattal viselkedik irányában.
-
_Erik_
csendes tag
Pontosan ez várható. Ha ügyfél - természetesen a törvény adta lehetőségein belül - ,meg akar szopatni egy boltot, ne várja, hogy a bolt ne használja ki maximálisan az ő törvény adta lehetőségeit. Jelen esetben még joshua is teljesen irreálisnak tartja a 109k-s árértéket. Mi biztos, hogy felhajtanánk valahonnan egy hasonló VGA-t és odaadnánk az ügyfélnek, mindamellett, hogy közben a megoldásra való törekvésünk bizonyítékaképpen természetesen adnánk javaslatokat a problémájának megoldására.
Egyébként meg, józan paraszti ésszel is simán felfogható, hogy a videokártya tudása, ami az értékét megszabja. Ha pedig valaki ragaszkodik az eredeti vételárhoz, akkor javaslom, a most felajánlott kártya akkori árát (vagy annak megfelelő tudásúnak az árát) vegye figyelembe a különbözeti összeg megállapításakor. Mert akkor ez így korrekt, nem?
-
_Erik_
csendes tag
Mi dettó. Ma reggel harmadszor bevételezünk a héten egy-egy teherautónyi cuccot. Tököm ki is van Christmas-al
Tegnap beesett a "Gump" (apa és lánya) család két tagja egy javításra leadott gépért. Volt nekik egy Vga és egy Ram csere, valamint egy rendszer újratelepítés. Elkezdik végignézni, hogy megvan-e a D:\-n minden cuccuk, illetve kérdezgetnek, milyen lejátszóprogramban vannak most a zenéik? Meg hogy a Total Commanderben megmaradtak-e az ott lévő filmjeik? Nameg, nézzünk bele a Windows-ba is kicsit. Letettem nekik az egeret, aztán játszatok nyugodtan, én dolgoznék közben inkább. Végül, kinyögik, van egy hiba a gépben. Konkrétan a Windows betöltődésekor a felhasználó kiválasztásánál megjelenő világoskék háttér a bal felső sarokban egy kicsit világosabb foltszerű jelenséget mutat, amire egy rendszergazda ismerősük mondta, súlyos hibára utaló jel. Mert egyszer próbáltak leféynképezni TV-képernyőn futó meséket, de az előhívott képeken szintén világos foltok voltak. Szóval, a két dolog hasonló lehet, azaz rossz a PC. Gondolkodtam, megkérem őket, hogy ezt ismételjék el diktafonba is és minden önuralmamat összeszedve, hogy ne röhögjem őket arcon, megkértem, fáradjanak a kasszához inkább fizetni. Mindenesetre javasoltam nekik, feltétlenül tájékoztassák a Microsoft-ot erről a programhibáról (ami ugye nagyban korlátozza is az XP használhatóságát), valamint reklamálják is meg nyugodtan, hogy az operációs rendszer, amiért ők feltételezhetően egy vasat nem fizettek, ilyen fogyatékosságokkal bír
-
_Erik_
csendes tag
Értsd ezalatt, hogy pl. egy ugyanolyan típusszámút kapna ugyanolyan paraméterekkel, ugyanannyi garral, csak mondjuk másik gyártótól. Erre értettem, hogy ezt egy kereskedő (talán még jogosan is) felajánlhatja adott esetben megoldásként. Így már törvényes vagy széthasogatod a szőrszálat még párfelé?
A gördülékeny problémamegoldáshoz nemcsak egy bolt kompromisszumkészsége szükségeltetik
-
_Erik_
csendes tag
válasz
Rover623 #5343 üzenetére
Azért volt idézőjelbe téve a "magunk közt". De, ha nem akarod itt úgymond leírni a frankót, nem kötelező. Csak ne gyere ezzel a törvény ezt írja szöveggel, mert annak maximális szem előtt tartásával igen valószínű, hogy igen gyorsan csődbe is menne minden számtech cég. Vagy, az árak mindig az abszolute hardver-tudásszintet tükröznék, és mondjuk egy mai proci nem 25000-be kerülne, hanem mondjuk 870000-be, mert annyival tud többet, mint 10 évvel ezelőtti elődje. És akkor nyugodtan lehetne mindig hivatkozni a vásárláskori összegre
Tényleg nem kötekedni akarok, de a törvény egyébként azt is kimondja, hogy amennyiben hasonló - semmivel nem rosszabb - paraméterekkel bíró alkatrészre tudsz cserélni, azt bizony a vevőnek el kell fogadnia adott esetben, de legalábbis nem nagyon illik rá nemet mondania. Természetesen, ha ragaszkodik hozzá, hogy ő márpedig szeretne valami irreális elképzelésének érvényt szerezni, mi is ki fogjuk használni a törvény által biztosított lehetőségeinket. Szerencsére, ilyen 10000-ből 1-2 akad csak.
-
_Erik_
csendes tag
Épp most járt itt egy "gentleman", aki tegnap rakatott össze egy fél gépet (ház, alaplap, cpu, vga). Most visszarohant vele, hogy nem jó az alaplap szerinte és trehányul lett összerakva. Mindezt úgy, mintha a seggéből rántotta volna ki a céget. Konkrétan pont én pakoltam össze, így tudtam, hiányzott pár apróság, ami egy mezei user-nek kellene hozzá, hogy tudja használni is a gépet. Az összerakáskor mindenesetre feltételeztem, ha már csak a felét rakatja össze, vannak neki egyéb alkatrészei, illetve valamennyire ért is hozzá, ha ő szeretné beszerelni. Erre lebaszott, hogy nem dugtam rá se Sata, se tápkábeleket semmire. A felvetésemre, hogy ezek hiányában nehéz lett volna megtenni, egyből a főnököt kérte. Miután a szervizvezető én vagyok, egyből kérte tőlem az üzletvezetőt. Amikor szóltam kollegámnak, hogy action van, annyira mégsem akart már beszélni vele
A kérdésemre, hogy a memóriát, amivel próbálták beindítani a gépet, elhozta-e, a válasz: "Hát van maguknak, nem?" Jó, hoztam egyet, minő csoda, a gép elindul... A felesége csitítgatta míg a memóriáért mentem, éppannál a résznél értem vissza, amikor azt taglalta: "Én a vevő vagyok, nem én kussolok, mindig a boltnak kell kussolnia!" Ekor hívtam fel rá a figyelmét, hogy nem kötelező igénybe vennie a cég amúgy ingyenes bónuszszolgáltatásait, hanem ő is összeállíthatja otthon a konfigurációt, esetleg megbízhat vele szakembert megfelelő díjazás mellett, hogy ezt megtegye helyette.
Öröm az ilyen ügyfél, de még nagyobb öröm, ha nincs...
-
_Erik_
csendes tag
válasz
Rover623 #5315 üzenetére
Pedig kénytelen leszel...ez a törvény...
Ha nekünk is visszaszámlázzák, mi is visszaszámlázzuk zokszó nélkül. Ha viszont kapsz egy 7600GS-t vagy 8500GT-t cserébe, ami mindkettő hasonló tudású kártya, de manapság tizenvalamennyit kóstál, nyilván te sem fogsz bebukni cirka huszonyegynéhányat jófejségből
-
_Erik_
csendes tag
Nálam ma egy tokaji aszú esett be (3 puttonyos)
Reggeli telefonos segítségkérő:
- Hello, nem indul a garanciális gépem, csak sípol indításkor.
- Be kellene hozni, megnézzük.
- De hétvégén volt egy áramszünet nálunk és azóta nem indul a gép. Pedig kicseréltem az elemet is, hátha az merült le.
- Nem valószínű, hogy az elem merült volna le, lévén nem arról üzemel a számítógép áramszünet esetén.
- De már másfél éves volt...
- Még emiatt sem tartjuk valószínűnek, inkább hozza be legyenszíves. -
_Erik_
csendes tag
Ügyfél: Van egy 1020-as HP nyomtatóm, megveszik tőlem?
Bolt: Nem, köszönjük. Van nekünk újabb és jobb.
Ügyfél: De én le szeretném cserélni.
Bolt: Ez egy fekete-fehér Laser nyomtató, igaz?
Ügyfél: Nem, ez ezüst színű!
Bolt: Köszönjük, akkor tényleg nem tudunk segíteniMásik eset szintén ma reggelről: Visszahozzák a szombaton elvitt gépet, hogy ugyanaz a hiba, mint amivel leadták. Nézem, HDD csere volt rajta, mert nem is látta a gép a wincsit. Bekapcsolom, megáll ott, hogy nem talál oprendszert. Mondom, ez nem meglepő egy vadiúj HDD esetében. Erre ő: "Hát nem is gondoltunk rá, hogy kell rá telepíteni..."
Viszont, elnézést kért mielőtt távozott volna.
Hasonló eset volt pár napja, akkor az integrált VGA nem adott képet ügyfélnek. Lévén volt benne rendes VGA is. Ő még legalább jót röhögött magán, hogy milyen hülyének nézhetjük. És érdekes módon, pont őket nem nézzük annak.
-
_Erik_
csendes tag
Ezzel nem is lenne gond, ha ez általában nem járna "jelentős anyagi veszteséggel" számítástechnikai alkatrészek esetében, mert mondjuk egy 6600GT-t biztos nem fog mostanában senki cirka 40 rugóért visszaszámlázni. Se a nagyker nekünk, se mi az ügyfélnek. És vannak ügyfelek, akik pontosan ilyen "reményekkel" hozzák be éppen a gar lejárta előtt véletlenül tönkrement cuccukat
)
-
_Erik_
csendes tag
Ez mind rendben van, de ha pl. nem cserélte még a nagyker, nemigen tudsz mit tenni. Ha meg mondjuk adott egy AM2-est helyette, odaadjuk az ügyfélnek a 939-es helyett? Sajnos néha el kell fogadni, fizikailag nincs már olyan, mint amit leadtak javításra, akármekkora patáliát csinálnak is.
-
_Erik_
csendes tag
válasz
bullseye #5238 üzenetére
3 év gar socket 462... hát nem pont az a 3 év gar lényege, hogy legyen raktáron csere? Főleg többszázas kontingensnél? Erre írtam, hogy ott kint nyugaton (lassan ide jutunk megint...) megesik, hogy ha ennyi időbe tellne a beszerzés, inkább raknak bele valami újabb alaktrészt önköltségen... mert mondjuk a vevő elégedettsége meg a szájreklám többet ér amúgy is, pláne a "szerződés előtti állapot visszaállításánál"
Háááát, én sem tudom, hogy miért álltak le a gyártással, nameg, hogy miért tartanak azóta cirka a 3. generációnál processzer terén mind az Intel, mind az AMD. Az viszont abszolute irreális elvárás, hogy úgymond tartson a bolt a biztonság kedvéért rég nem forgalmazott procitípust a polcon, hátha valakinek elromlik...
-
_Erik_
csendes tag
válasz
bullseye #5228 üzenetére
Simán előfordulhat, hogy ennyire elhúzódik. Pláne, ha mondjuk egy akkor 3 év garanciával eladott socket 462-esről van szó. De akármilyen sulinetes garnál is eltart az ügyintézés egy hónapig nálunk is legtöbbször. Egyszerűen nem cserélik gyorsabban. És ha, mint jelen esetben, külső garról van szó, már miért az átvevőhely felelőssége lenne az ügyvitel időtartama?
-
_Erik_
csendes tag
Észrevettétek már, hogy minél büdösebb egy ügyfél pofája, annál közelebbről akarja az arcunkba nyögni a problémáit? Lehetőleg minél alaposabban és többször is...
Nem értik, miért rúgom hátra magam székestől a polcig
-
_Erik_
csendes tag
Behozza a hölgy a HDD-t a következő hibamegjelöléssel:
Semmit nem lehet belőle felhasználni.Elsőre kicsit bután néztem rá, elképzeltem, ahogy egyes alkatrészeit póbálják pl. a turmixgépükben hasznosítani
Természetesen semmi baja nem volt, csupán particionálni, formázni kellett. Kicsi fia bezavarta anyut, hogy szar a wincsi... -
_Erik_
csendes tag
Emberünk bejön ma (merhát nyitva vagyunk, hátha erre téved valami perverz ügyfél), hozza az előző nap vásárolt 8600GT 512megás Galaxy-t, hogy sajna nem illik a P4PE-X Asus alaplapjába. Mondom, ez igen valószínű, mert van egy néhány év köztük és hát én sem érezném kompatibilisnek magamhoz Gobbi Hildát. Akkor adjak egy ehhez való alaplapot, Intel procihoz. A felvetésemet még csak-csak elfogadta, hogy az inkább egy új gép lesz, mert kell proci, Ram, és minden bizonnyal nagyobb tápegység meg egy jobban szellőző ház is szükséges lesz valószínűleg. Az esetlegesen felhalmozott IDE-eszközök felhasználhatóságának problémáját már épp csak érintettem.
Végül elment, hogy akkor majd ő összeállít egy konfigot árlista alapján, ami számomra nem kis önbizalomról tanúskodik annak fényében, hogy eleve bevásárolta a 8600GT-tListával jövők nem is annyira bosszantanak, mint azok, akik összeíratnak egy konfigot, hogy aztán majd megmutassák egy "hozzáértőnek". Nyilván, mi nem vagyunk azok bazmeg...
Forgalom itt sem akkora, mint volt 2-3 éve, de azért szo-szo, elmegy. Akkor volt olyan 2-3-szorosa az átlagosnak, most meg talán másfélszerese.
-
_Erik_
csendes tag
válasz
philoxenia #5136 üzenetére
Pár hónapja még behoztak hozzánk néhány hónapos 478-as alaplappal szerelt gépet, hogy tudnánk-e kicsit javítani rajta?
-
_Erik_
csendes tag
Friss eset
Hölgy bejön, hoz egy Acer Notebook-ot magával, hogy nemigen indul, pedig már többen is próbálták tölteni. Kérdem, mivel? Hát XP-vel, meg azt hiszi, Vista-val is. Ahh, tehát az oprendszer nem tölt be valószínűleg. Mondom:
- Megnézzük, ha kell megoldjuk Önnek a problémát. Vannak rajta fontos adatok?
- Igen, és kérném szépen mindent úgyanúgy beállítani, ahogy most van.
- Na azt most mondom, az utolsó parancsikonig egészen biztosan nem tudunk mindent pontosan oda visszatenni, ahol éppen most van. Pláne, ha nem is látjuk, mert nem indul el.
- Jó, mindegy. Mennyi lesz majd várhatólag?
- Driverek vannak hozzá.
- ?????
- Rendben, akkor majd azt is összekukázzuk netről. Várhatólag olyan 4-10 ezerig, függően az adatmentés és beállítgatás időigényétől.
- Húúúúúhaaaaaa! Ilyen sok?
- Végülis, rosszabb esetben cirka félnapi tökölődés ez Hölgyem...
- Na de hát ez nem fizikai munka!!!!
- Maga szerint csak lapátolással lehet pénzt keresni? Illeve csak azért kell fizetni?Végül csak itthagyta...
-
_Erik_
csendes tag
Na igen, senki nem vitatja, hogy egy magyar nyelvű használati utasítás nem árt. Viszont ne keverjük már össze a használati utasítást egy tankönyvvel!
Legyen már annyi önkritika mindenkiben, hogy felmérje, képes-e a tudásánál fogva egy munka elvégzésére vagy sem. Anno iskola után kiszedtem a Skoda-motort, meghüvelyeztem, aztán este mentem vele autósmoziba. Most az A6-ossal ezt már nem vállalom be, bedig ez is csak egy Otto-motor.
-
_Erik_
csendes tag
Sokaknál by default az a hozzáállás, hogy mivel ők nem értenek hozzá, ezért valami kisebbrendűségi komplexusként kezelve ezt sündisznó módjára támadják a boltot/szervízt, mert akkor tessék nekik megmutatni hogyan kell ezt használni/beállítani/stb...
Nyilván én is felhívom az élelmiszerboltot miután bevásároltam, hogy most valaki azonnal mutassa már meg, miként kell összedobni a paprikáskrumplit, mert én hiába bajlódom veleMagyar nyelvű használati utasítással kapcsolatban máshol is vannak nyűgök? Volt, aki mindegy végső aduként azt virította, hogy: "DE NEM VOLT HOZZÁ MAGYAR NYELVŰ HASZNÁLATI!" Ilyenkor mindig megkérdezem, ha lett volna, értene mondjuk egy router beállításaihoz? És különben is, ő igazi magyar, nehogy már ő tanuljon meg angolul... Ez is konkrétan elhangzott egy vevőtől.
-
_Erik_
csendes tag
válasz
Thulcandra #5105 üzenetére
Szintén van vendéglátós végzettségem, meg elektronikai műszerész, meg egyszer elvégeztem valami számítástechnikai tanfolyamot is
-
_Erik_
csendes tag
Az utóbbi dők legjobb telefonhívása:
-Kaptam egy modemet, de nem működik. Mi a baj?
-Milyen modemet és miben segíthetünk egyáltalán?
-Hát egy modemet! Ahhoz kell telefonvonal?
-Igen, anélkül egy modem nem szokott funkcionálni.
-De van az a kis doboz, ha abba bedugom, akkor sem? Régebben volt telefonvonal, de már nincs.
-Nem, nem valószínű. Javasoljuk, szerezzék vissza a telefonvonalukat.
-De nekem azt mondták, úgy működnie kell...
-És azt megkérdezhetnénk, hogy nekünk ehhez az egészhez mi közünk van egyáltalán?Hívja fel a szolgáltatót b@zmeg!
-
_Erik_
csendes tag
Egyik kedvencem, amikor bejönnek, és elkezdi nekem magyarázni a nálunk garanciális alkatrész kapcsán, hogy elvitte "valakihez, aki ért hozzá" és az megállapította, hogy... De akkor most mi meg tudnánk állapítani, hogy rossz-e?
Kérdem én, miért kell duplán megállapítani? Azonkívül, ha nálunk garanciális, miért viszi máshova, akit nyilván csak feltart vele, hogy számára idegen dologgal baszogatja. Úgyis leellenőrizzük, hogy valóban rossz-e, függetlenül attól, hogy ő hány független szakértőhöz szaladgált el vele. -
_Erik_
csendes tag
Egyébként normális ügyfél bejön egy géppel, megkérdezi:
- Bele tudunk próbálni Ram-ot?
- Hogyne, milyen van benne? Tudod?
- DDR 512.
- Jó, akkor milyenre gondoltál? Mekkorára?
- DDR2-ből milyen van? -
_Erik_
csendes tag
válasz
DeltaPower #5063 üzenetére
Vista-t is felpakolgatnak minden gépre, amire nem kellene. Rendszeresen kapunk 478-as, socketA-as PC-ket rajta Vista-val, hogy lassú meg akadozik
Mai legokosabb ügyfél visszahozza a szinte még meleg gépét, hogy nem indul, csak cincog a táp. Belenézek, hát nem hiányoznak a távtartók az alaplap alól!
Mondom, ez így kicsit zárlatos lehet, nem csoda, ha nem indul. Erre még elkezdi megmagyarázni a srác, hogy de nincsenek meghúzva rendesen a csavarok...
És semmi nem ment neki tönkre. Piszok mázlija volt. -
-
_Erik_
csendes tag
Tudtommal jelenleg csak a Samsung és az LG vállal pixelgaranciát a monitoraira, ők is csak 3 napon belül cserélik. Nekünk is hoztak már vissza AG Neovo, Acer, Daewo, stb. monitorokat, de azokat csak ISO-szabvány szerinti pixelelőfordulás alapján cserélik vagy sem. Az a röhej benne, hogy kollegáink mindig elpofázzák, csak az említett két márkára van pixelgarancia, a többinél a vásárló kockázata, hogy megrizikózza-e?
Volt aki azzal állt elő, hogy ez nem is garanciális javítás, hanem 72 órán belül egyszerűen visszahozhatja. Mondtuk neki, ez valóban nem jogosítja garanciális javításra vagy cserére -
_Erik_
csendes tag
A legtöbb embernek fogalma sincs mennyi idő és munka szoftveresen rendberakni egy gépet. A minap bejön egy mutatós kiscsaj, márkás notebook-al, nem megy rajta a mobilos internet csatlakozás. Állítólag mi telepítettünk rá Windowst, bár ez valószínűtlen annak fényében, hogy az az E meghajtón volt...
No mindegy, full újratelepítés, driverek levadászása netről, minden beállítása, számunkra idegen T-Mobil szoftver összehangolása a gépen lévőkkel, vírusirtó és tűzfal, stb... Mondjuk neki, ez lenne 6k, amire elhúzza a száját, hogy ennyit kérni egy órás munkáért? Mondom neki, a kollegám eltöltött vele pár órát, meghát kapott pár "bónusz" cuccot is rá. De azért ő nem teszi be a lábát ide többé...
Biztosan a "szomszéd informatikus" is megoldja neki a problémáját 12 órán belül ennyiért... -
_Erik_
csendes tag
válasz
Hydra SR #4970 üzenetére
Teljesen tipikus ez a hozzáállás. Bejön, megmondja, hogy szerinte az alaplap hibás. Kérdem, miből gondolja? Hát, mert nem indul. Meg szerintem nem az rossz akkor? Ilyenkor csak szerényen megjegyzem inkább: én nem értek hozzá annyira, hogy látatlanban megmondja, anélkül, hogy a hibajelenséget nemhogy láttam volna, de még nem is ismerem...
Még jobban szeretem, amikor behoznak egy alkatrészt, a hiba nem jelentkezik nálunk, erre ő, mintha egy kesztyűt dobna elénk, megkérdezi: És akkor nálam otthon mi a hiba?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Parkside szerszám kibeszélő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kingdom Come: Deliverance I-II.
- Honda topik
- BestBuy topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- További aktív témák...
- ASUS Zenbook Flip S UX371 (i7 2.8Ghz, 16Gb Ram, 1TB SSD, 4k OLED Érintőkijelző, 2in1 Tablet-Laptop)
- Samsung UE65DU7172+1 év biztositás. euronics vásárlás.
- Apple iPad 9th gen (10.2" 2021, Asztroszürke) + Logitech Combo Touch
- ibasso DC Elite
- Legion Y540-15IRH 15.6" FHD IPS i5-9300H GTX 1660Ti 16GB 512GB NVMe + 500GB HDD magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest