Hirdetés
- Szólánc.
- Milyen mosógépet vegyek?
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
- Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
@tco@
aktív tag
Nézett valaki mostanában eladó 2005-2010 közti Swifteket élőben is? Jelenleg hahu-n 124 darab 07-10 közti klímás van (ami engem érdekel), és marhára ugyanolyan minden tekintetben egy 900 ezres, meg egy másfél milliós is a hírdetés szerint. Ennyi hulla lenne, vagy csak nincs rá kereslet már...? KM óra állást nem is nézek, szóval nem arról van szó, hogy az alacsony óraállás veri fel egyes autók árát (persze az is).
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz Darksiders84 #38191 üzenetére
Akkor reális árban nézegettem őket, bár 1.2M a plafon. Vidéken vannak gyanúsan szépek millióért is. Majd megnézek párat
@Darksiders84: KM óra állás tőlem lehet 50 meg 350 ezer is, nem izgat, a szervízkönyvet is simán lehet hamisítani. A leghihetőbbek pont a kb 180-260 ezer köztiek, de kétlem, hogy ne menne el a motor simán fél milliót is...szóval ez mindegy nekem.
Mivel a váltóhiba és az ABS-kocka is bármikor beüthet, nagyjából csak a külső, és a motor állapota ami döntő Nem véletlenül nézek 2007 utániakat, a facelift és 1-2 visszahívás ami addigra megtörtént, már kicsit jobbá tette őket.
-
@tco@
aktív tag
Azt nem tudja valaki esetleg (főleg aki szereléssel foglalkozik), hogy a 2007-es Swift facelift hozott-e érdemi fejlődést műszaki területen, vagy inkább csak egy kis esztétikai tuning? Ha megdöglök se jövök rá hogy milyen nagyobb változtatások történtek... a lökhárító segítségével próbálok eligazodni a hírdetések közt, hogy az adott model faceliftes-e már.
Kezdek egy 2005-2006os darabon gondolkozni 2007-08 helyett, mert határozottan olcsóbbak.
Szerk.: Ja igen, 2008 tavaszáig volt pár visszahívás a kis infógyűjteményem szerint, ezért is keresgéltem alapból ennél fiatalabb modellt[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
Köszi mindenkinek! Akkor inkább a facelift-re hajtok.
-
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #38259 üzenetére
Ha én szakszervízes lennék, csak a hibát orvosolnám. Ha preventív jelleggel cserélnék alkatrészt ahogy a másik szervíz javasolta számodra, azzal elismernék egy eddig be nem vallott típushibát.
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
Autócsere előtt tipródok, gondoltam bedobom ide a kérdést, hátha van kedve ötletelni valakinek így vasárnap este. KM állás nem igazán számít, várhatóan 5-8 évre terveznék vele, de persze az élet úgyis mást hoz majd. A keret ideális esetben 1.2m max, ha nagyon kell, kicsit kitolható. Szóval a 3 opció:
1, Swift GLX/GS AC 1.3 2007-2010 (facelift) 1.1-1.3 millió körül, ABS/váltóhiba esélye, de menni megy.
2, Swift GLX/GS AC 1.2 2010-2013 1.6-1.8 millió körül (inkább több), nem igazán ismert hibája, van ESP, de nem megy annyira elvileg, mint az előd.
3, Swift Sport 2006-2010 1.5-1.7 millió körül, tuti felszereltség, ereje bőven elég, csak ABS-hiba ismert (ha nem tévedek), cserébe drága gumizni (gyárilag 17-es papucsok), és végeredményben ez is 10 éves autó.Jelenleg 20 év feletti Opelem van, szóval a fentiek közül mindegyik nagy-nagy előrelépés lenne számomra. Városban főleg egyedül, évente párszor pálya 120-140 utasokkal, kevés csomaggal. Szempont a megbízhatóság, vállalható dinamika, japános patentság a belteret tekintve. Jelenleg az 1. opció a befutó, mert bár a váltóhiba 80-120k, az ABS-tömb 40-60k költség, de egyik se hirtelen fellépő/út szélén hagyós hiba végülis...
-
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #38701 üzenetére
Hidd el hogy a jelenlegihez képest egy űrhajó lenne számomra ez is
Ha nem titok, milyet vettél, és mennyiért? Én továbbra se nagyon tudok eligazodni a hírdetések között, mert a leírások szerint 900tól a csillagos égig mind olyan, hogy reggel még ő köszön nekem előre...és nincs kedvem 100 autót megnézni, 2-3 szimpi hírdetésre mennék el, reális árban. Nem csodára számítok persze, hiszen használt autóról beszélünk. -
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #38703 üzenetére
Én is ezt célzom meg, de már 5 ajtósat szeretnék. Van egy elég korrekt és lényegretörő listám a típushibákról és felszereltségekről (így esett ki pl a GC), az állapotfelmérésre keresek majd egy szakit vagy szervízt.
-
@tco@
aktív tag
válasz hundai #38759 üzenetére
Érdekes, pont ilyen gonddal küszködtem egy C Corsánál, ma olvastam a hibáról, még nem tudtam ellenőrizni ismerősömnél, hogy ezért xarakodik-e a műszerfal, meg néha ezért nem indul-e...
Vissza a korábbi hsz-emhez: úgy döntöttem hogy újabb Swift lesz, van is 3-4 jelölt, amik a GC felszereltség és 3 ajtósság okán a többiek alatt vannak árban, ez az egyik:
Felmérős szaki nélkül nézném meg, szervízkönyv stb van, rohadni 7 évesen csak nem rohad...van esetleg bármi szerintetek ami nem szembeötlő, és trágyába nyúlhatok vele? Azt kiszúrom ha az autónak két bal oldala van, vagy ha dinnye méretű buborékot fúj mert hengerfejes, de nem vagyok szerelő
Mod.: amiket megnéznék a világ túloldalán vannak (250km), ezért mennék egyedül/haverral, csak nem akna egy ilyen friss autó.[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #38761 üzenetére
Szinte éreztem, hogy pont a tüzes pöcegödörbe nyúltam, rám vall
Igyekszem majd -
@tco@
aktív tag
Van tippje arra valakinek, hogy 2008as GLX swiftben miért lehet sima (nem multi) kormány, mint a GC-ben?
Ebből a PDF-ből gondolkozva arra jutottam, hogy talán azzal is lehetett rendelni, de fene se érti -
@tco@
aktív tag
válasz Zola007 #38863 üzenetére
Általánosságban:
Checklist
Miket nézzünk mégAztán mivel Swift, érdemes ellenőrizni hogy
felszereltség stimmel-eValamint a hibáit:
-2007. ősze és 2008. tavasza között üzemanyagcső visszahívás 1.3 és 1.5 benzin, ez megtörtént-e
-váltóhiba 2005-2010 1.3 benzin (kb 80-150k költség), felengedett kuplungnál súrlódó hang, benyomva semmi (kuplung hiba esetén ilyenkor is zöröghet)
-A csomagtérszőnyeg tűzmentesítését szolgáló vegyi anyag reagált a levegőben lévő nedvességgel, de 2007-es facelift után nem->visszahívás rozsdásodás miatt megvolt-e
-ABS kocka volt-e cserélve, ha nem akkor rendesen cserélve volt-e a fékolaj max. 3 évente (kb 50-70k költség) -
@tco@
aktív tag
Hosszú tökölés után sikerült vennem egy 2008-as GLX példányt apróbb esztétikai hibákkal (kilincs lakkozás stb), biztos előbb-utóbb ebben is kikönyököl valami, de az első út (60+ km) imádnivaló volt
Újkorától márkaszervízbe járt, elég patentnek tűnik, de szerintem mostantól a "saját" szervizembe hordom, ugyanúgy követhető lesz minden.
Ugyanitt 3 darab nem kicsit lepatkázott 14-es dísztárcsa vihető nagyon baráti áron BP-ről (rakok rá újakat). -
@tco@
aktív tag
Látott már valaki olyat 2008 körüli swiftnél, hogy rükibe kapcsolva leugrik a váltószoknya alján levő műanyag keret? Vissza lehet nyomkodni, de nem túl praktikus így. Gondolom ha rögzíteném valahogy naggggyon fixen, akkor meg talán a sebességbe nem menne be tökéletesen, fene tudja. Azon gondolkozom hogy beragasztom, és kivágom ott a műanyagot, csak a szoknya rögzítését kell megoldanom ebben az esetben.
-
@tco@
aktív tag
Tudom hogy nem adásvétel topic, de nincs kedvem tökölni vele, hátha valakit érdekel itt (mint releváns topic): 3 darab 14-es Suzuki dísztárcsa elvihető, 1 elég karcos, 1 közepesen, 1 pedig egész jó állapotban van. Átvehető a X. kerben egy tál gyrosért, vagy pl a Fogarasi Tesconál, egy mosás áráért
-
@tco@
aktív tag
válasz hdanesz #38978 üzenetére
Meg kell nézni, ez még akármi is lehet. Ahhoz képest hogy kereskedő, igénytelenek a képet Koszos a hátsó ülés, xarok a fények...mivel nem facelift-es így még reális is lehet az ár. Ha nem laksz messze akkor nézd meg, az ingyen van. Az meg hogy szervizkönyves pl (én is főleg ilyet kerestem mielőtt meglett a mostani Swiftem) nem jelent kb semmit, ugyanúgy hamisítható.
Szerk.: én a kis esztétikai hibás autómra ami mechanikailag (főleg motor, váltó, futómű) patentnak tűnt, még ráköltöttem kb 100at, szűrő cserék, apró hibák, semmi tragikus, de számolj ezzel is.
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
Tudja esetleg valaki, hogy a 2005-2010 közti Swift CD-s egysége mp3 zenéket is lejátszik, vagy csak audio CD-t?
-
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #39044 üzenetére
Rákerestem, valóban! Holnap reggel meg is nézem, de szerintem feltűnt volna már.
-
@tco@
aktív tag
válasz r.levente75 #39047 üzenetére
Googleztam egy kicsit, de nem tudom mitől függ (évjárat, felszereltség). Az tuti hogy az én 2008.07. havi GLX-emben nincs. Igazából majdnem mindegy is, 200 tracket úgyse szívesen nyomnék végig mire megtalálom amit keresek, mixeket meg nem hallgatok. Majd az új hifipakk megoldja
-
@tco@
aktív tag
válasz gyenesmartin #39141 üzenetére
Nagyon gondolkodom rajta, hogy eladnám a mostani kocsimat, és vegyek-e fel hitelt új autóra. Nekem nem hiányzik az, hogy vegyek egy használtat, aztán mindig keljen rá költeni valamit.
Ez senkinek se hiányzik, a kérdés csak az, hogy reálisan mit engedhetsz meg magadnak. Cikk.
Csak azért írom, mert nyiiiiilvááán jobb egy új autó, csak mérlegelni kell hogy benyeled-e az ilyen árnál kb 1-1.5 millió bukót az első 2-5 évben, vagy veszel egy ennyi idős autót, ennyivel olcsóbban Mondom ezt úgy, hogy a következő Swiftem (a mostani után) nekem is talán új lesz, de inkább ez a 2-5 éves vonal.
CVT-t én személy szerint nem vennék, a Swift szépsége részben az, hogy van benne némi "bugi" (szerintem), és a japánoknál a váltás se egy rossz élmény azért. Én szerintem nem félnék az 1.0 turbótól, tutira jól megy, és ha most új autót veszel akkor sanszos, hogy lecseréled még mielőtt kikönyököl benne valami. -
@tco@
aktív tag
válasz Napfénysüti #39154 üzenetére
10 évre reális az új autó is, ez igaz. De aki újat vesz, az igen gyakran már 2-3-5 év után lecseréli. Ráadásul a bekerülési költségek (átírás, használt autó esetén kezdeti szerviz stb) se mindegy hogy 2, vagy 10 évre oszlik el.
Ez lakásnál is így van amúgy, minimum 10 évre érdemes venni.Én is azért vettem új autót mert szeretném úgy 10 évig megtartani és remélhetőleg ezalatt kevesebb nyűgje lesz mintha alapból vettem volna egy 5-8 éves használt gépet olcsóbban amin aztán ki tudja mik jönnek elő.
De azt továbbra se felejtsük el, hogy a megspórolt pénz (5 év körüli Suzuki esetén legyen csak 1 milla) az megmarad szervizre, rossz esetben trailerre stb. Az új autóban igazából csak az a jó, hogy új. Te fingasz bele először, modernebb, tovább marad szebb futású és zajtalan. De továbbra se mondom azt, hogy nem éri meg. Ha valamiből újat vennék, az csak Suzuki...
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz Drughi #39156 üzenetére
Így van, de akár meg is lehet fordítani a dolgot. Egy pár éves autónál már kiderülnek konstrukciós hibák, egy újnál még nem biztos. Új autónál évekkel fiatalabbak az esetleg szétpukkanó csövek, vagy súrlodó (zárlatossá váló) kábelek, szóval ez +1 oda.
Akkor összefoglalónak írom így: ha sikerül jó állapotú, megbízható (Suzuki topik, szóval ez szerintem pipa) autót kifogni, akkor szerintem jobb vétel lehet egy ilyen 3 éves Swift jelenleg 2.5 millió körül, mint egy új, 3.5 körül kb azonos felszereltséggel. Igaz hogy épp nemrég volt modellváltás, de ezen most ne akadjunk fent.
De még mindig tartom, hogy ha az ember megengedheti magának (nálam ez vételár fele kp-ban+még legalább ennyi a bankban általános célokra), akkor egyszer át kell élni azt, hogy szalonból hoz ki az ember új gépet[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz Napfénysüti #39159 üzenetére
Na most megnéztem, és hahun Balenóból 2002 előtti, meg 2017 utáni van, szóval ez a típus pont nem jó összehasonlításhoz
Azonos típus/felszereltség esetén van értelme erről diskurálni. -
@tco@
aktív tag
Mert gondolom a márkaszervízbe nem kell időpont soha, és egy 3-5 éves autón lényegesen több dolog kopott már el (azok is háromszor), mint egy új példányon fog Aki egy vödör szart vesz, az persze hogy hetente fog szervizbe járni. Az olcsóbb árnak ez az egyik ára, jó autót kell kifogni, idő, pénz, és energia.
Tudnám még folytatni, de aki nem akarja érteni, úgyse fogja na. Aztán az még fel sem jött, hogy egy 10-20 millás premiumon mennyit bukik az ember az elején, de az nem is ebbe a topikba tartozik.
Persze ha valaki keres annyit hogy az 1-1.5 millás difi árán megveszi az időt amit egy 3 éves autóval a szervizben töltene és amit rákölt (azért nem túl sokat...), akkor vegyen újat, én támogatom. Csak azt értsük már meg amit írok, minden a (valós) anyagi lehetőségektől függ. -
@tco@
aktív tag
válasz rbalint88 #39173 üzenetére
Hát ilyen autó mondjuk tényleg nincs, ha az automatárol lemondanál, akkor máris jobban az esélyek. Vagy ugyanez dízelben, de azt meg vegyen most a fene. Szóval ha ugyanez csak új autóban érhető el, az megint más.
Egy panorámatetős Vitarát mondjuk én is hajtanék, de az S-Cross jobban tetszik -
@tco@
aktív tag
válasz Szilágyi84 #39315 üzenetére
Szerintem 5 évesen simán, én is arra fogok váltani majd.
-
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39284 üzenetére
A nagy keréknek én se vagyok híve, 15" felett már sokkal drágább rá a gummer. A ködlámpa szerintem nem árt, az ülésfűtés viszont olyan nekem, mint pár éve a klíma volt. Győzködtem magam hogy megvagyok nélküle, de aztán rájöttem, hogy bizonyos szituációkban elengedhetetlen. Másrészről pedig én még rohadás hidegben se fűtök az első 5-8-10 km alatt, inkább melegedjen a motor Ez ugyan lehet hogy csak az én hülyeségem, de az ülésfűtés mindenesere ilyenkor baromi jól jönne (jelenleg meg nincs, 2008as glx swift).
-
@tco@
aktív tag
válasz Szilágyi84 #39320 üzenetére
Én 5 évvel fiatalabb szeretnék lenni, de az olcsósított swifttel
-
@tco@
aktív tag
válasz dethroner #39346 üzenetére
Kérdés, hogy mikortól keletkezik hulladékhő ugye, a vízhőfok még távolról sem jelent meleg motort, és ha rendszeresen városban járkál valaki (mint én), akkor szerintem jobb, ha inkább a motor melegszik
De mondom, lehet én látom hülyén a dolgokat, de míg kabátban nem fázok azon a 8-10 km-en, addig nem izgat a fűtés[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz Pist@bácsi #39359 üzenetére
Szóval úgy gondolod akkor, hogy hidegre állítva nem lesz jelentősen hamarabb üzemmeleg a motor? Én úgy gondoltam eddig hogy melegre állítva kinyílik az adott szegmens, és több hőt húz át. De igazad lehet, talán tök hülyeség így melegíteni...lehet akkor 1-es ventin és feltekerve hagyom egész télen
Én ezen két cikk alapján szoktam vezetni hidegben: cikk1, cikk2, hátha valaki még nem olvasta őket, hasznos -
@tco@
aktív tag
válasz racerx #39363 üzenetére
Ismerős 206-os Peugeot-ján pl le kellett takarni télen a hűtőt egy kartonlapptal, mert félútig se ment fel a vízhőfokjelző mikor tré volt a termosztát Szóval azért biztos számít. De akkor lehet tényleg én izgultam túl, betolom maxra 1-es ventin, nyáron meg hidegre AC miatt, aztán nem stresszelek ezen
mod.: typo[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
Van tippetek arra mi lehet, mikor 2008as Swift fekvőrendőrön (szinte bármilyen lassan) áthaladva elöl nyöszörög egyet? Majdnem olyan a hang mint mikor túl széles a gumi, és beleér az autóba. Az utóbbi kb 500 km alatt kezdtem hallani. Gumi gyári méret, sík úton semmi hang. Talán valami haldoklik a futóműben
-
@tco@
aktív tag
válasz Matthew #39565 üzenetére
Vállalható, bár nekem volt 50 lóerő alatti autóm, városban ok, városon kívül necces, pályán meg ha egyedül mész, akkor néha talán előzni is tudsz érdemben. Én semmiképp nem vennék 70 lóerő/tonna alatt autót (inkább 90), mert lehet menni vele, ja, de csak magaddal cseszel ki, hidd el...
-
-
@tco@
aktív tag
válasz ludsimon #40628 üzenetére
Engem a 3+7 ev gari elegge megyőzőnek tunik. Vagy majd próbálják a felelősséget a tulajdonosa hárítani?
Aligha, szerintem simán csak bíznak ennyire a cuccaikban. Én most 2-3 évig biztosan nem cserélek autót (és később se újat vennék), de ez még engem is meggyőzőtt, a következő valószínűleg szalonból Swift/S-cross lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bestbuy játékok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 5
- Azonnali játékos kérdések órája
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- CPU léghűtés kibeszélő
- Vezetékes FEJhallgatók
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest