Én pont a napokban vettem egy új gy.elosztót, ez igaz,hogy vikás de átnézve elég jónak tűnik, a 7e- Ft - os vételárról meg ne is beszéljünk, hétvégén berakom, jelzem az eredményt.
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Én pont a napokban vettem egy új gy.elosztót, ez igaz,hogy vikás de átnézve elég jónak tűnik, a 7e- Ft - os vételárról meg ne is beszéljünk, hétvégén berakom, jelzem az eredményt.
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
A vezérmű tengely nem szokott tönkre menni.
BENEFON DELTA--------N8
Azt nézd meg mert az mindent elmond hogy 1000 fordulaton egy adott pontra teszi a gyújtást. A vezérmű lánc ha laza akkor van ilyen jelenség mint amit írtál.
BENEFON DELTA--------N8
Vikát inkább most kihagynám
Esetleg valaki tud olyan gyújtáselosztót, ami nem csak két hétig működik? Neadjisten létezik belőle gyári?
Laza vezérműláncot ki lehet valahogy szűrni?
55e km van a gépben (még bejáratós a drágám), és én nem hallok semmi csörgést, ami vezérműláncra utalna. Egyébként 91-es 135L-ről van szó.
Ami nekem mostanáig benne volt is vika, az autó 5 éve van nálam, eddig tökéletesen működött!
Ja és kitudja előtte mikortól üzemelt .....
a csoda csak a skoda
Fent írtam hogy lehet kiszűrni. Az hogy 55 van benne nekem semmit nem mond, mert láttam már olyan lánc garnitúrát amin a kerekek megmunkált felülete olyan volt hogy egy vasárnapi kocsikázás után már ismét sz@r a lánc.
BENEFON DELTA--------N8
Az a gyújtási érték ingadozás igen extrém.
Azt jól tetted, hogy kicserélted a körmös henger stiftjét. Ugyanilyen szeg van a gy.elosztó alsó felének az alján lévő meghajtó fogaskerék rözítésnél is, belül, a blokkban. Kisebb valószínűséggel, ez is ki tud verődni és okozhatja a rotor vízszintes kotyogását. De szerintem ez nem 0-20°.Az túl sok.
Nekem az a gyanúm, hogy a röpsúly visszahúzó rugó lesett a rögzítő fűlről, vagy törött.
Ilyenkor elszabadúl forgás közben a röpsúly és rángatódzik a rotor. Álló helyzetben is szabadon lötyög.
[ Szerkesztve ]
Köszi a tippet, szombaton megnézem a röpsúlyt. Ha megfogom a rotort és kézzel kicsit tovább fordítom, van rugóerő, és vissza is húzza a kiindulási pozícióba. Tehát ha jól gondolom, legalább az egyik rugó még rajta van.
A másik stift pontosan hol van? Jól értem, hogy a gyújtáselosztó tartó (ami két hatlapfejűvel van lecsavarozva) alján, a ferde fogazatú fogaskereket tartja? Esetleg ha van fotód róla, azt megköszönném! Apropó, egy oldallal feljebb írtátok, hogy ezt a tartót nem szabad piszkálni. Megkérdezhetem, hogy miért?
Köszi! Szívemhez nőtt nagyon. Mindig kap valami extrát.
Ha ilyenkor érzel kicsit erősebb rugóerőt,akkor remélhetőleg mindkét rugó a helyén van. Arra gondoltam, ha egyik rugó leesett, az ott belül forgás közben elakadhat, emiatt rángatja a rotor tengelyét és vele együtt a csillagtárcsa csúcsai is mindig más pozícióban fedik a tüskéket és emiatt szóródik a gyújtási fok.
Amit írtál, hogy nagy a rotor holtjátéka,nem tudom mi lehet. De ha kézzel elfordítod és azonnal van rugófeszítés, akkor az a helyén van.Nem tudom, milyen fajta rotor holtjáték van nálad?
Valóban nem érdemes megbontani az alsó részt, amit a két tízes csavar fog a blokkhoz,mert macerás a visszatétele.Ha mégis, akkor viszont minden állást, szöget meg kell jegyezni, mert egy szenvedés utána visszatenni. A legjobb ilyenkor, ha 1-es henger,mínusz ötre állítva kezdeni a kiszedést, mert így a visszatétel szöge adja magát.
Nemrég raktam össze az enyémet, sajna nem készítettem róla fotót. Tettem fel képet ugyan, de az már a végeredmény volt.
[ Szerkesztve ]
Köszi a „robbantott ábrát”, most már kicsit jobban átlátom a dolgot.
Akkor ha jól értem, az a lényeg, hogy a »csillagtárcsának« legyen kicsi a tengelyirányú holtjátéka. A rotornál csak az a lényeg, hogy a gyújtás pillanatában érintkezzen az elosztófedélben lévő érintkezőkkel, de magát a gyújtás pillanatát a csillagtárcsa helyzete határozza meg.
A gyújtáselosztó tartónál az az ötletem támadt, hogy nem veszem le, hanem belenyúlok egy nagyobb csavarhúzóval abba a horonyba, ahova a körmös gyűrű csatlakozik, és megtesztelem vele, hogy van-e ott holtjáték.
A rotor holtjátékáról csinálok majd egy rövid videót, úgyis szoktam magamnak dokumentálni szerelés előtt, hogy legyen összehasonlítási alapom.
Motort beforgatni a forgattyústengely ékszíjtárcsa csavarjánál fogva lehet? Egyszer már csináltam, de marha nehéz úgy forgatni. Esetleg érdemes előtte kiszedni a gyertyákat, hogy ne sűrítsen a dugattyú?
Majdnem...
A csillagtárcsának, ha fent van a helyén, akkor minimális tengelyirányú játéka van.Lefeljebb billeg. De sajnos ez a gyártó hibája, mert csak úgy rádobták a tengelyre, nem gondoskodtak arról, hogy az fixen legyen rögzítve ott. (Én a furatát kétoldalról megpontoztam,hogy legalább vízszintesen ne dobálodzon.Ellenkező esetben, forgáskor mindig más előgyújtási értéket közvetít, az az nem mindig mínusz öt foknál fog találkozni a hegye, az alaplap négy tüskéjének egyvonalával.Hanem a főtengelyen mérve,pl. nulla-mínusz húsz fok között random.
Szerintem, ha a csillagtárcsa furata már rendesen ki van verődve, akkor elképzelhető, hogy a stroboszkópodon ekkorát szaladgál a fekete jel..
--A rotor a tetején lévő rézlemezen keresztül csatlakozik a fedél közepében lévő szénrúdhoz. Mással nem érintkezik a tengelyén. Minthogy a csillagtárcsa csúcsai sem az álló négy tüskével.Csak elhalad elötte.Jelet generál és a jeladó impulzust ad a gyújtásvezérlőnek, trafónak és megy a szikra a gyertyára.
-Nekem hideg motoron, kézzel megy a főtengely kőrbeforgatása. Ékszíj+generátor lapát.
-Igen nézd meg a csavarhúzóval, van-e ott holtjáték. Mármint a meghajtó fogaskerék miatt..
[ Szerkesztve ]
Szétszedtem a gyújtáselosztót, rugók rendben, de kicsit gyanúsan áll a rugó rögzítő kar. Az egyik szabályos 90 fok az alaplaphoz képest, a másik viszont kijjebb van hajlítva és egy picit meg is tekeredve. Ez normális, így kell álljon, vagy valamitől elhajlott?
Másik érdekesség a rugóba beleakadt korong, ezt tényleg nem tudom mire vélni, egyáltalán honnan jöhetett:
A kifelé hajlott rugótüskére nem tudok mit mondani. Az igazság az, hogy ilyen állapotba magától nem tud kerűlni. Nincs amibe beleakadjon és így kihajolnon a ház felé.Nem nyúlt ebbe bele valaki?
Ha ennyire el van deformálódva, akkor az a gyanúm, hogy forgás közben hozzá ér a ház falához,vagy időnként megakad. Ha itt így volt rögzítve az adott rugó, akkor az nagyon megfeszített állapotban volt rátéve. Az az, nem tudtak nyitni a röpsúlyok. Ezáltal csak a vákuumos előgyújtás szabályzás működött. Viszont akkor nem értem, a videón miért ugrált a jel olyan széles határok között.
-A másik képen, a rugó és a tüske közé becsípődött 'korong' maga a rejtély..
[ Szerkesztve ]
Hagy gyárilag nem így állt, akkor én is úgy gondolom, hogy inkább megpiszkálhatták. Magától biztos nem hajlik így ki.
Bringasisti írta korábban:
A két rugó nagyon hasonlít egymásra de van minimális különbség. És nem mindegy hogy melyik hova kerül mert a két akasztási pont nem egyforma távolságú.
Na most, a két rugó nem egyforma, vagy az akasztási pontok távolsága nem egyforma? Vagy a rugók is különböznek és az akasztási távolság is?
Méricskéltem és nekem a rugók tök egyformák. Az akasztási pont nyilván nem, mert ugye szanaszét van hajlítgatva, de úgy mértem, hogy ha derékszögbe állítanám, pontosan annyi lenne az akasztási távolság, mint a másik oldalon.
Ha a rugók kell különbözzenek, akkor történhetett az, hogy a feszesebb rugó eltört és aki szerelte, csak lazább rugót tudott beszerezni, amit úgy került meg, hogy kijjebb hajlította az akasztót. (Egyébként jól tippeltél, hozzáért a ház falához, van nyoma, bár nem mély, és nem hinném, hogy jelentősen befolyásolta a működést. Minden esetre kicsit visszább hajlítottam.)
Továbblépésként most egy jobb állapotú bontott gyújtáselosztón gondolkodom. Lehetne venni új tengelyt, meg mintha rugó készletet is láttam volna valahol, de nem vagyok benne biztos, hogy megéri ezt a berheltet felújítani, jó eséllyel sosem lesz tökéletes. Ugye még mindig ott van a kiverődött stift, amihez most direkt nem nyúltam.
Még egy érdekesség.
Pár éve már szórakozik a fordulatszámmérő. 3500-ig teljesen jól mér, fölötte viszont megkergül, maximumig csapkod, leng össze vissza. Zavart, de a kocsit teljesítményével egyértelműen nem volt összefüggésben, nem húzott rosszabbul olyankor, amikor ugrálós tartományba ért. Ki is szedtem egyszer a műszert, megállapítottam, hogy a fólia kondenzátor öregedhetett ki, majd keresek másikat.
Valamelyik nap beugrott, hogy egy dobozban láttam én egyszer egy régi gyújtásvezérlő elektronikát. Ma közelebbről is megvizsgáltam a kocsin lévőt, és elszörnyedve vettem észre rajta a VIKÁ feliratot. Na mondom, egy próba még pont belefér a napba, gyorsan átcseréltem. Mondanom sem kell, tökéletesen működik a fordulatszámmérő.
Így már emlékszem is, úgy három éve műszaki előtt voltak gyújtás gondok, és a szerelő gondosan kicserélt mindent, aminek köze lehet hozzá. Így belegondolva jogosan, mert valami kifejezetten vacak gyújtókábelek voltak rajta (kék Teslát tett rá) és Bosh gyertyák (bele való Brisket kapott). Ezek szerint vezérlőt is cserélt, ezt viszont rosszul tette. Szinte biztos hogy azóta hülyéskedett a fordulatszámmérő, és persze nyilván a gyújtás is (gondolom dupla ütemben dolgozott a gyújtótrafó), és mindez egy nyavalyás Vika elektronika miatt!
Én ezért mondtam mikor ugrált a gyújtás hogy emeld a fordulatszámot amíg nem lesz egyenletes, mert ha 1000-1100 felett is ugrál az nem holtjáték hanem elektronikus hiba.
BENEFON DELTA--------N8
Olyankor mi van ha a tárcsán nincs jelölés, körbe forgattam, semmi!?!?!?!?
a csoda csak a skoda
Közbe meglett, teljesen be volt koszolódva, alig vettem észre.....
a csoda csak a skoda
Végső esetben fülre is be lehet állítani ha valakinek van tapasztalata
BENEFON DELTA--------N8
Ugye a második bemetszés az 5 fok?
a csoda csak a skoda
Az alumínium öntvényen igen
BENEFON DELTA--------N8
És a fényszóró felöl számolva
a csoda csak a skoda
Már nem emlékszem de mintha a 0 és a 10 fok volna jelölve és az 5° az a rövid jel
BENEFON DELTA--------N8
Amikor ráállítom a tárcsát 5 fokra, az elosztó berakva ,az egyes henger meg a vákuumos is a generátor felé néz elég aberràltan, másképp nem lehet az elosztót berakni, hogy úgy álljon mint ahogy képen mutattad!
a csoda csak a skoda
Az úgy áll ahogy a kínai a gyújtáselosztó alján lévő lapolt tárcsát rögzítette, mivel aszimmetrikus az a vékony borda ami a tartó bak illeszkedő felületébe csúszik. Nézd meg hogy a régi és az új egymás mellé téve miben különbözik.
BENEFON DELTA--------N8
Gyakorlatilag az egyforma, és mivel igen, nem lehet a két illesztő-tüske miatt betenni csak egyféle képpen, gyakorlatilag borul minden. Oké, oké, de hogy a pihébe állítsak gyujtást?
a csoda csak a skoda
Nézd meg ha úgy rakod vissza a régit hogy nem mozdítod meg a motort akkor hova mutat a rotor.
BENEFON DELTA--------N8
Ez jó ötlet, reggel ezzel kezdek , megint jelre állítom, úgy berakom a régit, megjelölöm, az újjat hozzá igazítom.
Na majd meglátom, ha van még ilyen remek ötleted, megköszönöm ha megosztom velem!
Köszönöm!
a csoda csak a skoda
Sziasztok,
valakinek volt már tapasztalata olajnyomás-jelző gombával?
A fábián hazafele elkezdett sípolni meg villogni az olajnyomás jelző piktogram.
Félreálltunk, de van benne olaj és a víz sem ment bele az olajtérbe.
Egyelőre hazajöttem vele így.
Nem akarlak elkeseríteni de nekem volt ilyen gondom hogy teljesen másképp állt a két elosztó. Ha így van akkor az összes gyertya ki és minden egyes henger esetén amikor nyomja ki a levegőt meg kell nézni hogy a kábel jó helyre csatlakozik?
BENEFON DELTA--------N8
Ha biztos elég olaj van benne nem csak az alján lötyög valami akkor gomba csere.
BENEFON DELTA--------N8
Összehasonlítottam, minden ugyanott van, minden egyforma mm- re!
a csoda csak a skoda
Generátor szélső hengert fogtad be és mikor óramutató irányba forgattad a motort és hallani lehetett hogy a dugó nyomja ki a levegőt akkor állítottad az ékszíj tárcsa jelet 5°-ra, és a csillag úgy áll hogy a nyilak fedik egymást?
BENEFON DELTA--------N8
A rotor a befogott henger gyujtó kábel szegmenshez mutat?
BENEFON DELTA--------N8
Világos, hogy az egyik rugótüske ki van hajlítva, nem is kicsit.
Valóban úgy van megszerkesztve a dolog, hogy az egyik rugófeszítési távolság hosszabb, mint a másik.
A két rugó sem egyforma.Az egyik olyan, mint ami neked bennt van. De neked mindkettő ugyanaz. Ez, mint ahogy látszik is a fotódon, a két akasztási kihajtása között, 12 csévélt karikával rendelkezik.
A másik rugón csak 9 karika van és kb. 2mm.-rel hosszabb.Ez a feszesebb,mivel a kevesebb karika több erőt igényel egyazon távolságra való széthúzására. (Természetesen egyazon anyagból készülve.)Lefotóztam ezt a másik rugót.
Azért különbözőek a méretek és a rugók menetszáma, mert alapjáratról indúlva, fordulatszám emelkedésre a lágyabb tud még tovább nyúlni. Ezáltal van biztosítva a folyamatos fordulatszám-előgyújtási fok emelkedés páros összhangja.
Ha nincs ilyen másik rugód, akkor sincs vész. Hajlítsd vissza azt a tüskét olyan mértékben, hogy a rugó csak egy picit legyen megfeszítve, mikor a helyén van. Ez mindkettő visszahúzó rugóra érvényes. Ha viszont lötyögnek rajta, az nem jó, mert alapjáraton, még nem nyithatnak a röpsúlyok.
Ha ez így megvan és a stiftjét is kicseréled(ami megér egy misét), akkor szerintem túl nagy gond nincs ott.
-Gyújtásvezérlő doboz lehetőleg ne Vika legyen.
Én beszereztem már rég egy szlovák utángyártottat, az van most benne. Teljesen jó. De vettem nemrég egy cseh gyárit tartalékba.Igaz,kétszer annyiba kerűlt.Nagyon fontos, hogy tökéletes legyen a főldelés a kasztnihoz.
Igen! De nem úgy ahogy a küldött képeden benyilazva mutattad.
a csoda csak a skoda
megálltunk, vártam, hogy lefollyon minden alulra, és úgy mértem.
Azon filóztam még, hogy a hibás hidrotőkék esetleg okozhatnak -e ezzel kapcsolatban bármilyen galibát.
(Gondolok itt arra, hogy valami mikro-méretű reszelék eltömít egy olajfuratot, stb.)
Mindegy! Holnap nekiesek reggel, már nem tudok gondolkodni. Köszönöm eddig is.
a csoda csak a skoda
Az olaj a szűrőn keresztül tisztul. Volt már nekem is hogy gombát kellett cserélni. A csere alkalmából figyelni kell mert kúpos menet, meghúzása figyelemmel, és utána néhányszor ellenőrizni hogy tömít a menet rendesen.
BENEFON DELTA--------N8
Köszönöm.
Még egy béna kérdés: az olajgombához le kell cserélni az olajat is? (Kifolyik az olaj, ha kiszedem a gombát?)
Motort legalább ott tisztára kell mosni, egy csepp olaj se fog elfolyni
BENEFON DELTA--------N8
Köszönöm!
Köszönöm! Sikerült beindult, de hozta a hibát, vízesek gyertyák! Tömítést kell cserélnem
a csoda csak a skoda
Azért nem biztos, menj vele egy napot és utána átbeszéljük.
BENEFON DELTA--------N8
Sajnos de!!! Kivettem 3 km után a gyertyákat, indítóztam, szökőkútként nyomta a hengerekből a vizet! Holnap bontás, délelőtt jön a tömítés. Fene egye, 3 éve vagy hogy cseréltem, nem értem!
Valószínűleg kereslek, ha tudsz segíteni megköszönném!
a csoda csak a skoda