Két piros nyíl közti távolságot mérd le és nézd meg hogy a felfekvő felülettől hol kezdődik a fogasléc. Ha nincs lelazulva a lendkeréken nem szokott gond lenni vele
BENEFON DELTA--------N8
Tuti ez a baja! Elforog a fogaskerék a léc mellett, gyakorlatilag nem,hogy nem éri el, túlmegy rajta, mivel kopott hiányzik a fele, túlmegy rajta és ott forog magába üresen!
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Milyen vastag a fogazás a lécen?
Ez favorit önindító.? Hány foga van?
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Mint a kerék. Mérd ki a helyzetet colostok segítségével
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Láttam képeket a neten! Nos lehet,hogy nem körbe, de ott ahol áll a kerék, és még elérem újjal, ott bizony hiányzik a jó felé a vastagságából, gyakorlatilag beszoptam!!!
Ezt nehéz kicserélni? Gondolom Da!
a csoda csak a skoda
Akkor ott komoly forgácsolási nyomoknak kéne lenni . Mérd ki centivel a pozíciót mert ha valóban a fogaskoszorú a gond az nagy probléma,de szerintem ha nem tudod csavarhúzó segítségével a lendkeréken elmozdítani akkor nem itt van gond.
BENEFON DELTA--------N8
Elforgadtam csvarhúzóval, de ugyanazt tudom leírni, hiányzik a fogazás vastagsági fele, arra gondoltam kimérem a távot, kihézagolom annyira, hogy az öni. annyira kerüljön hátrébb ,hogy elérje a még épp fogazást, aztán majd csere, de járni kell vele, nem tudok mit csinálni!
a csoda csak a skoda
Mármint a lendkeréken a fogaskoszorút forgatták el?
BENEFON DELTA--------N8
Igen!
a csoda csak a skoda
Ha a két alkatrész egymástól függetlenül elmozog akkor hiába hézagosz bármit a fogaskoszorú nem adja át a forgást a lendkerék > motornak.
BENEFON DELTA--------N8
Meglátom! De már csak holnap! Elkezdett szemelni az eső
,Ha van kedved nézz vissza légyszíves holnap! Előre is köszi, meg most is köszi!
Agyalok addig is!
Apropó! Ha valaki tud valami olcsó kis szgk.,-t. Kérem jelezze! Max 100e! Köszi!
a csoda csak a skoda
Küldtem privát üzenet
BENEFON DELTA--------N8
Bal oldali a 120 as farmotoros a jobb oldali a Favorit alkatrész. Nem csereszabatos. Nem csak a fogaskerék de a tengely a csavart hornyolás nem hasonlít egymásra. Amit én beszélgetés közben beraktam a 120 as alkatrész
BENEFON DELTA--------N8
Ugye nem szemből jobb+ bal?
a csoda csak a skoda
Na pont ,hogy fordítva! Ahol vettem csak favorit cuccokat árul a csávó! Nem tévedett eddig soha! 35 éve skodás!
a csoda csak a skoda
Akkor már meg is oldódott a problémád! 120- as önindító van berakva és mivel a tengelytáv adott viszont a nagyobb modul miatt nagyobb a fogaskerék átmérője nem tud a helyére csúszni a kisebb modul így nagyobb átmérőjű lendkerék fogaskoszorúba! Mikor S 100 és 120 kocsim volt nem tudtam megérteni hogy miért nem térnek át kisebb modul és kevesebb fogszamú fogaskerékre mert akkor megváltozik a nyomaték és az említett két típussal sem kellett volna szenvedni hogy nem forgatja a motort rendesen az önindító
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Van egy bringád. A pedálnál ha kis tányéron tekersz felmész az emelkedő tetejére. Nagy tányéron sík úton is erölködsz!
BENEFON DELTA--------N8
Eső után köpönyeg! A lendkerék fogaskoszorúja ettől még félig halott! Ki kell cserélném!
Nem tudom mikor, nem tudom hogy!
Ko vagyok!
a csoda csak a skoda
Holnap déltől ahogy írtam próbálj meg kapcsolatba lépni mert így irogatva nehéz. Ehhez kell 15 perc hogy átbeszéljük.
BENEFON DELTA--------N8
Rendben!
a csoda csak a skoda
Váltó le, veszel egy bontott lendkerekt és kicseréled, én a kuplungot is cserélném már, ha szét van borítva..
[ Szerkesztve ]
Halló !
Nagyon érdekes dolgok hangzottak el az önindító témában.
Engedjétek meg, hogy közbeszóljon a csapos...
Mint előtte írtam,a favoritomban az a kisméretű felícia önindító van bent. Tehát azonnal pőrget,a motorjának szép a hangja.
Viszont,néha kulcsfordításra recsegő hangot ad,de ezen kívül teljesen üzembiztos.
Valamiért, nem tólja be a fogaskoszorúba a kis fogaskereket, le vannak már nyalva a becsúszó fogak élei.
Most,hogy szó került róla,tegnap megbontottam, a képen lévőt kicseréltem ugyanilyen újra. De ez is reccsen.Úgyhogy,akkor most lett két könnyített bendixem.
Az vajon lehetséges, hogy a fogaskoszorú fogazásának azon része,ahol becsúszik a kisfogaskerék, ott is le van már nyalva a fogadó profilja és emiatt nem talál bele? És azonnal kinyírta a most betett vadi újat is.
Olyan irányból fényképeztem le,ahogy a motorral szemben állva látszik, az az, jobbról,bal irányban tolódik be a koszorúba.
Mondtad hogy cserélted a rugót. Gond lehet
BENEFON DELTA--------N8
Vedd ki az indítómotort és forgasd körbe a lendkereket, ellenőrizd a fogaskoszorút az indítómotor nyílásán keresztül. Teóriám szerint valahol meg van sérülve és ha úgy áll meg a motor, hogy a sérült rész kerül az indítómotorhoz, akkor recseg.
[ Szerkesztve ]
Igen,kicseréltem a rugót,de nem azt, ami a képen látható egységen van,ha erre gondoltál,hanem azt, ami itt most nem látszik. A villánál lévőt cseréltem le egy ugyanolyanra, csak az könnyebben összenyomható,kisebb az ellenfeszítése. Mint írtam,ha valamennyire le volt merűlve az akksi, akkor ez a rugó nem engedte a beemelő villát ütkőzésig elmozdúlni, ezáltal a kisfogaskerék csak kb. félállásig tudott kimozdúlni a koszorú felé. Olyan szinten, hogy 11voltos akksi fesznél, kúlcsfordítás, halk kattanás az önindító felől,vissza jelző lámpák világítanak,de teljes csönd. Gondolom,a kattanás az volt, hogy megkapta az áramot,de a villa nem tudta betólni a rugó nagy ellenállása miatt a fogaskereket a koszorúba,csak kimozdúlt a helyéről,majd kikúlcsoláskor, mikor lement róla a fesz, újabb kattanás, ahogy a kicsit kitolódott fogaskereket a a képen látható visszanyomó rugó alaphelyzetbe lökte.
Igen és amikor recseg, gondolom akkor darálja le a kis fogaskerék becsatlakozó élét. Amint lehetőségem lesz,megnézem a koszorút.Azt a felületet csiszolta le, ami bevezeti a koszorú fogasba. Köszi.
[ Szerkesztve ]
Na annyira összerakta M,hogy indul, de ez csak átmeneti megoldás. Kihézagoltam az önindító tengejét, a kis C" gyűrű alatt,így nem tud teljesen kimenni a fogaskerék, és eléri a még épp részét a fogaskoszorúnak, így tudja forgatni.
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Sziaztok!
A generátorra menő töltésvisszajelző lámpa kábele letestelt, azóta nem tölt. (Favi) A fesszabot nyírhatta ki, vagy a diódahidat?
Ki tudom valahogy mérni?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Lehet,hogy csak a regulátort kell kicserélni.
a csoda csak a skoda
(#16135) bringasisti válasza AsUsLaptop01 (#16133) üzenetére
Ha gyújtás van a kocsin és a töltés visszajelző kábelt lehúzod a generátorról a műszerfalon ég a töltés visszajelző lámpa?
BENEFON DELTA--------N8
(#16136) bringasisti válasza bringasisti (#16135) üzenetére
Még jó hogy megnéztem! A lehúzott kábelt testelni kell és akkor ég a lámpa?
BENEFON DELTA--------N8
(#16137) AsUsLaptop01 válasza bringasisti (#16136) üzenetére
Igen, a lámpa működik és nem alszik el beindított motorral sem.
Sajnos ezzel nem vagyok kisegítve, egy regulátor 4000Ft ha nem jön be, vettem egyet feleslegesen.
Ha kövérebb gázadásnál elalszik, venned kell!
a csoda csak a skoda
(#16140) bringasisti válasza AsUsLaptop01 (#16137) üzenetére
A töltő kábel marad a helyén a műszerfal kábelt lehúzod és csinálsz egy ilyen áthidalást. Forgatod a motort 2 ezres fordulaton fél percig. Megnézed műszer vagy a lámpák fényével hogy van e töltés. Írd meg milyen lehetőségek vannak: kontrollámpa multiméter? A feszültség szabályzó 2 ezer forint,de kicsi a valószínűsége hogy ott a gond ha zárlat okozta a problémát. Tudsz diodát kimérni?
BENEFON DELTA--------N8
(#16141) AsUsLaptop01 válasza bringasisti (#16140) üzenetére
Tudok diódát mérni, igen, a generátort még nem szedtem szét. A lámpa nem alszik ki. egyáltalán. Multiméter is van meg lámpa is. Vika fesszabtól isten ments, egy lengyel jezpol a minimum. Ezt az átkötést még nem néztem, de sima gáadásra a fesz alapból nem mozdul.
(#16142) bringasisti válasza AsUsLaptop01 (#16141) üzenetére
Nekem VIKA van bár sok tekintetben sokk a márka de ez működik. Próbáld ki amit írtam mert már sejtem a megoldast
BENEFON DELTA--------N8
(#16143) AsUsLaptop01 válasza bringasisti (#16142) üzenetére
Szia!
Nem ad ki semmit, megmértem átkötve, majd szétszedtem, a 3db dióda rendben van. (Nem 4dbnak kéne lenni egy egyenirányítóban??)
Merre tovább?
[ Szerkesztve ]
(#16144) bringasisti válasza AsUsLaptop01 (#16143) üzenetére
Kicsit meg vagyok lőve mert ha jó a feszültség szabályzó akkor tölteni kellett volna a generátornak. A zöld nyíl a 6 darab teljesítmény dióda ( 3- és 3+ ) a piros nyíl a feszültség szabályzó áram ellátó dióda. Ha a feszültség szabályzó kábel csatlakozásra áramot teszel és testeled a házat akkor a szénkefén áram jelenik meg így tudod a feszültség szabályzót ellenőrizni. Én ezzel kezdeném.
BENEFON DELTA--------N8
(#16145) bringasisti válasza bringasisti (#16144) üzenetére
Késő van és kicsit hülye vagyok a színeket felcsereltem.
BENEFON DELTA--------N8
Helló! Tudja- e valaki,hogy van e különbség fogaskoszorú és fogaskoszorú között ami a favorit/formanba kell?
a csoda csak a skoda
Igen van a 120 as koszorú hasonlít ahhoz ami neked kell.
BENEFON DELTA--------N8
Akkor honnan tudom melyik kell nekem?
Fogazása több/kevesebb, vagy mi?
[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
Skoda boltos asszonta: elvileg egyforma, de nem tudja pontosan melyik van neki! Régen nem adott el ilyet. Amùgy 2900 pénz!
a csoda csak a skoda
#16114 kell megnézni és látszik amit beszéltünk hogy mivel a főtengely és az önindító tengelytáv adott ezért a nagyobb fogaskerekhez vékonyabb koszorú jár és a kisebb fogaskerekhez vastagabb koszorú jár. A boltba egy 120 as és egy Favorit önindítót össze kell hasonlítani és megnézni melyikhez stimmel a koszorú. Ha 120 as koszorút használsz 120 as önindítóval az passzol egymáshoz de a nyomaték miatt nem forgatja rendesen a motort.
BENEFON DELTA--------N8