Hirdetés

2024. június 30., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#17901) peti_s válasza kmarco05 (#17900) üzenetére


peti_s
addikt

Használj részecskeszűrős motorolajat, és akkor nem lesz gond a lamdaszonda, illetve a katalizátor tisztaságával. :) 269000 km-el is gyári mindkettő. :)

(#17902) kmarco05 válasza peti_s (#17901) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Na akkor az kell nekem!! 😁

Bár mondjuk ilyen hogy részecske szűrősről még nem hallottam , csak szintetikus, fél-szintetikus meg ásványi.

Meg ha már mondjuk kokszos a lambda akkor egy "csodaolaj" nem tudom mit sehít rajta, igaz nem értek hozzá csak kérdezem.

Köszi

Üdv
KMarco

(#17903) vil59


vil59
tag

Igen,van részecske szűrő dobhoz olyan fajta olaj,aminek jóval kisebb a hamutartalma.( nem katalizátorhoz)--
Így az nem tud megtapadni a szűrőrácson,viszont van lehetősége a bejutó koromszemcséknek elégnie,ezáltal tovább tiszta marad a finom szűrőbetétet.
De ezek az olajak dieselmotorokhoz vannak alkalmazva és csak 5W-40-ben gyártják.

[ Szerkesztve ]

(#17904) bringasisti válasza vil59 (#17903) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Itt az is számít hogy 100 kilométeren hány liter olajat fogyaszt a motor. Milyen a lehúzó gyűrű állapota

BENEFON DELTA--------N8

(#17905) kmarco05 válasza vil59 (#17903) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Szia Vil!

Igen, most néztem utána, valóban csak dieselekbe mehet. :-(

Mindegy, egy próbát megért...

Köszi

Üdv
KMarco

(#17906) vil59 válasza bringasisti (#17904) üzenetére


vil59
tag

Igen, a kipufogó vége sok mindent elárul..

(#17907) peti_s válasza kmarco05 (#17905) üzenetére


peti_s
addikt

Nem csak dízelbe mehet, miért csak abba mehetne? :D

#17903) vil59

Nem csak dízelekbe mehet, nem értem miért mondjátok ezt. Én is 5W-40-es normál, de részecskeszűrős autókhoz való olajat használok. :) Illetve nem csak 5W-40 van, van 0W40, 5W30, 0W30, 5W20, 0W20 stb. :D

(#17904) bringasisti, igen, de inkább az hogy milyen hosszú utakat teszel meg vele. Mivel a melegoldali viszkozitás az 5W40 esetében ugyanannyi, csak a hideg más.

(#17908) vil59 válasza peti_s (#17907) üzenetére


vil59
tag

Valószínűleg azért fejlesztették ki a részecskeszűrőhöz való olajat,mert olyan autókba való,amelyekbe be van építve ez a részecskeszűrő dob.
Ennek a sima mezei katalizátornak egy idő után olyan mindegy,hogy mit kap.
Ami bemegy,az szinte ki is jön a túlvégén.
Mi szükség van Favorithoz,Feliciához részecskeszűrőhöz való olaj,ha nincs benne ez a speciális rács,amin lecsapódik,felhevül és el tud égni a dízelüzem okozta koromszemcse ?

[ Szerkesztve ]

(#17909) peti_s válasza vil59 (#17908) üzenetére


peti_s
addikt

Úgy látszik lemaradtál arról, hogy az új közvetlen befecskendezéses benzinmotorokhoz is már szerelnek részecskeszűrőt. Nem gáz, de érdemes követni a technológiát ha már tényként közlöd. :D

Mi szükség van rá? Inkább úgy válaszolok, hogy én miért használom.
Minden motor eszik valamennyi motorolajat, van amelyik kevesebbet, van amelyik többet. Ez amikor elég, fokozottan kormol, lerakódik a komplett kipufogórendszeren, katalizátorban, lamdaszondán.

Amennyiben alacsony hamu tartalmú, részecskeszűrőkhöz fejlesztett motorolajat használsz, ez az olaj sokkal kevesebb koromképződéssel ég el, emiatt a komplett kipufogórendszer, tehát a lamdaszonda, és a katalizátor is tisztább marad.

Ennyi, nekem bevált, mindenki azt használ amit akar. :D

üdv. peti_s

(#17910) bringasisti válasza peti_s (#17907) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ez így van. A rövid városi utak, lépésben a mínuszban araszolva nem kedvez a kipufogó rendszernek. A dízel esetén szokták is mondani hogy hetente egyszer meg kell lőni a kocsit a sztádán.

BENEFON DELTA--------N8

(#17911) vil59 válasza peti_s (#17909) üzenetére


vil59
tag

Semmi szükség ezekbe a típusú,idős autókba ilyen olaj !
Ettöl nem lesz tisztább a kipufogó rendszered.
Sőt,mivel égéskor kevesebb hamu termelödik ezért a keletkezett koromszemcse jobban le tud letapadni.
És mivel neked nincs ilyen szűrőd,ami még elötte elégeti ezt, hosszú távon számolhatsz avval,hogy fordítva sül el a dolog.
Gondolkodj paraszt ésszel ! (:

Az aztán meg marha nagy, új technológia,hogy bele van téve egy részecskeszűrő az új típusokba !
Vagy építs be a kipufogó rendszeredbe utólag te is egy ilyet,használd a hozzá való olajat és így máris sokat teszel a kőrnyezetünkért ! 😑

-- Egy dologban viszont igazad van.
Eredetileg a diesel kormozás miatt kezdték bevezetni a részecskeszűrést,majd később valóban alkalmazták már a benzinüzemnél is.
Én maradok a Formanomnál a hagyományos, de belevaló olajnál.
Tehetnék bele fejlettebb dolgokat én is,de minek !
Üdv.

[ Szerkesztve ]

(#17912) kmarco05 válasza vil59 (#17911) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Igen, illetve a már lambdán lévő szebnyeződést nem szedi le szerintem, max nem rak rá plusz szennyeződést, ami Vil legutóbbo válasza után azért megint nem olyan biztos. ;-)

Nekem meg arra irányult volna az eredeto kérdésem hogy érdemes-e spéci Oxycat lötyicuccal kipróbálni egy ilyen tisztítást, vagy ha eleve nem tudom hogy volt-e cserálve, akkor 211.000 km után mindenképpen érdemes-e.

Erre írtad Peti hogy 5w30at használsz és 290.000 után is olyan mint a gyári. Amúgy kiszedted a lambdádat? Láttad is hogy nincs rajta szennyeződés vagy csak pl. a jó fogyasztásból következtetsz hogy jó? Mert ugye a kettő nem ugyanaz. :-)

Üdv
KMarco

(#17913) bringasisti válasza kmarco05 (#17912) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

A dízel úgy pucolja magát hogy a kipufogó gázba üzemanyagot, karbamidot fecskendez. Az hogy egy lötty megy bele az nem biztos hogy a forgalmazón kívül másnak is használ.

BENEFON DELTA--------N8

(#17914) peti_s válasza vil59 (#17911) üzenetére


peti_s
addikt

"Semmi szükség ezekbe a típusú,idős autókba ilyen olaj !"
A Te autódba lehet hogy nincs, az enyémben van. :D

"Sőt,mivel égéskor kevesebb hamu termelödik ezért a keletkezett koromszemcse jobban le tud letapadni.
És mivel neked nincs ilyen szűrőd,ami még elötte elégeti ezt, hosszú távon számolhatsz avval,hogy fordítva sül el a dolog.
Gondolkodj paraszt ésszel ! (:
"

Jó dolog lehet paraszti ésszel gondolkozni, de ez sajnos amit itt írtál 0 szakmaiságot tartalmaz.

"-- Egy dologban viszont igazad van.
Eredetileg a diesel kormozás miatt kezdték bevezetni a részecskeszűrést,majd később valóban alkalmazták már a benzinüzemnél is.
"

Sajnos megint nem találtad el, erre a koromszűrőt találták ki, a részecskeszűrő előtt sok sok évvel. A részecskeszűrő a nagyon precízen adagolt, nagy nyomáson bepermetezett üzemanyag tökéletesebb égése miatti kisebb részecskék miatt került az autókba.

"Én maradok a Formanomnál a hagyományos, de belevaló olajnál.
Tehetnék bele fejlettebb dolgokat én is,de minek !
"

Tegyél így, de mást a "józan paraszti ésszel" ne befolyásolj, ha nem értesz hozzá. (Favoritban én is 10W40-et használok.)

üdv. peti_s

(#17915) peti_s válasza kmarco05 (#17912) üzenetére


peti_s
addikt

A kipufogórendszerem szépen tisztult miután átálltam a részecskeszűrős olajra, és a motorvezérlő sem panaszkodik azóta lamda szonda hibára.
Úgyhogy, szét nem szedtem, de láthatóan jobb lett. :)
Amúgy 5W40-et használok, 269000 km van az egyikben, 219000 a másikban ~80000 a 3.-ban. :)
Ez utóbbiban gondolkodom, hogy a következő olajcserénél 5W30-at kap. :)

A "lötyis" kérdésedre, bármit töltöttem bele ami "tisztító" vagy premium benzint csinál a simából, stb. utána az bizony kirakódott a kipufogóra. Sima benzinnel (lehet a normál, de a prémium is) meg szép tiszta. :)

üdv. peti_s

(#17916) bringasisti


bringasisti
Topikgazda

A személyes megszólítás helyett a szívélyes megszólításra kéne hangsúlyt fektetni. :R

BENEFON DELTA--------N8

(#17917) kmarco05 válasza bringasisti (#17916) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Vil csak jót akart, a személyes tapasztalatát írta csak le jó szándékkal, nagyon segítőkész Fórumozó és nekem az jön át hogy ért is hozzá. :-)

Most kezdek már tényleg megkeveredni, tehát a kérdés :

Ha én az 1300-as Feliciánál ( BENZINES ) átállok mondjuk a gyári 15w40-esről 5w30-ra csak próba képpen akkor ;

1. Kérdés :
Tehet-e ez bármi kárt a motorba ?

2. Kérdés :
Ettől tisztább lehet-e a lambda meg a katalizátor? Van- e egyfajta tisztitó hatása?

3.:
Akár a fogyasztásra lehet e pozitív hatással, mert a 15w40 nél ezt nem tapasztalom.

Köszönöm a megtisztelő válaszotokat!

Üdv
KMarco

(#17918) bringasisti válasza kmarco05 (#17917) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Semmi kétség hogy jót akart Vil és egy rossz szót se mondtam róla. Sőőőt talán még meg is védtem, bár Ő nem így látja sajnos. Az én véleményem hogy egy 25 éves konstrukció az nem lesz hibrid modell ha csoda adalékot teszünk bele. A dízel az azért pucolja a kipufogó rendszert mert amikor a kipufogó szelep már nyitva van és a dugó nyomja ki a füstöt akkor egy minimális üzemanyagot fecskendez be, ami a dobban ég el és ezért tudja tisztítani. A benzines motorba aki ingyen tud szerezni vizsga előtt egy kis acetont a benzinbe és megküldi a kocsit úgy tud segiteni. A többi pénz pazarlás szerintem. Sajnos kicsit túl szenvedélyes lett a téma kibeszélése, főleg ha figyelembe vesszük hogy hányan vagyunk!

BENEFON DELTA--------N8

(#17919) peti_s


peti_s
addikt

Nem szándékoztam hangulatgyilkos lenni, bocsi. :)

Marco, Feliciába én 5W40-et tennék, Acea C-t, ha az enyém lenne. :D (ezek a részecskeszűrő readyk) Én Aralt használok jelenleg (Mann szűrővel) , elégedett vagyok vele, de korábban használtam Elfet, Totalt, Castrolt, egyikre sem volt panaszom. :) 200000 km-t tettem már meg Favorit / Feliciával, tényleg sok mindent próbáltam már bennük. :D
Ne alacsonyabb fogyasztást várj tőle, hanem jobb kenést, hidegen is, illetve tisztább működést, valamivel hosszabb élettartammal. :) Annyiban Vilnek igaza van, hogy Favoritba az 5W40 nem igazán való, mivel a Favorit motort közel sem olyan precízen tették még össze, mint a Feliciáét. :) De 15W40-et 2020-ban szerintem már el kéne felejteni, főleg ezekben a motorokban. :)

u.i. Tehet-e kárt. Az 5W40 nem, az 5W30 nem tudom, azt én is most fogom csak kipróbálni. :)

Ez az én véleményem. :)

Üdv. peti_s

[ Szerkesztve ]

(#17920) kmarco05 válasza bringasisti (#17918) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Én se rád gondoltam igazából hanem Petire amikor irta Vilnek hogy ,,a józan paraszti ésszel ne befolyásoljon ha nem ért hozzá''.
Nekem kicsit ez volt erős, bár tudom hogy Peti se úgy értette.

Én amúgy örültem hogy több hozzászólás is érkezett hozzá, tudod ez olyan rész az autóban amit "kintről" nem látni, csak a hatását érezni, illetve ha itt el***-szúr valamit az ember, azzal komolyabb károkat is lehet okozni.

Viszont egy jó ( de tényleg JÓ ) tanáccsal meg sokat lehet javítani az autó általános állapotán, vagy pl. a fogyasztásán.

Üdv
KMarco

(#17921) peti_s válasza kmarco05 (#17920) üzenetére


peti_s
addikt

Ez már a 2. kör volt, ki kívánkozott belőlem, mert bizony nagy igazságtartalma van. Tudod, ahogy mondják a pokolba vezető út is jó szándékkal van kiközve. :)
Két különböző nézőpont találkozott, a gyári előírások, illetve a fejlődő technológia miatti lehetőségek. Nem vitatom el, hogy a gyári előírás 15W40.
Viszont, meggyőződésem, hogy az 5W40 sokkal jobb a motornak. (Feliciának)

Még valami, Vil, Neked javaslom, hogy ugyanígy írj le mindent amit gondolsz, de tedd hozzá hogy szerinted. :)
Sokkal korrektebb, mint tényként beállítani esetleg hibás információkat. :) Én is többnyire a saját véleményem írom le, de ezt meg is említem, nekem a 200000 km alatt ezek váltak be. :)

Élettartamtól nem félnék (sokkal inkább a 15W40-el), nekem is korábban itt ajánlották, de az biztos hogy néznem a helyedben egy ideig az olajszintet, mivel ha rövidebb utakon használod a kocsit, akkor a korábbi kenés miatt valószínűleg csipegetni fogja hidegen az olajat. :)

[ Szerkesztve ]

(#17922) kmarco05 válasza kmarco05 (#17920) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Köszi Peti na ez tökjó, érthető, egyenes válasz volt! :-)

Az 5w30-cal akkor megvárom mik a tapasztalataid aztán ha beválik én is kipróbálom. :-)

Az 5w30 amúgy miért kockázatosabb mint az 5w40? Azt értem hogy a meleg oldali értéke alacsonyabb, de akkor ez azt jelenti hogy pl. 35 fokban egy 5w30-az mondjuk túlzottan felhígul, ami a motornak nem tesz jót, mig egy 5w40-es meg még bírja a 35 fokot?? Nem vágom... Holott amotorba üzemi hőfokon jóval melegebb van, akkor meg nem tökmindegy mi van a 'w' után ??

Az 5w-s meg -14foknál befagy vagy mi a ***csudát csinál? :-) Elvileg -14nél a 10w-s is befagy, nem?? Akkor meg nem mindegy?

Ezeket sose értettem igazából.

Bocsánat a szenvedélyesdégért Bringás csak tényleg meg akarom érteni. :-)

Üdv
KMarco

(#17923) kmarco05 válasza kmarco05 (#17922) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Ez az 5w40 Peti már nálam kezd olyan lenni mint az alma esete az Édenben, sokáig hallgatlak még lecserélem. :-))

Hízni is ugy hiztam el hogy jóízűen ették előttem a sütiket.:-)

Egyik kollégám Ignisébe 5w40 van, Ő az 5w40 megszállotja szinte még a vérképe is az, igaz ma beültem és úgy csörgött-zörgött az Ignis motor mintha egy minitraktor lett volna. :-))
Ahhoz képest a Felim dorombol mint egy szalonból kihozott fekete A8-cas. :-))

Üdv
KMarco

(#17924) peti_s


peti_s
addikt

Marco, az 5W30 nem igazán ajánlható általánosan a Feliciába.
Mivel, autópályán túl tud az olaj (a 40-es is) hevűlni.
Én valószínűleg a téli kocsimban fogom kipróbálni.
Vannak olajmániás emberek, a Vezess YouTube csatornáján is ilyen a Gajdán.
[link]
Nézd meg, sok kérdésre választ kapsz. :)
Üdv. peti_s

(#17925) vil59


vil59
tag

Van bent a munkahelyemen egy gyerek,aki öt éve vett egy jó állapotú,fehér Felícia kombit.
Néha találkozunk,mint most is volt.

Szóba került ez a motorolaj téma,
mert ez neki is mindig aktuális..
Mindig mond egy-két "sajátos meglátást.
Tudom, hogy nem kellett volna tényként ide behoznom a kétes információkat..
Bocs,ha evvel keveredést okoztam bárkinek !
Mikor feliciára reagáltam,
((mert ugye van némi hasonlóság a két típus között)),
akkor mindig megjegyeztem,hogy--
"habár nekem Favoritom van"...!
Most épp a téli álmát alussza. :)
Üdv mindenkinek !



(#17926) peti_s válasza vil59 (#17925) üzenetére


peti_s
addikt

Hát igen, egy tulaj nem lesz egyből szakértő is. :)
Amennyiben érdekel Titeket ez a motorolaj téma, YouTube-on a Vezess csatornán, Gajdán Miklóssal, rengeteg ilyen videó van. :)

(#17927) vil59


vil59
tag

Frissen mosva..

(#17928) vil59


vil59
tag

Nyári mosás után.. [kép]

[ Szerkesztve ]

(#17929) kmarco05 válasza vil59 (#17928) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Szép autó, látszik hogy zörődnek vele!! 😁
Üdv

KMarco

(#17930) vil59 válasza kmarco05 (#17929) üzenetére


vil59
tag

Köszönöm KMarco !
Erre az évre is megvan már a
javítási ütemtervem..:) :DD

[ Szerkesztve ]

(#17931) kmarco05 válasza vil59 (#17930) üzenetére


kmarco05
csendes tag

Nem csodálom, ilyen szép autóra vigyázni is kell.
Érdekelne privátban hogy mi ez az ütemterv, miket nézel meg rajta, persze csak ha le akarod írni. :-)
Üdv
KMarco

(#17932) RLeboo


RLeboo
csendes tag

Sziasztok!

Még nem sikerült végig bogarásznom az egész topikot, ezért egy elég amatőr ámbár fontos kérdéssel fordulnék hozzátok. Volna egy 120L-es skodám(Az alany egy 1983-as vasaló lámpás), melynek karburátorán az alapjárati mágnesszelep le volt szedve, és egy csavarral volt lezárva. A szelep visszakerült, hogy rendeltetés szerűen üzemelhessen újra. Viszont a kábel amit rá kellene csatlakoztatnom, azt nem lelem sehol. A kérdésem az lenne, hogy ő honnan kapja a jelet illetve, honnan vezet hátra a kábel a motortérbe? Hátha valahol félúton megtalálom elnyesve. Illetve ha nem lenne kábel sehol, akkor honnan tudom őt odavezetni, úgy, hogy működjön is. Jelenleg az alapjárata elég magas bárminemű állítás ellenére is. Ez még a fals levegőnek is köszönhető ami még nem sikerült orvoslásra.

Köszönöm előre is a válaszokat.

(#17933) bringasisti válasza RLeboo (#17932) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Üdv. A mágnes szelep akkor kap áramot mikor a gyújtás rá van adva. Le tudod venni a trafó vezetéktől. A magas alapjárat az már bonyolultabb ugyanis a karburátor talpán van egy hernyó csavar és azt kell állítani, és ha ez megvan akkor lehet a pót benzin-levegő csavar segítségével a fordulatot optimalizálni.

BENEFON DELTA--------N8

(#17934) bringasisti válasza RLeboo (#17932) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

BENEFON DELTA--------N8

(#17935) kmarco05


kmarco05
csendes tag

Sziasztok!

Termosztát cserém lesz a Feliciában és mielőtt nekiállok szeretném megkértdezni hogy tudna-e valaki küldeni egy rövid útmutatót vagy videót róla. Helyileg tudom hogy hol van csak állitólag valami fül letörhet róla aztán nem akarok csak úgy lendületből nekiállni.

Házzal együtt is van amin a szenzor is rajta van de én most csak azt a rugós szelep szerü valamit akarnám most kicserélni.

Az a jelenség hosszú ideje már amúgy rövid úton is nagyon hamar felforrósodik a felső hütőviz cső,mig az alsó jég hideg marad.

Köszi szépen előre is !!

Üdv,

KMarco

(#17936) peti_s


peti_s
addikt

Üdv Emberek!

Lenne egy kérdésem. :)

Hátul alul kilyukadt, elfáradt a küszöb a Feliciámon.
A karosszérialakatos mester küszöbcserét javasol, mivel a foltozgatás nem tartós szerinte, illetve az egyik küszöb középen is elkezdett rozsdásodni.
Én viszont kicsit tartok a dologtól, eddig minden ilyen nagyobb karosszériamunka után jobban rohadt a kocsi, mint előtte.
Érdeklődni szeretnék, hogy ha rendesen meg van csinálva a küszöbcsere, akkor várható emiatt problémám? Illetve mire érdemes odafigyelni, üregvédelemhez mi javasolt?

Köszönöm előre is,

üdv. peti_s :)

u.i. Marko, magától értetődő a dolog, ha házzal együtt cseréled. Így nem tudok segíteni Neked.

[ Szerkesztve ]

(#17937) bringasisti válasza peti_s (#17936) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Küszöb csere az bonyolult kérdés. Amit Te látsz és rohad az a borítás. A külső és belső borítás között van egy egyenes vastagabb lemez ami például emelés esetén a munkát végzi mert a hajlított külső borítás behorpadna különben. Ez biztos rozsdás. Ezért egy csere esetén üregvédelem szóba se jöhet. Felrakják az új küszöböt és megy vagy 5 évig és kész. Azt kell mérlegelni hogy a kocsi többi része várhatólag még mire képes. Én pár éve csak ott cseréltem a küszöb rohadt részét ahol nagyon fáradt volt mert egyrészt nem vagyok lakatos és másrészt az én kocsimban már nincs több év tartalék.

BENEFON DELTA--------N8

(#17938) peti_s válasza bringasisti (#17937) üzenetére


peti_s
addikt

Nem igazán értem, akkor most hosszútávon mi lenne ez alapján a legjobb megoldás. :F
Az autó 20 év múlva is menni fog, így gondolkozom a javításban. :)

(#17939) bringasisti válasza peti_s (#17938) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Akkor annyit tudsz tenni hogy mikor a küszöböt leveszi a mester akkor a belső részét rozsda maró segítségével lekezeled az segít valamit.

BENEFON DELTA--------N8

(#17940) peti_s válasza bringasisti (#17939) üzenetére


peti_s
addikt

Köszönöm. :R :R

(#17941) Dokka


Dokka
csendes tag

Sziasztok!
Egy gyors kérdés háta tudtok nekem valami útmutatás adni a problémámmal kapcsolatban.
1990 136L Favoritom azt csinálja ,hogy néha gondol egyet és az alapjárat "csak melegen" nem inditáskor elmegy. Pl megy megállok a lámpánál egyből villan a töltés jelző és dadog. Vagy pedig üresbe rakom az autót gurulok és megáll. És ez random jön elő. Valamikor előjön megyek vele 500 métert és a következő lámpánál semmi. Szóval megszünik a probléma. De van hogy elő sem jön egy 10 km es út alatt.
Nagyon köszi ha tudtok valamit nekem ajánlani!

(#17942) bringasisti válasza Dokka (#17941) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Sokadik próbára lehet az okot megtalálni! Gyertya max 50 ezer kilométer. Gyújtás elosztó fedél nincs belül szénné égve, esetleg rotor csere. Gázbowden nem rozsdás szépen mozog. Pedál nem szorul. Motor nem okádja a füstöt. Az alapjárati fordulat csavart addig kell tekerni míg a fordulat 900 ami kicsit nagyobb a gyári értéknél, viszont kíméli a motort cserébe. Az alapjárati keverék csavart addig tekerni ki-be 1/4 fordulaton ként míg a fordulat a max- ra áll be. Ekkor ha szükséges az alapjárati fordulat csavaron korrigálni. Ezután az üzemanyag csavart ismét igazítani.

BENEFON DELTA--------N8

(#17943) tsiga18


tsiga18
tag

Felícia féltengely csuklóból hány verzió van? Évjárat alapján (2000) lett rendelve, de az új nem passzol bele, a régin a csapágyak meg széthullottak

[ Szerkesztve ]

(#17944) bringasisti válasza tsiga18 (#17943) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ehez nem értek, de a ricni és a pohár okán ezek a csuklók nem egyformák.

BENEFON DELTA--------N8

(#17945) bringasisti válasza tsiga18 (#17943) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Az hogy milyen évjárat az nem mindig mond valamit, mert nyáron van a gyárban a szabadság miatt leállás és akkor van típus váltás. Tehát a május és szeptember adott évben nem biztos hogy kompatibilis

BENEFON DELTA--------N8

(#17946) tsiga18 válasza bringasisti (#17944) üzenetére


tsiga18
tag

Az a baj az újjal, hogy sűrűbb a fogazása és a tengely ezért nem megy bele, nem passzolnak össze.

(#17947) bringasisti válasza tsiga18 (#17946) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Igen ezt mondom hogy van kis pohár régen nagy volt, és a ricni is változott ezért e teljes rendszer cserélhető egyszerre ( csukló a két végére és a tengely ha nincs alkatrész ) Ha az a gond hogy a görgő amikor szétszedted elgurult akkor az SKF esetleg árul ilyen méretet . Vagy bontott alkatrész mert nem tudom mi volt a szerelés oka. A szimering tette tönkre a csúszó felületet vagy a gumi harang fáradt el és a görgő adta meg magát

BENEFON DELTA--------N8

(#17948) tsiga18 válasza bringasisti (#17947) üzenetére


tsiga18
tag

A gumi adta meg magát, a csapágyak telementek porral/sárral

(#17949) bringasisti válasza tsiga18 (#17948) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

[link] Itt nézd meg van e megfelelő Nekem a Favorit külső csukló esetén volt olyan hogy a VIKA csukló gumi harang egy évente ment tönkre. És akkor kezdtem utána nézni hogy gyári már csak olyan van ami már ricni kiosztás ezért mindent kellett volna cserélni.

[ Szerkesztve ]

BENEFON DELTA--------N8

(#17950) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok, érdeklődnék, hogy van valamelyikőtöknek tapasztalata skoda citigo-val, az 1 literessel? Tényleg annyira lomha?
Lassan lehet, hogy időszerű lenne lecserélni a fábiát, a rohadás kezdi megeszegetni, és a karékagycsapágy (megint a bal első, b.szki!) is megint elkezdett búgni. Nem szeretnék rá megint 'kilóötveneket rákölteni, akkor inkább "előre" menekülnék.
Sziasztok!

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.