Akkor a lényeg, hogy örülünk.
Renault power
Akkor a lényeg, hogy örülünk.
Renault power
Hello,latom gyor kozeli vagy,a meteornal jartad meg az ngk gyertyakal?mert ott velem is ugyanez tortent nemregiben!en csak a belvarosi skoda boltban vasarolok mostantol, ott mindig azt adjak amit kerek, es mindig passzol!
Hello,latom gyor kozeli vagy,a meteornal jartad meg az ngk gyertyakal?mert ott velem is ugyanez tortent nemregiben!en csak a belvarosi skoda boltban vasarolok mostantol, ott mindig azt adjak amit kerek, es mindig passzol!
Bocs 2x kuldte! Más, miért lehet h hideg inditaskor pár percig az egyik henger nem megy. Eddig melegmotornal sem ment, de gyertyacserevel ez megoldodott. Hidegen egy ideig nem megy aztan beindul. lehet a gyujtaskabelek hibaja? Az elosztonal athuz 1x megis razott! Megint más, neha a motorterbol furcsa hang jon, mintha valamelyik forgoalkatresz " reszelne" vagyis femes hangot ad. Ezt eloszor egy hosszab uton produkalta( gyor-bécs). Azota parszor csinalta varosban is. Ha lealitom es ujrainditok akkor elmulik, de magatol is egy ket perc utan! Ha ezekben valaki tudna segiteni azt megkoszonnem!
A kábeleket cseréld, a 3 henger azért lesz.
A gyujtás elosztó fedelet 60.000.- kilóméterenként le kell cserélni.
Szerintem jelen esetben azonnal cseréld.
A gyujtásfedél nem húzhat át.
A reszelő hangot nem tudom azt hallani kéne amikor kiadja.
Renault power
Az egyik henger kimaradását nekem is az elosztófedél okozta, a szénkeféje teljesen el volt kopva, persze leszedtem, néztem mindent, de nem láttam a fától az erdőt
A könyv szerint belemegy a kúpos és a roppantógyűrűs gyertya is, a könyve a BP7EFS-et ajánlja, amire mindenhol azt mondják, hogy hülyeség, kapni persze ezt is lehet (csak ritka).
Igaz nekem pesten alkatrészügyileg egy kicsit könnyebb dolgom van
Nem a meteornál,hanem Koboo-ba mentem 2 x
Skoda boltban én is szoktam sokmindent venni,viszont ott is adnak valamikor gagyit meg nem aszt ami a skodihoz való.Én egyébként Lángba meg Unix-ba járok még azon kivűl.
Eszt a 3-at szoktam váltogatni,megvan mit hol érdemes megvenni.
[ Szerkesztve ]
Valaki be tudná nekem dobni a skodi könyvből,a favorit fényszóró beállításának helyes paramétereit.Odáig ok h lámpa közép meg öt méter...de azért kellene a pontos beállítás.
Tegnap este kaptam egy kamiontól 6 kereső fényszórót meg refit...majdnem megvakultam.
[ Szerkesztve ]
Parancsolj Gaben! http://skodaklub.com/favoritbiblia.php?lap=149
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
kösz,sokat segített
Helló!Nagy problémám van,akinek van ötlete írjon legyenszives! Mostanában a favoritom kipufogója leállítás után durran egyet,mintha utógyújtás lenne,de az autóval semmi baj,pöccre indul ,nem rángat semmi észrevehető,a mai napig,amikor is észrevettem,h alacsony fordulaton gyorsításnál rángat.Melegen leállítottam majd kb 3 perc múlva beindítottam és nem megy az összes hengerem alapjáraton,a fordulat indításkor a szokásos 900 ,de elkezd esni a mutató,az alapjárat ingadozik elég rendesen.Gázadásra megy az összes henger.Kivettem a gyertyákat ,ki van mind égve normálisan.Én fars levegőre tippelek,már a fékrásegítőnél ellenőriztem is ,ott nem szív farsot.Valami ötlet??
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Levegő ellenére lehet, hogy a gyujtás kábeled rossz neked is.
Az pedig ezt produkálhatja.
Illetve a gyujtáselosztó fedél is lehet szétkopva, ami azt eredményezi, hogy nagyobb fordulatszámon kiegyenlítődik a tengely lötyögése holtjátéka.
Persze fent áll a levegő lehetősége is de az kevésbé valószínű, mint hogy egy kopó alkatrész adta meg magát, mint pl. a gyujtáselosztó.
Renault power
Hello! Sajna a szerelő még nem ér rá,majd talán hétvégén,én már nem tudok rájönni erre,megnéztem már mindent.:S Egyre rosszabb a helyzet,ma már olyanokat produkálta gép,h a visszadurrogott a karburátornál,a levegőszűrő teteje majd lerepült,meg úgy rángat,h nem lehet vele normálisan menni sem.Vmi ötlet?
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Nem lazult fel a gyujtáselosztó rögzítő csavarja és állítódott el a gyujtásod?
Ez egyértelmű utógyujtás.
Renault power
Sziasztok! Elkélne egy kis segítség. Fura hangokat hallok a kocsiból, és nem igazán tudom hová tenni a dolgot.
Leginkább nyekkenéshez tudnám hasonlítani a zörejt. Akkor jelentkezik, amikor felengedem a kuplungot és sebességbe teszem a kocsit. Régóta megvan már ez a zaj, de amióta a vízpumpa ki lett cserélve, azóta fokozottan jelentkezik minden váltásnál. Mintha szét akarna esni valami.
A másik érdekesség, hogy a sebesség növekedésével hallok egy másik hangot, ezt leginkább ahhoz tudom hasonlítani, ahogy pörög egy fúrógép ill. mosógép centrifugázik.
A favi amúgy normálisan megy, nincs különösebb probléma a menet-teljesítménnnyel.
Hello,megjavult a gépem!Ma egész nap azzal voltam elofglalva,h rájöjjek a hiba okára. Először az elektronikus gyújtást vezérlőre gondoltam,a doblemezen baloldalt felfogatva kis doboz 4 vezetékkel.Kicseréltem egy másikra,de a hiba oka nem szünt meg,nézegettem az elosztófedelet,a tengelyt nem lötyög-e,de semmi.Amikor is ,eszembe jutott,h a 120 -as skodrinál régen jártam úgy,hogy azért nem ment mert a tengely tetjén lévő ellenállás a gyújtáselosztó alatt szar volt.Kicseréltem egy másikra és láss csodát,a favoritom működik,nem rángat nem zakatól. Mindenre gondoltam de erre nem,h egy ilyen kis műanyag vacak szívat így meg!
A jó kislányok a menyországba jutnak,a rossz kislányok elérik amit akarnak!
Sziasztok előfordulhat ,hogy nekem is gyújtás problémám van??
A alapjáraton durrog a kipufogó a cső végénél,amikor meg megyek néha rángat.
főleg ilyen 70-90 tájékán.
Hát ezt jó volna kiszűrni, hogy honan jön a hang.
Területileg melyik oldal motortér eleje hátujja alulról felülről.
Ha nem mész és álló helyzetben váltogatsz akkor is csinálja-e vagy csak menet közben.
Első körben a fúrógéphangot a kilóméter óra spirálnak tulajdonítanám, de ezt is hallani kéne.
Annyi minden pörög egy autóban lokalizálni kéne a helyeket.
Minden esetre a váltó rudazatot érdemes megnézni.
Ha minden sebessé fokozatnál ezt csinálja.
Ha csak bizonyos sebességnél akkor már más a helyzet.
Renault power
Az is gyujtás hiba ezt jól látod.
De azt hogy mit kell állítani vagy mit kell cserélni azt így nem mondom meg.
Okulva Jansz példáján
[ Szerkesztve ]
Renault power
elosztó fedél és a rotor az 2008-as talán ilyen gyorsan nem lehet annak baja.
Gyertyapipákat tavaly vettem,igaz csak után gyártott.
A fúrógép hang nekem is a kilométeróra spiráltól jött,vagyis valami hasonló.
Nekem egyik ismerősöm bekente szilikon zsírral de hogy minek azt meg ne kérdezd.
Amíg el nem dolgozta addig olyan volt mint a pénztárgép,bár mutatom az sajna még most is kileng:S:S
Álló helyzetben teljesen normális, csak amikor elindulok, akkor adja ki a hangot, rögtön váltáskor, és csak arra kicsi időre, amikor megkapja a nyomatékot a hajtáslánc, és belenyikkan. A váltás érzetre nem változott. Én megnyúlt láncra tippelek, lehet tévesen.
A spirált megnézem, úgyis ki akarom cserélni a km számláló egyik fogaskerekét.
Nem tudom ha kinyomod a kuplungot akkor van hang vagy nincs hang?
Nem a kinyomócsapágyad szarakszik?
Bár az inkább zörögni szokott mint nyikkanni.
Lehet hajtás lánc is de ha az annyira ki van hogy nyikkanjon akkor alapjáraton álló helyzetben is zörög mint a fene.
Renault power
Ha üresben kinyomom a kuplungot, semmi hangja. Amikor elkezd fogni a kuplung és lódulna a szekér, akkor jön elő. Megpróbálok valamilyen felvételt eszközölni.
a terhelés alatt csinálja akkor lánc is lehet valóban.
De nem lehet, hogy a kuplungod van ki?
Renault power
Éppenséggel a kuplung is lehet Most olyan 110-120e km lehet a motorban. Nem tudom, hogy ennél a futásteljesítménynél mennyire reális a dolog?
Láncot 50-60.000km enként kell cserélni.
A motorban effektív még vagy 100.000.km van ha nincs agyon zúzva.
Renault power
Nem tudja valaki mi a favorit....Elő gyújtási értéke???
Valahogy elment a gyújtásom beállítása.
az előgyújtás értéke 5,0°-5,5°
azt hiszem a könyvbe 5+-0,2 van, de inkább egy picit fölötte, mint alatta.
Jó idő lévén a mai napot szereléssel töltöttem.
A fűtéscsap cseréje simán ment az akksi kivétele után is oldalról, nem kellett megbontani a fél autót, remélem az új nem fog folyni.
A másik régi hibám az ablaktörlő végállása volt, amivel nem jutottam sokkal előrébb. Ugyanis kimértem a motornál és átvezet aminek át kell, jók a fém lapok is (szétszed, hajlít, csiszol, fogaskerék beállít stb.), de kijön onnan egy barna vezeték ami meg van táplálva, ez vinné vissza az áramot kikapcsolás után, de nem megy sehova, vagyis megy, csak szakadás van a kapcsoló felé, feltéve ha annak a vezetéknek oda kell menni. Az már holnap délelőtti játék lesz kiváltom egy dróttal a barnát, és megnézem, hogy úgy mi történik, de ha van valami ötlet szívesen venném.
az ablak...végállás: szedd le a karokat és kapcsold be meg ki ahol megáll akkor rakd vissza tetszés szerin variálható
engem az a vacak int.relé dudliztatott be mert hol volt végállás hol nem és ott állt meg ahol ő akart. végül mérgemben a kapcsoló kar is a kezemben maradt....
én holnap a kerekeket tervezem kicserélni felnin van a nyári is..
igen, ez így szép lenne, csak nekem ott azonnal megáll ahol kikapcsolom, abszolult nem megy vissza alaphelyzetbe, sőt sehova se kikapcsolás után...
az összerakás már nem okoz túl nagy problémát...
Akkor neked valamiért nem kap áramot,az állandó áram nem megy rá valamiért.De mondtad hogy egy vezeték elvan szakadva nem?
igen, de rájöttem, hogy hülyeséget írtam, tegnap méricskéltem, meg kapcsolási rajzokat követtem
A piros vezetéken a biztitábla sínjéről meg is kapja a 12 V-ot ahogy illik, ami visszais indul a barnán, szintén a biztitáblára, de ott vész el.
A kapcsolási rajzon van egy (baloldalon) 5-ös, és egy 7-es érintkező, azt kéne megtalálnom a kocsiba, hogy további méréseket tudja csinálni. Annak a kettőnek kéne valamilyen úton zártnak lenni, hogy a zöld vezetéken táplálást kapjon a motor. De se normális rajzom nincs a biztosítéktábláról, se a csatlakozó helyét nem sikerült még megtalálnom. Bár most csütörtökig biztosan nem tudok hozzányúlni.
HA a relét kicseréled, illetve ha nincs benne relé csak a fém lemezes összezárás akkor vedd ki a lemezt és csiszold meg tedd vissza megoldódik a problémád.
Eloxidálódott a csatlakozó ezért áll meg az ablaktörlőd.
Renault power
Szevasztok!
Sehol sem sikerül megtalálnom a könyvben azt, hogy hány liter benzinnél kezd világítani a Favorit tartalék üzemanyag lámpája. 5 liter? Tegnap eléggé kicentiztem a dolgot, kb. 65 km-t mentem 45 percen át égő sárga lámpával, úgyhogy a végére elaludt. Gondolom kiégett...
Most kicserélni nem fogom, mert hétfőn vagy 8-szor szedtem szét a műszerfalat, már kicsit meguntam.
Egyébként megint megjelent olaj a blokkon (a nívó mellett), holott az AC-t már cseréltem, úgy látszik hogy hígul az olaj még így is (kb. 1500 km). Az állaga simán feketés, nem kapuccsínós, nem habos. Nem tudom mi lehet a baja. Van vkinek ötlete?
Üdv,
D.
Biztos a nívó mellet jelent meg?
Nem lehet, hogy szelepfedél vagy ilyesmi fúj ki?
Nívó mellett nem szokott kifújni.
Renault power
Látszólag nívó, de nem tuti. Ha szelepfedél mellett, akkor az mit jelent? Csak egy csavar-meghúzás, vagy tömítés? De akkor nem tudom miért látszik hígabbnak az olaj. Persze ha a nívón jön ki, akkor se. A hűtővíz tiszta. AC új. Hmm.
Gondolkodom. Lehet, hogy újra kell gyűrűztetni a motort? Szinte csak ott tud belemenni a benzin az olajba, hogy felhíguljon. Vagy rosszul gondolom?
A könyv szerint 7 liternél kapcsol be a sárga lámpácska.
Ha hígul az olajod előbb utóbb nem lesz olajnyomásod.
Ha kihúzod a nívópálcát, és nem benzinszagú az olaj akkor nincs azzal semmi baj, csak jött a meleg aminek köszönhetően hígabb az olaj.
Meg a használat során higul hiszen a friss olaj viszkozitása mindig nagyobb mint a használté.
A szelepfedél tömítés parafából van ami elfáradhat.
Ennek köszönhetően kifújhatja az olajat.
De látni kéne hogy honnan jön.
Renault power
Voltam a szerelőnél, de nem hallja azt, amit én. Kipróbálta, hibát nem észlelt, úgyhogy egyelőre így használom tovább.
A tömítéshez csak le kell szednem a fedelet, kiszednem a régit és betenni az újat? Igényel más beavatkozást ezen kívül?
Szerinted ez jó? [link]
Értem, hogy hígulhat, de annyit nem, hogy a nívón a max. szintet jóval túllépje, vagy igen?
Akkor az majdnem 100 km-re elég. Kár volt aggódnom, mert 5 liter tartalékkal kb. 70 km-t számoltam lehetségesnek.
Tehát olajcsere után a maxon volt az olajszint a nívón most meg felette van.
Rossz hírem van a számodra, vagy rosszul szerelted fel az AC pumpát amit cseréltél ha jól emlékszem, vagy valóban befolyik a motortérből a benzin az olajdeknibe.
Amit azért tartok kizártnak és gyanakszom az AC-re, mert ilyen mértékű kopásnál, már az olajat is enné a motor és a teljesítménye is jóval kevesebb lenne.
Érezhetően lustulna az autó.
Az olajcsere innentől adott illetve az AC membrán átnézése és a felszerelése leellenőrizendő.
Renault power
Jah a szelep fedél tömítés jó ha hozzá való akkor jó
Ezegy egyszerű parafa tömítés, tehát ebből nincs jó meg rossz.
Renault power
Ez kész rablás, felhívtam a bontót 10.000 a karburátor.......Gondoltam kapok 5000 ért rosszabb esetben 6 félért.
favoritra valóban 5.000.- max 6.000.- a karburátor.
XVII.-ker Bonci az égisz után.
Ott kell bemenni ahol egy kis faház van, a régi mávtelephelyel szemben.
Renault power
Erre a bontóra gondolsz? Többek közt generátoron is töröm a fejem.