Az előgyujtás állítása lámpával és a gyujtáselosztó forgatásával történik.
Akkor mondom az E85 hibáit.
1 oldja a szimerigeket.
2 a rendszeredet kitisztítja az alkohol miatt ami jó egyrészről, másrészről pedig egy 20-25 éves autónál gondolj bele micsoda koszmennyiséget fog feloldani és hányszor fogsz benzinszűrőt cserélni.
Ami mondjuk 860 forint de hetente cserélni elég macerás, kb 3 hónapon keresztül.
3 A benzincsöveket mind le kell cserélni átlátszó csőre, mert azt nem oldja a bioetanol szemben a gumicsövekkel.
4 a bioetanol oktánszáma 100felett van ezért nagyobb teljesítményre képes a motor pörgösebb jobban ugrik ha megrugod a gázpedált. Viszont a magasabb oktánszám miatt kb 20-25% többet is fogyaszt belölle.
5 ezen átalakítások és beállítások után kezdj el számolni. Kb 5 év alatt fogja megtéríteni az árát a bioetanol. A kérdés csak az mennyi ideig használod az autót?
6 A szimeringek cseréje nagyon költséges mulatság, mivel a motort bontani kell hozzá.
Valamint, hogy ne csak kitalációnak vedd, a barátom a már amúgy is bontásra szánt trabantját ezzel kezdte el tankolni amikor még épp átment a vizsgákon.
Mivel tudta a következő vizsgaidőszakot, már a bontóból fogja nézni az öreg kis trabi.
A gyujtást kb 3 hét alatt sikerült belőni az etanolhoz. Igaz akkor megtáltosodott az autó.
Mindíg volt nálla 2 benzinszűrő tartalékban.
Aztán 1év 4 hónap után elment az autó a bontóba amikor zabálni kezdte az olajat és málottak a gumicsövek az autóban.
Nem véletlen van, hogy a gyártók hiredit külön, hogy etanol autó.
A szilentek bronzból vagy miből vannak a benzincsövek is fém illetve műanyag csövek.
Sok átalakítást igényel ez a dolog.
Renault power