Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz
wrx-sti #1888 üzenetére
Húú basszus
Most értem haza.
Elkerekedett a szemem amikor ezt a Mega gányt megláttam.
Egy dologban biztos lehetsz ez nem Favorit gyújtás.
Ha ez favorit gyújtás lenne akkor a Mágus által meglátott kondi nem lenne ott.
Valamint a trafód be lenne kötve.
A favorit gyújtásnak ugyanis kell valami szabályozás.
Valahonnan kell, hogy jelet kapjon és adjon.Ez a régi kalapácsos bár ahogy a gánytuningot nézem, azon se csodálkoznék ha röpsúlyos lenne a gyújtáselosztó.
A "dobozkád" biztos hogy rossz ilyen barkácsolást nem véletlen csináltak rajta.
Bár lehet az is hogy a karburátorod rossz és azért alakították "vissza" mert hogy a favorit gyújtása vákuumos, ez meg ugye nem.
Szóval erre rá kéne szánni vagy 4-5 munkaórát mire kideríti az ember, hogy mi rossz.aztán elkezdi visszaállítani a gyári rendszert.Így nincs gondod ha így hagyod ki megy veled a világból.
Ha elkopik a megszakító azt kicseréled és megy tovább.Viszont ha visszaalakítód sokkal dinamikusabb lesz a kocsi.
Hiszen a vákuum vezérelt gyújtás előnye a gyorsabb pontosabb szabályozás. -
wrx-sti
csendes tag
Hát néha kihagy egy henger de csak ha vizes úton megyek olyankor valahol vizet kap...a pipák-kábelek, elosztó meg minden száraz. És honnan tudom, hogy favorit elosztóm van e vagy 120 as? Na de az a kondii alapbol is ott van, minden favoritva, arrol megy egy pipa-kábel az elosztóra nemde? Bekötni úgy tudnám, hogy odaállok haverom favoritja mellé és bekötöm ugyan úgy ahogy az övé van!
-
wrx-sti
csendes tag
És használhatom így tovább vagy inkább kössem be a dobozkát? Ha eddig jó volt, akkor talán ezután se volt semmi gondom vele! De milyen hiba lehet ha beszarik a kondi? Mik a tünetek?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
wrx-sti #1891 üzenetére
A piros kábeled 1 kondenzátorra van rákötve a gyujtáselosztón, gondolom nem véletlenül.
Ha favoritos a cucc, akkor ki kell próbálni 1 másikon azt a dobozkát és ha jó, vissza kell kötni, ha meg nem jo akkor megvan, miért van kikötve. filléres dolog bontóból.
Szerintem a kondenzátorod hivatott ellátni a dobozka feladatát. Bár csodálkozom rajta, ha favoritos az elosztó akkor rendesen meg van gányolva.
-
wrx-sti
csendes tag
Milyen kondi baba? Favorit gyujtáselosztó van benn! De nekem eddig működött rendbeen, meg most is, csak érdekes, hogy eddig csak olyat látam amin be van kötve az a téglalap alaku bizbasz, gondoltam hátha nekem is be kéne! Szerintetek csináljak vele valamit, vagy hagyjam így ahogy van? semmi gondja nem volt, vagy milyen gondja lehet ettöl?
-
wrx-sti
csendes tag
Parancsoljatok!
-
wrx-sti
csendes tag
csinálok egy képet és feltöltöm nemsokára
-
wrx-sti
csendes tag
Srácok! Meg tudnátok nekem mondani, hogy a képen bejelölt valami, az micsoda és mi célt szolgál? Mert nekem az nincs bekötve sehova, csak úgy ott van. Származhat ettől valami gondom? Másfél éve használom így!
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
Na mi törptént?
-
rob210
nagyúr
Várom a fejleményeket:-)
-
rajzszeg1
csendes tag
"Volt e valami visszajelzés a műszerfalon?" az a furcsa, hogy nem. Amikor beindult szokásos módon világított az olajnyomás lámpa, a töltés lámpa. Majd szépen sorban elaludt mindkettő. Volt világítás és minden egyéb elektromos berendezés...de nem sokáig. Ismét egyre halványult lámpa, világosság, miegymás. Aztán a végén már valószínűleg egy gyujtásnyit sem kapott.
Új akksiba nem kell gondolkodnom ugye? Inkább nézzük meg amiket az imént írtál. Tényleg olyan mintha nem kapna töltést. -
rob210
nagyúr
válasz
rajzszeg1 #1870 üzenetére
Hát ez elég összetett hiba is lehet meg a világ legegyszerűbb dolga is.
Műszerfalon valami visszajelzés?
Első körben arra gyanakodnék, hogy nem tölt a generátor.
Multiméter elő, bikakábelről beindít és alapjáraton illetve fordulaton meg kell mérni mit mutat a generátor.
Ha van töltésed akkor meg kell nézni hogy el is jut e a létfontosságú elektromos berendezésekig, mivel szál szakadás is lehet. (vagy lecsúszott kábel saru)
A gyertyáknak semmi köze a műszerfal és egyéb elektromos berendezések áramellátásához.
A nagyobb füst és pukkanás az utó gyújtás miatt volt amit az elfogyó delej okozott.
Későn kapta a szikrát a benzin.
Minden féle képpen generátor feszszabályzó környékén kell a hibát keresni.
Sok sikert. -
rajzszeg1
csendes tag
Szépjóestét! Ajjajjj srácok újfent segítséget kérnék tőletek. Nemrégiben kaptam tőletek tippeket indítási nehézségekre. Na azok bejöttek és az utóbbi hetekben szépen pöfögtünk az "ÜregiNyúl" névre hallgató 1989-es Skoda Favorit 136 L 1.3 típusú gépjárművünkkel. De a mai este kicsit kalandosra sikeredett. Autókáztunk a szomszéd városba és arra lettem figyelmes, hogy kezdve az index-el, folytatódva a rádión a világításon, féklámpán át, szépen lassan menet közben minden elektronyos dolog szépen felmondta a szolgálatot...majd a kis autó is kihunyt. Az akksi annyit mondott, hogy "katt". Hagytuk kicsit pihenni. Pár óra múlva beindult. Járattam kicsit, leállítottam és megint nem indult. Bebikáztuk. Járattam, elindultunk. Menet közben ismét halványul a műszerfal, nincs rádió, nincs semmi, akadozni kezd az autó, aztán egy kis "pukk", kicsit nagyobb füst a kipuffból és ende des filmes. Betoltuk egy parkolóba a négy sávos úton keresztül, nagy muri volt. Most ott alszik...a nagy messzibe.
DE! Szerintetek, holnap mivel kezdjek ha visszamegyünk érte? Az alap, hogy kivettük az akksit, feltöltjük. De mi van, ha nem az a gond és majd a 30 km-es táv felénél ismét lerobannunk... (ami még mindig jobb mintha felrobbannánk)?
A válaszokat előre is köszönöm. Talán generátor? Talán gyertyák? talán...?
Jóéjt!!! -
rob210
nagyúr
Első körben cseréld ki a biztosítékodat, mert szerintem szar van benne.
Azaz nagyobb amperszámú a gyárinál.
Mert hogy előszőr a biztosítéknak kéne kimenni, hogy az izzók ne haljanak le.
A túlfesz teljesen egyértelmű, mert zárlattól nem megy tönkre az izzó(nem ég ki).
Javaslom a multiméterrel mérd ki mit tölt a generátor alapjáraton fordulaton.
Utánna nézd meg az aksit.
Ami biztos hogy szar az pedig a tarfód lesz. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
wrx-sti #1866 üzenetére
Egyszerre behalt az összes, kiszedtem mindet és ki vannak égve. Vettem újakat, beraktam, minden OK, csak hát nincs meg az ok, ami miatt kiégtek. Mi a biztositék arra, h nem égnek ki megint?
Egyébként az ajtón lévők nem égtek ki, csak fék, irányjelző, helyzetjelző, de mindkét oldalon egyszrre. Azokon nem is csidálkoznék, az utánnam jövők szokták dicsérni a sztroboszkópomat.(a hepe-hupás úton ahogy rezeg a csomagtérajtó, villognak a ködlámpák, rendszámtábla fényei
Ugy kezdődött, h kiéget az eggyik féklámpa. azt kicseréltem, ki akartam próbálni, lenyomtam a fékpedált és nem történt semmi. Aztán ahogy kiszedtem, mindegyik ki volt égve.
Amugy még soha nem cseréltem benne hátsó izzókat.Valakinek valami ötlet?
-
wrx-sti
csendes tag
igen tudom, hogy ha be lenne rendesen állítva a benzin-levegő meg ugy minden más, akkor jóval kevesebbet enne de gyengébb is lenne. Valamit valamiért! Amíg a pénztárcám bírja addig hagyom így. És igen valószínűleg igazad van, hogy le van harcolva mert az olajat is eszegeti rendesen, meg kormol is. De még megy, még kb 1 évet bírjon ki nálam azt eladom potom pénzért, ha tudom.
Csak azért írtam, mert olvastam, hogy a teljesítményről és fogyasztásról van szó! Amúgy nagyon jó a fórum, segítőkész, hozzá értő emberekkel. Köszi
-
Mágus2
Közösségépítő
Emberek,
Látott már olyat valaki, hogy egyszerre égett ki az összes izzó ami hátul van?
Szerintem valami nagy gebasz van.
Viccen kivül -
rob210
nagyúr
válasz
wrx-sti #1861 üzenetére
Ha visszább olvasol, te magad írtad az okát.
Nyomod mint Singer a varrógépet.
Sport ez sport az.
Ráadásul ne haragudj érte de szerintem neked igen csak le van harcolva a motorod.
A karburátoron se ártana egy jó fajta beállítást eszközölni.
Bár igaz utána nem ömlene bele a benzin és nem is menne annyiraNekem a felfúrt hengerfejjel, a polírozott leömlővel és egyéb ínyencségekkel sem evett 11liternél többet, de ment mint a barom.
Amikor eladtam visszaalakítottam mindent rajta, mert így hozta a 5.6 / 6.9es fogyasztást téli nyári üzemmódban.
Szóval ha valaki ért hozzá, és hagyományos Jikov van rajta, simán jó a fogyija.
No meg ha foglalkozik is a kocsival az ember.Mert, hogy a fogyasztást a légszűrőcsere, keréknyomás (megfelelő felni abroncs párosítás) és még egyéb apróságok is nagyban befolyásolják.
-
Darkmind
csendes tag
-
peti_s
addikt
Tavaly volt műszakin, és ott azt mondták h nagyon jó a kipufogó gáz összetétele. Beindítás után van egy kicsi gond az alapjárattal, de nem hiszem h az komoly lenne. Annyi az egész, h miután beindult, és ha nem nyomok rá gázt, kb 3-4 mp-ig, akkor leáll. De utána már szépen jár. Meg mostanában ha nagyon hideg, a szivató akkor sem kapcsol be, régen 1500-1800 között tartotta az alapjáratot, most 700-800-s fordulatszámon. Ám, így mennyit fogyaszt az autó városon kívül, ha nincs nyomva neki? Mert elég rendszeresen van tankolva, sosem ürül ki a tank, így nem nagyon van fogalmam a fogyasztásról.
-
rob210
nagyúr
A ecotronic hasonló kivitel az 1.6 os golf II rabbithoz.Az is elektromos karburátorral van szerelve.
Az elektromos karburátor egyetlen hibája, ha elszáll az alapjárati motor rajta akkor az többet nem lesz karburátor.Egy alapjárati léptető pedig 30.000.-kezdődik.
Ennyit pedig épeszű ember nem ad ki egy ilyen öreg autóra csak azért hogy továbbra is katalizátoros legyen ami ennyi idő távlatában már akkor sem megy ha jó a karbi.
Hát ennyi. -
Mágus2
Közösségépítő
A másik meg, h nem is megy annyira, meg szinte semmit nem lehet a karbiján állitani(alapjárat, keverék). A cseh szerelők nem tudak róla a jó izlés határain belül nyilatkozni. A katalizátor nem túl sokáig húzza ezeken. Van benne lamda szonda, de a keveréket nem szabályozza, csak a folytószelep állását. Ugyanez a motor sima karbival kb 1 literrel eszik többet, de legalább van gyorsulása.
Amig megy, jó lesz a fogyasztása.
-
Mágus2
Közösségépítő
Gratul'lok, sikerült kifognod egy 135 Le-t. Ameddig megy, minden OK. Ha elkezd vacakolni, akkor simán átdobod az ecotronic helyett a jikov karbit és már száguldhatsz is tovább, ja és jobban fog menni, sokkal!
Nem láttam még szerelőt aki elboldogult vona az ecotronic meghibásodásaival, mind csak legyint és veszi elő a klasszikus karbit.(magam is átépitettem már 3-at, eddig mindenki elégeddett volt)
A katalizátort ebben az esetben elfelejtheted, csak ártogatni fog, de 'AZ' ellen nem véd
Jól értetted 97-utáni Feliciák MPI-k és elenyésző a külömbség az erősebb és a gyengébb között.
-
peti_s
addikt
Aha. Magyarul ha a 97 után Feliciákat nézem, akkor azok már mind MPI-sek, csak azok között van 40 és 50 kW-s, de nagy szerkezeti különbség nincs köztük. Remélem jól értem. Ám a mi Favoritunk nem injektoros, hanem porlasztós, szabályozatlan katalizátorral, és elég gyengus.
szerk: 93 augusztusi az autó. De novemberben lett forgalomba helyezve először.
-
Mágus2
Közösségépítő
Most már csak az a kérdés, Peti_s-nek melyk van? Nem hiszem h a szabályozott katalizátoros, az egyinjektoros elterjedtebb, de egy gyártási évvel közelebb lennénk a válaszhoz.
Olyat mint a képeden van, én még nem láttam.(nem jelenti azt, h nem létezik, csak ritka)
Esetleg ha lenne képed szabályzó rendszerről közelebbről?!
Új hozzászólás Aktív témák
- Egymásra licitálnak a kiadók, hogy kihasználják a GTA VI késését
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Használt VGA / videókártya ajánló
- LEGO klub
- Foxpost
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kiberbajban lehetnek a spanyol erőművek
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- IPhone 11 128GB Bontatlan ÚJ! 12 Hó Jótállás
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest