Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) blint91


blint91
újonc

Hali!

Én is egy 120L-es boldog gazdája vagyok. Lassan egy éve van a birtokomban, új autó vétele után kaptam meg a családtól :-). Célom, hogy sikerüljön 8 év múlva az Old Timer vizsgája ezért igyekszem megőrizni jó állapotát, illetve kijavítani apróbb esztétikai és egyéb hibáit.

Amennyiben a topik nyitója igényli, kilinkelem az oldalamon ezt a topikot ;)

Skoda 120L - Örökké... http://skodacxx.extra.hu

(#152) rob210 válasza blint91 (#151) üzenetére


rob210
nagyúr

Szia természetesen nyugodtan lehet a topikot népszerűsíteni.
Nem csak, hogy lehet hanem egyenesen köszönettel tartozom érte.

A késői válaszért bocsánat de most jöttem vissza egy 10 napos Görögországi kegyetlen esős nyaralás szerűségből.:(

Renault power

(#153) rob210 válasza ChRiS_RS (#150) üzenetére


rob210
nagyúr

Üdvözöllek a klubban.
:C

Renault power

(#154) ChRiS_RS válasza rob210 (#152) üzenetére


ChRiS_RS
aktív tag

Uff.. részvétem. Tavaly én jártam félig-meddig így Bulgáriával.

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#155) rob210 válasza ChRiS_RS (#154) üzenetére


rob210
nagyúr

Ezis benne van a pakliban viszont így legalább sokat fényképeztünk, meg túráztunk.

MÁS:
Holnap kuplungpedált kel cserélnem.
Eltörött a nyavajás.
Igaz kemény ezer forint volt az új.:D
Kb ezért szeretem az öreg kis favoritomat:D

Renault power

(#156) ChRiS_RS válasza rob210 (#155) üzenetére


ChRiS_RS
aktív tag

Egy pedál mitől törik el? Nekem a 20 éves Csodámon még az eredetik vannak, pedig elég kemény a kuplungja.
Ja.. ha már itt vagyunk, egy kérdés: az mitől lehet, hogy amikor a kuplungot felengedem elinduláskor akkor van, hogy ritkán de rángat a kocsi. De nem a gyújtásnál ismert rángatózást értem alatta, hanem valami más félét. Az egész kocsi csúnyán beleremeg. Féltengely lesz, vagy mi? :F :(

(egyébként egy 2 éves Sachs kuplung van a kocsiban)

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#157) rob210 válasza ChRiS_RS (#156) üzenetére


rob210
nagyúr

A favorit kuplung és fék pedálja egy rudazaton van.
Na most a rudazat bal végén van a kuplung pedál és az csak rá van gányolva.
Nekem meg elengedett a heggesztés.
Igazság szerint csak meg kéne heggeszteni, de többe kerülne a villanyszámla, vagy más fajta heggesztés mint venni egy újat.:)

Az ilyen jellegű hiba pedig a motorbakok elkopásából ered.
Nekem is ez volt nem rég lettek kicserélve ezek a mocsok kis szilentek:)
Piros lámpa indulás és az egész autó remegett mint a régi orosz autómata mosógépek centrifugálás közben.
Elég ciki volt már a vége felé, meg nem is tesz jót a kocsinak mindenét szétrázza szegénynek.

A féltengelyt pedig nagyon egszerűen ki lehet tesztelni.
Megállsz este egy tágas parkolóban.
Jobbra alászeded a kormányt koppig és egyes nagygázzal indulsz, ha a féltengelynek baja van azt hallani fogod:)
Ugyan ez a technika a másik irányba is.
:C :R

Renault power

(#158) ChRiS_RS válasza rob210 (#157) üzenetére


ChRiS_RS
aktív tag

Köszi a tippeket! Most egyelőre örülök, mint majom a farkának, mert levizsgázott a harci szekerem műszakiból és zk-ból egyaránt.

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#159) darius


darius
tag

Üdv Mindenkinek!
Egy kis infóra volna szükségem egy favo hibával kapcsolatban. Csöpög a hűtővizem a fűtőventillátor környékén (az aksi mögött középtájt), és nem vagyok képben, mivel találom magam szembe, ha apródarabokra szedem szét, pontosabban mi az, ami csereéretté válhatott. Érdekes módon a hűtés (ha-ha) - fűtés állító kar is csak középállásig megy, ha a kék szín felé akarom tolni. A hiba nem új keletű, de most kezdett el zavarni :U

(#160) rob210 válasza darius (#159) üzenetére


rob210
nagyúr

Kedves favorit tulajdonos,:) neked bizony fütéscsapot kell cserélned.
Nem drága én is most fűtésszezon előtt cseréltem le.:D

Renault power

(#161) darius válasza rob210 (#160) üzenetére


darius
tag

Köszi a jó hírt :K
Jól sejtem, nem árt előtte leengedni hűtővizet?

(#162) rob210 válasza darius (#161) üzenetére


rob210
nagyúr

Szinte az egyik legmagasabb ponton lévő egység, tehát elég a kiegyenlítő tartályból kiengedni a vizet. Utánna mehet a mütyüzés. Viszont a fütőradiátorban lévő víz ki fog folyni, így is úgy is.

Renault power

(#163) drake911


drake911
csendes tag

kopognak a lengéscsillapítóim, ezt lehet orvosolni vhogy h ne keljen kicserélni?

(#164) darius válasza rob210 (#162) üzenetére


darius
tag

Ma nekiláttam a fűtéscsapnak. Kaptam a boltban hozzá még két kis műanyag gyűrűt és hozzávaló tömítést, de nem jöttem rá, ugyan hová is való. Azzal a bowdenes megoldással szívtam egy jó negyedórát az tuti. Végül csak összecsavaroztam.
Majd bőszen nekiláttam a hideg-meleg választó karnak, aminek következtében ugyan simán csúszik a két végállás között, csakhát valami megszakadt a szerkezet belső részében... Én voltam az erősebb :DDD
Na majd legközelebb megpróbálom orvosolni.

Korábban volt olyan problémám, hogy nem működött a hátsó rendszámtábla világításom, mostanra viszont sikerült orvosolni egy új csatlakozóegységgel, ami a hátsó ajtóba való. Szemlátomást a réginek se volt különösebb baja, csak dolgozni nem akart mindig.

Lengéscsillapítók terén mindössze annyi tapasztalatom van, hogy az enyimen 4 éve ki lett cserélve mind a négy.

[ Szerkesztve ]

(#165) rob210 válasza drake911 (#163) üzenetére


rob210
nagyúr

Most a lengéscsillapító üt fel, vagy a toronycsapágy rosz?
Ha a lengéscsillapító rossz akkor azt fel lehet újítani.
Úgy nejárj a kocsival, hogy szar a lengéscsillapőító, mert több kárt okoz mint 22000.- amibe két teljesen új kerül.
:R

Renault power

(#166) rob210 válasza darius (#164) üzenetére


rob210
nagyúr

A belső kar a 3 közül nem vált át?
Tehát az utastérben nem tudod szabályozni a hideg meleget?

Renault power

(#167) darius válasza rob210 (#166) üzenetére


darius
tag

A kar mozog mindkét iránybam, de valóban nem szabályozza a hideget-meleget.
Az utastér felőli részen megnéztem, nem láttam rendellenséget, úgyhogy tovább kell kutatnom.

(#168) rob210 válasza darius (#167) üzenetére


rob210
nagyúr

Magyarán a fűtéscsap éa a kar között vész el valahol a technika.
Sok lehetőség nincs:-)
A motortér felől lesz valami nyűgje.
A fűtésmotor háza lekap alá benéz hiba feltár.
:R :C

Renault power

(#169) rob210


rob210
nagyúr

Hát eljött az ideje a féltengely felújításának is.
Még jó, hogy van a közelben egy gépműhely ahol "olcsón" megcsinálják.

Renault power

(#170) darius


darius
tag

Nekiveselkedtem ismét a fűtés problémámnak. Sajnos sokkal előrébb nem jutottam, pár képet készítettem a további gondolkodás végett.
A skodaklub.racingnet.hu oldalán találtam egy kevés dokumentációt , de a fűtési rendszert nagyvonalúan elintézik.
Ahogy nézegettem, a fűtéskarral egyfelől szabályozni lehet a fűtőradiátor alatt egy kis nyílást (ez a hideg állásban van nyitva), másfelől meg magát a fűtéscsapot nyitja-zárja.

kép1
kép2

Szóval azt nem vágom, hogy fűtéscsapot szabályzó bowdent melyik irányból kellene szerelni. Próbáltam a motortér felől, de nem igazán tudtam megmoccintani se radiátort és környékét, a kocsi belsejéből nézbe meg le kéne bontani a fél műszerfalat.

[ Szerkesztve ]

(#171) rob210 válasza darius (#170) üzenetére


rob210
nagyúr

Pedig azt csak belülről lehet szerelni
A műszerfalat miért kéne szétbombázni?
Lebillented előre a rögzító csavarok kicsavarás után és kész
már szerelhető is.De szerintem nem kell kiszedni az egész műszerfalat csak ügye skéz kell hozzá.
Elég a középső fűtés konzol és a szabályozó közti részt kibontani középen.
:R

Nekem istenien fűt a kicsi kocsim, reggelente jó érzés hamar felfűti a szekeret.

Renault power

(#172) darius válasza rob210 (#171) üzenetére


darius
tag

Igen, legalább ennyi előnye van annak, hogy gyorsan bemelegszik a motor :P

(#173) rob210 válasza darius (#172) üzenetére


rob210
nagyúr

De csak üzemi hőmérsékletre.
Ami utánna nekem nem is megy feljebb.
:P :R

Renault power

(#174) darius válasza rob210 (#173) üzenetére


darius
tag

Szerencsére nekem sem melegszik túl.
Menet közben megtaláltam a hiba forrását, a fűtéskarra két bowden van felfűzve, az egyik lecsúszott. Valóban ügyes kézre lesz szükségem...
Menet közben foglalkoztam egy keveset a középső műszeregységgel is, kivettem egyszer-kétszer, aminek az lett a vége, hogy az új spirál is szétesett. Ekkora gagyit. De baj nem jár egyedűl, a fűtőmotor se akar működni. Szóval csináltam magamnak bőven elfoglaltságot :DDD

(#175) rob210 válasza darius (#174) üzenetére


rob210
nagyúr

Nem gagyi az csak nem kell piszkálni.
Nekem 18 éve semmi baja a kocsiban.
Csak hát a kopó alkatrészeket azokat biz ki kell cserélni.
:R

Renault power

(#176) drake911


drake911
csendes tag

eladó a skoda favoritunk,új autó vétele miatt! motorikusan kifogástalan, rendszeresen karbantartott,kenwood rádiósmagnóval, műszaki november 30-ig! ára 70.000-,Ft

(#177) rob210 válasza drake911 (#176) üzenetére


rob210
nagyúr

Bocs de ez nem hirdetés topik.
Grrrr. :R

Renault power

(#178) darius


darius
tag

Mint utólag kiderült, a trabant spirálja kompatibilis, csak nincs a közepén gumiharang.
Éljen a kgst :C

(#179) beti


beti
csendes tag

Helló Mindenki !

Most látom, hogy van egy skoda fórum itt a prohardveren:)
Nekem egy 90-es Favim van , zöld színű. Előtte egy 120-ast koptattam 17-évig, úgyhogy már mindent javítottam a skodrikon. Ha valakinek valami kérdése merülne fel valamivel kapcsolatban, akkor szívesen segítek.

Tibi

(#180) rob210 válasza beti (#179) üzenetére


rob210
nagyúr

Üdv a klubban nekem is egy 90 es sárga favim van.

Bár egy két átalakításon már átesett.
A legközelebbi ilyen kókányolásom a felícia műszerfal bevarázsolása lesz a kis gépsárkányba:D

Renault power

(#181) Joci77


Joci77
csendes tag

megtudná valaki mondani hány literes a favorit benzintankja?

(#182) ChRiS_RS válasza Joci77 (#181) üzenetére


ChRiS_RS
aktív tag

Ha minden igaz, akkor 42.

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#183) rob210 válasza Joci77 (#181) üzenetére


rob210
nagyúr

A gyári adat 48 liter.
Ez a gépkönyvben van.
De én tankoláskor ha "csontra" kifogyasztottam akkor 50Litert tudtam beletenni.

(ezt onnan tudom, hogy amikor kasznisnál voltam le kellett engedni a benzintankot, és 2X25 liter ment bele.)
De mondjuk itt közrejátszik, hogy az egész rendszer benzinmentes volt.

Renault power

(#184) ChRiS_RS válasza rob210 (#183) üzenetére


ChRiS_RS
aktív tag

Akkor nem volt minden igaz, amit írtam. ;) :D

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#185) Joci77


Joci77
csendes tag

köszi szépen.... mert durván számításaim és óra állás szerint 12 Liter volt benne mikor többszöri rányomással 40 liter belement( totál tele) aztán csak néztem hogy hova ment ennyi még a kocsi alá is benéztem :U meglepődtem egy kicsit

(#186) rob210 válasza Joci77 (#185) üzenetére


rob210
nagyúr

Ez attól is függ ám, hogy melyik évjáratú az autód.
Azt hiszem de ez nem biztos, hogy az injektorosoknak 54 literes, de ennek majd utánna nézek hülyeséget nem akarok mondani.
:B

Renault power

(#187) Joci77 válasza rob210 (#186) üzenetére


Joci77
csendes tag

1994 és Slovenija -ból való

(#188) rob210 válasza Joci77 (#187) üzenetére


rob210
nagyúr

Az jó azt már vw-jék áttervezték.
A sok sok kis apró bosszantó tipushibát megszüntetve.
:C

Renault power

(#189) rob210


rob210
nagyúr

Na tegnap vettünk a párom édesapjának is egy favoritot.
Megtetszett neki az enyém.
De szerencsére találtunk neki egy 94-est egész jó áron.
Egész hamar meg is barátkozott vele.:)
Szóval bővitettem a skodások táborát.
:C

Renault power

(#190) rob210


rob210
nagyúr

Hu gyerekek megjött a jó idő.
Most érezni csak mennyit számít egy téli gumi meg egy nyári gumi között a különbség.
Hazafelé úton kellett nyomni egy kövér féket, jó érzés volt, hogy meg is állt az autó.:)

Renault power

(#191) eipi1


eipi1
újonc

Hali!

Van egy 1990-es Skoda Favoritom. Eladó!
A problémája, ami a Favoritoknak általában: Nedves időben nem indul. Ezenkívül szerintem már az aksi is lemerült - jó ideje áll szegényke a domboldalon. A kipufogó is igen rozsdás.

Ha valakit érdekel, az írjon mail: tothgy@fizika.ttk.pte.hu

(#192) rob210 válasza eipi1 (#191) üzenetére


rob210
nagyúr

Uram ennek örülönk, de ezt légyszíves az apróban hirdetni.
:(((

Renault power

(#193) rob210 válasza eipi1 (#191) üzenetére


rob210
nagyúr

Jah egyébként azért nem indul nedves időben, mert nemértesz hozzá.
A gyujtáselosztó fedélhez kell némi szigetelést tenni és semmi gond.
Nekem ugyan ilyen gyártási évű a favoritom és eddig még mindíg indult pöcre.
:R

Renault power

(#194) Tibry


Tibry
csendes tag

sziasztok.Én kb 1 hete leetteem skodaa tulaj eegy 1982 es évjáraatu 120-assal.ha valamit nemtudok ugyee nyugodtan kérdezhetek elöre is köszi Tibry

(#195) Tibry


Tibry
csendes tag

Sziasztok!Tibry vagyok Most vettem egy skoda 120-ast 1982 es évjáratu nagyon jo minden kivéve a futést.csak lanyos de inkább hideg mit csináljak hogy jobb legyen.+a muszerfal világitást szeretném kicserélni aazt hogy csináljam.a választ elöre is köszi Űdv.:Tibry

(#196) rob210 válasza Tibry (#195) üzenetére


rob210
nagyúr

Szia.
Hát nekünk is volt 120-as ahhoz sajnos hozzászokhatsz, hogy meleged sose lesz benne.
Ez az előreviszem a hűtést az egész autót telerakom vízcsövekkel dolog, nem jött be a skodának.
Minden esetre amit meg kéne nézned az elsődlegesen a fűtéscsap.
Aztán ha jól tudom van benne egy hőgomba is.
Illetve úgy fogalmazok, lennie kéne benne egy hőgombának.
Ez is szabályozza a meleg víz keringését a rendszerben.

Renault power

(#197) ChRiS_RS válasza rob210 (#196) üzenetére


ChRiS_RS
aktív tag

Kicsit kiegészítelek, ha nem baj. ;) (Nekem a fűtés jó a 120-asomban, kábé a 2-3. perctől kezdve langyosat fúj és onnantól tovább melegszik.)

Először is, remélhetőleg a ventillátor rendesen tudja a levegőt az utastérbe küldeni.
Meg aztán reméljük nem hengerfejes a kocsi (nézd meg az olajbetöltő sapkát, ha nincs habostúrós szmötyi a tetején és körülötte megnyugodhatsz. Mondjuk ez elő tud akkor is fordulni, ha rövid távon használod a kocsit)
A fűtéscsap és a gomba valóban lehet még ok. A fűtéscsap azért mert nem tudod megfelelően elzárni, (a fűtéspanelről nem tudod rendesen átállítani, érdemes a bowdent és a házat átnézni) a gombánál pedig az alacsony hőmérsékleten leadott jel lehet probléma, ezutóbbinál csak a csere segíthet.

A műszerfalvilágítás cseréje nem ördöngősség, de kell hozzá kitartás és némi kézügyesség. Elölről a négy óratartó csavart kitekered, a kormányburkolatot eltávolítod, alányúlsz és kiakasztod a kmóra spirálját. Előrebillented a műszereket és jöhet az izzócsere. Visszafelé fordítva. ;)

[ Szerkesztve ]

A 852-es kídlap telepötúsa sike#esen befejezádött.

(#198) rob210 válasza ChRiS_RS (#197) üzenetére


rob210
nagyúr

Természetesen jó néven veszem, ha tapasztaltabb emberek segítenek.
Hiszen ez egy fórum ami remélhetőleg szép lassan baráti társasággá kovácsolódik.

Renault power

(#199) Tibry


Tibry
csendes tag

Köszönöm a tippeket tanácsokat segitséget.Megprobálom ezek szerint csinálni a dolgokat.Bizom benne hogy nem baltázok el semmit.Ha meg van jelentkezem hogy pozitivan vagy negativan jártam e sikerrel.még lenne 1 kérdésem.Érdemes e direkt szuröt tenni a skodába?és mennyibe kerulhet 1 ötös válto szereléssel.A válaszokat köszönöm

(#200) rob210 válasza Tibry (#199) üzenetére


rob210
nagyúr

Az ötös váltód, ha megvan akkor 10e ért kicserélik.
A direkt szűrőt felejsd el.
Semmire nem jó, ha csak nem akarod tönkre tenni a kocsit.
Én is gondolkoztam egy időben rajta, de teljesítményben növekedés nem lesz (nem érezhető), a tisztítószerek meg drágák a direkt szűrőhöz.
Szóval én maradtam a jó minőségű papírszűrőnél, amit 3-4 havonta kicserélek.

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.