- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz
bajnokpityu #199 üzenetére
olvastam hogy ithol kapni már megfelelő menetes szelepet amibe a cserélhető a tömítés, mert hogy általába az megy tönkre nem a szenzor.
A pótkerékbe cucc azért nem jó mert egybe van építve a szeleppel, és 1 kerekébe max 1 szelepet rakol csak.. -
bajnokpityu
félisten
Ki kell szedni a gyári felniről a szelepeket, berakni pl egy pótkerékbe mind a négyet, igy garantáltan nem fog jelezni. 4 év múlva műszaki, addigra majdcsak lesz kinai verzió. hozzátenném, nem ócsójánoskodom, úgy fogtam fel, ennyit megér a gyerekek, anya biztonsága.
25ezerért kiütni a programból sztem nem oké, ha 48ért még vigyáz is ránk..
-
Thome
veterán
válasz
bajnokpityu #193 üzenetére
És nem lehet kiikapcsolni programozással, hogy ne figyelje a guminyomást?
-
batai15
félisten
és ezek a specó szelepek minek? kemez felniről nem lehet ki applikálni?
-
Pickit3
aktív tag
válasz
vodkaboy22 #191 üzenetére
Simán felrakhatsz a gyárihoz hasonló 16-17" felnit csak a fidesz fog sírni a műszerfaladon. Ha veszel a felnikre mérős/jeladós(?) szelepeket aminek darabja 12k akkor megy mint a gyári.
Ez nem Suzuki fícsör. A tpms minden új kocsiban jelen van.
-
bajnokpityu
félisten
ez ha jól tudom még nem kompatibilis a vitarával. 2015től más szelepet használ, igy ezek talán más frekin kommunikálnak.
olyan felnit raknak rá, amilyet akarnak az emberek, de akkor jön a műszerfalon a hibajelzés, hogy alacsony guminyomás. És akkor semmi mást nem képes mutatni a műszerfal, meg ha jól tudom, akkor narancssárgára is vált.
Amúgy nem feltétlen hülyeség, pláne, hogy ideje nincs teljesértékű pótkerék. Magam részéről mindig körbejárom a kocsit indulás előtt, h rendben van-e a guminyomás.
Csak azért említettem meg, mert ez is hozzátartozik az összképhez. Nomeg a gyárirádió, ami bosch termék is sajnos 1.1es mirrorlinkes, tehát csak néhány fajta programot lehet kirakni a telefon képernyőjére. 1.0 maradt volna, szinte minden proggit lehetett volna tükrözni.
-
apaszka
veterán
válasz
vodkaboy22 #191 üzenetére
-
vodkaboy22
addikt
válasz
bajnokpityu #188 üzenetére
MIcsoda csoda? Mezei gipszjakabtól alkudott 16"-os lemezfelnit fel se rakhatok a gépre???
A suzuki is kezd elkurvulni, ha így van... -
Integrale
veterán
válasz
bajnokpityu #188 üzenetére
Láncot kell cserélni 150 körül az 1.3-ban. Egy barátomnak és munkatársamnak is van 1-1 Puntoja ezzel a motorral, mind a kettő 200e felett jár, a gyári periódust elfelejtették, és cseréltek láncot, nincs velük probléma.
Illetve bizonyos modellek esetében páralecsapódás miatt lehetnek problémák, de ez sem feltétlenül a motor hibája, sok kaszni, sok speciális megoldás. -
bajnokpityu
félisten
válasz
Integrale #185 üzenetére
jaja, az az 50e az durva túllövés volt. három olajcsere, és kuka a blokk.
de, ha jól emlékszem cikk jelent meg az 1.3 dieselről, hogy nem felújíthatóra, és 150e km-re tervezték.egy nagy geciség van a vitaránál (és egyébként több más márkánál is) az, hogy guminyomás szenzor kötelező minden autóba, és a suzuki ezt egy 12e/db árú szeleppel oldja meg. tehát 10 a lemezfelni, 20 a gumi, 3 szerelés, és 12 a szelep(ha éppen van raktáron, ha nincs, akkor 20e a listaár)
ezt néhányan ABS jeladóval is meg tudták oldani, aminek ráadásul a hivatalos életciklusa se 5 év, mint a szenzor esetén... és amikor mi vettük a vitarát, még nem álltak rá a kinai gyártók, nem volt 8rugóért szelepszett.t
batai15: 5x114.3x60
-
batai15
félisten
ha már felni, mi a vitara osztó köre?5x112 ?
-
vodkaboy22
addikt
válasz
bajnokpityu #183 üzenetére
Na ezek jó infók.
Rakom talonba, hogy mire ideér a kocsi mindenre legyen válasz. Téligumira is nézegettem már. Viszont oda biztos veszek használtan valami 16"-os lemezfelnit arra olcsóbb is a gumi.
-
Integrale
veterán
Miért kéne 150-200e km-nél turbót cserélni? Azért mert nem tudsz turbós autót használni, még nem kell butaságot írni. Leírtad utána a tutit, olajat lecseréled 10e km után, bemelegíted majd visszahűtöd, és nem lesz semmi baja.
Rusi: Az előző Vitara 2005-től gyártott modell, az Ignis pedig igazából 2000-től 2003 a magyarországi gyártás kezdete.
sdd2
"A Suzuki mostani dízelkínálata: Swift 1.3 DDiS, S-cross, Vitara 1.6 DDiS mind Fiat dízelmotorok, vagyis olasz a dízelmotor amit én nem nagyon ajánlanék senkinek. Nagyon hangos, nagyon remeg tőle az autó és kételkedem a megbízhatóságában is."
LOL, az egyik legjobb dízeleket a piacon a Fiatnál találod, az 1.3-nál sarkalatos az olajcsere, nem a gyári 50! e km-t kell betartani, hanem mint fentebb is írtam. A hangerő és a remegés autónként eltérhet, zajcsillapítás, motortartóbakok stb. Az 1.6-os kifejezetten jó motor. De a felhasználói vélemények is ezt tükrözik, nem kell az előítélet.
Korábban írtad a Fordtól Mazdához érkező motorokat, igen amik a PSA-tól jönnek eredendően (HDi).
batai15: a helyesírásod még a régi. osztóköre
-
batai15
félisten
válasz
bajnokpityu #183 üzenetére
régi swifteknek eneos a gyárija..
-
bajnokpityu
félisten
-
RufuszX
senior tag
válasz
vodkaboy22 #181 üzenetére
Főleg örvendetes annak fényében, hogy most rákerestem és csak a 4L olaj 12k.
-
vodkaboy22
addikt
válasz
bajnokpityu #178 üzenetére
Na ez nekem is új! Kösz az infót az viszont megnyugtató, hogy 15eFt-ból megáll a dolog. Az ismerősi körben lévő mazda6 ugyanezt majdnem 100eFt-ból oldja meg
-
bajnokpityu
félisten
pár éve kinti újságoktól indul a vw lejárató kampánya. nem vagyok hívő, és én se tartom tökéletes tervezésűnek őket, de egyáltalán nem annyira szarok, mint mondják. volt 1db auto, aminél valamiért magas volt az olajfogyi.
Majd EA888as blokkokat (1.8 és 2.0 TSI, TFSI) azonnal kikiáltották olajevő szörnynek. én meg láttam már ignis blokkot út közben orrom előtt felrobbani. most akkor gyilkos az összes ignis-t kéne skandálni?le nem megyek megnézni, mi van a füzetben, de úgy emlékszem 15e. de az is lehet, h 20e, vagy 1 év. sztem a legtöbb vitarát városban fogják hazsnálni, sose fognak elmenni 15v 20ezret egy olajjal, hamarabb lejár az 1 év.
-
RufuszX
senior tag
válasz
bajnokpityu #178 üzenetére
Pont erre is írtam, hogy megfelelő kezelés és gazda mellett ezeknek a motoroknak és alkatrészeknek is el kell mennie 200k fölé gond nélkül, sőt...
15 ezres intervallumot adna meg a Suzuki? Ezt örömmel hallom, ha igaz.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
vodkaboy22 #155 üzenetére
vitarába is 0w20 kell. sok mindenben hasonlít a vitara 1.6 szivója a skyaktivra. kompresszió annyira nem durva, de viselkedésben elég hasonlóak.
viszont a gyári olaj+szűrő+munka suzukinál asszem15rugó. és ha jól emlékszem 15ezrenként kell cserélni.
vitara városi+város körüli fogyija első kézből: nyáron 5.6 télen 6.5. 7 litert ezzel kb csak padló-satu felváltva használattal lehet összehozni.
RufuszX: van ismerősi körben néhány 2.0TSI. TC szerint ezek totál hulladék fos blokkok, csoda, ha beindul kategória, de több (húzott és nem húzott) 1.8TSI, TFSI, RSt ismerek bármi hiba nélkül 200e fölötti futással. Többnek még gyári a kettőstömegűje is, turboja mindnek, olajfogyi nincs, hibakód computerbe nincs (égéskimaradás esetén kéne vinni szivószelepeket takaritani).
-
User64476
őstag
válasz
vodkaboy22 #143 üzenetére
Na így már megnyugtatóbb, kíváncsi lettem volna, hogy sikerül beletenni a hengerfejbe
Az olajcsere intervallumok kitolása szerintem tiszta marketing, nagyon nagy gyilkolás nélkül minden motor elmegy 100e km-t, ha utána letérdel az meg már nem az első tulaj problémája aki addigra rég eladta... Én benzinesnél is a 10e km-es csere híve vagyok, a motor vére az olaj.
-
apaszka
veterán
Hát szépen szét van offolva ez a topik.
Jöhetne valaki rendbe tenni az tuti? -
RBJ
addikt
Tudtommal ez vitara topik nem benzin vs diesel párbaj. Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy 13 éve 1.4 vvti corollám van soha semmi nyűgje, most ez 1.4d 4d auris ra lesz cserélve. Két külön kategória két külön vezetési stílus lesz.
-
RufuszX
senior tag
Családi 206 1,4 hdi 160k-val csak városban rohangalasra nagyon ritkán autópálya. Nulla szerviz igény a kopó alkatrészeken kívül. De ezeket senki nem fogja elhinni. Alapvetően hitvita az egész meggyőzni senkit nem fogunk (és nem is akarok), csak látatlanban ne vágjuk rà élből hogy drágább, szarabb úgy hogy közünk sem volt hozzà...
Egyébként az az 1.6 hdi nagyon eltalált motor amit említesz (és nekem is van + a családban még 2), csak normálisan kell vele bánni.
-
Stanlee
őstag
En igaz mas gyarto gepeit neztem, az uj motorgeneraciok eseten ugyanakkora teljesitmenyu motoroknal a benzines es diesel kozott van kb. 500 e HUF differencia vasarlaskor. Igazabol lenyegtelen az uj motoroknal, hogy a turbot, kettostomegut a dieselen vagy a benzinesen csereli az ember, mert elobb vagy utobb ugyis kell (van egy-ket gyarto, akinel pl. kettostomegu nincs, de azt is nagyitovalkell keresni). A javitasi es szervizkoltsegek kozott nagy kulonbseg nincs, es akkor jon kepbe a fogyasztas es az uzemanyag ar kulonbsege, meg olyan elhanyagolhato dolgok mint vezetesi elmenybeli kulonbseg. Meg a kezdeti magasabb vasarlasi ar eseten is a vegen megerte a diesel.
Persze akkor erte meg csak igazan, ha a motorfelujitas koltsegei nem az elso vasarlonal csapodnak le :-)
Ha ma kellene uj autot vennem, biztos diesel-t vennek. De ha hasznaltat kell vennem, akkor is. (Ma mar nem 2005-ot irunk, amikor mondjuk a VW 1,6-os MPI benzinese es az 1,9-es PDTDI kozotti turbocsere van/nincs opciok kozul lehet valasztani a gepjarmufenntartaskor - nagyon szerettem azt az 1,6-os motort, 2 Octaviat hasznaltam el, kozel 230 e km-t tettem belejuk.)
-
RufuszX
senior tag
válasz
vodkaboy22 #168 üzenetére
A modern benzinesekben is sokban van kettőstömegű...
-
vodkaboy22
addikt
Ez mind szép és jó de mennyivel is drágább indulásnál egy dízel? És ha 50-70%-ban városban használod napi 2*10km-re mennyire is fog gyorsan tönkremenni?
Gazdaságilag évi 20 000km alatt normál magyar felhasználás mellett (min 50% város) nem éri meg. Eltömődik a részecskeszűrő, gyakori lesz a motor kiégetés ciklus (nagyobb fogyasztás), hideg üzem (nagyobb fogyasztás és gyors amortizáció), nagyobb bekerülési költség, nagyobb értékvesztés és drága szerviz legvégén pedig rossz magyar dízel (igen sajnos itthon nem a minőségről híres vagy vedd meg a drágább dízel üzemanyagot ami 30-40ft-al drágább).
Lehet számolgatni. De nem éri meg újonnan. Használtan meg azért nem éri meg mert jóval nagyobb lutri (ki tudja ki gyilkolta előtted a turbót, kettős tömegűt stb...) nem véletlen ugyanolyan árban megy a dízel használtan mint a hasonló benzines pedig új árnál akár 1.5 millával is drágább, de átlagosan 10%-al.Amint látod lehet mindenkinek érvet, ellenérvet felhozni, nem dízel vagy benzin a világ (fekete - fehér
) van akinek az egyik éri meg van akinek a másik. Átlagos Gipsz Jakab János magyarnak nem a dízel éri meg. (Persze vannak kivételek de nagy átlagban)
-
-
-
És ha valamikor tönkremegy a turbód akkor mi van? Bruttó 110ezer forint egy gyári alkatrészekkel szakszerűen felújított és beállított 0km-es eredeti Garrett GT1544V az autódra. Az szó szerint aprópénz. Főleg ha számolgatni kezdünk. Spritmonitor szerint a Mazda 3 1.6 109hp dízel motorral 5,81 míg az 1.6 105hp benzin motorral 7.87 litert fogyaszt száz kilométeren. A jelenlegi üzemanyagárral számolva 191 000 kilométer megtétele alatt a benzines közel 1.5 millió forinttal többet ereszt le a torkán mint a dízel verzió. Ennyit dob ki az ablakon az aki csak azért nem vesz dízelt mert azt drága szervizeltetni.
Sok ember ott generál magának több százezres javítási költségekkel járó hibákat, hogy hiába cseréli az olajat előírás szerint a jó minőségű olajszűrőre már sajnálja a pénzt mert esetleg az a többszörösébe kerül mint egy dzsunka kínai szűrő ami sok esetben hamar telítődik leromlik az áteresztő képessége és ettől kenési rendellenesség lép fel a turbónál ami sok jót nem jelent. Üzemanyag szűrőnél dettó ugyanez a helyzet. Az olcsó noname szűrők sokat átengedhetnek az üzemanyagban található és a tankban összegyűlt szennyeződésből ami előbb vagy utóbb de biztosan hazavágja a rossz minőségű üzemanyagra fokozottan érzékeny befecskendező rendszert de minimum az injektorokat. Nem elég a megkérdőjelezhető minőségű magyar gázolaj a tulajok még tetézik is a bajt a fillérb*szó hozzáállásukkal.
Duliee: "100ezres olajcsere rulez... 100 000km alatt 5-8 olajcsere máris felér egy turbo cserével árban." Utólag visszaolvasva meglehet, hogy félreértettem a mondanivalót.
-
Rusi
senior tag
Az oké, hogy van bennük katalizátor, meg szűrő, de mondjuk miért nem kell benzinesnél AdBlue, ami ugye a szűrő tisztítására szolgálna, amikor a motorelektronika időszakonként "kikormolja", leégeti a lerakódott trutyit. Ilyen viszont semelyik benzinesnél sincs, pedig ha az is termel nitrogénoxidot, amit megszűrnek, akkor annak a szűrőjét is tisztani kellene, nem?
-
Mi5u
tag
"nitrogénoxiddal és koromrészecskékkel"
Euro 5 és 6-nál mindkettő szűrve van(katalizátor és DPF).
Most ne vegyük ide a tuningjóskák és szerelőik által herélt rendszereket. Sajnos miattuk a gondos tulajok is köpködve vannak mert most ez a divat.
Amúgy NOx kibocsátása minden közvetlen befecskendezésű motornak van. Egy példa.Sajnos afelé tendál a dolog, hogy vedd meg, használd, majd minél előbb dobd el.Mind benzinesnél, mind dízelnél.
-
Rusi
senior tag
Nos, a benzines semmiképp sem tud ugyanúgy kormozni, mivel a dízel és a benzin égésekor egész másfajta égéstermékek keletkeznek. Ezen pedig az sem változtat, hogy közvetlen befecskendezéses vagy épp turbós a gép. Lehet, hogy termel valamennyi kormot, meg azért ne keverjük a kokszos szívócsövet a kipufogón távozó brutális nitrogénoxiddal és koromrészecskékkel. Na meg vajon miért kell egy dízelhez részecskeszürő, meg AdBlue adalék és a benzineshez miért nem? Továbbá ha egy benzines olyan fekete felhőt ereget (mondjuk inkább kéket szokott, amikor már olajat eszik benzin helyett), mint a dízel, akkor ott komoly baj van (dízelnél se jó, de sajnos néha "természetes", hogy füstől).
-
-
válasz
vodkaboy22 #155 üzenetére
Azért az elég durva vicc lenne ha egy turbó csere 500-800ezer forint lenne.
-
RufuszX
senior tag
válasz
vodkaboy22 #155 üzenetére
Erre csak annyit mondok, hogy 191 ezernél még nem volt turbó cserém... és semmi gondom a 3-as 1,6 dízel mazdával (ami PSA ráadásul...), ha normálisan kezeled nem lesznek ilyen költségeid, de ez mást tészta. Mindjárt nekem ugrik mindenki a kormolással, meg hogy kamuzok, szóval nem megyek bele, aki akarja elhiszi aki nem az nem. Aki akar az vesz dízelt, aki nem az nem.
15 ezres olajcsere szűrőkkel (üzemanyagszűrőt is időnként!), időben vezérlés csere és jó minőségű olaj és üzemanyag (semmi nagy titok nincs benne), ja és persze hidegen nem hajtjuk, agy komoly veretés után amikor forró a motor nem egyből leállítani (de ezt vásárlásnál senkinek nem mondják el, ha nulla műszaki érzéked van akkor nem is foglalkozol vele és mész 100k-nál turbót cserélni). Amúgy ezek minden motorra igazak, csak turbósnál hatványozottabbak a költségek és a hibalehetőségek száma is nagyobb. -
vodkaboy22
addikt
-
-
-
Mi5u
tag
"Mondom ezt úgy, hogy a dízel technikának az autókban egész biztosan hamarosan vége, plusz gyűlölöm a kormot/füstöt okádó autókat (legyen az vadiúj vagy valami 20 éves nyugatról behozott bonntóba való hulladék, baromira NEM menő, ám sokkal szánalmasabb látvány)."
A közvetlen befecskendezéses turbós-benzines ugyanúgy kormol/kokszosodik(bár jóval kevesebbet) és sajnos semmivel sem problémamentesebb mint egy modern dízel. Olvasmány
-
Pickit3
aktív tag
Köszönjük a tesztet! Nekünk a sima 1.6os gl+ van közel egy éve és nagyon meg vagyunk vele elégedve. Amit nehezen szoktunk meg az az, hogy már 1500as fordulaton váltani kell. Amikor a szülők mennek akkor 6.1L a fogyasztás, amikor én akkor 5.5L (földút, főút, falu). Nem rugatom, de tojás sincs a pedál alatt. A legkevesebb fogyasztás amit eddig kihoztam 4falun keresztül az 4.9L. Városban 7.5L-rel megelégszik a forgalom tempóját felvéve. Szóval a cikkben levő fogyasztási adatok abszolúte hihetőek. Mivel kedvezményes áron az 1.6os vitara best buy ezért népautó lesz. Dízelt pedig ne vegyetek, meg amúgy is a dízel csak a puhányoknak való.
-
RufuszX
senior tag
Asszony már rég rágja a fülem egy SUV-ért. A benzineseket annyira nem szeretem, de városba az kell neki. Amit írtok a fogyasztás abba nem akarok belemenni (
), de ha megállna automatával 8 körül a városban azt el tudnám viselni.
Tapasztalata van valakinek automatával vagy arra még várni kell?
-
RBJ
addikt
Felőlem mondhat bármit a gyártó. Nem muszáj betartani. Benzines 15e, diesel meg 10e csere és nyugodt az ember.
Meg 30e ki megyen egy évben átlag ember. senki. Amúgy is évente csere így is úgy is. -
RBJ
addikt
Szerintem ez csacsiság de utána olvasok, ha így van akkor majd 150-200e nél hengerfejestől kell majd turbót cserélni?
-
User64476
őstag
Hengerfejbe épített turbó? Anyámborogass.
-
RBJ
addikt
Gondoltam, hogy egy suzuki jó nagy vitát fog kiváltani.
Dacia t összehasonlítani egy suzukival?két külön kategória két külön igény. Kár az áron rágódni, akinek telik suzukit vesz akinek meg nem Dacia t. Ennyi tömören.
Fogyasztást főleg az alap 1.6 motornál én is keveseltem, mindenki 6l kel dobálózik de mikor megláttam a súlyát ami majd -200 kg más autókhoz képest elhihető.
Ilyenkor jönnek, hogy foss vékony bádogból lehet, de a külső csak csomagolás, a vázszerkezet a lényeg.
Nekem egy bajom van én is nézegettem anno mert ár érték arányba legjobb választás az alapmodel, hogy kicsi a csomagtartó családos autónak. -
batai15
félisten
Jó kis gép, ez a nagy vágyam. Igaz az új automata váltós dízel. Remélem sikerül egyszer beszerezni.
-
-
kpal
nagyúr
Ez a Suzuki a legszebb a modellpalettán . Igaz valami ütősebbe színben még jobban nézne ki.
-
Pityu.
nagyúr
Meg a francia autókat is
#1ak76
Nekem meganeval nem igazán volt gondom,max a saját kezdő hülyeségem az meg az én saram,az espacet azt ismerem de azt tudni lehet nem egy jó széria de más nemzetiségű autóknál is előfordul,úgy csinálsz mintha minden tökéletes lenne csak a francia szar.Nos tapasztalat tudok sok franciást akinek több százezer kilométer van akár peugeotba vagy akár renaultaban,hiba mentesen de vannak olyanok is akik ki ki fogják pl egyszer nagybátyámék is egy citroent,de másnak meg jó volt,nos ha még hozzá vesszük a sok igénytelen tulajt akik nem is nagyon törődnek az autóval le lakják aztán meg jön a duma,mert a francia az szar,nem szarabb a francia mint bármely más autó,viszont használtan meg ahogy írtam tulaj függő is,hogy hulladék lesz e vagy sem.Én pl halottam már panaszost japán autóra is,na akkor most mi lesz,remélem nem sértettem szentséget
Kinek mi meg kinek hogy jön be meg sorolhatnám még miken múlik a dolog. -
sdd2
veterán
válasz
plömplöm #115 üzenetére
Bocsánat elírtam, Dacia Daster Rust ott vannak érdekes dolgok
ak76
Ha tudnád naponta mennyit látok a kúton aki bejön a BMW-vel (jellemzően E36, E46) és 1500 vagy max 3000ft-ért tölt 95-ös benzint. De volt már aki X5-ösbe 1500-ért tankolt, szerintem csak a 2 km-re lévő Shell-ig jutott el vele
-
ak76
senior tag
A hahu-s árak nyilván nem reprezentatívak,de képet adnak arról mi,és miért kerül annyiba amennyibe,egy egyforma idős japán,német nem véletlenül kerül minimum 20-30 százalékkal többe.
Megane,Berlingo,Twingo,Gran Espace,most hirtelen csak ez a négy francia ugrott be a haveri/családi kőr autófelhozatalából,az Espace kivételével mindegyik múltidő,nem voltak jók,de különösebben rosszak sem,az Espace viszont egy permanens szopóroller,iszonyat összegeket emészt fel a javíttatása,a többnyire horror drága alkatrészek,meg a kontár,inkompetens szervizek miatt,nem mellesleg kvázi eladhatatlan.A Suzukiról meg annyit,a családban ez a harmadik példány,két gömbölyű swift volt előtte,egyikkel sem volt semmiféle baj,egyszerűen elpusztíthatatlan kis szerkezetek,igénytelen,olcsó fenntartású vasak,alacsony jövedelműeknek ideális tipusok,nyilván van ezeknél ezerszer jobb,szebb,de megbízhatóbb aligha.
A Vitarába most tekertem bele az első ezrest,átlagfogyasztás 5.8 liter,egy két konstrukciós hülyeségen kívül maximálisan elégedett vagyok vele.Thome
Azok szidják,akik kikönyökölnek a 18 éves 5-ös bimmerből,miközben megy a tüctüc,remeg a rendszámtábla,finoman hullik a rozsda az ívekről,meg a küszöbről,és egy padlógázas eztfigyeldgeccbéjemvémvanvazze után lendületből begurul a legolcsóbb zug benzinkútra,ahol kettőezerötér' csöpögtet a nyolcvan literes tankba. -
Tanisz
senior tag
Azt is
Suzukiról csak annyit, hogy a családban van egy 98as Swift, 1000 cm3 mocival, van már benne vagy 300e km
Eddig motorikusan, mechanikusan semmi baja nem volt
Olajat sem eszi. Már ütött-kopott, de egyben van. Egy rohadás folt nincs rajta
Igaz, alapból igénytelen autónak készült, de soha nem gondoltam volna, hogy a kötelező szervizelésekkel csak így fogja bírni, pedig a gazdája nem az autódédelgetésről híres
-
Tanisz
senior tag
Azért a hahu sem túl reprezentatív, bár iránymutatónak jó, nem csak az átlagértékeléseket kell megnézni
Itthon azért erős részlehajlás van bizonyos gyártmányok és márkák felé, valamint alapból hátrányból indulnak más gyártmányok, márkák, sokszor ok nélkül.
Pl. nekem volt francia autóm is (Megane,Clio, Laguna), ezekből sem egy-egy, valamint japán is (Starlet,Avensis,Corolla). Én bevallom a japán felé hajlok, de csak a tapasztalat miatt, pedig a franciákkal sem volt szinte semmi bajom, de a japán jobban bejön, valahogy jobban illik a karakteremhez, jobban tetszenek, egyszerűbbek, vagy a fene tudja
Pl az Opelekkel (Astra F,G,H,I) rengeteg nyűgöm volt, de nem tartom rossz márkának, simán szidhatnám őket, vagy a VW-t is, de azt sem tartom hulladéknak, minek, másnak lehet jobb tapasztalatai voltak vele
Az viszont tény, hogy pl bizonyos márkák ára túl magas a használt autópiacon, vagyis az eladóik többre tartják mint ami, még ha megkíméltek lennének, de még a hulladékokat is magas áron akarják eladni
-
pomorski
őstag
Engem is érdekelne a későbbiekben is még több autóteszt.
-
caprine
senior tag
-
válasz
plömplöm #115 üzenetére
Mi a gond?
Ahol élek , 2db Dustert használnak gondnoki feladatokra. Belseje igenytelen, megy szét... A motorok régiek, oké a frissítés hozott par uj motort.
A tényeket meg en is el tudom fogadni. Hogy Egy olcsositott Renault...
Ne haragudj meg, de en Téged nem sertegettelek!
Az meg hogy a szalonba olcsóbban odaadnak vmit .. Ezen mi a meglepő.... Tudod mióta lehet alkudozni mar?
Es Te ezt meg arra forgatod ki , hogy ennyire nem mennek? Vitara eladasait láttad egyáltalán?
Miről beszélünk?
"Jóllehet csak (2015) március óta gyártják és forgalmazzák, a Vitara 19,14 százalékos piaci részesedéssel toronymagasan vezeti a sport-szabadidő (SUV) kategóriát. A modellből december 31-éig 3733-at helyeztek forgalomba." - 2015-ös adatok
Mielőtt írok valamit, azelőtt informalodok...
Hozzáteszem, egy régi TDI Audim , egyfos 1,5dci Thaliam van ,/ ami kb takarodik is el..../ illetve egy Honda Jazz / utóbbi kettő munkaeszköz/
Tehát meg csak nem is hajlok sehová. Mondjuk a Thalia, na azt hagyjuk...
-
apaszka
veterán
Egy éve bementem fehérváron a dácsia szalonba.
Ugrott is az értékesítő. Látta mivel jöttem..
Beültem egy Dusterbe. Beüléskor bevertem a fejem.
- nem szép szó ugrott ki a számból!
Aztán kiszálláskor is ugyan az. mondom neki, milyen csalós a nyílás?
A 170 centimmel...De össze állítottuk a megfelelő autót nekem. Nem volt olcsó, és az enyémet is vacakul számolta volna be. Megjegyzem azonnal lett volna vevő rá!
Aztán beszéltem a szervizbe egy emberrel kiknek egy hetes volt a kocsija. Elhagyta az oldaláról a műanyag diszlécet. Azt mondja nem tudja hogyan, de leesett....
Na mondom ez minőség?Szóval maradt a Suzuki, és az utód is japán lesz.
Volt sok autóm, és a legjobb a
BMW m mit nagyon szeretem. Semmi baja annak sem volt.
De mivel lejjebb csúsztam lecseréltem Toyotára.
Aztán volt még jó pár mire Suzukihoz jutottam. Ez már a második új autóm a típusból.
Jó autók, bár a zaj szigetelése hiányzik belőlük. -
atike
nagyúr
válasz
Motion_Blur #116 üzenetére
-
válasz
plömplöm #105 üzenetére
Dusterről kívül belül ordít az olcsóság és az igénytelenség bárhová nézel. Engem mondjuk nem zavarna a puritánsága és az igénytelensége de ha félmillióval drágábban egy lényegesen jobb minőségű autót kapok eszembe se jutna Dustert venni. Aki pedig már elkezdi felextrázni meg összkerék meg dízelmotor meg apám kasza az annyi erővel vehet egy random néhány éves használt RAV4-et, SPORTAGE-et vagy IX35-öt abból a pénzből és valljuk be, egyik sem egy Dacia minőségű autó.
-
plömplöm
őstag
válasz
Motion_Blur #112 üzenetére
bedobtál egy darab autót, egy adott színben, egy adott felszereltséggel, aminek természetesen semmi köze nincs egy listaárhoz, mely árért megveheted bármilyen színben, adott, de bővíthető további felszereltséggel. próbáltam találni összkerekes, benzines, újnak számító dustert a hahu-n, de nem találtam, vajon miért?
a matekpéldának melyik részét nem értetted? kérdezz bátran, segítek#111: beírtam, melyik az érdekes? nem az a vicces, hogy csak négy van benne, hanem az a siralmas, hogy semmi pénzért nem lehet benne több.
#113: állítólag olyan keveset keresnek egy dacián, hogy a kereskedések nem szeretnek kedvezményeket adni. az a röhely, hogy így is negyedéves a várakozási idő. egy daciára.
megnéztem, mennyibe kerül majd 4db nyárigumi 215/55R17 (vitara, pld a linkelt) és 215/65R16 (duster) méretben, ugyanannál a cégnél, ugyanaz a típus. hát, ugyanabból az összegből az előbbiből csak három jön ki
és már tényleg bánom, hogy rákérdeztem erre az egészre reggel#114: tökéletes, megérkeztünk a szinthez, köszönöm a részvételt
-
válasz
vodkaboy22 #113 üzenetére
Dacia szét hullik, utolsó levetett Renault ....
-
-
Nem akarok belevauvau, de hallottál már részterhelésről és wastegate-ről, meg hogy lejtmenet-egyenes-hegymenet 3000rpm között mekkora különbség van terhelés, beszívott és kipufogott gázmennyiséget illetően?
Tudsz turbós autóval akármekkora fordulatszámon töltőnyomás nélkül autózni. Ez nem kompresszor, hogy fix áttételes, szíjhajtásos 0-24 valami legyen.
-
plömplöm
őstag
válasz
vodkaboy22 #106 üzenetére
a vitara gl+ 1.6 16v 4wd listaára 5410000.-. ennyire nem mennek, hogy 4.7millióért odaadják?
a duster fullextra1.6 16v 4wd listaára 4370000.-, a százalékos vitara-engedménnyel ez 3.8 milla, megint egy millió a különbség.
"1.5 literrel kevesebb fogyasztás", kisebb és könnyebb az autó, szóval ha nem fogyasztana kevesebbet ugyanolyan euro besorolású ugyanolyan teljesítményű motorral, akkor az eléggé furcsa is lenne, nem?
egyébként nincs az másfél liternyi különbség, feltéve, hogy mind a két cég ugyanakkorát füllent a katalógus-adatokkal.de mindegy, nem akarok ennél jobban belemenni.
-
ak76
senior tag
válasz
plömplöm #105 üzenetére
A Duster volt a másik kiszemelt amikor eldöntöttük (a szeméttelep szintjén levő hazai használtautó piac mélyére túrva) hogy új kocsit veszünk,kipróbáltam a dízel Dustert,a benzinest is,és a Vitara tesztvezetés után nem volt kérdéses melyiket kell választani,még úgy is hogy drágább mint a dália'.
Apropo,egymillió?
A végösszeg a két kiszemelt felextrázása után (a Daciához egy csomó minden nem rendelhető) kb 250K -
ak76
senior tag
-
vodkaboy22
addikt
válasz
plömplöm #105 üzenetére
Duster-t nézegettem fél éve. Majdnem azt rendeltem meg vadász ismerősökét többször el is vittem.
Ami jelentősen jobban megfogott a VITARA-nál:
- 1.5 literrel kevesebb fogyasztás normál felhasználás mellett (AWD duster - Allgrip Vitara)
- Szebb igényesebb beltér
- Erősebb (érzetre) motor
- Jobb váltó (érzetre)
- Kényelmesebb ülésekÉs sajnos ha egy Vitara GL+ Allgrip-et hasonlítasz (4.7 millió) egy hasonló felszereltségű Duster Artic (4.4millió) 4WD-hez akkor már nem marad akkora különbség árban.
A 300ezer forint meg az első 100eKm-en megvan fogyasztás különbségben. -
big-J
őstag
Ez igen, következő generációban már szállítani fogják az erősebbik biturbós 150 lovas 1.0-ással is.
-
Pityu.
nagyúr
Nem minden kereskedés egyforma,én se úgy mentem be ,hogy na akkor most ezért az árért kell.Érdeklődtem töb kereskedésnél is mondtak ilyen meg olyan árakat erre meg arra aztán be mentem egy közeli kereskedésbe és ami kellet azt bele alkudtam az árba.Nem tudom suszukinál ,hogy van de a kereskedések is különbözőek van szar kereskedés is meg jó is pl a renaultnál.Ez a francia autó szar,meg egy nagy marhaság,bármilyen autó lehet szar.
-
ak76
senior tag
Néztük azt is,jó kocsinak tűnik,bár én tartok a francia vasaktól,az ára jó 10 százalékkal feljebb volt a digitklíma/tolatókamera/ülésfűtés/metálfény pakkot kipipálva,és az alkudozást sem nézték olyan jó szemmel mint a suzukinál,ahol negyedmilliót spóroltam,a különféle márkakereskedésekből szerzett árajánlatokat lobogtatva.
Új hozzászólás Aktív témák
lo A Magyarországon gyártott Suzuki Vitara új szériáját, a turbós benzinmotorral szerelt S kivitelt volt lehetőségem kipróbálni.
- Nintendo Switch 2
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Mobil flották
- Projektor topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF -Számla, garancia, WIN11
- ÚJ Lenovo V17 G4 - 17.3" FullHD IPS - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - 3 év garancia - MAGYAR
- Készpénzes számítógép PC félkonfig alkatrész hardver felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest