Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Graphics

    Jómunkásember

    LOGOUT blog

    válasz 8th #164 üzenetére

    Én nem veszek dízelt, az biztos :) Újból főleg....

    Black Shark Watch GT okosóra eladó, vadiúj bontatlan.

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz 8th #164 üzenetére

    Ez mind szép és jó de mennyivel is drágább indulásnál egy dízel? És ha 50-70%-ban városban használod napi 2*10km-re mennyire is fog gyorsan tönkremenni?
    Gazdaságilag évi 20 000km alatt normál magyar felhasználás mellett (min 50% város) nem éri meg. Eltömődik a részecskeszűrő, gyakori lesz a motor kiégetés ciklus (nagyobb fogyasztás), hideg üzem (nagyobb fogyasztás és gyors amortizáció), nagyobb bekerülési költség, nagyobb értékvesztés és drága szerviz legvégén pedig rossz magyar dízel (igen sajnos itthon nem a minőségről híres vagy vedd meg a drágább dízel üzemanyagot ami 30-40ft-al drágább).
    Lehet számolgatni. De nem éri meg újonnan. Használtan meg azért nem éri meg mert jóval nagyobb lutri (ki tudja ki gyilkolta előtted a turbót, kettős tömegűt stb...) nem véletlen ugyanolyan árban megy a dízel használtan mint a hasonló benzines pedig új árnál akár 1.5 millával is drágább, de átlagosan 10%-al.

    Amint látod lehet mindenkinek érvet, ellenérvet felhozni, nem dízel vagy benzin a világ (fekete - fehér :DD ) van akinek az egyik éri meg van akinek a másik. Átlagos Gipsz Jakab János magyarnak nem a dízel éri meg. (Persze vannak kivételek de nagy átlagban)

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

  • Stanlee

    őstag

    válasz 8th #164 üzenetére

    En igaz mas gyarto gepeit neztem, az uj motorgeneraciok eseten ugyanakkora teljesitmenyu motoroknal a benzines es diesel kozott van kb. 500 e HUF differencia vasarlaskor. Igazabol lenyegtelen az uj motoroknal, hogy a turbot, kettostomegut a dieselen vagy a benzinesen csereli az ember, mert elobb vagy utobb ugyis kell (van egy-ket gyarto, akinel pl. kettostomegu nincs, de azt is nagyitovalkell keresni). A javitasi es szervizkoltsegek kozott nagy kulonbseg nincs, es akkor jon kepbe a fogyasztas es az uzemanyag ar kulonbsege, meg olyan elhanyagolhato dolgok mint vezetesi elmenybeli kulonbseg. Meg a kezdeti magasabb vasarlasi ar eseten is a vegen megerte a diesel.

    Persze akkor erte meg csak igazan, ha a motorfelujitas koltsegei nem az elso vasarlonal csapodnak le :-)

    Ha ma kellene uj autot vennem, biztos diesel-t vennek. De ha hasznaltat kell vennem, akkor is. (Ma mar nem 2005-ot irunk, amikor mondjuk a VW 1,6-os MPI benzinese es az 1,9-es PDTDI kozotti turbocsere van/nincs opciok kozul lehet valasztani a gepjarmufenntartaskor - nagyon szerettem azt az 1,6-os motort, 2 Octaviat hasznaltam el, kozel 230 e km-t tettem belejuk.)

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés