Hirdetés
- gerner1
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- GoodSpeed: Kell e manapság egérpad vagy sem?
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ezért kell Legozni.

A Simson Enduroban gyárilag MZ telók vannak hátul. Nekem egy lepukkantat sikerült szereznem. Kevés volt az első fék és amúgy is éreztem, hogy nincs rendben az eleje. A hibafeltárás könnyű volt, mert amikor megemeltem az elejét, akkor a földön maradt a kerék, meg a két alsó telószár. Egyik cimborám tárcsásra cserélte a csúzlijának az elejét, én pedig megvettem tőle a dobosat és kiflistől beleraktam a Simsonba. Úgyhogy az enyémnek 18 -as kerekű, MZ eleje van. Így már van fék és egy járdára is fel lehet vele menni.
A 250 -eseknek az volt az egyik bajuk, hogy a 250/1 -től nyeregvázba rakták az eredetileg bölcsővázba tervezett blokkot. Soha többet nem lett stabil. -
Somatom
veterán
Köszi! Kókányoló koromban a Simson elérhetetlen volt, ezért nem ismerem a lelkivilágát. Viszont, tudom, hogyan kell turbót rakni a kisrometre.

Később már volt saját keresetem, úgyhogy MZ -ből szinte minden megfordult a kezem alatt. Trophy 150, postás csúzli, TS 250, 250/1, kis ETZ, nagy ETZ. -
Steve_Brown
senior tag
Érdemes megnézni a wikipédiát.
S50: 2,6 kW / 3,6 LE @ 5500 1/min | 5 Nm @ 4800 1/min
Star: 2,5 kW / 3,4 LE @ 5750 (6000) 1/min 4,5 Nm @ 5.000 1/min
Schwalbe: 3,6 LE @ 5750 1/minEzek az adatok minden motornál a legjobb verziót jellemezték ugyan abból a blokkból. Például a Star az első karbival 6500-ig forgott mire kijött belőle a 3,4LE.
A Star és a Schwalbe közti különbséget a karbi okozza, mondhatni egy lehelettel több nyomatéka van. A karbijában nagyobb a venturi cső. Meg az is számottevő, hogy a Star légszűrője egy 2 kamrás, szívászaj tompítós valami, marha kicsi áteresztő képességgel, nem hiába hogy a karbijába csak 50-es főfúvóka való.
Az S50 pedig több mint 10%-kal magasabb nyomatékot tud mint a madárszéria tagjai, ráadásul előbb. Ezt nem csak a karbival hozták össze.
-
Steve_Brown
senior tag
A Star és a /Schwalbe hengere vezérlésében megegyezik, azonban a Schwalben egy olyan karbi van amivel ugyan annak a motornak kicsit mas a karaktere és kicsit erősebb is.
A másik, hogy viszont az S50 vezérlése már eltér a turbós blokkétól, az egy nyomatékosabb henger. Nagyobb is az első lánckereke gyárilag.
Az S51 pedig pont, hogy hosszabb löketű, kisebb furatú motor. És az S50 váltó hasonlít jobban az autókéra, hiszen abban tényleg fogaskerekeket csúsztatunk a váltó tengelyein, míg az S51-esé csak csapágygolyókat lögdös bele.
-
Steve_Brown
senior tag
Akárhogy is nézem minden egyes alkatrész egyik lába a testen van

Tehát habár a gyújtótrafó a tekerccsel sorba van kötve, a gyújtótrafóval párhuzamosan van a megszakító.
Ez azt jelenti, hogy az amúgy önindukción alapuló trafó primer tekercsén zárt megszakítónál nem folyik áram.
Amikor a megszakító kinyit akkor kezd el áram folyni rajta. A testre rántott gyújtótekercs vasmagja kiürül a zárt megszakítóval töltött idő alatt, hiába mondják, hogy ez ilyenkor "töltődik" a gyújtótekercs, valójában sokkal kisebb teljesítményt ad le.A dolog pikantériája az lenne, hogy egy nem kopott megszakító bütyökkel 0.4mm-es megszakítóhézaggal és gyári gyújtótekerccsel el lehetne érni, hogy a megszakító pont akkor nyisson, tehát engedje rá a gyújtótekercsben indukálódó feszültséget a gyújtótrafó primerjére amikor az éppen csúcson van. Ha ezt nem találod el pont akkor sokkal kisebb lesz a szikrád, ráadásul kijön az is, hogy ezek a trafók nem ilyen "transzformátor" üzemre vannak kitalálva.
-
Jack Hunter
tag
Mondom ezt úgy, hogy én is életben tartok egyet.
nekem könnyű dolgom van, mert csak ráguglizok, és máris teli vagyok találatokkal, sőt még válogathatok, hogy utángyártott, gyári, vagy épp tuningcuccot akarok. Egyébként az előbbi kommentet humorosnak szántam, csak nem jött át. 
Volt egy két sebességes 210-es Babettám, az szívatott hasonló módon. Ott még röpsúlyokkal, dörzshajtással oldották meg az áttételeket.Azt játszotta, hogy néhány kilométer után elkezdett csúszni a hajtás, majd teljesen járóképtelen lett, mintha üresben lett volna. Mikor lehűlt, megint jó lett pár kilométerig. A boga úristennek nem tudtam rájönni mi a franc baja van. Kicseréltem a váltóban mindent is, akkor sem lett jó. Végül a sok szívatás és hazatolás miatt berágtam és eladtam alkatrésznek. De csak akkor lettem igazán dühös, amikor az új tulaj megmutatta, mi a baj: a főtengelynél van egy o gyűrű. Nem épp szimmering, de hasonló. Amikor felhevült a váltóházban az olaj, felpuhította ezt a gumiból készült gyűrűt, ami mellett szivárogni kezdett az olaj.Épp csak annyira,amennyi elég volt a ferodol pofáknak a csúszáshoz. Miután kicserélte ezt a 60 forintos alkatrészt, fillérekből lett egy kiváló motorja, amihez még hozzáadtam egy csomó plusz alkatrészt is. Azóta is verem a fejem a falba, mert amúgy imádtam azt az egyszerű technikát. -
Steve_Brown
senior tag
Egyébként tévedsz. Reneszánszukat élik a Simsonok. Van utánpótlás alkatrészből is, csak nem a magyarok pénztárcájának való.
Még nem is a retro feeling miatt indult meg így, hanem mert a németek (mivel meg tudják fizetni a jó alkatrészt, a jó fényezőt, a jó lakatost, a jó szerelőt) szeretnék kihasználni azt a náluk létező kiskaput, hogy a Simson vihet 2 embert, lehet akárhány köbcentis és mehet akármennyivel úgy, hogy AM jogsival vezethető.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG Harpe Ace Aim Lab Edition gamer egér, szép állapotban, 2027-ig garanciával, ajándék egérpad
- Apple iPad Air 2025 11" 1TB Cellular (MCG84HC/A)
- SAMSUNG (SP-LSP9TFAXXH) LÉZER TV ! ÓRÁS HIGH TECH MOZI !!AKCIÓ! 350CM !!!
- SAMSUNG (SP-LSP7TFAXXH) 120" DLP LÉZER TV ! MAX 300CM !!!! AKCIÓ!
- SAMSUNG (QE85QN85B) 215CM NEO-QLED SMART PRÉMIUM ! AKCIÓ!
- AKCIÓ! Apple Studio Display 27 5K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1TB VEGA 64 16GB!!! 1 év garancia!
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- Apple iPhone 16e 128 GB Black Apple Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Corsair K70 RGB TKL // EU // Számla + Garancia //
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


nekem könnyű dolgom van, mert csak ráguglizok, és máris teli vagyok találatokkal, sőt még válogathatok, hogy utángyártott, gyári, vagy épp tuningcuccot akarok. Egyébként az előbbi kommentet humorosnak szántam, csak nem jött át. 
