Hirdetés
- Garry84: Sumák aprós?
- SzDavid99: Van 20 perced? Akkor tanulj meg koreait olvasni!
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Kalandor: „Ha engedtem volna a lelkiismeretemnek, az üzlet kevésbé lett volna jövedelmező”
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- potyautas: Nóta állj!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheLázs
tag
válasz
Steve_Brown #37 üzenetére
Az a baj, hogy jónak jó megoldás, de nem olcsó. Pillanatynilag magyar kis- és nagykereknél 60 ezer körül van a szett.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #30 üzenetére
Az eltérő adatok simán lehetnek amiatt, amit már pedzegettél is, hogy különbözik a karbi és a levegőellátás. Szerintem a motorblokk az említett két kivételt leszámítva ugyanaz.
Húú, mennyit játszottam a fúvókákkal régen
. A karbit sokat bűvöltem, mire meg lett a 2,2 literes fogyasztás. A teljes hengerfej világosbarna volt 1:40-es keverék mellett.
#31 Somatom: Nekem egy kétegyházi kanta kék színű MZ TS 125 Deluxe-öm aka postás csúzli volt, abból is már az újabb széria (duplex lánc, benzin levegő kenésű csapágyak és társai). Óriási ugrás volt a Schwalbe-ről, szerettem és egyen utáltam. Szerettem mert egyben volt az egész. Jó voltak a telepszkópok, a fékek, kiváló fogyasztás (3-3,2 l/100) és még kényelmesnek is mondanám. Viszont az elektromos rendszere egy rakás sz.r. Kukába való hulladék, szó szerint. A dinamót leszámítva szinte mindent kidobtam (házi készítésű elektromos fesszab és index automatika, az első lámpa pedig a legerősebb 12 V-os H4* volt). Az ETZ-nek ezerszer jobb volt az elektromos rendszere, emiatt mindig irigyeltem az ETZ-eseket
. És azért is, mert nekik karnyújtásira volt a HAL generátoros gyújtás, aminél nincs jobb tudtommal.
* a trükk ott volt hogy a 6 V-ról simán lehet járatni a 12 V-os izzót, de ugyanazon névleges teljesítmény mellett fele akkora a fényteljesítményre lesz képes. Viszont, ha a kétszer nagyobb névleges teljesítményű H4-t rakom bele, akkor kb olyan erősen világít, mint a 6 V-os izzó, de a H4 a névleges teljesítménytől ígyis jóval alacsonyabban üzemelt, aminek az volt a kedvező hatása, hogy kb soha nem ment tönkre.
A nagy ETZ-t próbáltam, de nem tetszett. 90-nél már féltem rajta, de az is lehet nem jó állapotún ültem. A jó lengéscsillapító és a jó gumik sokat dobnak a biztonságérzeten. Más MZ-n pedig nem volt szerencsém ülni.
Egy Trpohy-t vagy egy ES-t kipróbáltam volna. Simson-ból az Sperber-re és az S70-re lettem volna kíváncsi. Cserébe viszont volt szerencsém ülni olyan Simsonon, ami 95-el ment
és gyorsaságira kihegyezett ETZ 250-en, ami fordulatszámban elhagyta a skálát
.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #28 üzenetére
A karbira már nem emlékszem.
Az S50-esnek tényleg különbözik a hengere? Miben?
Úgy látom kezd már megkopni a tudásom.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #22 üzenetére
Neked Star-od van, nem? Nem tudtam hogy közben váltottunk az S51-re.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #20 üzenetére
Akárhogy nézem a test - trafó - megszakító - test az soros.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #18 üzenetére
Mi az a mágnes gyújtás? A Simson-nak ugyanolyan elvű gyújtása van, mint az összes megszakítós gyújtásnak, mivel ugyanaz.
-
buherton
őstag
válasz
Steve_Brown #15 üzenetére
A megszakítós gyújtással sincs nagy gond, csak legyen hozzá jó kondi, mert az itthon kapható utángyártott max 100 km-t bír. Kő egyszerű dolog, ami működik. Oké, persze erősebb egy picit a motor és kevesebbet fogyaszt, ha a gyújtás 2 cm hosszú és vastag ívet képes indukálni, de ezek már HAL generátorosak szoktak lenni, mert az aztán majdnem igazi négyszögjelet ad. Ugye a megszakítóval az a legfőbb gond, hogy a megszakításkor ívet húz, amivel beégnek a pogácsák ÉS lapos a lefutó él.
Szerintem a probléma inkább az, hogy a fényszóró tekercs elég harmat és érdemi út bevilágításra csak limitáltan képes. Ráadásul a 6 V-os rendszer úgy átkozott, ahogy van. Főleg az MZ vonalon. A TS-nek 6 V dinamója van, ami egy átok a mechanikus fesszabbal együtt. Egy nagyon jó ismerősöm csinált nekem egy elektronikus fesszabbot, ami azóta is jól működik. Amit még kellett csinálni az a dinamó kábeljének a cseréje, mert a 0,75-ös vezetéken nem fog átmenni a 10-20 A, főleg nem azokon a szerencsétlen sarukon.
-
Somatom
veterán
válasz
Steve_Brown #9 üzenetére
+1
Nemtom mi van mostanában TheLázs -zsal. Kiköltözött Németországba és egy olyan céghez ment tervezőnek, ami Simsonokhoz tervez és gyárt modern alkatrészeket. Én is Németországban melózok és nem olyan ritka látvány a Simson. Jó, nem Suhl, Star, Schwalbe, hanem inkább S51N, B, Electronic, Enduro, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Death Stranding (PS4)
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Apple iPhone Air - almacsutka
- Garry84: Sumák aprós?
- Házimozi haladó szinten
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Tőzsde és gazdaság
- SzDavid99: Van 20 perced? Akkor tanulj meg koreait olvasni!
- Parkside szerszám kibeszélő
- További aktív témák...
- Vivobook 15 E510KA-EJ562WS 15.6" FHD Celeron N4500 4GB 128GB magyar vbill új akku gar
- Apple Watch Ultra - garis 2026.01.17-ig
- Szép állapot! LENOVO ThinkPad T14s i7-165G7 / 16GB / 512GB SSD / Windows 11 Pro
- Kitűnő állapot! LENOVO ThinkPad T14s i7-165G7 / 16GB / 512GB SSD / Windows 11 Pro
- ÚJ AKKU! Ár/ÉRTÉK BAJNOK! Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3576, 90% Akkumulátor
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad T14s Gen 3 i5-1245U 14" FHD+ 16GB 512GB 1 év teljeskörű garancia
- AKCIÓ! Asus ROG STRIX Z490-G Gaming WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3276
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest