Hirdetés

Keresés

Hirdetés

CyberSecurity Connect - blended learning, valódi labor kísérletezésre. Kiberbiztonsági képzés profiktól!
(használd a CYBSEC25PH kuponkódot további 20 ezer ft kedvezményért!)

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz Somatom #24 üzenetére

    Igen más. A Star esetén csak egy gyújtótekercs van (a lendkerék alatti alaplapon), nincs trafó, mint az S51 esetén. Ez és a turbóhűtés hatalmas lehetőséget adott a szocialista emberének. Ebből a blokkból fabrikáltak kerti utánfutós járművet, vagy éppen rota kapát.

    A Schwalbe (a /1-es) és a Star blokkja tudtommal teljesen ugyanaz. A Schwalbe és az S50 között sincs nagy különbség: a henger hűtése nem turbó, és a blokknak máshol van a felfogatása, de amúgy ugyanaz is belül.

    Az Schwalbe és az S51 blokkok között komoly különbségek vannak. Ha emlékeim nem csalnak akkor ezek a teljességigénye nélkül:
    - rövidebb hajtókar -> pörgősebb motor
    - a főtengely csapágyakat a benzin-levegő keverék keni
    - kevesebb és egyszerűbb vezetésű lamella a hengeren és a hengerfejen
    - nincs hűtése a forgattyúsháznak
    - autószerű váltó az S51-nek
    - a karbi alatt nincs "kád", ami elvezetné a benzint
    - eggyel kevesebb lamella a kuplungban
    - a Schwalbe (a /1-es) csak 6 V-os rendszerrel jött ki (áldja meg az Isten, aki úgy gondoltam, hogy jó lesz a 6 V...)
    - a Schwalbe (a /1-es) csak megszakítós gyújtású
    - abban nem vagyok teljesen biztos, hogy a Schwalbe-ból jött-e ki felső tűgörgős* változat. Úgy emlékszem nem volt ilyen.

    * a tűgörgőnek két előnye van a bronzpersellyel szemben:
    1. sokkal olcsóbb és egyszerűbb előállítani
    2. kevesebb kenéssel is beéri
    de minden másban rosszabb paraméterű.

    #25 Steve_Brown: szomorú :( . Gondolom a minőségi alkatrész horror ár, de mondjuk ha hozzányúlnék, akkor én is dobnám az egészet mindenestül.

Új hozzászólás Aktív témák