Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • buherton

    őstag

    válasz Steve_Brown #30 üzenetére

    Az eltérő adatok simán lehetnek amiatt, amit már pedzegettél is, hogy különbözik a karbi és a levegőellátás. Szerintem a motorblokk az említett két kivételt leszámítva ugyanaz.

    Húú, mennyit játszottam a fúvókákkal régen :D . A karbit sokat bűvöltem, mire meg lett a 2,2 literes fogyasztás. A teljes hengerfej világosbarna volt 1:40-es keverék mellett.

    #31 Somatom: Nekem egy kétegyházi kanta kék színű MZ TS 125 Deluxe-öm aka postás csúzli volt, abból is már az újabb széria (duplex lánc, benzin levegő kenésű csapágyak és társai). Óriási ugrás volt a Schwalbe-ről, szerettem és egyen utáltam. Szerettem mert egyben volt az egész. Jó voltak a telepszkópok, a fékek, kiváló fogyasztás (3-3,2 l/100) és még kényelmesnek is mondanám. Viszont az elektromos rendszere egy rakás sz.r. Kukába való hulladék, szó szerint. A dinamót leszámítva szinte mindent kidobtam (házi készítésű elektromos fesszab és index automatika, az első lámpa pedig a legerősebb 12 V-os H4* volt). Az ETZ-nek ezerszer jobb volt az elektromos rendszere, emiatt mindig irigyeltem az ETZ-eseket :P . És azért is, mert nekik karnyújtásira volt a HAL generátoros gyújtás, aminél nincs jobb tudtommal.

    * a trükk ott volt hogy a 6 V-ról simán lehet járatni a 12 V-os izzót, de ugyanazon névleges teljesítmény mellett fele akkora a fényteljesítményre lesz képes. Viszont, ha a kétszer nagyobb névleges teljesítményű H4-t rakom bele, akkor kb olyan erősen világít, mint a 6 V-os izzó, de a H4 a névleges teljesítménytől ígyis jóval alacsonyabban üzemelt, aminek az volt a kedvező hatása, hogy kb soha nem ment tönkre.

    A nagy ETZ-t próbáltam, de nem tetszett. 90-nél már féltem rajta, de az is lehet nem jó állapotún ültem. A jó lengéscsillapító és a jó gumik sokat dobnak a biztonságérzeten. Más MZ-n pedig nem volt szerencsém ülni. :( Egy Trpohy-t vagy egy ES-t kipróbáltam volna. Simson-ból az Sperber-re és az S70-re lettem volna kíváncsi. Cserébe viszont volt szerencsém ülni olyan Simsonon, ami 95-el ment ;] és gyorsaságira kihegyezett ETZ 250-en, ami fordulatszámban elhagyta a skálát :C .

Új hozzászólás Aktív témák