Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TheLázs

    tag

    válasz Somatom #10 üzenetére

    <3

    Élek és virulok. Összeszámoltam gyorsan, jelen pillanatban több, mint harminc különböző (tök új, bevezetésre váró, módosított, javításra szoruló, alternatív forrásból újragyártott) alkatrészért - de némely ezek közül több alkatrész, ezért inkább csúnyán projektnek nevezném - felelek. A cég is virul, kaptam egy saját, 3d nyomtatós osztályt, amit a saját igényeimnek megfelelően építek ki egy kollégával, aki mellettem/nekem dolgozik.

    Szakmai fejlődés szempontjából a pontosságomat és a munkamorálomat acélozza a hely első sorban, ezen kívül additív gyártás, rapid prototyping területén gyűlik egy kis tapasztalat. Most jönnek majd ki az első komolyabb projektek, és van is egy-két igazi csemege köztük, amit szerintem majd' minden Simson-tulaj szívesen venne.

    A fizu és a szakmai előmenetel nem a hely erőssége, de egyelőre maradok egy kicsit, gyűjtögetem a pénzecskémet, portfóliómat, és egy-két éven belül meglátjuk, mi lesz.

    A gyújtás kérdéséhez:

    kínai Vape a legjobb megoldás, amit most lehet kapni. Drágább, mint a használt alkatrészek vagy az új tirisztoros - ami nem bírja. Cserébe jóval olcsóbb, mint az eredeti Vape, viszont ugrik a gari. Egy-két hibás fesszab volt a sorozatban, de nagyságrendileg 20€ a csere, ami nekem speciel megéri a rizikót.

  • Steve_Brown

    senior tag

    válasz Somatom #33 üzenetére

    Egyébként nekem a Staron a gyári dobfék elől tök jól szolgál. Én meg vagyok elégedve a fékhatásával.

  • buherton

    őstag

    válasz Somatom #24 üzenetére

    Igen más. A Star esetén csak egy gyújtótekercs van (a lendkerék alatti alaplapon), nincs trafó, mint az S51 esetén. Ez és a turbóhűtés hatalmas lehetőséget adott a szocialista emberének. Ebből a blokkból fabrikáltak kerti utánfutós járművet, vagy éppen rota kapát.

    A Schwalbe (a /1-es) és a Star blokkja tudtommal teljesen ugyanaz. A Schwalbe és az S50 között sincs nagy különbség: a henger hűtése nem turbó, és a blokknak máshol van a felfogatása, de amúgy ugyanaz is belül.

    Az Schwalbe és az S51 blokkok között komoly különbségek vannak. Ha emlékeim nem csalnak akkor ezek a teljességigénye nélkül:
    - rövidebb hajtókar -> pörgősebb motor
    - a főtengely csapágyakat a benzin-levegő keverék keni
    - kevesebb és egyszerűbb vezetésű lamella a hengeren és a hengerfejen
    - nincs hűtése a forgattyúsháznak
    - autószerű váltó az S51-nek
    - a karbi alatt nincs "kád", ami elvezetné a benzint
    - eggyel kevesebb lamella a kuplungban
    - a Schwalbe (a /1-es) csak 6 V-os rendszerrel jött ki (áldja meg az Isten, aki úgy gondoltam, hogy jó lesz a 6 V...)
    - a Schwalbe (a /1-es) csak megszakítós gyújtású
    - abban nem vagyok teljesen biztos, hogy a Schwalbe-ból jött-e ki felső tűgörgős* változat. Úgy emlékszem nem volt ilyen.

    * a tűgörgőnek két előnye van a bronzpersellyel szemben:
    1. sokkal olcsóbb és egyszerűbb előállítani
    2. kevesebb kenéssel is beéri
    de minden másban rosszabb paraméterű.

    #25 Steve_Brown: szomorú :( . Gondolom a minőségi alkatrész horror ár, de mondjuk ha hozzányúlnék, akkor én is dobnám az egészet mindenestül.

  • Hieronymus

    veterán

    válasz Somatom #12 üzenetére

    Ezekbe a régi technikákba nem azért tolják bele a pénzt az emberek, mert megéri. Szeretnek foglalkozni vele.
    Ha megbízható technikát akar valaki, akkor vesz egy újat. Vagy egy újszerű állapotút.
    Azt elég polírozni. :DDD

    PS:
    Alapvetően nem neked, csak nem arakorok ezért új hozzászólást nyitni.

    Sokan nem azért vesznek a 30 éves járműbe 25 éves használt alkatrészt, mert az jobb. Elég egy új alkatrész ahhoz, hogy a jármű elveszítse originál állapotát. Ezzel jelentős eszmei és valós értékvesztést szenved el a jármű.

Új hozzászólás Aktív témák