Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Иван

    őstag

    válasz proci985 #29 üzenetére

    Nálunk is iratnak ilyent, minden páros évben (kivéve a 12-iket, mert akkor ugye érettségi), ez a PISA teszt, amit ha jól tudom az egész EU-ban íratni kell.

    A magyar iskolák és a skandinávok amúgy érdekes relációban állnak. A magyar iskolák mindig toronymagasan vezetnek az általános iskola első 5-6 évében a skandinávokhoz képest, aztán olyan nyolcadik körül lesz kiegyenlített a dolog, és középsuli végére meg a skandinávok vezetnek erősen. Pár éve volt erről egy cikk a HVG-ben, vagy valamelyik ilyen lapban, annak nyomán.

    Valószínű azért van ez, mert a magyar diák a felejtésnek tanul, a skandinávokban meg tényleg kompetencia alapú oktatás van. Namost a magyar sulikban szerintem a következő történt: eltörölték a lexikális tudás számonkérését, viszont a "kompetencia alapú oktatás" címszó alatt lehet a semmit csinálni.

    Én a városom egyik sztárgimijébe jártam, de így visszagondolva ami ott ment tanulás címszó alatt, az elég lötyögés volt. Egyedül matematikából érzem azt, hogy alapos ismereteim lennének, meg a magyartanárunk volt egy olyan, aki nem irodalmat akart tanítani, hanem meg akarta szerettetni a művészeteket zusammen. Ő egy nagyon-nagyon jó tanár volt, de voltak más magyartanárok, akik pffff.... Szerencsém volt csak vele.

    Na de ez már itt a vége nagyon off.

  • Jhonny06

    veterán

    válasz proci985 #29 üzenetére

    Nálunk voltak rendszeresen szintfelmérők év végén, bár nem mindig minden tárgyból.

  • Crystalheart

    őstag

    válasz proci985 #29 üzenetére

    "svédeknél gimnáziumban minden éven minden tárgyból van egy központi írásbeli évzáró, ahol felmérik, hogy mennyit tudnak a diákok." - Támogatnám az ötletet. (Bár én lekéstem a 10. év végén a magyar és matek kisérettségimet is, aztán meg 12. év elején az előrehozott infó közép szóbelit... :DDD )

    krizmo_: Elég kihalt lenne a Logout, ha minden témához csak azok szólnának hozzá és írnák le a véleményüket és javaslataikat, akiknek papírja van róla. És elég furcsa lenne, ha a bemondott papír olvastán mindenki főt hajtana egyazon vélemény előtt. Ezek után, minthogy vélhetően egyikünk sem professzor, bármilyen fővonalbeli egyezmény vagy álláspont is áll egy dologról, miért ne kérdőjelezhetném meg annak helyességét vagy kizárólagosságát? Mindannyiunknak lehet véleménye, ráadásul itt épp az oktatásról van szó, amiről aztán még annyi közmegegyezés sincs, mint a múltkori témában.

    (Amúgy Nietzsche sem csinált mást, mint árral szemben úszott. :) )

Új hozzászólás Aktív témák