Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz gbors #112 üzenetére

    Nemtom. Régen 60 fps vajsima PC Master Race tagja voltam. De akkoriban más volt a technika. Az akkori Vsync a kétezres évek elején csak felezni és harmadolni tudott. Később vmiért ez a képesség megszűnt (és onnantól csak fps cap-nél volt Vsync, alatta nem - előtte a Vsync le tudta korlátozni az fps-t felére vagy harmadára a képernyő frekvenciájának) és jött a töredezés, szóval a stabil 60 fps volt a kívánatos.
    De mióta VRR van és nem töredezik a kép, azóta ez lényegtelené vált. Meg szintén a 2000-es évek közepétől jött a motion blur is a játékokba és már 60 fps se kellett a folyamatos mozgókép illúziójához. Ezen az LCD monitorok természetes blur-je még jobban segített, szóval a CRT-s 60-120 fps fluid (igaz teljesen éles egyben) képi megjelenítés már összehasonlítható lett a cinematikus képi világgal a modern játékokban LCD monitoron.
    Most ott tartunk, hogy az én egykor finnyás és microstuttering-re érzékeny szememmel nem tudom megmondani, h mennyi fps-el megy egy játék, ha nem iratom ki a képernyő szélére. Persze a 20 fps az kitűnik. 30 már élvezhető. A fölött meg tényleg nem látok különbséget. 144 vagy 50, ugyanaz a képi élmény. Persze a monitor technika is sokat fejlődött azóta. A mostani monitoromon már ghosting se nagyon van és a válaszidő is remek.
    Szóval én azt mondom, hogy ha teljesítménybeli kompromisszumokról esik szó, akkor érdemes megvizsgálni azt is milyen képernyőn játszunk.
    Ha most egy régi 60 Hz-es VRR nélküli (akár CRT) monitort tennél elém, akkor köpködnék a 45 fps-re. :)

Új hozzászólás Aktív témák