Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21) VoidXs válasza lezso6 (#17) üzenetére


VoidXs
nagyúr

ASIO: Kiüti a teljes Windows hangfeldolgozót, a hangkártya nyers mintákat kap, egy mintavételezési frekvenciát, és egy bitmélységet. Ezt hardveresen dolgozza fel, úgy, hogy a hardver teljesen átáll arra a frekvenciára (ha helyesen van implementálva, pl. Xonar kártyákban).

WASAPI: A Windows megkapja azokat, mint ASIO-nál a hangkártya, de keresztül megy annak a feldolgozóján (hogy összemixelje azonos frekvencián és beállított hangerővel a dolgokat), végül eléri a hangkártyát. Itt már számít, hogy milyen beállításokon van a hangeszköz, ugyanis mindenképp kap egy újramintavételezést (véletlenül se lebegőpontosan, hogy megmaradjon a minőség), és mellé egy egyedi 16->24 felskálázást, ha az be van kapcsolva, és ez se úgy működik, ahogy kellene, ugyanis próbálja kitalálni, mi veszhetett el a levágott 8 bitben, ahelyett, hogy egyszerűen felszorozná, megtartva a pontos hangot. Ha ugyanazon a frekvencián és bitmélységen van a zenéd és a hangeszköz is, nem lesz gond. Minden más esetben lesz.

DirectSound: Először átmegy a DirectX API-n, hogy DirectShow szűrőket rakhass rá, majd megkapja a WASAPI.

W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.