A játékok és GPU-k piacáról nem csak az vált ki ellenszenvet, hogy az árak soha nem látott módon szállnak az egekben, hanem hogy hiába nézegetsz "büdzsé" hardvert (már ha a 200.000 forintos videokártyát hívhatjuk annak), a játékok teljesítménye a végtelen specializált CPU-instrukció és GPU-mag ellenére is kriminális.
Teljesen hozzászoktunk, hogy felsőkategóriás GPU-kat alig 60 FPS-es eredményekkel mérünk Full HD-n, miközben ma már gyakorlatilag nem kapni 1440p és 120 Hz alatti monitort jól skálázott áron.
Mi hajtja akkor ezt ki kamu AI képkockákon kívül, ha nem 10 éves e-sport címek?
Kezdjük a triviális megtévesztéssel, ezek a benchmarkok mindig maximum grafikán futnak. Lázadunk ellene, pedig van mögötte logika: ez stresszeli legjobban a hardvert, hogy a leghitelesebb eredményeket kapjuk összehasonlításhoz, illetve segít a jövő PC-ire felkészülni. Mondhatod jogosan, hogy oké, de grafika helyett a játék a fontos, a sugárkövetés senkit nem érdekel, no meg ha csak picit viszed lejjebb a szintet, még pontosan ugyanúgy néz ki, miközben sokkal jobban fut...
Az a helyzet, hogy ebben sajnos nincs igazad, bármennyire én is azt akarom, hogy legyen. Nem mi vagyunk a célközönség, az átlag gamernek ma már a 3 legfontosabb dolog egy játékban a grafika, a grafika, valamint a grafika.
Nem ok nélkül lehet úgy eladni konzolokat, hogy alapesetben szemfájdító képkockaszámon futnak, a 30 FPS-t pedig már Performance jelzővel címkézik.