Hirdetés

2024. május 26., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5293) DigitXT válasza Szilágyi84 (#5285) üzenetére


DigitXT
félisten

franc tudja hogyan lenne jobb teljesen feltöltve x km-t menni vele vagy ugyanannyiszor töltve kevesebb km teljesítmény
Az utóbbi. Mivel önmagában nem a töltések darabszáma mérvadó, hanem az
egyes lemerítések során a DoD értéke (Depth of Discharge): minél kisebb volt
ez, annál tovább bírja az akku, annál lassabban degradálódik... Magyarán, ha
X km-t mész, miközben az akku simán tudna 2X km-t, ám rá tudsz tölteni két
ilyen út között, akkor a végeredmény szempontjából jobb az, ha minden x km
után fel van töltve.:K Hiába kétszer annyi a töltések darabszáma, miközben a
merítések mélysége kisebb, ez már önmagában jobban kíméli az akkut.:R

A dolog másik oldala meg, ha nem töltöd 100%-ra, az is segít. Csak hát ez a
kettő a két oldalról eléggé visszafogja az egy út során kivehető kapacitást, ha
szigorúan ragaszkodsz hozzá. Szerintem nem kell túlparázni. Nyugodtan kell
tölteni ha lehet: jobb gyakrabban, mint megpróbálni kivenni a max. kapacitást.

És ha "kímélően" töltöd (csak 80%-ra), arra érdemes figyelni, hogy a BMS-en
mi van beállítva balance alsó limitnek, mivel ha annál a 80% fesznél még nem
indítja el, úgy soha nem lesznek a feszültség különbségek kiegyenlítve. Tehát
ezzel a "kímélő" töltéssel véletlenül pont szét lehet baszarintani az akkut...:DDD
Ha olyan a BMS, akkor néha fel KELL tölteni 100%-ra, hogy rendbe hozza az
idő közben elmászott feszültségeket... Ha a töltő nem állítható, két töltő kell.)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.